Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvíce si polepší učitelé a vědci

Učitelé, vědci a náměstci na ministerstvech se už mohou těšit na nové platové výměry, které se pro ně právě připravují. Právě tyto profese patří k těm šťastnějším, které si nejvíce polepší díky nové šestnáctistupňové platové tabulce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Berňák

Doplácet na zlodějny Vlády ČR
To je silně motivující v deváté platové třídě za deset tisíc měsíčně počítat s tím, že každý rok vlády podvodníků z ČSSD bude znamenat zdražování všeho a zároveň snižování mezd. Hned jsem motivovanější při buzerování drobných podnikatelů, s představou že velkým firmám se za úplatky promíjí daně i penále a na malých se všichni zahojí. Ještě mám  v hlavě sliby o Špidlosobotkových světlých zítřkách, ála KSČ. Deforma těchto neschopných kreatur znamená jen další zadlužování státu a ožebračování občanů. Ještě že jsou tolik ,,sociální".  ČSSD již nikdy více
0/0
26.11.2003 10:10

Jitka

vzájemné odírání
Já bych se chtěla zeptat těch bohatších:  Z čeho byste žili, kdyby na vás nedřeli právě ti s malými platy? S vyplňovanými lejstry a nesmyslnými příkazy byste mezi sebou asi k penězům nepřišli.
Pokud budeme myslet všichni takto,  musíme  se  navzájem odřít. Ten, který bere vysoko nad průměrem a má k tomu ještě 13. - 15. plat, by  se  asi divil,  kdyby  takhle  jednali  i  ostatní  profese:  Pekař - rohlík  za  stovku  (jistě  by  pak  nebrečel,  že  za  to  ranní vstávání  a  12 hodinouvou šichtu  bere  málo). Výrobce klik ke dveřím - moji kliku každý den uchopí sto lidí, takže za každé uchopení chci 10 Kč - při  počtu  klik  vyrobených  za  směnu  by  taky  nebrečel.  Úředník:  chceš  občane  cestovat - zaplať  za  nový  pas desettisíc  -  já  si  svou  práci  na  tolik  cením. A  naopak:  chcete  za  hod.  práce  v  autoservisu  1000 Kč (=mnohdy jen šroubováček)? Jako zákazník to vidím jen na stovku!  A  že  vysoce  kvalifikovaný  tým  lékařů  dostane  míň než těch 1000 Kč na hod. (=drahé lékařské  vybavení).  Teď  to  možná  takto  schvalujete,  ale  až  budete  ten  tým  specialistů  potřebovat  v  rodině,  co  upřednostníte?  Záchranu  života  nebo  si  vozit  zadek  v    luxusním  přibližovadle,  i  když  by  stačilo  mnohem  levnější?  Problémem  tu  asi  bude  to,  že  lékařský  zákrok  jde z pojištění, a budete ho brát automaticky a budete dál vyzvihovat  jiné  hodnoty.
0/0
25.11.2003 15:10

ratka

Re: takhle presne to je u monopolu
uplne stejne si diktuji nesmyslne ceny monopoly na energii, teplo, vodu, telekom, banky a jine specky. Kdyz vi ze si mohou diktovat cenu bez omezeni tak nemaji v sobe spetku studu!
0/0
25.11.2003 15:52

Brblal

Re:
Nepatřím mezi bohatší, ale stejně bych rád reagoval a zeptal se Vás. Co byste dělala, kdybyste nedřela na někoho bohatšího ? Odpověď je celkem prostá: byla byste nezaměstnaná. Být manažerem nebo majitelem není jen o vyplňování lejster, ty se zpravidla vyplňují pro státní úřady, ale je to hledání zakázek a zajištění práce pro zaměstnance, kteří sice dřou, ale mají práci. Když si ten pracháč dá nohy na stůl a zavře firmu, protože bude mít dost, tak zaměstnanci přijdou o práci, nedochází Vám tyhle souvislosti ? I pekař může chtít za rohlík 100 Kč, protože si takto cení svojí práci, ale nikdo mu tu stovku nedá, protože nikdo jiný si jeho práci tolik cenit nebude. Pekaře nahradí jiný pekař, který podle receptu upeče stejný rohlík, ale toho majitele nikdo nenahradí, leda nový majitel.
0/0
25.11.2003 16:07

PČR

Re:
uvědomte si, že pekaře nenahradí jiný pekař. Ten jiný pekař tu cenu rohlíku taky zvedne, sice jen na 99,90 (aby nemohl být nařčen z kartelu a byla u nás tak zachována "teoretická konkurence"). Vždyť takto to dělají banky, pojišťovny, benzínky atd. Připadá mi to , že princip konkurence je tady v  tom,  že  komu  se  podaří  vyrobit, prodat  co nejdráž, je king.  Ne  tedy  jako  v civilizovaném světě, kde je tomu naopak - kdo  to  udělá  nejlevněji. Jen si vemte např. banky: jak vždycky nějaká přijde s nějakým novým poplatkem, a do měsíce jej účtují i všechny ostatní banky!  Nebo  si  vemte  podnikatelé,  co  všechno  utápějí  v  nákladech!Auto za 5 melounů - sice by mu stačilo za 500 tisíc, ale proč by to dával státu na daních? Pak nutně nemůže zbývat na ty ostatní. V tomto nechápu špidlu či sobotku, že nevědí, kudy kam, ale tady to do nebe volá. Udělal bych to takto: cheš-li machrovat, do nákladů si dej 500 tisíc a zbytek si zaplať ze svých poctivě zdaněných příjmů. Já jako zaměstnanec mohu utrácet z toho, co mi zbyde po zdanění. A taky potřebuju z něčeho zaplatit auto a jeho provoz. A už jste někdy viděli podnikatele, který by si rozepisoval provoz auta na soukromé potřeby a na služební?
0/0
28.11.2003 9:13

