Diskuze

Konec krátkodobých smluv se přiblížil

Nekonečnému uzavírání pracovních smluv na dobu určitou by měl být brzy konec. První podstatný krok ke splnění tohoto přání mnoha zaměstnanců udělali poslanci. Schválili novelu zákoníku práce, která dovoluje uzavírat s pracovníkem časově omezenou smlouvu maximálně po dva roky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dacan

30. 10. 2003 14:27
No to je dost
Konečně si nebudou moci podnikatelé dělat úplně všechno co chtějí a odrbávat slušně a poctivě pracující lidi, jak se jim zlíbí. I když i taková úprava je málo přísná. Chtělo by to omezit nejen na dva roky, ale např. i na uzavření třikrát po sobě, když i např. pauza do tří měsíců a pak další smlouva by se posuzovalo jako bezprostřední uzavření. Zkrátka podnikatelům se musí trochu v pracovněprávní oblasti přitáhnout šroubky. Zkrátka jestliže podnikatel opakovaně uzavírá smlouvy se zaměstnancem, pak o něj má zájem, protože zaměstnanec asi pracuje dobře, a pak si ten zaměstnanec zaslouží určité jistoty.
0 0
možnosti

MartinFX

30. 10. 2003 21:11
Re: velmi chytré
a kdo zajistí jistotu zaměstnavateli ?Zkus si založit s.r.o. nebo jen tak udělat živnostáka pak mi tady napiš, jak se díváš na téma jistot pro zaměstnance versus nejistota zaměstnavatele v totálně nejistém právním a ekonomickém prostředí. Děkuji.
0 0
možnosti

sunkofleky

30. 10. 2003 13:45
erd
a dopadneme jako ve sportu, kontrakty na dobu urcitou a pak bojovat podle tabulek o jejcih prdlouzeni, souhlasim ale at se potom obyc platy kolem 50 000 zvednou na petinasobek at jsou na tom stejne jako sportovci.
0 0
možnosti

petule

30. 10. 2003 13:37
...
Je pravda, že někteří zaměstnavatelé tohoto věčného prodlužování p.s. zneužívají, aniž by to měli zapotřebí.. Krátkodobé, sezónní práce se dají řešit i např. dohody o provedení práce apod.... Mohou existovat případy, kdy je nutné takovou smlouvu podepsat, ale nemělo by to být pravidlem...
 
0 0
možnosti

-Chilli-

30. 10. 2003 13:10
Všechno je o motivaci
Celá věc není o tom jestli s ní souhlasíme nebo ne. Problém je v tom, že pokud uzavře zaměstnavatel smlouvu na dobu určitou, bere na sebe POVINNOST v případě propouštění platit odstupné, dodržet výpovědní lhůty apod. To motivuje zaměstnavatele se této povinnosti vyhnout smlouvou na dobu určitou. Jediným řešením, které se nedá obejít je zrušení těchto povinností. To co navrhuje špidlifuk je záplatování děravejma záplatama.
0 0
možnosti

socialne myslici

30. 10. 2003 13:33
Re:
souhlasil bych, kdyby to bylo doplneno zakonem, ze kdyz se te nekdo zepta, zda mas praci tak dostane okamzite 2 roky nepodminene. Aby se nahodou nestavalo, ze kdyz si chcec pronajmout byt, aby 'mit praci' melo nejaky vyznam. Toto vse je jen dusledek toho, ze zapadni spolecnosti vyzvedly 'zavisly pracovni vztah' na uroven zdravi - 'mit praci' je to nejdulezitejsi v zivote. Bez toho, aniz by doslo ve spolecnosti k myslenkovemu obratu, ze napr. matka vychovavajici 2 deti pracuje vice nez 20 manazeru dohromady, jsou i tvoje zaplaty derave jako ty spidlinovy.
0 0
možnosti

pohranicnice_Jasanka

30. 10. 2003 12:54
A co
budou jako dělat stavební firmy, které potřebují větší počet zaměstnanců jen na léto, protože v zimě pro ně nemají práci ?
0 0
možnosti

mufinek

30. 10. 2003 12:58
Re:
No vetsina stavebnich firem zadne zamestnance nema, jde o icare a nebo ciste melouchare. a kdyz ma, tak je v zime posilaji na nemocenskou. proste nejaky postup si urcite najdou. urcite bych nemel strach o stavebni firmy...
0 0
možnosti

