Diskuze

Ve Škodě Auto zanikne tisíc míst

Dostat práci v automobilce Škoda Auto nebude v příštích letech snadné. Firma se rozhodla nechat do příštího podzimu odejít 500 lidí a nové nepřijímat. Od loňského podzimu už stavy omezila o 540 zaměstnanců. Silným odborům se ale politika přirozeného odchodu nelíbí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

KRISHOT

27. 10. 2003 12:29
♪♫
Škodovce se vyplatí, když jim odejde kmenový zaměstnanec: A) snížení mzdových nákladů - každý kmenový zam. má nárok po 3 letech ve Škodě na 100% 13plat - po půl roce zaměstnání km.zam. obdrží k zákl.platu osobní ohodnocení tj. 10-20% ze základu - škodovka platí km.zam. dále tzv. výslužné tj.po 3, 5 atd. letech po 2tis., 5tis. atd., - km. zam. jsou dále odměňováni podle přítomnosti v práci(kolik odmarodili) B) většina kmenových zam. má prac.smlouvu na dobu neurčitou - když odejde km.zam. mají o starost míň kam s ním kdyby neodešel a museli snižovat výrobu. Škodovce se vyplatí zaměstnávat Poláky, Slováky jelikož jejich počty mohou měnit v závislosti na prodeji. Škodovka dělá to co se jí vyplatí a proto to dělá (ve valné většině v rámci zákona).
0 0
možnosti

Tom

23. 10. 2003 12:29
Fabka atd
No osbne si myslim, ze napriklad Superb byla chyba..spatnet tah. jednak Skoda ma zakazniky v jine cenove relaci..proste lide, kteri kupuji auta za milion a vice se asi chteji chlubit bavorakem atd. Navic Superb sam o sobe je predrazenej na to co nabizi. Fabia se mi sobne ze zacatku vubec nelibila, ale po vice nez roce co ji mame jsem zmenil nazor. jedina "vada" je snad klasicka 1,4..nicmoc vykon a dost zere. Skoda, ze v te vdobe nebyla na trhu 1.2...levnejsi pojisteni, podstatne mensi spotreba a vykon jen o malo nizsi. KAzdy nepotrebuje auto na zavodeni, nekdo chce jen co nejpohodlneji dojet z mista A do mista B za slusne penize. A ne si koupit drahe auto, platit vysoke pojisten, utracet za benzin a machrovat, ze dam 100 pod deset vterin, ci ze se dokazu vysekat i ve 200. Nevim, kde by byla Skoda bez VW..asi fakt na urovni Lady, nebo Dacie, mozna trochu lepe, mnebo na urovni Liazu? Tatry?HA panove...? pravda je takova, ze napriklad Aero je spojeno s Boeingem a ten ho spise nici, nez mu pomaha...ale investice Vw ve Skodovce byly mislim dost vysoke na to, aby VW nemel chut prinejmensim v blizke budoucnosti cokoliv menit..navic VW chce prodavat auta pro stredni a vyssi tridu, zatimco Skoda ma byt pro obyc lidi.
0 0
možnosti

blba-holka

23. 10. 2003 13:21
Re:
kdyby postavili superba jako kombika, a nechali stejnou cenu jako sedanu tak do toho jdu ... je to pekne auto a jako kombik by byl urcite prodavanejsi ... viz minula generace passatu v nemecku
0 0
možnosti

dusza

23. 10. 2003 12:27
Němci
Comužou čekat od Němcu nic dobreho!!!!
0 0
možnosti

Rows

23. 10. 2003 11:51
Fabie
Tak ať přestanou vyrábět ty šunky Fabie. Tohle auto, který nahradilo Feliny je těžký, nenažraný, ošklivý a na svou třídu předražený.  
0 0
možnosti

paolore

23. 10. 2003 12:04
Re:
Uspořádání vnitřního prostoru katastrofální, anatomicky tvarované sedačky způsobují bolesti zad, při otevírání pátých dveří táhlem se buď odírá plast odkladacího prostoru ve dveřích nebo skřípe prst, při odklonění zrcátka na noční vidění není vidět nic + moc motorických nedostatků.
0 0
možnosti

Lukas

23. 10. 2003 11:48
co čekali?
0 0
možnosti

Petr V.

23. 10. 2003 11:16
nic noveho
Skoda bude nadale propoustet a to jeste daleko razanteji. Zajmem Volkswagenu neni Skodovky prodavat, ale prodavat svou vlasti znacku VW, vyrabenou prevazne u nich doma. Skodovky jim jen stoji v ceste. Tak proc nedrzet politiku "neprodejneho auta" a pomalu se pripadne konkurence zbavit. Proc si  myslite, ze je Skoda tak draha? Levna pracovni sila, zadny vyvoj, vsechny dily z VW = drahe auto? U Skodovky ano! To je trochu divne, ne? Osobne si myslim, ze za prodej Skodovky (spolecnosti) mel jit uz davno nekdo sedet na Pankrac. Kdopak ze to byl, kdo tento prodej prosadil?
0 0
možnosti

Grooks

23. 10. 2003 11:46
Re:
Vy jste asi trochu pomaten. Škodovky nestojí v cestě, konkrétně u nového Golfu V. řady se zatím vůbec nepočítá s výrobou karosářské verze kombi. Podle slov člena dozorčí rady VW je to záležitost pro Octávii. To máte teda opravdu zcestné myšlenky. A ono to s levnou pracovní silou už moc taky pravda není. Platy ve Škodovce jsou nadprůměrné, oproti ostatnímu průmyslu. A odboráři můžou jedině situaci zhoršovat - tím že budou bránit zbytečné pracovní síle v odchodu a budou nutit společnost (automobilku) aby platila lidi, i když není nejlepší odbyt. A díly od VW, kdyby je místo toho odebíraly z Kazachstánu, Indie apod. tak už vás vydím jak máte zase kecy, že to jsou šunty. No holt by to auto zase nikdo nechtěl.
0 0
možnosti