Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bez Míla má ČEZ problém se zákonem

Společnost ČEZ se kvůli odchodu generálního ředitele Jaroslava Míla dostala do potíží. Nemá totiž ve svém představenstvu žádného odborníka na atomovou energetiku a nesplňuje tak zákonné podmínky pro provozování jaderných elektráren. Státní úřadu pro jadernou bezpečnost s firmou zahájí správní řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lenka

ČEZ, by měl dát vládu k soudu
 Vláda kromě jiného poškodila jméno a značku ČEZ, a. s. Zasáhla do věcí firmy tak nehorázným způsobem hodným snad jenom bývalého totalitního režimu. Kdo bude důvěřovat dlouhodobé strategii firmy, kterou přímo ovlivňují stupidní politici? Nový generál nejspíš dostane do pracovní smlouvy klauzuli „poslouchat na 100% vládu nebo vyletím“ to bych chtěla vidět blázna, který by tu práci pod tímhle balvanem přijal a takhle se snížil. Jedině tak nějaký politik jenže ty zase nemají ani potřebnou kvalifikaci ani kvalitu.
0/0
29.10.2003 11:16

Brouk Pytlík

Re:
A podle tebe Lenko, jaký dopad měl vstup ČEZu do distribučních společností. Posílil nebo také znehodnotil jejich značku?
0/0
29.10.2003 14:36

Lenka

Re:
Těžko soudit, je to krátká doba, já dělám v elektrárně, takže to pohledu distribuček nevidím (určitě jim ztráta suverenity musí vadit, mě by vadila taky), ale okolí často volá přímo do elektrárny a domáhá se obnovy dodávky proudu, z toho soudím, že lidem sloučení snad tolik nevadí, alespoň v tom už nebude zmatek. Taky se určitě jedna velká značka v dnešním světě prosadí lépe než několik malých.
0/0
30.10.2003 6:58

Brouk Pytlík

Re:
Tak v distribučkách to vidí úplně jinak. Nejde jen o ztrátu suverenity, ale jde o ztrátu něčeho mnohem cennějšího. Ale to ti nemůžu napsat, protože od té doby co jsme pod ČEZem, se monitoruje vše. Hol máme demokracii.
0/0
30.10.2003 7:52

Lenka

Re:
jo, já vím co myslíš, a to vás ještě nejspíš čeká naše centralizace, my už jsme si zvykli se nad nespravedlnostma nerozčilovat
0/0
30.10.2003 8:42

Brouk Pytlík

Re:
No já nevím jestli jde o nespravedlnost. Možná je to logický důsledek globalizace. Bohužel ale v našem případě silně politicky orientovaná, prováděná bez znalosti věci a provázená obrovskými zmatky a hlavně škodami. A ty škody jsou největší na lidech. Ti nejschopnější (jak už to bývá) na nic nečekají a odcházejí. A zůstává plebs. No a bez kvalitních lidí není kvalitní firma. Kdyby energetika byla vystavena skutečnému trhu, žádná centralizace by se už nekonala. Prostě bychom nemohli vydržet v konkurenčním prostředí. Ale díky tomu, že do energetiky tečou peníze jak z vodovodu se tyto experimenty dají přeží. Ale nic není na věky , ani Míl.
0/0
30.10.2003 9:26

Lenka

Re:
čas to všechno rozlouskne, Francouzská CDF je také státní a daří se jí dobře, asi mají rozumnější vládu a 1 květen se kvapem blíží, no a taky budou někdy volby. Na elektrárnách panuje silný názor, že soukromník ještě více skrouhne náklady na údržbu a nechá zařízení jet dokud nepadne a pak se opraví pouze to nejnutnější.
0/0
30.10.2003 9:54

Brouk Pytlík

Re:
Kdyby jenom soukromník. Kdybys věděla, s jakými bláboly přišla slavná poradenská AT Kaerny. Podlení ní by se mělo opravovat jeom to, co spadne na hlavu. Ostatní nechat. Žádná údržba, žádná modernizace. No co ti mám povídat. Snůška blábolů a nesmyslů. Ale slušně se jim za to platí. A je k pláči, když někteří staří energtičtí rutinéři na takové hovadiny slyší. Ale máš pravdu, snad budou volby a snad se to se vstupem do EU změní. Někdy to chce jenom trochu zdrvého rozumu, bez složitého filozofování za těžké prachy.
0/0
30.10.2003 13:51

