Diskuze

Vláda chystá dohodu o regulaci nájmů

Ministr pro místní rozvoj Pavel Němec chce vrátit do hry svoji představu o rychlejší deregulaci nájemného. V březnu s tímto nápadem narazil u ministrů sociální demokracie. Tehdy dal Špidlův kabinet přednost zákonu ministra financí Sobotky, který by dovolil jen velmi pomalý růst regulovaných nájmů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nebydlící

17. 10. 2003 16:38
NEMRAVNÉ
U baráků, které padají na hlavu prý stačí na údržbu regulované nájemné, státní domy po rekonstrukci už ale nutně musí mít dvojnásobek a novostavby za státní peníze dokonce trojnásobek regulovaného nájemného.
0 0
možnosti

Nebydlící

17. 10. 2003 16:33
Apartheid
Dvě třetiny lidí platí plné náklady bydlení,žijí totiž ve vlastním.Další čtvrtina, ti, kdo před rokem 1989 bydleli ve státních či obecních bytech, platí jen zlomek této sumy. Na tuto čtvrtinu musí přispívat majitelé domů: soukromníci i obce. A úplně stranou stojí další skupina lidí, kteří musí platit několikanásobně vyšší tržní nájemné, jehož ceny žene vzhůru právě regulace. Tak se bydlí v Česku 13 let po pádu totality.
V CIVILISOVANÝCH ZEMÍCH:sociální aspekt soukromého nájemního bydlení, je poskytování příspěvků na bydlení potřebným domácnostem .V ČECHÁCH :Socialne potrebni bez dekretu at chcipnou v kanale. Milionari s dekrety necht plati par supu nadale. Čeho je vskutku nedostatek? Bytů? NE!!! Věčný nedostatek je nájemního bydlení "skoro zadarmo", tuto poptávku po bydlení "skoro zadarmo" je však ze zřejmého ekonomického hlediska nemožné nasytit v žádné zemi.
Studie přitom řikaji, ze regulace najmů je ve svem důsledku pro společnost mnohem drazsi, nez kdyby se najemne uvolnilo. Brněnsky Institut regionalnich informaci upozorňuje, ze obce přichazeji kvůli přezivajici regulaci o 20 miliard korun ročně. Socialni přispěvek na bydleni pro chude by podle institutu přisel stat na necelych 5 miliard korun. "Navic by přestal chatrat bytovy fond, protoze nyni majitele nemaji motivaci byty opravovat," dodava sociolog Martin Lux.
Zapojte se a podepište na http://www.narovnani-najmu.cz
0 0
možnosti

bohata

17. 10. 2003 13:07
ne deregulaci
0 0
možnosti

aerw

17. 10. 2003 14:16
Re:
ano deregulaci ty kuunnddo obecnaa
0 0
možnosti

bohata

17. 10. 2003 13:02
ne deregulaci
mam 6 bytu,  toho pronajimam 5, zatim mne na to nikdo neprisel. Proboha jen nederegulujte najmene, musela bych snad mozna jeste pracovat na stary padesatilety  kolena, takhle si jeste muzu jezdit v mercedesu a bastit v nejlepsich prazskych restauracich.  Proto volim socany!!!
0 0
možnosti

RSDr. Votlema

17. 10. 2003 14:36
Re:
Soudružko! Mám dvě vily v Jevanech. Vyměním za státní byt na Vinohradech, jestli Ti ještě nějaký zbyl. See you na chatě na Slapech!
0 0
možnosti

Helena

17. 10. 2003 12:20
opravovat?nebo NE?
Kdo může za regulovaný nájem opravovat, vylepšovat, a dát dům do pořádku???
0 0
možnosti

Pavel

17. 10. 2003 11:38
Jak to skončí?
Celá tato situace skončí tak, že vzhledem k "populační explozi", z velké většiny způsobené nestandartní situaci na trhu s bydlením, bude za 20-30 let přebytek bytů, avšak žádný nájemce. Tyto byty (domy) budou v katastrofálním technickém stavu (v současné době potřeba 500 miliard na opravy). Jediný reálný způsob co s nimi bude zbourat, samozřejmě se stědrými dotacemi z veřejných rozpočtů. A tragédie bude dovršena.
0 0
možnosti

jeste

17. 10. 2003 12:14
Re:
presne! a generace lidi dnes ve veku 45 az 60 budou miti jiz brzo SMULU!!! NEBUDOU PRACHY NA JEJICH DUCHODY! o nas mladych, obzvlaste tem kterym je mezi 15 az 35 let neni treba mluvit, my vime ze nebude na zadne duchody - my se nejak zaridime -  spousta z nas neveri ANI SLOVO tem mizernym politikum v CR, obzvlaste socialistum a komunistum kteri "distort market" a hnijou nam tady ty jejich prdy v politice, firmach, soudech, uradech. Tesim se az budou chcipat hlady protoze okradat se uz dlouho nenecham!!!
0 0
možnosti

fangl

17. 10. 2003 11:25
A křiklouni
Deregulační loby už tady zase úřaduje. Nejvíc mě dojímají vidláci, co přišli do Prahy a nedostali hned druhý den byt, tak se mezi sebou rvou o těch pár, co jsou k pronájmu a šroubujou si sami ceny nahoru. A tak jim z toho hrabe, že místo aby volali po regulaci u nově uzavřených smluv (jako je např v německu), myslí si, že když se zdraží ostatním, budou to mít oni levnější. To bude těžká kocovina až za pár let zjistí, že zdražením regulovaného se uvolní tak 0,01% bytů a tržní nájmy stoupnou ruku v ruce s rostoucí chutí dalších mladíků pracovat v kanceláři v Praze!!
0 0
možnosti

