Diskuze

Před osmdesáti lety vzlétly ČSA

Před pětaosmdesáti lety vzniklo samostatné Československo. Mladá republika se začala rychle drát do světa a brzy zjistila, že se neobejde bez vlastního leteckého spojení. K pátým narozeninám si proto nadělila Československé státní aerolinie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kevin

3. 11. 2003 0:51
Musim se priznat.
Ze jsem byl vzdycky velmi spokojeny s CSA a to mam zkusenosti jeste s PanAmem, Lufthasou, British Air, KLM, nemluvim o Delte, American Air, atd. Musim rict, ze jidlo bylo vzdycky nejlepsi i kdyz u druhych linek take nebylo spatne. Obsluha byla take velmi dobra, ale je fakt, ze zase nektere letusky z jinych zemi se chovali mozna "profesionalneji"(vice usmevu) i kdyz to mohl byt jen muj dojem, ale na Ceskoslovenske "holky" vetsina cizich letusek nemely a nemaji sanci vzhledove?!!!
Souhlasim, ze CSA jsou jedny z nejlesich spolecnosti.
Takze CSA drzte se i kdyz musim souhlasit s nekteryma nazorama na noveho ridu CSA?!! Good luck!
0 0
možnosti

ego

1. 11. 2003 18:29
dálkové lety
 Tomíku, nevím, jestli jsi třeba někdy letěl s Luftahnsou , Austrian či BritishAirways, když tvrdíš, že servis prováděný na palubách CSA je 100 let za opicemi. Tam dostaneš jen vodu na lince praha - víden, praha a jiné německé destinace. Cena letenky je samozřejmě větší a servis žádný. Na evropských linkách nečekej ,že tě budou obsluhovat jakou v 5-ti hvězdičké restauraci. Letadlo je pořád dopravní prostředek a ne bar či restaurace.
Co se týče dálkových letadel tak j tady dost rozdíl v servisu na palubách. Protože létám několikrát měsíčně , tak ti řeknu, že CSA na tom není tak špatně.
Konkurence? Ta je tak obrovská, že nemáš ani tušení o čem mluvíš. Jen ya posleních 6 měsíců na pražskou ruyzni yačalo létat 8 low cost leteckých společností. Dnes již máš tolik možností a můžeš si vzbrat s kým chceš letět. Ale nečekej, že je to někde lepší.
0 0
možnosti

aquila

1. 11. 2003 19:24
Re:
co sa tyka letov na kratke vzdialenosti, letel som s CSA, BA, austrian a lufthansou smer vieden, frankfurt, londyn. najhorsie mi z toho vysli BA, potom CSA a austrian lufthansa zhruba na rovnako. ale moc markantne rozdiely tam neboli. predsa len je to hodka max hod a pol letu.
ale pri medzikontinentalnom lete smer NYC, Boston, alebo nebodaj SF (okey tam zase nelieta kazdy) sa mi zatial ako najlepsi prepravca osvedcila lufthansa => stale ten isty servis. kdezto u ostatnych to hoodne zavysilo od letu.. ale lufthansa bola vzdy ta ista.
0 0
možnosti

Tomík

1. 11. 2003 15:00
Nová letadla pro dálkové tratě
Více někdo kdy už konečně ČSA koupí nová dálková letadla?
0 0
možnosti

Tomík

1. 11. 2003 14:59
Colombo
Nechápu, proč ČSA jako národní dopravce předražuje letenky z Prahy. Příklad - let z Prahy do Colomba na Sri Lance stojí bez tax tuším 24990 Kč. Pokud bych ale letěl s ČSA do Colomba z Londýna (přes Prahu), zaplatím cca o 8000 Kč méně. Chce to více konkurence, jejich produkt (především Business Class na delších tratích) je 100 let za opicema.
0 0
možnosti

Rebel

30. 10. 2003 8:21
Nevyhovuje!
Tady sice jo, ale jinak to našim pravidlům nevyhovuje, protože v článku není a tudíž se nedá jednoduše na jméno vyhledat v Hledání! Jasné? Takže zůstáváme na starém!
0 0
možnosti

Brouk Pytlík

30. 10. 2003 7:47
Hmmm
Tak před 80-ti léty zvlétly. No ale aby pod vedením Tvrdíka zvaného Luftjarda zase brzy a velmi tvrdě nepřistály. Ač je to smutné, docela bych si to příl. Ne kvůli ČSA, těm fandím, ale kvůli Tvrdíkovi a té socdemácké partě, která si z této republiky dělá jednu velkou trafiku pro své zkrachovalce (a to jsou všichni) a občana ždíme jak utěrku.
0 0
možnosti

vlastni zkusenost

29. 10. 2003 23:51
Tvrdik
Po tom co CSA prevzal soudrhuh Tvrdik, jsou CSA ke krachu.
Dne 10.10.2003 CSA zrusili tesne pred odletem let Praha-Ostrava, z duvodu poruchy letadla. Nahradni letadlo tato spolecnost nemela a tak nabidla zakaznikum, kteri si u nich zakoupili letenky cestu do Ostravy autobusem. Svym zakaznikum CSA nenabidla zadnou kompenzaci za to, ze neposkytla zaplacene sluzby tj. let do Ostravy. Pritom zpatecni letenka stoji 6500.- a zpatecni jizdenka na autobus 500.-
 
U mne CSA zkoncila, ackoli driv jsem ji daval, jako narodnimu dopravci, prednost.
0 0
možnosti

Tib

29. 10. 2003 20:59
Il62
to sem netušil, že v ČSA létal taky Il 62... tohle letadlo se mi opravdu líbí- nevíte kdy a proč bylo vyřazeno?
0 0
možnosti

briza

31. 10. 2003 15:50
Re:
Presne to nevim takze jen par souvislosti. Il 62 bylo u CSA jedine letadlo ruske vyroby, ktere doletem stacilo na lety bez mezipristani pres Altantik (napr. na Kubu). Tu-154, i kdyz modernejsi, takovy dolet nemelo. Takze bych tipoval, ze je vyradili po te co za ne ziskali nahradu - na pocatku 90. let s prichodem Airbusu 310. Jinak s tou Kubou to byla znama finta jak emigrovat do Kanady. Cestou tam se bylo totiz mezipristani (nutne kvuli tankovani) v Kanade a potom se teprve letelo do Havany. Cestou zpet se letelo z Havany primo. Tradovaly se pripady chytraku, kteri tohle nevedeli a i kdyz chteli emigrovat prislo jim jako dobry napad si nejdrive uzit na Kube a v Kanade vystoupit az cestou zpet - takze skoncili zase v Praze.
0 0
možnosti

Jirka

29. 10. 2003 19:47
Dotaz
Co je pravda na tom, že ČSA blokují vstup ostatním leteckým společnostem na letiště v Karlových Varech?
0 0
možnosti

Jiří

29. 10. 2003 19:46
Chyba!!!
Dovoluji si tímto upozornit na chybu ve fotogalerii k Vašemu článku, konkrétně u obrázku 12. ČSA začaly nakupovat Boeingy typu 737-500 již v roce 1992, viz stránky ČSA - letová flotila. Zajímalo by mě, kdo článek sestavoval a kde přišel na to, že až v roce 1994. To už 5 Boeingů toho typu OK-XGA - OK-XGE dávno lítalo. -
0 0
možnosti

Redakce iDNES

30. 10. 2003 13:51
Re:
Omlouváme se, došlo k překlepu. Boeing létal pro ČSA od roku 1992. Chybu jsme opravili.
Redakce iDNES
0 0
možnosti