Diskuze

Dráhy chtějí zdražit jízdné zaměstnancům

České dráhy plánují na příští rok další pohyb jízdného. Nejvíc by ho mělo pocítit osmdesát tisíc železničářů. Zaměstnavatel jim chce zdražit režijní jízdenky. Ostatní cestující by se měli dočkat zjednodušení systému slev, převratné změny je prý nečekají. Dráhy chtějí radikálně snížit ztrátu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Honza

16. 10. 2003 14:32
A co páni poslanci?
Jak je to s jejich jízdama zadarmo - neměli by je taky danit jako příjem z bezplatných cest vlakem? Na druhé straně ale pochybuju, že jezdí vlakem s Černou dírou, Ostravaci přeci létají do Parlamentu letadlem, šetří čas. Ale přejme jim to.
0 0
možnosti

Alfons

14. 10. 2003 16:10
udělají to
Bída donutí vedení ČD odebrat zaměstnancům režijky úplně. V několika krocích.
0 0
možnosti

jija

10. 10. 2003 20:13
závist
klasická česká závist - prostě když nemůžu mít onu výhodu já, tak ať ji nemá nikdo... předpokládám, že kdybyste sami byli držiteli režijky, rozhodně nebudete pro její zrušení...nezajímalo by vás, že díky jejímu zrušení BY bylo na platy XX lidí na drahách (ovšem-kdo ví, kampak by se poděly ony penízky, co by české dráhy vyinkasovaly, že...)...prostě závistivý KECY
...já sama nejsem držitelkou režijky, a upřímně mě rozhodně netrápí, jestli muj soused jezdí za 50kaček ročně nebo si platí každou jízdu za těžký penízky...
 
0 0
možnosti

renek

11. 10. 2003 9:53
Re: To je ten post socialistický přístup železničářů.
Heslo železničářů těchto dní: Socialisticky pracovat ...socialisticky žít! To znamená: Nepracovat a mít všechny výhody a nadprůměrný plat...Nadstandardní výhody, jako jsou např. režijky si může dovolit dávat zaměstnancům(alespoň v normální zemi) jen firma, která vydělává. Pokud vím, tak ČD ročně prodělávají několik MILIARD Kč, a to taky z důvodů přezaměstnanosti(cca 80.000 lidí). Jak jsem tady četl některé příspěvky, tak mě až mrazí, jak se utrácejí u ČD zbytečně peníze(viz. v Ostravě v lokomotivní depo-Mirina).Takže závěrem: Nikdo vám ty režijky nezávidí, jen je nechceme dotovat ze svých daní!!!!  
0 0
možnosti

Celer- Horák

10. 10. 2003 13:27
To je dobře jen houšť a větší kapky !!!
0 0
možnosti

ODShatterhand

10. 10. 2003 10:36
srovnání
Ještě k mému předchozímu příspěvku - co když naše firma vydá pro zaměstnance režijní průkazky ( a co takhle i pro rodinné příslušníky ? ), které je budou opravňovat k odebírání vlastních výrobků firmy zdarma - nebudeme na ně ani vydávat faktury ( dráhy též takto zdarma poskytované jízdy neuvádí a nepřiznávají do výnosů - jak ČD tak firma vykážou pouze náklady ). Nikdo nebude zjišťovat, kolik si zaměstnanci odebrali ( u dráhy taky nikdo nevede evidenci odebraných jízd zdarma - zboží nebo služby - to je v tomto případě z hlediska daňových zákonů jedno. Jak se státe zachováš, když firma uplatní stejný princip jako ČD? - chtěl bych vidět ten soudní precedens v případě posouzení daňové identity obou případů v případě nějakých požadavků na odvody daně státu.
0 0
možnosti

Janovan

10. 10. 2003 9:33
Vláčky
1)Zprivatizovat nákladní dopravu
2)Dopravní obslužnost zajistit státními podniky jen tam, kde ji nemůže zajistit trh. Náklady poskytovatelů služeb musí obsahovat ekologickou zátěž a jejich provoz nesmí překračovat stanovéné ekolog, hyg... limity
3)Odměnňování  z peněz daň poplatníků musí jít jen těm, kteří těmto poplatníků zajišťují smluvené služby. Nikoliv dětem, manželkám..., kteří pro ně v tomto smyslů nevykonávají nic.
  
0 0
možnosti

ODShatterhand

10. 10. 2003 9:21
a co daně?
Vysvětlete někdo prosím fundovaně, jak je používání režijek státem zdaňováno ( bez ohledu na moralismus ) - v zákoně o daních z příjmů §6 odst.(3) se totiž hovoří - "příjmem zaměstnance je rovněž částka, o kterou je úhrada zaměstnance zaměstnavateli za poskytnutá práva, věci nebo služby nižší, než cena zjištěná podle zvláštního právního předpisu nebo cena, kterou účtuje jiným osobám ( tedy nám ostatním dle ceníku ČD ). Pojede -li tedy zam. ČD trasu Praha - Ostrava, rozdíl ceny ( cena jízdenky minus nula ) by se měl dostat do základu daně ze mzdy za přísl. období a zam. by se měla strhnout daň z tohoto nepeněžního příjmu od zaměstnavatele -  ČD by mělo správně dle zákona o DP zavést evidenci všech těchto jízd zdarma a 1x měsíčně vyčíslit pro mzdovou účtárnu zvýšení daňového základu ze mzdy.  Tak kolik jsi už státe vybral na těchto zvýšených daních? ( Suma všech jízd za rok zdarma x ceníkové ceny minus cena režijky na rok - z toho daň dle příslušné sazby  -hezký balík, co? )
A  to vůbec nemluvím o rodinných příslušnících, kteří zdarma rajtují po Evropě za naprosto nezdaněné nepeněžní příjmy.
0 0
možnosti

Janovan

10. 10. 2003 9:47
Re:
Doprej postřeh
0 0
možnosti

Čech

10. 10. 2003 9:03
Jasně zaměstnanci by měli platit o 20% více protože můžou za to,v čem musíme cestovat
ČD je jeden z nejhorších molochů v ČR
0 0
možnosti

paolore

10. 10. 2003 8:29
Nesouhlasím
Nesouhlasím s tím, že zaměstnanci nejprodělečnější firmy v ČR si vozí svá pozadí ve vlacích za mé peníze. Když byly zrušeny deputáty ve většině jiných firem (i důlních), tak proč zbyly deputáty v černé díře (zkráceně ČD)? Jsem pro zrušení jakýchkoliv nesociálních výhod pro zaměstnance nejen na ČD. Jinak chci pracovat v nějaké firmě co provozuje benzínky, abych měl za 100 Kč na rok neomezený odběr pohonných hmot.
0 0
možnosti

ppetr1

10. 10. 2003 8:07
zamestnanci
takze kdyz pocitam rodinu 3 osoby,pripada mi,ze po draze jezdi vetsinou rodiní prislusnosti.je to armada o 250 000 lidech.dalo by se to tedy shrnout,ze CD jsou vlastne rodiny podnik s dotacemi od nas danovych poplatniku.
CD - zavřít,zrušit a zprivatizovat
0 0
možnosti