Ing. Jarda Vidlák

17. 10. 2003 11:35
Re:
Ano, jsem jeden z vidláků, co přišel do Prahy, ale asi jsem byl schopnější než Cajzli, tak mi na konkurzu dali přednost. (Co tak vidím rodilý Pražáky, tak ti jsou na tom jak v Německu - tak zmlsaní od rodičů, že vůbec neví co to je práce a při jejich stylu života, pařeb a flákání se by je nikdo nikde nevzal).
Volat po regulaci u nově uzavřených smluv? Volat po další protiůstavnosti? Vystihl jste Českou mentalitu přesně - když někdo krade, proč lidi křičí že se krade a že se má něco změnit, proč nezačnou krást taky?
Vaše ekonomické i politicko-sociální úvahy mě dojímají.
0 0
možnosti

Jana V

17. 10. 2003 10:41
bludný kruh
Vypadá to jaké bludný kruh, bez deregulace se  neuvolní byty a po deregulaci se ti co je budou muset uvolnit  nebudou mít kam stěhovat ( menší nájemní byty nejsou), ale to přece níní důvod to stále odkládat. Dodace mají dostat potřební ( a to od státu, ne od soukromých majitelů) a ne ti co prostě měli štěstí, že zrovna bydleli ( nebo jejich babička) v bytě, který je teď regulovaný. Mám tři dospělé děti a je mi líto, že se asi vnoučat nedočkám, ale chápu je. Za garsonku zapaltí 8 - 10 000 Kč a přivést do toho dítě a pak žít z jednoho platu je opravdu těžké. Brzy půjdu do důchodu, tak jim třeba pak budu moci přispívat.
0 0
možnosti

kvocna

17. 10. 2003 10:51
Re:
Kdyby se alespoň zrušily dědičné přechody nájmů za původní nájem! Ubylo by fiktivních výměn, při kterých se dekrety kupují, jako by šlo o koupi bytu, ovšem z těchto peněz nikdo neplatí daně. Takže vlastně tratíme všichni, bydlící i nebydlící! Zlegalizováním by stát vybral více na daních a mohl by ADRESNĚ přispívat skutečně potřebným nájemcům, ne "křečkům"!
0 0
možnosti

Domin

17. 10. 2003 10:14
Pořad socialismus
Jsem přesvědčen, že kdyby si vše řídil trh a stát pouze dohlížel měli by se tu lide min 10x lépe, jenomže ten socialismus, který se tu buduje a do kterého lezeme (EU) bude přinášet pouze a pouze zadlužení a vyšší daně. Pokud se na to podíváme z druhé strany, tak socialismus = dluhy, protoze se penize projidaji a investuje se do chudych a ne do stredni vrstvy, která tvoří zivotní uroven státu. A s touhle vladou a reformou se hnem pouze tak od pr.ele !!! Nejednotny metr a to mluvim i o regulacich, je nejvetsi problem tohoto statu. Milionove tunely se netrestaji a lidi ze 100 kc danovy nedoplatek div ze neprivedou do blazince. F u c k i n g g o v e r n m e n t
0 0
možnosti

Ing. Jarda Vidlák

17. 10. 2003 11:25
Re:
Souhlasím. Taky mě ten socialismus tady už pěkně s**e. Neustále se tu vytváří iluze že lidi na nic nemají - ale mrkněte na ty zácpy aut a na hafa lidí v supermarketech jak utrácí a utrácí. Proč stát lidi nemotivuje? Proč jen vyplácí sociální dávky a nutí lidi nepracovat a flákat se. Proč nezvýhodní střední vrstvu? Socky by si pak uvědomily, že aby se měly líp pro to musí něco udělat a snažily by se dostat do střední vrstvy. Takhle se snaží co nejvíc nemakat aby vyždímaly od státu co nejvíc social benefits.
V "Kotli" jsou neustále dotazy typu "dostávám xxx od sociálky, myslíte že se s tím dá vyžít? Dyť v máte poslanecký platy!!! A včera jsem si odřela ruku - kde mám zažádat o dávky na odřenou ruku? A můj byt 4+1 je moc drahej, ke mám zažádat o dávky na bydlení? Jak mám zaplatit účty na telefon, kde na to mám vzít když se to pořád zdražuje?"
 
V Americe je na tohle jednoduchá odpověď. "Why don't you get a job??"
0 0
možnosti

Domin

17. 10. 2003 10:13
Pořad socialismus
Jsem přesvědčen, že kdyby si vše řídil trh a stát pouze dohlížel měli by se tu lide min 10x lépe, jenomže ten socialismus, který se tu buduje a do kterého lezeme (EU) bude přinášet pouze a pouze zadlužení a vyšší daně. Pokud se na to podíváme z druhé strany, tak socialismus = dluhy, protoze se penize projidaji a investuje se do chudych a ne do stredni vrstvy, která tvoří zivotní uroven státu. A s touhle vladou a reformou se hnem pouze tak od pr.ele !!! Nejednotny metr a to mluvim i o regulacich, je nejvetsi problem tohoto statu. Milionove tunely se netrestaji a lidi ze 100 kc danovy nedoplatek div ze neprivedou do blazince. Fucking government
0 0
možnosti