Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protest zablokoval nákladní vlaky i silnice

Stávka rakouských železničářů udělala vrásky na čele cestujícím, šéfům firem i policistům. Téměř 1,5 milionu lidí si muselo hledat náhradní dopravu do školy a práce. Ti, kdo sedli do aut, uvízli po ránu v silničních zácpách. Množí se i dopravní nehody. V Rakousku uvízl bezpočet vlaků se zbožím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hujerj

Visim v Ljubljani
Zdravim rakouske odborare a preju jim prujem po celou dobu stavky. Kvuli nim nemuzu se vratit do Cech. Wilhelm Haberzettl - kreten odboraru rekl, ze to mozna ukonci v patek. Jsou to hovada.
0/0
12.11.2003 12:59

hockeysta

humor
Víte proč zaměstnanci ČD musí stávkovat nejméně 48 hodin?  ...... Aby bylo naprosto zřejmé, že se nejdená o zpoždění.
0/0
12.11.2003 12:08

pet

to mam radost...
Tak Vas pekne zdravim z Rakouska. Musim rict, ze jsem troschu zmenil pohled na CD. Kdyz jsem pred ctrnacti dny jel sem, skocil nam pod vlak nejakej sebevrah, a neschopnosti rakouskych zeleznicaru jsme meli s IC dve hodky zpozdeni na ctyrhodinove trati - jednu hodinu se resil sebevrah, to bych jeste chapal, ale tu druhou nas proste vysadili na nejblizsim nadrazi, at si pockame na jiny IC. Ted kdyz mam jet domu, tak si proste zacnou stavkovat. Asi je to vsude stejny... :-(
0/0
12.11.2003 11:42

Berg1

Fotbalu a dráze rozumí v Čechách každý
Nějak si tu moc lidé neuvědomují, že stát dotuje nákup nového busu ze 40 %. Stupidní TV NOVA lidi denodenně masíruje, jak obrovské dotace proudí do drah. Ovšem nikdy neřekne, že obrovské dotace padají i autobusovým dopravcům. Akorát ten id..ot Tuna přerývaným hlasem říká, že kdyby dráhy instalovaly všude závory, mohlo by být na přejezdech po nehodách, jelikož podle Tuny by tyto závory zastavily i autobus. Směšné. Nechci tvrdit, že dráhy nepotřebujou reformu. Ale to mele každý. Na drahách je to otázka generace a změny myšlení. Jak  chtějí nalákat na dráhy VŠ vzdělaného mladého člověka, když mu při nástupu nabídnou podprůměrnou mzdu...
0/0
12.11.2003 10:42

paolo

Re:
Souhlasím! Všechny kolejnice by se měly vytrhat ze země a prodat do hutí jako kvalitní šrot, lokomotivy a vagóny pronajmout výměnou za stíhačky a drážní lůzu platit stejně jako dnes aby se Duškovi a podobným grázlům zacpaly ústa. Stejně bychom na tom mnoho miliard ušetřili. Víte co znamená zkratka ČD? Černá díra.
0/0
12.11.2003 11:40

paolo

Re:
A poslal bych je hrabat listí a převádět děcka na přechodech u škol.
0/0
12.11.2003 12:04

dld

ani to nepozname
Myslim ze dusledky stavky nikdo nepostrehne .. bezne vlaky jezdi podle plotu a ne radu .. sem tam nejaky neprijede vubec ... a navic vzdyt to maji ve zkratce  ... Casu Dost ... CD
0/0
12.11.2003 10:17

fredy z kladna

CD
tak jestli se CD dostanou na odpovidaji uroven bez propousteni opravdu nevim, Dnes maji 80 tis zamestnancu a pokud to zastane polovina, tak pri ubytku 1.5 tis rocne to bude trvat pouze!!! 26 let!!! To pekne dekuju,. Srovnavat drahy a silnice nejde, po silnici jezdi uplne kazdy a to pro drahy opravdu neplati, Ja sam jsem jel vlakem naposledy pred 10 lety a vubec mi to nechybi! Tj, bud si drahy dokazi na sebe vydelat, nebo nedokazi ale pak at tu nejsou, proc tu ma byt neco, co nikdo nechce??!! Kvuli tomu, aby minorita 80 tis zamestnancu mela praci a cizopasila na vetsine? NE!
0/0
12.11.2003 9:32