Očekávám Funkci

Zbídačování našich občanů
Proč také vláda, poslanci, senát atp. na sobě a svých platech nešetří? Nejdřív si tučně zvýší vše (od platů až po nezdanitelné náhrady) a pak machrujou s 3letým stop stavem. Kdo ví,co za 3 roky bude ... Mnozí z nás na to jistě zapomenou, mnozí z nich tam snad již nebudou. Ale přijdou noví bojovníci, a ti budou chtít opět hrabat a hrabat. To je ta nekonečná smyčka. Navíc již budeme v Unii, takže přece budeme chtít po papaláších v zájmu spravedlnosti, objektivity a já nevím, nač vše se ještě vymlouvají, aby dělali za evropské platy, zvláště pokud již máme evropské ceny. Jen (my-vy) chanraď zaměstnanecká, to bude muset nějak vydržet! Když si přečtu, že každé 3 roky musí vláda, ministerstva nebo i mnozí podnikatelé měnit vozový park luxusních vozidel, nábytku, výpočetní techniky, sekretářky, milenky,  a  u nás se pak handrkujou o srovečku ve výplatě, tak je mi z toho na nic. Vy doma v soukromí taky všechno po 3 letech kupujete nové? A proč  si to zaměstnanci na rozdíl od zbídačených podnikatelů  s trojcípou hvězdou na kapotě nemohou dát do nákladů?   Jak mohou rozhodovat lidé s tak vysokými příjmy o nás dole, kde je  každá  koruna  vzácností?  Pro někoho neznamená 5 - 10.000 něsíčně nic, pro někoho to ovšem znamená dost za celý rok (viz VKAZ MINISTROVI FINANCÍ MGR. SOBOTKOVI - od berních úředníků, 25.11.2003  12:32). Někde se zkrátka  odebere, jinde přidá. Zprůměruje se to, a všichni jsme OK.
Nějak tak vypadal kdysi po převratu  vtip  na  téma,  jako kdo vychízí s vydělanouo vejplatou: Americký prezident: náš člověk si vydělá desettisíc dolarů za měsíc, náklady má čtyřitisíce, a co udělá s těmi šesti, to je mi fuk. Klaus: náš občan vydělá desettisíc korun měsíčně, utratí patnácttisíc a kde vezme těch pěttisíc, je mi taky jedno.  Mezi nima byl ještě  Rus nebo Slovák, ale to si už nepamatuji, co ještě oni prohodili.
0/0
25.11.2003 14:05

Topazz

pulmilionu uredniku... tyyyvago
100 miliard na platy... uredni stat... tak 250 000 vyhazet a hned je na tom statni rozpocet lepe...
0/0
25.11.2003 14:01

Buzková

deflace ? - výsměch normálně smýšlejícím občanům
Chce  vláda  vyzkoušet  na  některých  občanech  perpetum  mobile? Vše  je  stále  dražší a  dražší, a oni chtějí udělat  zázrak  -  dávat  na  všechno  míň  peněz!  Nějaké  demagogické  informace  od  statistiků,  že  máme  deflaci,  nemůže  snad  brát  vážně  ani  malé  dítě.  Vždyť  to  vidíme  při  každodenních  a  týdenních  nákupech.  A  to  ještě  zatím  nejde  o  zvýšení  5 % DPH na 22 %!  Stačil  nárust  cen  ropy  (která  mimochodem  na  světových  trzích  i  klesala,  u  nás  však  na pokles  ani  nestačili  prodejci  zareagovat,  ovšem  na  vzestup  reagují  do 5 minut),  a  z  toho  se  odvinulo  všemožné  zdražování  čehokoliv.  Nyní  do  toho  vstoupili desetníky,  dvacetníky ...  (ceny  zvláště  v  hypermarketech  nešly  hned  1. týden  po  zrušení  drobných  nahoru,  ale  pomaloučku  postupem  času).  U  některých  výrobků  jsem  si  všimla,  že  sice  zůstala  cena  na  0,90  hal.,  ale  to  předtím  o  dost  poposkočilo  (např.  z  6,90  je  najednou  7,90 i  8,90!!!).  Mně  rozhodně  takovým  tempem  zaměstnavatel  nepřidává,  takže  moje  koupěschopnost  jde  neustále  dolů  a  dolů.  To  mají  lidi  zase  vyjít  do  ulic  a  udělat  s  tím  něco  po  svém?
0/0
25.11.2003 12:37

Topazz

Re:
Jsem pro... deme do uilc a nabijem jim dr*ky... :o)))) to jako memento pro dalsi vladu ... aby nedopadli stejne ... :o/
0/0
25.11.2003 14:05

Brblal

Re:
V zásadě souhlasím, ale jít do ulic by moc nepomohlo. To, že obchodník zdraží zboží není věcí nějaké vlády, ale toho obchodníka.  Ani tlak na zaměstnavatele (pokud to není státní podnik), aby vám přidal od vlády nečekejte.
0/0
25.11.2003 14:57

