Diskuze
Concorde převezl poslední pasažéry
Děkujeme za pochopení.
zj
TU 144 2x rychlost zvuku jen s forsáží
cockney
mate pravdu...
kazdy z vas ma v necem pravdu.at uz se to tyka tucka nebo concorderu. musite ale uznat,ze na svou dobu to byla svela letadla... uz jen samotne soupereni zapadu s vychodem prineslo mnoho zajimavych technickych zajimavosti.myslim,ze to mohla byt zajimava a zdrava soutezivist...nevim,jestl se nekdo z vas proletel concorderem.pokud ano,musite mi dat za pravdu,ze to bylo jine nez letet normalnim Boeimgem. sam jsem sem to dvakrat zkusil na vlastni kuzi.opravdu bych vam to pral, abyste si to take vychutnali a videli rozdili...David
sovetsky concorde:)
Jarda4
Rychle lety pres Atlantik nekonci!
http://www.boeing.com/news/feature/concept/photos.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.boeing.com/news/feature/concept/photos.htmlbaronfonlempl
Naklaďme si otázku takto.
Kolik států, či jejich seskupení, vyrobilo nadzvuková dopravní letadla? Concorde je jistě legenda tohoto segmentu letecké dopravy. Ovšem vývoj, výroba i provoz byl dotován - těch pár letů, které jako-by ekonomicky vyšly byly bludy. Legendou je především proto, že ten ekonomický truc trval tak dlouho. A proražená guma se hodila jako záminka tichého ukončení ekonomického nesmyslu.Michal Kříž, Praha
TU-144 vs Concorde? To snad ne....
Nemuzu se ubranit reakci na ten komunisticky ladeny prispevek oslavujici kvalitu TU-144. To snad ani nemuzete myslet vazne. Je vseobecne znamy, ze rusove se domakli informaci, ze frantici s anglanama stavi nadzvukovy dopravni letadlo. Domakli se to samozrejme i amici a Boeing taky zacal premyslet o podobnem stroji. Jestli ale nekdo opisoval, tak to byli urcite rusove. A i kdyz tucko vzletlo o neco malo drive, byl to zoufaly a narychlo spichnuty polotovar, ktery vznikl na prikaz nejakeho cinovnika jen proto, aby vznikl drive. Bylo na nem spousta vtipnych a chytre vymysleneych reseni (treba predni stabilizacni kridylka), ale bylo uplne nedokoncene v detailech a nedostatecne vyladene. Proste takova klasicka ruska humpolarna. Tucko uskutecnilo par komercnich letu, ale hned na zacatku spadly dva prototypy, jeden dokonce na leteckem dni v Parizi. Stesti bylo, ze na palube nebyl nikdo z vyvojoveho tymu concorde, i kdyz byla vetsina clenu pozvana na testovaci let. Ironie osudu. Kazdopadne i anglani s frantikama se potykali se spoustou potizi, bylo to nekonecne ladeni kazdeho detailu. Jisty ale je, ze se jim to podarilo sakra dobre a vznikl fenomenalni stroj, ktery dodnes nema obdoby a hned taky mit nebude. Bylo to prvni dopravni letadlo na svete s ovladanim drive-by wire a kompletni pocitacovou automatikou a dokazalo letat pres ocean dvojnasobnou rychlosti zvuku 30 let! Krome te nestastne nehody s prorazenou pneumatikou nemel zadny concorde ve vzduchu potize. Americani ve chvili, kdy znali parametry hotoveho concorde, zastavili vyvoj sveho letadla. Proste byl concorde prilis dobry i pro ne. Srovnavat tohle legendarni letadlo s TU144, ktere spise padalo nez letalo, je podle me dost mimo misu. Rusove dokazali stavet hodne dobra a spolehliva letadla jak vojenska, tak civilni. Na tomhle poli ale nemohli s Evropou souperit, bylo to na ne v te dobe prilis hi-tech.Milan
Re: Concorde? To snad ne....
Neni pravdou, ze americani to vzdali, kdyz zjistoli parametry Concordu. Pravda je takova, ze amerisky SST (Super Sonic Transport) byl hotovy v prototypu, kdyz americky kongres zastavil jeho pouziti s tim, ze by velice znecistoval obvzdusi. SST bylo letadlo zhruba 2X vetsim poctem cestujicich a hlavne 2X vetsi rychlosti. Kdyz k zastaveni doslo, okamzite japonska vladfa nabidla, ze SST koupi, at to stoji cokoliv a zacnou ho vyrabet. Fy. Boeimg vsak odmitla. Mezitim nastal poprask v Londyne a Parizi a tak byli nakonec radi, ze jim americane nechali letat jen do NY. a Washington DC. Jinak Concorde, az na male obcasne vyjimky(jako treba Las Vegas) pres ameriku letat nesmel. Urcite to vsak bylo krasne letadlo, jen skoda, ze za celou tu dobu triceti let, nikdo neprisel s necim, co by prave neznecistovalo opbvzdusi. Asi to nebude jednoduche, takze budeme musit pockat.username
škoda
imho by se v dnešní době dal udělat nadzvukový letoun s podstatně menší spotřebou paliva, větší bezpečností a komfortem, přeci jen za 30 let se změnilo hodně. A jistě je zde stále velký počet lidí, ktří se budou do místa určení dostat dvaapůlkrát rychleji než běžným letadlem. Jediné, co se asi nevyřeší je ekologie (concord kvůli letové výšce podstatně narušuje ozónovou vrstvu), ale kvůli tomu jej určitě nerušili. Takže já si myslím, že se určitě dočkáme nového nadzvukového stroje a tipuji uvedení do běžného provozu nejpozději rok 2013.vasekcer@quick.cz
Re:
Chyba Concordu byla ta, že neměl dvouproudové motory. S těmi by byla spotřeba výrazně nižší. Kupodivu Tu-144 je měla, ovšem spotřebu nevím.sam hawkins
Re:
nevyfotil :( pristaval z druhy strany a pres Windsor neletel. sakra.rákos
Konečně
Sověti pochopili, že nadzvukové stroje nemají v osobní přepravě ekonomické opodstatnění již v 70 letech, když stáhli skvělé nadzvukové stroje TU-144. A to byly tůčka bezpochyby po všech stránkách lepší než concordy splácané ze závisti sovětům. No konečně to došlo i anglánům a frantikům. Pozdě ale přece.Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!