hbf

Re:
Proč by nešlo srovnávat dráhy a silnice? Obojí je dopravní cestou sloužící k přepravě osob a nákladů z místa na místo. To, že Vám nechybí cestování vlakem není až tak úplně podstatné. Mně zase nechybí cestování autem a také netvrdím, že se mají auta zrušit. To, že tu dráhy nikdo nechce, je blábol, jednak je využívá 1/2 milionu lidí denně na cestování a za další přepraví (se ziskem) poměrně dost nákladů, které by jinak úspěšně blokovaly silnice a přiváděly k šílenství všechny pospíchálky v autech.
Pokud jde o ty zaměstnance, úbytek se bude zrychlovat díky tomu, že obecně stárne celá popolace, to za prvé, za druhé dráhy stejně nemají dost peněz na to, aby během jednoho roku investovali tolik peněz do techniky, aby mohli během stejného období propustit necelých 40 000 lidí.
0/0
12.11.2003 10:07

fredy z Kladna

Re:
Je tu ale maly rozdil a to v tom, ze na CD je potreba prispet rocne 10 mild kc tj ja osobne musim dat 1000kc! a opravdu nevim proc, kdyz je nepouzivam. Podivejte se, me bavi hrat golf ale nevim, co by jste rikal, kdyby jste me na nej me prispivat???? S temi naklady a CD bych to neprehanel, kazda slusnejsi firma pouziva kamiony snad s vyjimkou surovin, jinak jim totiz naklad rozkradou a dodaji jeste pozde. Tj, at si CD funguji ale jako normalni podnik, tj vydelavam ok, jsem tady, nevydelavam ok tak Sbohem! A pokud chce treba nejake mesto drahu uchovat muze prispivat na provoz. ale vlacky a la Breznice Blatna s 2 pasazery a 2 cleny posadky jsou fakt dost luxus........ Nebo at si vic platite VY pasazeri, kdyz Ty vlaky tolik chcete!
0/0
12.11.2003 13:18

hbf

Re:
A ty silnice jsou jako zdarma? Proč si je neplatíte VY řidiči, když jste na pasažéry drah tak přísní? Zvlášť když si ty silnice tolik přejete. Kolipak doplácíme ze společné kasy jenom na zimní údržbu silnic?
0/0
12.11.2003 14:04

sam

je to jedno
Ceske vlaky brzdi aj stavky senegalskych zeleznic, aj pohyb motylych kridel.
0/0
12.11.2003 9:18

Martin Pavlík

Dovolená
No, mám v pátek ráno vyrazit do Innsbrucku na dovolenou VLAKEM, tak pevně doufám, že to zítra v noci skončí, jinak mě asi klepne. Už jsem dotoho investoval moc penízků, kterých sám moc nemám ;-))
0/0
12.11.2003 8:51

ouagadougou

Re: moc nedoufej
státní organizace jsou dost agresivní, pokud jde o seškrtávání sociálních výhod. stávka se plánuje minimálně na dva dny, takže bejt tebou vracím lístek a hledám náhradní řešení.
0/0
12.11.2003 9:33

paulo

Re:
zdravim z Rakouska, stavka by mela pravdepodobne trvat az do patku, ale jeste neni receno do kdy... Pokud by to slo, tak bych si to preplanoval o den pozdeji...
0/0
12.11.2003 10:11

ouagadougou

tohle nás taky čeká
čd udávají náklady 20 miliard korun na osobní přepravu ročně, při 174 mil. přepravených osob to představuje náklady 115 kč na přepravení jediného človíčka vlakem. což takhle raději železnici zrušit jako to udělali v mexiku? anebo bude méně bolestivé akorát povyházet polovinu flinků z "modré armády" a začít budovat skutečně efektivní dráhy?
0/0
11.11.2003 17:38