Berní úředníci

Vzkaz ministrovi financí Mgr. Sobotkovi
Vážený pane pokrytče, jako ministrovi financí vám ,,děkujeme" za pseudoreformní zlodějnu, kterou 70% z nás snižujete platy o 5-10.000 Kč ročně. Je vidět, že vám, stejně tak jako socdemáckým podvodníkům ,,skutečně záleží" na výběru daní. Ještě že to byla jedna z priorit ve vládním prohlášení této vlády lhářů. Kdyby nebyla, tak bychom asi místo platů dostávali vaše fotky s vlastnoručním podpisem. Styďte se!
0/0
25.11.2003 12:32

taky BERNÍ ÚŘÉDNÍCi

Re:
Kolegové, 
zapomněli  jste  taky  poukázat  na  Celní  správu! Jak všichni víme, aby obrovský  počet  zaměstanců této instituce nepřišel o práci, musela se pro ně vymyslit nějaká ta práce. Tak budou mít v náplni práce část činnosti FÚ. (Možná,  že  část  zkušených, kmenových  zaměstnanců  FÚ  propustí,  aby  bylo  pro  nováčky  z  Celní  spr.).  Ačkoliv stejná práce, odměna daleko bohatší! Jak  tohle může mgr. (za  touto  zkratkou  se  mi  vybavuje  daleko  výstižnější  titul) Sobotka připustit? Kdo všechno za celníky lobuje? Jim přidat a fin. úředníkům odebrat? V průměru to pak vyjde nastejno, že ...  A  pak  se  ještě  dočtete  na  stránkách  odborů,  že  ventilování  platů  celníků  působí  kontraproduktivně  a  že  již  toto  nikdy  nesmíme  říkat.  To  je  svoboda  informací  a projevu ...!
Klidně  přistoupíme  na  platy  celníků.  Vyfasujeme  hadry  (další  úspora - nám  nikdo žádné ošatné nedává),  zbraň,  služební  auta,  vyšší  platy  a  ještě  budeme  pod  zákonem  o  státní  službě  (FÚ  by  se  snad  zákon  o  st. službě po novelizaci neměl ani  týkat - sice bychom přišli o "dobrovolné" rozvázání prac. poměru s následnými  zkouškami - prověrkami, ale taky o řadu výhod, které by ostatní státní zaměstnanci  měli  až do penze).
0/0
25.11.2003 13:02

P.

Re: Chudinky policejní, místo pětadvacet- sedmatřicet-jenom....na dokreslení platů
A bude se šmírovat, prověřovat,kdo nebude mít účet na barák po rodičích , tak o něj přijde, nebo ho bude moct zaplatit znova- a jsme tam, kde jsme byli !!!!!!!!!!!!!!!! Copak tady nemá nikdo žádná práva, ale jen musí poslouchat zběsilé úředníky?? Pak se lidem divte, že radši jdou_ když můžou- někam MIMO tuhle republiku a jejich děti se učí jazyky ( doporučuji zakázat, jinak taky utečou)...Vyhrají cikáni s hromadou dětí, živit je budou nevzdělaní nádeníci a učit se budou akorát jawohl, herr schef ....
0/0
25.11.2003 14:04

Ing. Lucian Papazian

Je to velký podvod, roční mzdy většině zaměstnancům poklesnou!
Veškerá komedie s tarifami skončí stejně fiaskem, protože cílem reformy je podle všeho, aby zaměstněnci obdržili ještě méně jak letos. Každého zajímá roční plat, nějaké hraní si na základy, příplatky, odměny apod. je jenom matení myslí obyčejných lidí. Podle mne bude nutná stávková činnost, případně prácovní angažovanost do výše svého platu. Za méně muziky (při zohlednění inflace v příštím roce) nemůže nikdo vážně očekávat větší motivaci pro mladé, že nyní dosáhnou dříve dvanácté stupnice (dříve prý jen dědci nad hrobem), jenže dnes bude těch tříd 16, takže zase ta nejvyší bude pro "dědky nad hrobem". Říká se, bez peněz do hospody nelez, obdobně bych konstatoval, reformu bez finančního krytí nedělej, vzniká jenom imitace reformy, která jenom naštve a tudíž vyhrotí napjatou situaci. Málo se mluví o tom, že tyto tarifní třídy platí i pro zaměstnance, kteří ale nejsou zaměstnanci státu, ale jsou zaměstnanci obce, školy, kterou nezřizoval ani stát. Díky tomu panuje velká nejednostnost, bohaté obce mohou z vedlejší čínnosti dotovat při ochotě místních poslanců, chudé školy ve svém teritoriu vysokými osobními příplatky nad rámec minim stanovených podle platového řádu, jinde, kde může být učitel nabo úředník sebelépe angažovaný a pracovitý, sotva dostane holý základ bez příplatků a raději mu bude přiřčena nižší tarifní třída, protože nejasný a volný výklad to umožňuje. S postupy na úkor zaměstnanců nesouhlasím z principu, protože bez kvalitních státních a jim podobným úředníkům nelze bojovat proti korupci a nestandardnímu prostředí v ČR.
0/0
25.11.2003 10:52