Lenka

Re:
 hezký víkend
0/0
31.10.2003 12:00

CuoreSportivo

No a?
Tak tam proboha dosaďte někoho kdo kvalifikaci pro atom má a hotovo. Stejně se jedná o formalitu. Ta vlastní práce se odehrává přímo na elektrárnách. A nebuď me bláhoví. Ať je Míl jaký je, atomu už stejně nemůže rozumět, a to při vší úctě. Jasně, že o tom jakýsi přehled má, ale to je tak vše. A navíc uvědomte si, že ČEZ je moloch, který bude fungovat dál s Mílem nebo bez něj. Takže já si myslím, že se žádná tragédie nestala a hotovo. Děláte tady z komára velblouda. A že je vláda zkorumpovaná - to nevím. Neznám důkaz. Ale že je nekvalifikovaná, to nám dokazuje každý den.
0/0
29.10.2003 11:01

Jouda

Vláda nám lže=je zkorumpovaná!!!!!
Privatizací uhelných dolů,takovým způsobem, jak ho pořadá vláda ČR, příjde občan ČR nejméně o 3-5miliard korun, než kdyby bylo vytvořeno jasné konkurenční prostředí, včetně umožnění privatizovat doly firmě ČEZ. - zdroj Bloomberg UK-
0/0
28.10.2003 17:35

renek

Je to korupce a podvod v režii vládní sockoalice!
Bohužel se to dalo čekat. Míl(a ČEZ) byl překážkou za hladkou privatizací hnědouhelných dolů do rukou Antonína Koláčka z Appian Group. Celá tato privatizace dolů je podvod pod taktovkou Grosse, Sobotky, C.Svobody a Kühnla, kteří jsou všichni Koláčkovi zavázáni již z minulosti. ČR tímto příjde z prodeje dolů nejméně o 3 miliardy. Odbory prý ještě před odvoláním Míla upozorňovaly na to, že bez něj nebude v představenstvu nikdo s odborným vzděláním v jaderné energetice, a ČEZ tak bude porušovat atomový zákon. "Ministerští úředníci to věděli a přesto jej odvolali," poznamenal. Podle Petra Grosse, předsedy odborů elektrárny Chvaletice: "Vláda šije podmínky privatizace na míru jedině firmě Appian Group," řekl. Takové rozhodnutí by podle něj ohrozilo minoritní vlastníky a na ČEZ by mohla jít i spousta žalob od akcionářů. Co na to říci? Jen to, že jde o vládní korupci!
0/0
27.10.2003 18:55

Honza

ČEZ to má napravit ?
 Dobrý den, buď je v článku chyba, nebo se jí dopustila paní Drábová (které si jinak velmi vážím) sama. ČEZ přeci v této věci nemůže dělat vůbec nic, volba člena představenstva je věcí dozorčí rady společnosti, čili těch samých, kteří odvolali pana Míla. Paradoně tedy ČEZu hrozí pokuta za něco, co nemůže ovlivnit. Vinni jsou členové DR (povětšinou zástupci státu = FNM nebo spřízněných firem). Svým rozhodnutím o odvolání p. Míla (přes varování ze strany SÚJB!) způsobili členové DR v případě udělení pokuty od SÚJB ČEZu škodu, za kterou jsou odpovědní svým majetkem. Takže hoši vzhůru do spořitelny pro penízky ........
0/0
27.10.2003 11:11

Honzajs

Re:
Přešně tak, než něco schválím, tak si přece zjistím dopady. Dozorčí rada se ukázala jako naprosto nekompetentní.
0/0
27.10.2003 11:15

drábová

Re:
Máte pravdu, ČEZ je v obtížné situaci. Je držitelem povolení podle Atomového zákona a přestal splňovat jednu z podmínek, za kterých byla příslušná povolení vydána. Na nevhodnost situace, kdy předseda představenstva a generální ředitel je současně jedinou osobou ve statutárním orgánu, která naplňuje požadovanou odbornou zůsobilost, jsme opakovaně pana ředitele upozorňovali, přesto ČEZ nemá úplně v ruce její nápravu. Odpovědnost podle zákona jde za však výhradně za ČEZ a.s. a nebude-li situace urychleně uvedena v soulad s požadavky zákona, sankce budou uplatněny vůči ČEZ. Ještě je třeba dodat, že nesoulad se zákonem je formální,   věcně je  jaderná bezpečnost zajištěna stejnými mechanismy a dostatkem kvalifikovaných lidí na obou jaderných elektrárnách stejně kvalitně jako před odchodem pana Míla. Faktické operativní zajištění jaderné bezpečnosti nikdy nemůže záviset  na jedné nebo několika osobách. Musí zde existovat a existuje systém.  Požadavek na člověka s odbornou způsobilostí ve statutárním orgánu je dán potřebou uplatnit specifické rysy jaderných elektráren v dlouhodobých politikách firmy a v odpovědné alokaci zdrojů tak, aby byla vždy dána jaderné bezpečnosti patřičná váha.
0/0
27.10.2003 11:52