Ftipnejj

Re:
Naprostej souhlas ... bohuzel se o5 u nas jen nasypou dalsi miliardy do diry zvane CD.  Proc maji sponzorovat drahy lide, kteri vlakem nejezdi a navic ani jezdit nemuzou, jelikoz u nich trat nevede ???
0/0
12.11.2003 8:13

hbf

Re:
A proč mají lidé bez auta sponzorovat výstavbu a nákladnou údržbu silniční sítě? Mimochodem, nikde jsem neslyšel o rušení neziskových silnic, ale osobně vím o mnoha silnicích, kde projede tak deset aut denně ... Každý ze 14 krajů v ČR chce po státu cca 2 mld Kč na opravy silnic, to máme dohromady 28 miliard!!
0/0
12.11.2003 8:18

Ftipnejj

Re:
Ale na silnice si ridici plati dan v benzinu !!! A to nemalou.
0/0
12.11.2003 8:27

hbf

Re:
Máte na mysli zřejmě spotřební daň, protože silniční zdaleka neplatí všichni. A tutéž spotřební daň ve stejné výši platí i ČD, neb 2/3 naší železniční sítě je provozována dieselovými lokomotivami.
0/0
12.11.2003 8:29

Ftipnejj

Re:
Bohuzel toto nelze argumentama vyvratit :-(((.
0/0
12.11.2003 8:41

paolo

Re:
To je váš problém, že jste neschopná firma a nepřestavíte si tratě na elektriku. To bohužel u aut nejde.
0/0
12.11.2003 11:52

hbf

Re:
U aut to jde samozřejmě také, jen chtít. I u motoristů je to jen a jen jejich problém, že platí spotřební daň.
0/0
12.11.2003 11:57

paolo

Re:
jakmile toto učiním, tak se dostanu do rozporu se zákonem o pozemních komunikacích a moje vozidlo je nezpůsobilé provozu.
0/0
12.11.2003 12:03

hbf

Re:
Tak nechť si motoristé prosadí příslušnou změnu v zákoně o provozu na pozemních komunikacích, když si dráhy mohly prosadit změnu v zákoně o drahách. Navíc si nejsem úplně jist, zda zákon o pozemních komunikacích výslovně zakazuje provoz třeba akumulátorových vozidel. Mám dokonce pocit, že pro ně existuje kolonka v rámci povinného ručení ...
0/0
12.11.2003 12:30

hbf

Re:
Tak jsem se koukal, zákon o provozu na pozemních komunikacích nic nenamítá proti elektromobilu. Tak se nevymlouvejte.
0/0
12.11.2003 12:31

hbf

Re:
No, nemyslím si, že by naším vzorem měly být de facto rozvojové země, mezi něž patří ty, které zrušily železniční dopravu ...
I tak "individualistická" země, jako je USA, má funkční železniční sítě a podíl železnice na přepravě, zejména nákladní, je násobkem téhož podílu v Evropě i u nás.
Jinak povyházení poloviny zaměstnanců ČD by bylo prospěšné, nicméně musí mu předcházet investice do technologií, které zastanou jejich práci. Ti zaměstnanci nemohou za to, že třeba do zabezpečovací techniky některých tratí se nevrazila ani koruna od konce první či druhé světové války. Pak dochází k situaci, že někde musí být člověk, který 50 x za den stáhne a vytáhne závory a jinak je tam úplně k ničemu ... Takže nejdřív technika a pak propouštění!
Mimochodem, železnice opustí každým rokem cca 1500 zaměstanců, více je problém kvůli odborům, nicméně i touto cestou přirozeného úbytku se ČD za nedlouho dostanou na optimální stav a pan Dušek proti tomu nemůže hlesnout.
0/0
12.11.2003 8:13

ouagadougou

Re: kecíky
chápu, že spousta míst se ušetří nahrazením lidí technikou, ale stejně na každý kilometr trati připadá osm zaměstnanců českých drah (cca 9.500 km, 80.500 zaměstnanců). kdyby měly české dráhy stejně dobrý management jako odbory, tak je dneska u dráhy čtvrtina lidí a nikdo si ničeho nevšimne.
 