Eda

pravda nebo klam?
myslíte,že je uvedený nárůst platů už po odečetení současných 13 a 14 platů? opravdu:-))))? kolik je skutečný nárůst? nezaplatí si ho náhodou učitelé sami sobě? trochu objektivity by   určitě neškodilo.
0/0
25.11.2003 10:32

X

nezapomínejme i na minulost
Proč má někdo dostávat za stejnou práci více a někdo méně? Copak někdo může za to, že není vlezdoprdelník, ale poctivák? Že někdo dělá daleko užitečnější práci (vědec, záchranář, pedagog) - a má méně, než ti, co z lidí jej dudlají jejich těžce vydělaný prachy (bankéři, pojišťováci) a přitom jsou jejich produkty k prdu (jen aby jejich zaměstnavetel měl ještě vyšší  zisk,  který  většinou  teče  do  ciziny). Mnohdy mi to tu připadá, že jsme jak v pravěku, kde bojují dinosauři o ještě větší kus žvance. Tady chtějí být bohatí ještě více bohatšími. Chtěl bych, aby si to jednou zkusili dělat tu samou práci, ale třeba jen za desetinu svého původního platu. Ať ukážou, jaké mají schopnosti existovat bez peněz. V tomto směru vyzdvihuji  akci  Rádia Impuls, které obeslalo vládnoucí garnituru prosbou, aby zkusili  žít  měsíc  za  minimální  mzdu. Kdo z nich se přihlásí?
Lehce  se  chvástá, když mám pod zadkem statisíce, o potřebě uskrovňovat se. Chudší ale nemohou  toto dělat donekonečna. Máme plné huby západu, ale i tam nejsou za stejnou práci tak propastné rozdíly  v koupěschopnosti!   Ostatně, nepamatuji  se,  že  by  nám  někdo  z  OF  či  později  ODS  na  Letenské  pláni, na  Melantrichu  či  někde  jinde  a  jindy  sliboval,  že  se  budeme  mít  hůř  než  za  komančů   a  jiní  naopak nebudou  vědět,  co  roupami  ještě  vyvést...  Vytýkalo  se  Husákovi  či  Čaušeskovi,  že  mají  zlaté  kohoutky.  Když to dnes má někdo z ods, tak je přece demokracie a nikomu to nesmí vadit! Ale za Husáka lidi měli kde bydlet (s.Havel: ty odporné komunistické králírkárny ...) ale dnešní režim se na nic takového nezmoh !!! 
0/0
25.11.2003 10:10

Brblal

Re:
Jste úplně mimo mísu pane X. Úplně vám uniká, že právě z daní, které platí ti bankéři, pojišťováci a další jsou ti vědci, učitelé a záchranáři placeni. Čím více peněz bude v soukromé sféře, tím více dostanou státní zaměstnanci.  Asi každý zaměstnanec soukromé sféry by si přál mít zodpovědnost jakou mají vědci či učitelé, tedy žádnou, čímž ovšem nechci snižovat jejich zásluhy. Pryč jsou časy, kdy jsme měli všechno zadarmo a dobře, že jsou pryč. Svůj plat si musí každý zasloužit. Má-li stát dobře platit své zaměstnance, musí mít z čeho, musí to vzít jiným. Navíc řada těch státních zaměstnanců svým chlebodárcům (rozuměj daňovým poplatníkům) život jen komplikuje místo, aby jim pomáhali a ty peníze si zasloužili.
0/0
25.11.2003 10:27

BTW

Re:
To myslite vazne?  Aspon jsem se pobavil.
0/0
25.11.2003 10:52

Ing. Lucian Papazian

Re: Mimo mísu jste vy sám
Banky do státní pokladny za posledních 13 let nic nepřinesly kromě odvodů z mezd. Doposud bilance státní podpory bankovnímu sektoru versus daně z bank jsou pro stát v hlubokém mínusu.
0/0
25.11.2003 10:56

Brbal

Re:
Tenhle článek se ale netýká daní z příjmů. V tomto ohledu byly banky, dokud byly v rukách státu (tedy státních úředníků) skutečně tragédiíí pro tento stát. V tomto článku a v příspěvku na který jsem reagoval jde o platy a tedy o odvody z nich, které jak sám uznáváš slutečně něco přinesly. Když ten opovrhovaný pojišťovák nebo řadový pracovník banky vydělává 30.000 měsíčně hrubého, tak stát na odvodech dostane téměř 20.000 Kč (vč. 35%, které dá zaměstnavatel). Z toho se uživí jeden učitel. Čím více bude lidí s 30 tisícovým platem, tím lépe se budou mít i učitelé.
0/0
25.11.2003 12:28

