Diskuze

Concorde převezl poslední pasažéry

Letům s concordy je konec. Poslední komerční cesta jediného typu nadzvukového dopravního letounu na světě skončila v 17:05 SELČ na londýnském letišti Heathrow. Stroj přivezl z New Yorku prominentní pasažéry letecké společnosti British Airways, která jako poslední concordy provozovala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zj

15. 6. 2005 21:32
TU 144 2x rychlost zvuku jen s forsáží
Chci reagovat na jeden příspěvek tady.
Nekdo zde psal něco o spotřebě Concordu oproti TU 144. Concorde mělo spotřebu dobrou,narozdíl od TU 144 nepotřebovalo na udržení Mach2 zapnuté přídavné spalování jako TU144. Četl jsem že lidi v TU144 museli dostávat na uši sluchátka aby neohluchli z toho řevu a musela být puštěná klimatizaci jinak by se lidi usmažili.
0 0
možnosti

cockney

26. 10. 2003 13:12
mate pravdu...
kazdy z vas ma v necem pravdu.at uz se to tyka tucka nebo concorderu. musite ale uznat,ze na svou dobu to byla svela letadla... uz jen samotne soupereni zapadu s vychodem prineslo mnoho zajimavych technickych zajimavosti.myslim,ze to mohla byt zajimava a zdrava soutezivist...nevim,jestl se nekdo z vas proletel concorderem.pokud ano,musite mi dat za pravdu,ze to bylo jine nez letet normalnim Boeimgem. sam jsem sem to dvakrat zkusil na vlastni kuzi.opravdu bych vam to pral, abyste si to take vychutnali a videli rozdili...
0 0
možnosti

David

24. 10. 2003 22:58
sovetsky concorde:)
Zajedte se nekdy podivat do nemeckeho Sinsheimu, kde mate moznost srovnat na vlastni oci TU-144 s Concordem. Jinak http://www.technik-museum.de" target="_blank" rel="nofollow">http://www.technik-museum.de .
 
0 0
možnosti

Jarda4

24. 10. 2003 22:48
0 0
možnosti

baronfonlempl

24. 10. 2003 19:52
Naklaďme si otázku takto.
Kolik států, či jejich seskupení, vyrobilo nadzvuková dopravní letadla? Concorde je jistě legenda tohoto segmentu letecké dopravy. Ovšem vývoj, výroba i provoz byl dotován - těch pár letů, které jako-by ekonomicky vyšly byly bludy. Legendou je především proto, že ten ekonomický truc trval tak dlouho. A proražená guma se hodila jako záminka tichého ukončení ekonomického nesmyslu.
0 0
možnosti

Michal Kříž, Praha

24. 10. 2003 19:20
TU-144 vs Concorde? To snad ne....
Nemuzu se ubranit reakci na ten komunisticky ladeny prispevek oslavujici kvalitu TU-144. To snad ani nemuzete myslet vazne. Je vseobecne znamy, ze rusove se domakli informaci, ze frantici s anglanama stavi nadzvukovy dopravni letadlo. Domakli se to samozrejme i amici a Boeing taky zacal premyslet o podobnem stroji. Jestli ale nekdo opisoval, tak to byli urcite rusove. A i kdyz tucko vzletlo o neco malo drive, byl to zoufaly a narychlo spichnuty polotovar, ktery vznikl na prikaz nejakeho cinovnika jen proto, aby vznikl drive. Bylo na nem spousta vtipnych a chytre vymysleneych reseni (treba predni stabilizacni kridylka), ale bylo uplne nedokoncene v detailech a nedostatecne vyladene. Proste takova klasicka ruska humpolarna. Tucko uskutecnilo par komercnich letu, ale hned na zacatku spadly dva prototypy, jeden dokonce na leteckem dni v Parizi. Stesti bylo, ze na palube nebyl nikdo z vyvojoveho tymu concorde, i kdyz byla vetsina clenu pozvana na testovaci let. Ironie osudu. Kazdopadne i anglani s frantikama se potykali se spoustou potizi, bylo to nekonecne ladeni kazdeho detailu. Jisty ale je, ze se jim to podarilo sakra dobre a vznikl fenomenalni stroj, ktery dodnes nema obdoby a hned taky mit nebude. Bylo to prvni dopravni letadlo na svete s ovladanim drive-by wire a kompletni pocitacovou automatikou a dokazalo letat pres ocean dvojnasobnou rychlosti zvuku 30 let! Krome te nestastne nehody s prorazenou pneumatikou nemel zadny concorde ve vzduchu potize. Americani ve chvili, kdy znali parametry hotoveho concorde, zastavili vyvoj sveho letadla. Proste byl concorde prilis dobry i pro ne. Srovnavat tohle legendarni letadlo s TU144, ktere spise padalo nez letalo, je podle me dost mimo misu. Rusove dokazali stavet hodne dobra a spolehliva letadla jak vojenska, tak civilni. Na tomhle poli ale nemohli s Evropou souperit, bylo to na ne v te dobe prilis hi-tech.
0 0
možnosti