Firestrater

30. 10. 2003 12:33
zas a znovu pro nechápavce
Pokud se zajímám o místo a zaměstnavatel mi nabídne smlouvu na dobu určitou tak bud si řeknu, ok, když neobnoví půjdu jinam nebo už rovnou takouvou smlouvu nepodepíšu..!! Mě ještě smlouvu na dobu určitou nikdo nenabíd ale asi bych jí vzal, protože přece se svět nezboří když mi jí zaměstnavatel neprodlouží. Když to udělá tak asi k tomu má důvod, bud je se mnou nespokojený nebo snižuje stav aby v tomhle nespravedlivým státě přežil. Čili pokud někdo už zpočátku takouvou smlouvu podepsal proč brečí? Pokdu se mi něco nelíbí tak nepodepisuju, ne? Asi sem z jinýho světa ale takhle to vidím.
0 0
možnosti

R.E.C.

30. 10. 2003 12:57
Re:
Podíval bych se na to zase z jiného pohledu. V některých regionech lidé nemají šanci najít jinou práci, než tu která je jim nabízena za takových a takových podmínek. Prostě podepíší a jsou rádi, že mají vůbec nějakou práci. To, že je zaměstnavatel "bere u huby" prostě přijímají a doufají, že se v práci udrží co nejdéle, protože na ÚP už být nechtějí. Řetězení pp na dobu určitou je obcházení ZP, protože se zaměstnavatel zříkává některých povinností, které pro něho jinak vyplývají ze ZP. Jsem rád, že Sněmovna konečně vykročila správným směrem (po mnoha letech).
0 0
možnosti

Doc.Chocholousek

30. 10. 2003 12:33
Priklad
Pracuji na AV CR, meli jsme jednu laborantku tri roky, dva to jakz takz slo, ale kdyz je nekdo s nachlazenim doma tri tydny, v praci ma snahu spis se nekam zasit, nez neco udelat, tak takovy lidi drzi v lati jen to, ze, jak se ji stalo, smlouva nebude prodlouzena. Nerikam, ze si nedovedu predstavit druhy extrem, ale pokud clovek pracuje dobre, je od firmy spis snaha si ho udrzet, ne? Prijde mi to jako dalsi socialisticky vypotek nahravajici flakacum.
0 0
možnosti

lenoska

30. 10. 2003 12:47
Re:
Já myslím, že na to jak člověk pracuje, je zkušební doba a to je 3 měsíce. Na smlouvu na dobu určitou , Vám nikdo nedá finanční půjčku ! A taky věřím, že lidi budou žít vě větší jistotě, když budou vědět, že nebudou k určitému datu na dlažbě.
0 0
možnosti

zamestnanec

30. 10. 2003 12:27
JEDINE SPRAVNE
Konecne rozumna novelizace - jenom tady placate, ale zkuste si vzit pujcku nebo uver. Po dvou letech je smlouva na dobu neurcitou beznou zalezitosti. Ti, co tady propaguji smlouvy na doby urcite, mohou byt jedine nespokojeni zamestnavatele - ti proste maji smulu a budou se muset chovat zase o trochu slusneji :)))
0 0
možnosti

Dredwerkz

30. 10. 2003 13:11
Re:
No smulu budou mit spise ti, kterych se to tyka nejvice zamestnanci. Zarid si ZL jinak prace nebude a ty pujdes zpet na UP, takhle nejak bych to v praxi nasledne videl.
0 0
možnosti

pohranicnice_Jasanka

30. 10. 2003 12:15
A co
budou jako dělat stavební firmy, které potřebují větší počet zaměstnanců jen na léto, protože v zimě pro ně nemají práci ?
0 0
možnosti

Martin

30. 10. 2003 12:33
Re:
Já bych řekl, že jde hlavně o to, že se zamezí prodlužování smluv donekonečna. Pokud potřebují zaměstnance na léto a přijmou je další léto opět na řekněme tři měsíce, tak to jim nikdo nezakazuje.
0 0
možnosti

dobrota2000

30. 10. 2003 12:06
ČSA - Tvrdíkova trafika
na letišti má snad každý druhý smlouvu na dobu určitou, už několik let ...
0 0
možnosti