Ing. Lucian Papazian

Re: To už je lepší
Víte, nejhorší je, že v rukou státu neznamená automaticky, že je v rukou státních úředníků. To je také jeden z omylů, které balamutí lidi. Aby stát mohl plnit své kapitalistické poslání, potřebuje si vybudovat pro tuto činnost aparát, který má kde úřadovat, tedy potřebuje i určitou infrastrukturu. Aby na to měl peníze, potřebuje mít zdroje příjmu. Jako stát si může prostřednictvím zákona zvolit a měnit pravidla hry, tak aby tyto své kapitalistické funkce plnil co nejlépe. Je v zájmu poctivých kapitalistů - tedy podnikatelů, aby stát fungoval co nejlépe, neboť tím lépe chrání jejich nedotknutelnost soukromého majetku. Z tohoto pohledu i příjmy z daní z podnikání bank mají svůj význam, odvody ze zaměstnanců bank (jak uvádíte do nedávna státních zaměstnanců těchto bank - což bylo přesouvání tedy státních peněz z jedné státní kapsy do druhé státní kapsy) mají malý význam. Daně ze 30.000 platu do státní kasy není tak veliký, jak si myslíte, protože nelze započítat zdravotní a sociální odvody, které jsou určeny (i když zatím v převažující solidární formě) pro budoucí potřeby onoho zaměstnance. Na druhou je to lepší jak nic, protože většina podnikatelů dává minimum, takže vlastně systém (z peněz zaměstnanců) je při nemoci apod. dotuje (solidární princip, kdy chudí občané pomáhají bohatým podnikatelům, kteří ale papírově nemají na víc než na životní minimum). Pokud stát dostává málo, pak nemá na zabezpečení svých funkcí, bují korupce, nekvalifikovaní svou neodborností ovlivňují dění v republice díky tomu, že jsou zaměstnáni na místech, kde by měl seděl odborník, ale stát nemá na jeho výplatu. Je pravda, že jeden odborník by možná někde nahradil i několik míst, které jsou nyní obsazeni polovzdělanci. Také chybí pořádné informační zázemí, standardizované pracovní postupy, které by administrativu (agendu) významně zjednušily. Platí: čím méně peněz na platy, tím horší je vedení příslušné agendy. Když už jsme u toho příkladu učitele, tak jeho plat a další výdaje mají být
0/0
25.11.2003 14:37

VlastV

Re:
Vis o tom urcite hodne. Jakou zodpovednost mas ty? Hrozne dobre se mi poslouchaji reci o zodpovednosti a riziku a........ . Pak prijde clovek do banky a nebo do pojistovny a tam mu za tech dvakrat ci trikrat tolik zbabraji vsechno na co se podivaj. Takze svuj plat si musi kazdy zaslouzit ze? Ja chci delat rozume zit a ne zebrat az nekomu neco upadne od stolu a pak mozna ztravim i ty povidacky o efektivnim soukromem sektoru a lenosich ve vedeckych ustavech a skolach. Ze by sis ty svoje deticky radsi ucil sam.
0/0
25.11.2003 10:59

Brbal

Re:
Zrovna nedávno jsem se podepsal pod fakturu za 9 mil Kč, kterou jsem musel vecně odosuhlasil, než ji naše firma zaplatila. Měla asi 50 stránkou přílohu s tisíci položek. Jestli jsem něco přehlédl bude to po mně firma tvrdě vymáhat škodu. Nemluvě o smlouvách na obchody v hodnotě dalších desítem miliónů, které připravuji. Za to vše mám plat asi o 7 tis vyšší, než je průměr. Chtěl bych vidět, jak by se s takovou zodpovědností spalo tobě. Lenost či pracovitost vůbec nesouvisí se zodpovědností. Pocházím z učitelské rodiny, tak vím, o čem mluvím. Také znám kluka, kterému se nechtělo se honit v práci a snášet ten tlak, tak šel raděi do výzkumáku a náramně si libuje, až na ten plat, to je fakt, ale byla to jeho volba.
0/0
25.11.2003 12:13

VlastV

Re: Spim klidne
Spim celkem dobre e sice pravda , ze neodskrtavam miliony. Delat vedu jsem nesel kvuli tomu abych se zbavil odpovednosti. Taky si nemyslim ze bych se ji tak uplne zbavil. Zkusil jsem si i ucit a myslim, ze pro ty co to mysli vazne je to dost velka zodpovednost postavit se pred studenty a neco jim predat podotykam ne si to jen odkecat. Nevim v jakem vyzkumaku tvuj kamos dela a kolik ma publikaci ve svetovych casopisech a ne ve Rozhledech Podkrkonosi. Jestli vsak spickovy vedecky pracovnik bude mit o neco malo vice nez prumer. Pak ve vyzkumacich budou sami tvoji kamosi a pak uz by bylo lepsi to radsi zavrit. Zavrit i university protoze vsichni budem odskrtavat miliony. Deti pak budeme posilat studovat do zahranici zejmena my se sedmi tisici nad prumer, ze. Urcite na to budeme mit. V zadne prirucce managementu asi nestoji, ze uroveni firmy stoji a pada s kvalitou lidi. Za almuznu tech kvalitnich asi moc nesezenes zvlaste, kdyz musis konkurovat soukrome sfere a zahranici. Vzdelani lide jsou daleko mobilnejsi, protoze obycejne umi jazyky. Zodpovednost za vzdelanost naroda je opravdu nabubrele. Ale pres to, bez dostatku kvalitne vzdelanych lidi si v dnesnim svete moc neskrtnem. Pise se jednadvacate stoleti. Proc tedy mame jen dvanact procent vysokoskolsky vzdelanych lidi? V managementu se neuci ze podminky musi byt tvrde ale odmena za vykon nalezita? To ma byt jako ten prumer jo. Diky." Vsichni jsou uz v Mexiku Buenos dias ja taky jdu."
0/0
26.11.2003 9:33

zab

Re:
To myslíte vážně, že učitelé nemají žádnou zodpovědnost? Jestliže pominu to , že jsou velkou měrou zodpovědní za vzdělanost národa, tak přinejmenším zodpovídají půl dne za to, že se vašim dětem nic nestane.Když ano, jdete si to s nimi vyřídit a ptáte se jak to. Už jste si to uvědomil? Zaměstnanec soukromé sféry ve své namyšlenosti nemusí mít zodpovědnost žádnou, jak vidíme dnes a denně.
0/0
25.11.2003 15:35