Honza

Re: Re:
Vážená paní předsedkyně, děkuji za odpověď. O bezpečnosti a vysoké kultuře provozu našich jaderných elektráren jsem pevně přesvědčen. Rozumím tomu, že požadavek ze zákona na člena představenstva s "jaderným" vzděláním a praxí  je spíše zastřešující - prostě aby někdo ze statutárního orgánu společnosti provozující jaderná zařízení věděl o co v jaderné energetice jde a podle toho firmu vrcholově směřoval. Mé rýpnutí rozhodně nesměřovalo vůči SÚJB ale spíše vůči  DR ČEZ, která se projevila jako nepoučitelná (byla přeci v tomto smyslu varována z několika stran, nejenom od SÚJB) a nadřazující zájmy politické zájmům společnosti, v jejíž DR působí. Za své rozhodnutí nesou právě členové DR plnou osobní odpovědnost (ne politici, kteří je zaúkolovali k odvolání pana Míla) a to včetně povinnosti náhrady případných škod, které tím ČEZu vzniknou (např pokuta od SÚJB). Prostě v DR je každý především sám za sebe, musí si toho být vědom a podle toho jednat, nebo být připraven nést následky. Především členové DR tedy musí i ve vlastním zájmu pohnout a dovolit kompetentního člena představenstva, jinak je ČEZ v problému a může se na nich následně (alespoň doufám) hojit.
0/0
28.10.2003 21:10

kestrik

K tem prosperujicim firmam...
Nepripada vam zajimava paralela mezi CSA a CEZ ?!? Ze by ?!
0/0
27.10.2003 8:07

Pes Novák

To musí trochu nas*rat, že Sobotko!
Tak a teď ještě odvolat potížistku Drábovou...
 
0/0
26.10.2003 23:43

pesimista-domaci

Zaměstnanec ČEZ
Přátelé, tohle všechno je motivováno několika faktory.
 Faktor první: Míl vybudoval společnost, která je zisková i v tom bordelu, který se jmenuje ČR.
Faktor druhý: Pánové Vacík a spol (bývalé vedení ČEZu) jsou ochotni pro průnik do ČEZu udělat vše. Mimochodem společnost kterou vlastní, platí i Míla. Čirou náhodou.  Podívejte se na jméno Vacík a m9l do obchodního rejstříku. Jen tak na okraj podotýkám, že zaměstnanci společnosti ČEZ mají zakázáno podnikat v oborech, v nichž podniká  jejich zaměstnavatel. Je generál zaměstnancem společnosti? Já myslím že ano.
Faktor třetí: Pan Dvožák je jedním z kandidátů na staronovéo generálního ředitele. Myslíte si, že už rozehnal všechny kamarády?
Faktor čtvrtý: Myslíte si, že SÚJB zatrhne Čezu výkon činnosti? Komu by asi pochcípaly počítače prvnímu. Mílovi? Nebuďte blázni. Ten pán dostane dvacet miliónů. Přesně tolik potřebují pro nákup dolů jeho kolegové ve společnosti, kterou si vyhledáte na netu.  Celá tato fraška prostě vede k výměně tajtrlíka za výnosnou odměnu.
Jo a pokud by neodešel, tak situace je postavena takto: Buď odchod, nebo žaloba ze strany drobných akcionářů pro zanedbání péče o svěřený majetek. Co myslíte, že je lepší. Dvacet melounů, nebo basa. Bohužel tato otázka čeká na každého dalšího GŘ. Pan Vobořil to ví a proto nebude kandidovat. Je lépe ČEZ řídit, než mu dělat generála. Chcete víc informací, pak odpovězte v diskusi. Vím toho mnohem víc. Čau kluci.
 
