Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Škodě Auto zanikne tisíc míst

Dostat práci v automobilce Škoda Auto nebude v příštích letech snadné. Firma se rozhodla nechat do příštího podzimu odejít 500 lidí a nové nepřijímat. Od loňského podzimu už stavy omezila o 540 zaměstnanců. Silným odborům se ale politika přirozeného odchodu nelíbí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KRISHOT

♪♫
Škodovce se vyplatí, když jim odejde kmenový zaměstnanec: A) snížení mzdových nákladů - každý kmenový zam. má nárok po 3 letech ve Škodě na 100% 13plat - po půl roce zaměstnání km.zam. obdrží k zákl.platu osobní ohodnocení tj. 10-20% ze základu - škodovka platí km.zam. dále tzv. výslužné tj.po 3, 5 atd. letech po 2tis., 5tis. atd., - km. zam. jsou dále odměňováni podle přítomnosti v práci(kolik odmarodili) B) většina kmenových zam. má prac.smlouvu na dobu neurčitou - když odejde km.zam. mají o starost míň kam s ním kdyby neodešel a museli snižovat výrobu. Škodovce se vyplatí zaměstnávat Poláky, Slováky jelikož jejich počty mohou měnit v závislosti na prodeji. Škodovka dělá to co se jí vyplatí a proto to dělá (ve valné většině v rámci zákona).
0/0
27.10.2003 12:29

Tom

Fabka atd
No osbne si myslim, ze napriklad Superb byla chyba..spatnet tah. jednak Skoda ma zakazniky v jine cenove relaci..proste lide, kteri kupuji auta za milion a vice se asi chteji chlubit bavorakem atd. Navic Superb sam o sobe je predrazenej na to co nabizi. Fabia se mi sobne ze zacatku vubec nelibila, ale po vice nez roce co ji mame jsem zmenil nazor. jedina "vada" je snad klasicka 1,4..nicmoc vykon a dost zere. Skoda, ze v te vdobe nebyla na trhu 1.2...levnejsi pojisteni, podstatne mensi spotreba a vykon jen o malo nizsi. KAzdy nepotrebuje auto na zavodeni, nekdo chce jen co nejpohodlneji dojet z mista A do mista B za slusne penize. A ne si koupit drahe auto, platit vysoke pojisten, utracet za benzin a machrovat, ze dam 100 pod deset vterin, ci ze se dokazu vysekat i ve 200. Nevim, kde by byla Skoda bez VW..asi fakt na urovni Lady, nebo Dacie, mozna trochu lepe, mnebo na urovni Liazu? Tatry?HA panove...? pravda je takova, ze napriklad Aero je spojeno s Boeingem a ten ho spise nici, nez mu pomaha...ale investice Vw ve Skodovce byly mislim dost vysoke na to, aby VW nemel chut prinejmensim v blizke budoucnosti cokoliv menit..navic VW chce prodavat auta pro stredni a vyssi tridu, zatimco Skoda ma byt pro obyc lidi.
0/0
23.10.2003 12:29

blba-holka

Re:
kdyby postavili superba jako kombika, a nechali stejnou cenu jako sedanu tak do toho jdu ... je to pekne auto a jako kombik by byl urcite prodavanejsi ... viz minula generace passatu v nemecku
0/0
23.10.2003 13:21

Edmir Dizdarevič

Re:
Ono to nebude jen chlubením. Slyšel jsem na Superb kritiku - nadměrné sjíždění gum (na což byla odpověď že to je těžké auto - jak to tedy dělají u Audi, BMW, MB, ...???), člověk který měl bavoráky zkusil Superb, několikrát ho zradila elektronika, tak jim to omlátil o hlavu a je zase v BMW. Vím, že je kritizovat snadné, navíc to je nové "nevychytané" auto, ale když za něj zaplatím melouna, tak by mne to tak nějak nemuselo zajímat a měl bych dostat kvalitu. Jinak vzadu je místa opravdu hodně, první dojem - povedené auto. Možná, že už dnešní modely zmíněné neduhy nemají, ale neslyšel jsem ty stížnosti od jednoho člověka. Taxikář přirovnával stav 120 tisíc u Superbu ke stavu 400 tisíc u Passatu, tak nevím.
0/0
23.10.2003 17:07

dusza

Němci
Comužou čekat od Němcu nic dobreho!!!!
0/0
23.10.2003 12:27

Rows

Fabie
Tak ať přestanou vyrábět ty šunky Fabie. Tohle auto, který nahradilo Feliny je těžký, nenažraný, ošklivý a na svou třídu předražený.  
0/0
23.10.2003 11:51

paolore

Re:
Uspořádání vnitřního prostoru katastrofální, anatomicky tvarované sedačky způsobují bolesti zad, při otevírání pátých dveří táhlem se buď odírá plast odkladacího prostoru ve dveřích nebo skřípe prst, při odklonění zrcátka na noční vidění není vidět nic + moc motorických nedostatků.
0/0
23.10.2003 12:04