Brblal

Re:
Odpovědnost za vzdělanoust národa je velmi obecná a žádného konkrétního učitele za ní nepotrestáte, to je hodně špatný příklad, který dokládá, že nevíte, co znamená mít odpovědnots za řešení konkrétního problému (dozor na stavbě, vedení účetnictví, řízení autobusu, zajištění práce pro zaměstnance atd. atd.). S tou zodpovědností za žáky máte pravdu, ale i ta je velmi omezená a neplatí, když např. žák uteče ze školy nebo zakopne na schodišti a zlomí si nohu. Ale jinak souhlasím, že tady se o zodpovědnosti dá mluvit. ještě jsem ale neslyšel (a mám v rodině několik učitelů), že by nějaký učitel byl za nějaký takový problém potrestán.
0/0
25.11.2003 16:17

Z.Vostrý

Zavádějící informace
Opět jedna ukázka špatné novinářské práce. Učitelé dostanou přidáno o 1000 Kč více na tarifu, někteří o 2000 Kč, vyjímečně (asi 3 ze školy) o 3000 Kč na tarifu. Protože ale neznáme rozpočet, musíme trochu ubrat z osobního příplatku a vezmou nám 40% 13.platu a 40% 14,platu (dosud jsme měli polovinu. teď nás prý čeká 10%). Pište aspoň pravdu - díky! Ředitel základní školy
0/0
25.11.2003 9:46

Brblal

Re:
Pane řediteli, jak to, že si v pracovní době čtete internetové noviny ? Proto zaplatil stát nehorázné peníze na internet do škol ?  Pokud máte dnes dovolenou a sedíte u svého PC doma tak se Vám tímto omlouvám
0/0
25.11.2003 10:14

Ing. Lucian Papazian

Re: Protože ředitelé by to měli mít v náplni práci, pane!
Je hloupost si myslet, že ředitelé škol mají jen učit, nová reforma školství vlastně toto vylučuje, protože ředitel musí být schopný manažer, který umí řídit školu. Aby ji mohl dobře řídit, musí mít informace a jak víme internet je informační dálnice, takže je chválihodné, že vyhledává také zde. Je smutné, že mnoho ředitelů toto tak nečiní, protože na škole není internet nebo je tak zastaralý, že se na něm vlastně nedá efektivně pracovat. Držím osvícenému řediteli palce, píše skutečnou pravdu, je vidět, že při práci používá internet k obohacení svých znalostí a ke své práci. Pokud tak snad činí ještě doma o dovolené, pak bych mu doporučil, aby více dbal na své zdraví a věnoval se raději rekreační a relaxační činnosti a také rodině a svým nejbližším a na problémy českého školství raději na chvilku zapomněl. Protože jsou nedostatky chronického rázu, nelze očekávat, že by se během jeho dovolené až tak moc událo.
0/0
25.11.2003 11:11

Brblal

Re:
To si děláte jistě legraci, že ? Nebo jsme to myslel vážně? Časy, kdy ředitelé četli povinně Rudé Právo jsou již pryč. Nemám nic proti vzdělávání, naopak. Taky se vzdělávám, jenže na večerních kurzech po pracovní době a výhradně za svoje peníze. Čtení novin v práci nepovažuji za vzdělávání, zejména pak čtení diskuzních fór. Tak jako vy může skutečně uvažovat jen zaměstanec příspěvkové organizace (bez urážky).  Kdybychom byli na nějaké odborně zaměřené stránce, tak s Vámi souhlasím, ale článek o platech ? To snad nemá se vzděláváním nic společného. Ale připomíná mi to, jak jedna středoškolská učitelka učila na jednom večerním a drahém kurzu (z 6 hodin odučila max 4, zbytek byla zalezlá v kabinetu a asi se vzdělávala čtením novin). A jednu z těch čtyř hodin nám vyprávěla, jak jsme neskutečně hloupí, když nevíme, jaké platíme daně a odvody ze mzdy (toto téma s přednášou vůbec nesouviselo) a místo jisté odborné probleatiky jsme  poslouchali, jak máme konrolovat výplatní pásku, co na ní najdeme, kolik kam platíme ......  Prostě typická učitelka.
0/0
25.11.2003 14:48

PEPI

platy
Po dobu mého zaměstnání cca 6 let v malé soukr. firmě jsem měl každý rok 14 platů (v plné výši) a poslední dva roky dokonce 15 platů (15tý bývá v lednu).
Takže nechápu v čem je problém?? Zkuste trošku víc makat a ne jen furt natahovat ruce??
0/0
25.11.2003 9:33

Honza

DEMAGOGIE
Zjistuji, ze Zeman mel pravdu. V tomto narode plati novinar = demagog. Je az ostudne co tento clovek napsal.  zajimalo by me cemu uci studenty na te zurnalistice. ...a jeste neco, je videt ze tato demagogie funguje, protoze reakce ktere jsem cetl me fakt desi. Je videt ze tito lide nemaji zadne zname ve skolstvi. To je jedina vec ktera je omlouva!!!
0/0
25.11.2003 9:24