0/0
26.10.2003 22:56

Kazbunda

Re:
neni ale 20 milionu malo na koupi dolu o kterych se jedna? To mi nejak nedava smysl. Jaktoze nekdo jeste na Mila nevytahnul, ze ho plati dlasi soukromy subjekt? takovy sousti si prece jen tak nejaky pisalek nenecha ujit.
0/0
26.10.2003 23:16

Kazbunda

Problemy s komunikaci?
Pan Mil delal problemy........zkorumpovanym socanum v cele s Urbanem, Sobotkou atd., kteri meji pripraveny prodej SD do rukou pana Kolacka. Poslanec Hojdar je velmi dobry kamarad a take na vyplatni pasce pana Kolacka.Cela saskarna Hojdara s vystupovanim a vstupovanim do klubu CSSD a kecy o politice CSSD nebylo nic jineho nez natlak na dulezite lidi v CSSD aby podporili prodej SD Kolackovi a Appian Group. A za to Hojdar nebude delat problemy. Je to hnus a spina socanskych hajzlu
0/0
26.10.2003 22:12

Kazbunda

Re:
jeste dodavam....ve chvili, kdy se Urban se Sobotkou rozhodli odrovnat nejvetsiho konkurentatim, ze odvolali Mila, Hojdar se zacal chovaj jako hodny hosik a chce vstoupit zpet do poslaneckeho klubu.
0/0
26.10.2003 22:18

fuozx

K dokresleni predstavy,
jak bezohledne a nepokryte pro vlastni prospech tady vladne spidlo--grossovska banda, doporucuji precist sokujici clanek na http://novinky .cz/01/83/34.html
0/0
26.10.2003 21:31

fuozx

Re:
smazte si v adrese tu mezeru (musel jsem ji tam dat, jinak to neslo vlozit, protoze idnes nechce delat reklamu novinkam)
0/0
26.10.2003 21:32

jan

destrukce
Dívám se na celou věc jako na další destrukci fungujícího odvětví, tentokrát energetiku. Bohužel pro nás ostatní  pak už zbývá jenom prodat Pražský hrad. A je to vyřízeno. Za peníze v Praze dům. Co se asi stane s celým Čezem bez zdrojů výroby, prachobyčejná distribuční společnost závislá na trhu. Důsledek je na snadě viz. Londýn, New York atd. kde už elektrický trh plně funguje. Závěrem se jenom divím, že vlastně poslední  odvětví z kterého plynou do stání kasy nemalé finanční prostředky je v očích kompetentních státních uředníků na odpis.
0/0
26.10.2003 21:07

zubr

Vládní šachy
Proboha ,vládu je potřeba poslat co nejdříve někam ,kde nemůže škodit. Včetně Poslanecké sněmovny a senátu.Včera bylo pozdě Tihle zázraci neměli co nabídnout, už v době svého zvolení
0/0
26.10.2003 21:04

afafd

jsem v cechach
normalne ale normalne si snad politici delaj prdetl.....opravdu jo....to si nemohli spocita dusledky vyhazovu...staci tech 20 mel a ted jeste pripadna pokuta a kdo to zaplati...no hadejte lidi
0/0
26.10.2003 19:55

fleret

na dnesni sedmicce
mluvici hlava kalousek z kdu -csl rozsafne vykladal,ze o nic nejde a pry se ukazalo jak dobre funguji kontolni mechanizmy v CR.podtrhuji,ze slo o kalouska(kdu-csl),takze rovnez o nic nejde.
0/0
26.10.2003 19:48

Mike

Dozorčí radě čez jde o jediné ...
zabránit čezu v účasti na privatizaci SD. Ta zkorumpovaná banda (Urban + Sobotka + Pecina + Cincibus) se prostě rozhodla, že SD prodají Appianu a nekoukají ani nalevo ani napravo. Zájmy čezu jsou jim ukradené, hlavní je prodat SD panu Koláčkovi a to za minimální cenu . Nejenže opomíjejí logiku účasti čez v tendru na SD, ale nyní dokonce poškozují kvůli privatizaci SD i čez samotný. Vyloučení čez za nesplnění podmínky kontinuální těžby je něco tak směšného, že to nemá obdoby. Pokud za toto čez vyloučí pak od začátku privatizace SD byl fakticky pouze jeden účastník a pouze jeden možný vítěž Appian Group. Je neuvěřitelné co se děje. Ty hovádi v DR čez neví co dělají a nyní ještě nahráli rakušákům.
0/0
26.10.2003 19:15

johgeorge

prezident humru
prezident humru navrhuje do spravni rady cezu vedouciho podvyboru pro jadernou energetiku z atolu Murua, kde francouzi uspesne testovali jaderne zbrane. splnuje veskere pozadavky a ma dokonce neco navic - ve tme sviti! kdo je pro?
0/0
26.10.2003 19:12