Milan

24. 10. 2003 20:45
Re: Concorde? To snad ne....
Neni pravdou, ze americani to vzdali, kdyz zjistoli parametry Concordu. Pravda je takova, ze amerisky SST (Super Sonic Transport) byl hotovy v prototypu, kdyz americky kongres zastavil jeho pouziti s tim, ze by velice znecistoval obvzdusi. SST bylo letadlo zhruba 2X vetsim poctem cestujicich a hlavne 2X vetsi rychlosti. Kdyz k zastaveni doslo, okamzite japonska vladfa nabidla, ze SST koupi, at to stoji cokoliv a zacnou ho vyrabet. Fy. Boeimg vsak odmitla. Mezitim nastal poprask v Londyne a Parizi a tak byli nakonec radi, ze jim americane nechali letat jen do NY. a Washington DC. Jinak Concorde, az na male obcasne vyjimky(jako treba Las Vegas)  pres ameriku letat nesmel. Urcite to vsak bylo krasne letadlo, jen skoda, ze za celou tu dobu triceti let, nikdo neprisel s necim, co by prave neznecistovalo opbvzdusi. Asi to nebude jednoduche, takze budeme musit pockat.
0 0
možnosti

username

24. 10. 2003 18:15
škoda
imho by se v dnešní době dal udělat nadzvukový letoun s podstatně menší spotřebou paliva, větší bezpečností a komfortem, přeci jen za 30 let se změnilo hodně. A jistě je zde stále velký počet lidí, ktří se budou do místa určení dostat dvaapůlkrát rychleji než běžným letadlem. Jediné, co se asi nevyřeší je ekologie (concord kvůli letové výšce podstatně narušuje ozónovou vrstvu), ale kvůli tomu jej určitě nerušili. Takže já si myslím, že se určitě dočkáme nového nadzvukového stroje a tipuji uvedení do běžného provozu nejpozději rok 2013.
0 0
možnosti

vasekcer@quick.cz

24. 10. 2003 20:42
Re:
Chyba Concordu byla ta, že neměl dvouproudové motory. S těmi by byla spotřeba výrazně nižší. Kupodivu Tu-144 je měla, ovšem spotřebu nevím.
0 0
možnosti

sam hawkins

24. 10. 2003 14:19
juchu
a ja si ho vyfotim nad Windsorem :)
0 0
možnosti

sam hawkins

24. 10. 2003 17:15
Re:
nevyfotil :( pristaval z druhy strany a pres Windsor neletel. sakra.
0 0
možnosti

rákos

24. 10. 2003 14:14
Konečně
Sověti pochopili, že nadzvukové stroje nemají v osobní přepravě ekonomické opodstatnění již v 70 letech, když stáhli skvělé nadzvukové stroje TU-144. A to byly  tůčka  bezpochyby po všech stránkách lepší než concordy splácané ze závisti sovětům. No konečně to došlo i anglánům a frantikům. Pozdě ale přece.
0 0
možnosti

GOD

24. 10. 2003 14:19
Re:
Magore, vrať se do léčebny kam patříš, už tě asi hledají...
0 0
možnosti