Ing. Lucian Papazian

Re: Máte pravdu, ale nejde jen o školství, neprofesionalitou
je postiženo celé národní hospodářství, celá naše zem. Místo, aby se věci konečně řešily koncepčně, dělají se nesystémové kosmetické úpravy, které jenom zhoršují stávající stav. Celé toto šolichání je způsobeno chronickým deficitem veřejných financí státu, který vznikl v důsledku vládnutí pravice v minulém desetiletí. Kdo podepsal např. smlouvu o ochraně investic s USA v podobě, která nemá ve světe obdobu? Nyní stát platí jednu arbitráž za druhou, prohrává mnoho sporů a to také díky tomu, že úředníci a inteligence obecně je v tomto státě špatně placena. Díky tomu na místa přichází polovzdělanci, ti nejlepší odchází pryč, protože z naděje, že bude líp a že přece zdravý selský rozum musí zvítěz, nelze dlouhodobě žít.
0/0
25.11.2003 11:18

evik

Směšné!!!
Za rok si jako učitelka ZŠ polepším asi o 1000 - 1200Kč. To je měsíčně cca100,-Kč. To jsou horentní sumy.Ha
0/0
25.11.2003 9:22

Adélka

Osobní ohodnocení
Bohužel se v článku už nepíše, že učitelé také přijdou o osobní ohodnocení (tzv. nenároková složka platu). Z pražského magistrátu už přišlo na zdejší školy neoficiální doporučení, aby osobní ohodnocení nebylo od ledna přiznáváno.   V opačném případě by se školy nemusely vejít do přiděleného ročního objemu prostředků na platy. Takže si sice lehce přilepší na základním tarifu, ale nepřiznáním nebo snížením osobního ohodnocení o toto zvýšení zase přijdou. Vlk se nažere a koza zůstane stejná
0/0
25.11.2003 9:16

gwen

Učitelé si polepší? Fraška.
Můj přítel je učitel. Práce s dětmi ho baví, ale uvažuje, že ze školství odejde. Ředitelka školy oznámila, že sice došlo k navýšení platových tříd, ale finančních prostředků na mzdy má méně než loni. Dokonce prý dostala metodický pokyn, jak má učitelům vysvětlit, že nedostanou víc (ale spíš míň)!! Co je podle mě špatné je celý systém hodnocení práce učitele. Začínající či mladý kantor, kterého ve škole využívají jak to jen jde (kroužky, suply, mimoškolní činnost) má holý základ (můj přítel 8 500 čistého) a ti zasloužilí, kteří se ani nenamáhají učit jinak a něco jiného než před 20 lety mají jistých 15 000 i víc. Je nepsaným pravidlem (podle zkušeností mých známých i mého přítele), že začínající učitel nemá osobní ohodnocení a to někdy i po dobu 3 let. A pak, že mladí nechtějí učit!! Když se snažíš, vzděláváš se a věnuješ se dětem naplno je to tvoje blbost. Ocení se zasloužilí¨, ti, co už mají odučeno. Zvýšení tarifů tento stav konzervuje a podporuje.
0/0
25.11.2003 9:14

bubu

Tak to nám ještě scházelo,ti co dělají největší ho.no dostanou přidáno.
0/0
25.11.2003 9:06

Chuan Perverez z Venezuely

To je zase nápad -přidáme náměstkům ti jsou na tom moc špatně
Špatně jsme na tom skoro všichni,tak proč se přidává pouze někomu,kdo umí nejvíce řvát blbosti.Je to tady stále kocourkov vedený úplnými nýmandy!!!
0/0
25.11.2003 9:05

alois

uroven na VS je nulova, proto i platy jsou nulove
Tem co si stezuji, ze na universitach jsou nizke platy - ano jsou, ale prosim nesrovnavejte se s praxi ve firme. Taky jsem ucil, taky jsem studoval, taky jsem delal vyzkum na VS. Dnes z pohledu praxe musim rici, ze zodpovednost jakou ma ucitel VS je ve srovnani s tim co po vas chteji ve firme prakticky nulova. Uroven vyuky pak na mnohych skolach a oborech neposkytuje to co bychom v praxi ocekavali od absoleventu. Je to zacarovany kruh, protoze kdyz vidim jakou "vyzkumnou" praci mi odvede universita, tak jako zastupce firmy ani netouzim s universitou spolupracovat - a tudis SPOLUFINANCOVAT. Uroven odvedene prace je nizka, radeji si ty lidi zamestnam a dohlidnu na ne jak makaji ve frime. Uroven vyuky je rovnez sporna, i kdyz to spise zalezi na konkretnim uciteli. Navic, udelovanni grantu je v mnohych pripadech jen cerna dira, resp. se tim zaceluji diry v rozpoctu skol. Takze - si nestezujte - nikdo po vas nechce, aby jste zustavali ve skole od rana do vecera - takovou skolu opravdu neznam, ale znam spoustu takovych firem. Celkove jde do skolstvi penez dostatek, viz vystavba stale novych a novych arealu a luxusnich mistnosti v Brne a pod. Muzu vam rici, ze nektere drahe kopirky, tiskarny a podobne uzitecna zarireni si bezne firmy dovolit vubec nemuzou. A nakonec, skolstvi je placeno z nasich dani, moje dane uz jsou extremne vysoke a rozhodne NEHODLAM prispivat vice.
0/0
25.11.2003 8:53

tom

Re:
moje rec, presne. Kdyby kazdy ustav vedl po financi, hospodarske strance clovek se stredni skolou, ale znaly NORMALNIHO hospodareni, meli by investicnich penez , ze by nevedeli co s nima..System odmenovani je stale socialisticky. Reditel ustavu prece nemuze dat doc. Voprsalkovi min odmen, nez mlademu ing. ktery dela nekolikanasobne vic, to jiste uznate..)))
0/0
25.11.2003 9:03