WildBoy

uff
Tak se opět ukázalo, že státní úředníci jednají rychleji než myslí ... teda jestli vůbec myslí
0/0
26.10.2003 18:12

technik

A komu to vadí? ČSSD ne a jiní do toho nemají co kecat.
Důležitá je stranická knížka nebo loajalita  k ČSSD. Na co odbornost. Tvrdík také žádnou kvalifikaci nemá a jaký je to Ředitel s velkým ČSSD.
0/0
26.10.2003 18:09

Vladimír Čistý

úklid
Tak se Ti to Vladimíre daří, uklízet před prahem svým -jak se patří. Pozor ale abys na koště nepřitlačil příliš, při spátečním pohybu to taky slízneš.
 
 
0/0
26.10.2003 17:38

tt

ddd
si myslim, ze sby se to obeslo i bez nejakeho hlavouna ve vedeni...ti lidi v jaderkach vedi, co maji delat
0/0
26.10.2003 17:32

ppetr

snad sen
tohle to se mi snad jenom zda
ten Sobotka s Urbanem jsou snad uplny hovad*  .tohle se snad muze prihodit jen v kocourkove.
ja bych ty poslance normalne strilel.kazdymu jen narizujou jak co ma delat a uzakoni si to v zakonech.SAMI SI VSAK NEDOKAZI ZAMECT PRED SVYM PRAHEM
HOSI,HOSI UZ ABY BYLY TY VOLBY.
0/0
26.10.2003 17:22

fox

Re: snad sen
Požadavek na odbornou způsobilost je obsažen v zákoně 18/1997 Sb. - takže na tom se dva Vámi uvedení nepodepsali.  Mimochodem - uvedený zákon + jeho prováděcí vzhlášky jsou v některých aspektech - např. co se týče exportu a importu zařízení mimo jadernou oblast - absurdní a jsou dobré především jako zdroj zábavy pro stáda úředníků ze Senovážného náměstí.
0/0
26.10.2003 17:40

ppetr

Re:
oni se nepodepsali???????????
kdopak tedy Mila odvolal?????????????
copak ti dva tupouni o tomto zakonu nevedeli?????????
pokud ne,tak na tech SVYCH MISTECH NEMAJI CO DELAT
0/0
26.10.2003 17:45

fox

Re:
Byla to reakce na "uzakoni si to v zakonech".
0/0
26.10.2003 17:51

fox

Re:
Byla to reakce na "uzakoni si to v zakonech".
0/0
26.10.2003 18:05

pinus

V tom maji beztak prsty Rakusaci...
Konecne dosahli toho, ze zavrou Temelin... :-))))
0/0
26.10.2003 17:19

Ulmo

:-)
Tady je videt, jak pracuje nas stat, na mistech, kde by meli sedet odbornici, sedi hovada, ktera maji vysokou stranickou disciplinu..proste loutky. Ted si predstavte ten konkurz...to bude fraska. Ale verim, ze najdou nekoho, kdo pojede jak politici piskaji a ten odbornik z oblasti energetiky(jaderne) navic, bude tak maximalne podavat kavu a caj. Je mi spatne. A to jeste nemluvime o kvalite predstavenstva, kdyz odvolanim predsedy dostali celou spolecnost do potizi...to se muze stat akorat v CR. Verim, ze prijde doba a situace se zmeni. A na mista spravnich a dozorcich rad budou dosedat lide z branze, kteri tomu rozumi. Do te doby musime doufat, ze nam jeste neco zbyde a ze nebudeme muset zacinat od piky.
0/0
26.10.2003 16:45

:)

Re:
Obavam se, ze se to nezmeni, dokud se stat ve vsech techto podnicich nezbavi sveho podilu. Statni a polostatni firmy akto funguji a budou fungovat dal - politicke trafiky. No snad se casem vsechno postupne doprivatizuje a uvidime. Telecom, CEZ, CD atd. by to potrebovaly jako sul ...
0/0
26.10.2003 17:10

Plazhad

Re:
Lidi lidi, jak vy jste naivní. Jestli věříš, že to bude lepší, tak asi žiješ ve špatným světě.
Takovým bych povinně nařídil léčbu seriálem Jistě pane ministře resp. Jistě pane premiére. Kdo to viděl, ví, o čem mluvím (píšu). Kvalitní anglickej humor, kterej není daleko od reality.
0/0
26.10.2003 21:18

Honzajs

Re:
Obávám se, že máte pravdu. Ty seriály byly super
0/0
27.10.2003 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.