Rows

Re:
Přesně tak. Motory to je katastrofa. Jediný, který bych u Fabie tak pobral je 1,9 TD. K smíchu mi přijdde 1,2 HTP. Na tak těžký auto, takovej línej motor.
0/0
23.10.2003 12:10

Lukas

co čekali?
0/0
23.10.2003 11:48

Petr V.

nic noveho
Skoda bude nadale propoustet a to jeste daleko razanteji. Zajmem Volkswagenu neni Skodovky prodavat, ale prodavat svou vlasti znacku VW, vyrabenou prevazne u nich doma. Skodovky jim jen stoji v ceste. Tak proc nedrzet politiku "neprodejneho auta" a pomalu se pripadne konkurence zbavit. Proc si  myslite, ze je Skoda tak draha? Levna pracovni sila, zadny vyvoj, vsechny dily z VW = drahe auto? U Skodovky ano! To je trochu divne, ne? Osobne si myslim, ze za prodej Skodovky (spolecnosti) mel jit uz davno nekdo sedet na Pankrac. Kdopak ze to byl, kdo tento prodej prosadil?
0/0
23.10.2003 11:16

Grooks

Re:
Vy jste asi trochu pomaten. Škodovky nestojí v cestě, konkrétně u nového Golfu V. řady se zatím vůbec nepočítá s výrobou karosářské verze kombi. Podle slov člena dozorčí rady VW je to záležitost pro Octávii. To máte teda opravdu zcestné myšlenky. A ono to s levnou pracovní silou už moc taky pravda není. Platy ve Škodovce jsou nadprůměrné, oproti ostatnímu průmyslu. A odboráři můžou jedině situaci zhoršovat - tím že budou bránit zbytečné pracovní síle v odchodu a budou nutit společnost (automobilku) aby platila lidi, i když není nejlepší odbyt. A díly od VW, kdyby je místo toho odebíraly z Kazachstánu, Indie apod. tak už vás vydím jak máte zase kecy, že to jsou šunty. No holt by to auto zase nikdo nechtěl.
0/0
23.10.2003 11:46

greg

Re:
To je iluze maleho ceskeho cloveka. Takhle svet nefunguje.
0/0
23.10.2003 11:55

volsak

Re: hehe
no to je zajímavej kšeft....VW koupí škodovku aby jí úplně zrušil jo ??? není to trochu hloupost. Navíc proč by neměli chtít využít značku Škoda, když už je dost zaběhlá(a to nejen u nás). Kdyby přece zničili značku, kterou ovládaj a která má už nákou svoji hodnotu, byli by proti sobě
0/0
23.10.2003 11:57

smid roman

Re:
Už mi tam chybí jen víc protiněmeckého nacionalizmu a byl by to je typický projev české malosti a závisti. Touhle dobou mahla být Škodovka maximálně montážním závodem Renaultu (bez jakéhokoliv vývoje a vlastní výroby) a nebo mohla po vzoru Lady a Dacie prezentovat modernizovaného Favorita. Jestli se něco opravdu povedlo, tak to byla právě privatizace Škodovky a na Pankrát, ale přesněji do Bohnic patříte Vy.
 
0/0
23.10.2003 12:03

briza

Re:
Nez se zacnet navazet do Renaultu tak se podivej na Karosu. Nemam pocit, ze by spolupraci s nim prodelali. A pokud jde o Dacii (to je fakt hruza) je otazka jestli je rumunsky trh na lepsi ( =drazsi ) auta pripraven.
0/0
23.10.2003 12:32

automan

Re:
nemyslím , že Dacia je taková hrůza . Za 250 K dostanete auto s max výbavou včetně klima a vzhled Solenza nebo i užitkových vozů kde třeba TDI  s pohonem 4x4 stojí 240 K. Motory jsou z Thalie pro osobák . Nový vzhled se začíná podobat už také lepším autům.Domnívám se , že ke kupní síle jsou právě tyto  auta možnou konkurencí. Pak teprve bude pokles produkce Škoda kolísat
0/0
31.10.2003 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.