btw. dotace na osobní přepravu rok od roku stoupá a počet přepravených osob klesá, může mi to někdo vysvětlit? asi jsem blbej, ale nějak to nechápu...
0/0
12.11.2003 9:32

Bobek_AzBest

Re:
Odpovedel jste si sam - cestujicich ubyva = nizsi trzby, vlkau (rekneme) zhruba zustava = vyssi naklady (inflace), odtud tedy nezbytne plyne potreba vyssich dotaci. Bajecne, ne? Mimochodem jeste nikdo z tech, co si stezuji, ze dotuji vystavbu a udrzbu silnic ze svych dani, mi nedokazal uspokojive odpovedet, z ceho se plati ztrata CD :) Myslim, ze auta prepravi vice lidi, nez zeleznice (netvrdim, ze je to dobre), tudiz to asi chce nejake proporcionalne odpovidajici financovani, ne?
0/0
12.11.2003 9:56

hbf

Re:
Tak ten počet lidí na kilometr kolejí je poněkud zavádějící, kdybyste tutéž hodnotu spočítal pro silnice a započítal tam všechny řidiče, tak zjistíte, že silniční doprava je na tom mnohem hůř.
Dotace na osobní dopravu nestoupá, počet přepravených osob je ve srovnání s loňským rokem stejný, ve srovnání s lety 2000 - 2001 vyšší, ve srovnání s rokem 1999 nižší, ve srovnání s předchozími lety je vyšší.
Ty dotace fungují zhruba tak, že stát / kraje si objednají příslušné kapacity, jak ve vlaku, tak v autobusech. Vzhledem k tomu, že objednané jízdy se dopravcům nevyplatí, stát / kraje jim doplácí ztrátu. Autobusovým dopravcům doplácí v pohodě, protože je jich mnoho a částky tolik nebijí do očí, navíc se dobře ví, že jsou schopni ze dne na den zrušit linku. ČD se doplácí se značným zpožděním, pokud vůbec, protože je to velká částka a protože stát moc dobře ví, že odbory nepřipustí zastavení provozu, nota bene ze dne na den.
Ta základní objednaná obslužnost, která kde komu leží v žaludku, je zhruba stejná služba veřejnosti, jako je stavba a údržba silnic. Asi by se vám také moc nelíbilo, kdybyste se měl přímo podílet na zimní údržbě, stavbě nových silnic, ....
0/0
12.11.2003 10:20

ouagadougou

Re: fakta
výroční zpráva ČD 2002
rok - přepraveno osob (v mil. osob)
1998 - 181,98
1999 - 175,02
2000 - 182,55
2001 - 188,28
2002 - 174,98
rok - dotace na osobní přepravu (v mil. Kč.)
1998- 6 031 < align=left>1999 - 6 658 < align=left>2000 - 7 541 < align=left>2001 - 9 273 < align=left>2002 -  9 683 < align=left> dotace je nutno počítat kompletně - tj. nejen státní rozpočet, ale i dotace od regionů a další dotace určené pro osobní dopravu.
0/0
12.11.2003 13:09

ouagadougou

Re:
sorry za zmatené formátování, ale obsah je myslím více než zřejmý.
0/0
12.11.2003 13:10

hbf

Re:
OK, tak to jsem trochu přestřelil. Nicméně trvám na tom, že stát / kraje si objednávají přepravu v určitém objemu a tu by si měl zaplatit.
0/0
12.11.2003 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.