Brblal

Re:
Naprosto souhlasím, zejména s tou nulovou zodpovědností učitelů a mizernou prací, kterou mnozí (ne všichni) odvádějí. Nemluvě o jejich pracovní době. Jsem ale rád, že si polepší učitelé základních škol, ti si to zaslouží, ale zejména sředoškolským učitelům bych přidal tak akorát práci a ne peníze.
0/0
25.11.2003 9:06

Senedra

tak jak to teda doopravdy je?
Abych uvedla pár věcí na pravou míru: 1. učitelé mají přijít o třináctý plat, který po sečtení toho, co dostáváme v čevrnu a prosinci ani nedosáhne hodnoty normálního měsíčního platu ( dřív se tomuhle říkalo prémie a nestalo se, že by je někdo nedostal - proč je kolem toho teď takový tanec? ) 2. viděla jsem návrhy těchto tabulek v červnu. Sice byly pro 16 platových tříd, ale tak "šikovně", že pro zvýšení platu by každý učitel potřeboval delší praxi, větší vzdělání a strčit si nohu za krk. Jinak se fakticky jednalo o výrazné snížení!!! platů. Například učitel, který podle současných tabulek dostává 12 000 hrubého, by podle navrhovaných měl maximálně 10 500. Jásat budu, až uvidím svůj nový platový výměr.
0/0
25.11.2003 8:52

chose

clanek
Tento clanek povazuji za ucelovy, aby podporil navrh, obrat nas rezort o 150 mil. Kc.
0/0
25.11.2003 8:36

chose

zakladni skola x vysoka skola
Nastupni plat absoloventky gymnazia, ktera nastoupi jako ucitelka na zakladni skolu je temer shodny s nastupnim platem asistenta na univerzite (absoloventa vysoke skoly). Pohybuje se kolem 9 tis. hrubeho. Ucitelka zakladni skoly zavre ve 12 hod tridu a jde domu. My tu na univerzitach musime sedet od rana do vecera, abychom se nekam posunuli. Nebudu se vubec bavit o dovolenych. Proste a jasne, to co si mysli nase spolecnost a pani ministryne o platech na unirzitach je hotova nehoraznost. Pokud nemate bohate rodice, aby Vam koupili za milion byt, nemuzete tam vubec pracovat, protoze si na nej budete vydelavat cely zivot a o nejakych zalibach si muzete nechat zdat.
0/0
25.11.2003 8:33

tom

Re:
0/0
25.11.2003 8:38

gwen

Re:
Nechci paušalizovat, ale učitelé rozhodně nezavírají třídu ve 12. Můj přítel učí na ZŠ a se suply a kroužky mu to 3 dny v týdnu vyjde tak do 5-7, nemluvě o přípravách a opravách a dalším vzdělávaní. Ten kdo zavře třídu ve 12 je špatný učitel, a takoví nejsou zdaleka všichni. V době svého studia jsem se velice dobře znala s některými mladými asistenty na fakultě. Jejich "pracovní doba" sestávala ponejvíce z vysedávání po hospůdkách a balení studentek. Neměli žádnou zodpovědnost za nikoho a za nic. Já se jim za ty prachy nedivím. Taky by mě štvalo se za pár korun pinožit. Ale vaše srovnávání je nesmysl. Školství je obecně v průseru a tím, že budete obhajovat jedny na úkor druhých jenom zhoršujete většinový dojem, že učitelé NIC NEDĚLAJÍ, tak co by ještě chtěli.
0/0
25.11.2003 9:32

tom

Re:
chacha,
delal sem postgradual (a dodelal), takze vim jak to na vejskach chodi a proto sem odsud co nejdrive vypadl. Skutecne vedecky pracujicich je tam hrozne malo a vetsina asistentu vynaklada stejnou dusevni namahu, jako ta ucitelka zakladni skoly, spis mensi. nejvic me ale pobavila veta : " My tu na univerzitach musime sedet od rana do vecera".)) Jo, radci se nezminuji o hospodareni vetsiny ustavu, kateder, kdy se koncem roku musi docentum nakoupit drahe PC, aby se proinvestovali penize a studenti delaji na starych sunkach. Radci odtud odejdi, jestli mas odvahu se prosadit nekde v realnem zivote! 
0/0
25.11.2003 8:46

jojo

Máte dost
Na co tolik učitelů.Na tak málo dětí?
Učitelé mají dost ,za to kolik učí
 
0/0
25.11.2003 8:27

Míra

Re:
Taky argument. Tahej dál své jojo. a nemluv o čem nevíš nic.
0/0
25.11.2003 8:49

bubu

Re: Souhlasím s jojem,stále řvou a dělají 20 hodin týdně úchylové!
0/0
25.11.2003 8:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.