Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus odmítl první reformní zákon

Prezident odmítl podepsat novelu o pojistném na zdravotní pojištění. Norma měla zvednout nejnižší vyměřovací základ, podle kterého platí pojistné osoby samostatně výdělečně činné. Podle Václava Klause zákon neřeší problémy systému a škodí podnikatelům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dana

pojďme se bavit o změně
vážení, pár třeba dobrých myšlenek tady zazdíte spoustou zbytečných slov jsou mezi vámi i studenti vysokých škol? přemýšliví lidé s praxí?
fajn- pojďme se bavit konkretně, začněme zákony: kde komu co vadí, jejich dvojsmyslnosti apod.
vezměme jeden a zkusme zpracovat novelu
když bude tady veřejně, bude snad i dost připomínek, čím více pozorovatelů, tím méně opomenutí
jasně, všem se nevyhoví, ale třeba se povede sepsat
spravedlivěji
jste internetu znalí, stáhněte návrhy novelizací a pojďme na to-bude to větší pomsta vládnoucím, než tahle diskuze ( nic proti ní, ale jsou to slova, a ta se dají použít, žel i tak, že se první mluvčí diví)
a navíc, bude to směřování ke spojení, a to, myslím, někoho popálí
prosím - za zaměstnance, studenty, OSVČ, podnikatele
tedy hlavně za ty naivní, co ještě nepřestali věřit v zemi MU
( mimochodem je zvláštní, že nikoho nerozčiluje příspěvek státu za děti a starce cca 430.- Kč na ZP a SP osobně mi to nevadí, ale když správné dělení , tak to zvláštní je - i to, že prosákla informace, že stát stejně neplatí, ani tohle, ani za své zaměstané)                          
0/0
27.11.2003 18:20

suchar

Re:
Nejen stát neplatí , ale dluží i velké firmy, které to v lepším případě lepí splátkovými kalendáři, zaměstnanci těchto dlužníků by měli v ordinacích platit hotově a oni by si své zaměstnavatele ohlídali, ale to by bylo pro pojišťovny a státní aparát moc složité a pracné.
0/0
27.11.2003 19:46

modry_karkul

Ono to Vaskovi nepomuze,
ti smejdi to zase prehlasuji.
0/0
26.11.2003 21:12

ODSakEda

Zdr. "pojisteni" = DAN!!!
Cely problem je v tom, ze v Cesku se plati de-fakto zdravotni DAN a ne zdravotni POJISTEWNI v pravem slova smyslu!... Pro DAN je charakteristicky nedobrovolny a neovlivnitelny (!) odvod penez vypocitavany, v tomto pripade ale nelogicky!..., z vyse prijmu a navic polostatni "firme" -zdravotni pojistovne!  POJISTENI je naopak dobrovolne, nebo povinne smluvni platba, kde si zvolite sami jeho vysi a tim umerne velikost spoluucasti. Odpadne rizeni statem (!!!!!) a podobne nesmysly jako: smuvni, nebo bohuzel, nesmluvni sanitka ci lekar! Ale bohuzel, obcane si zvolili i po revoluci proti komunisticke socialisticke LEVICI opet do vedeni statu "socialni"  socialistickou LEVICI...
0/0
26.11.2003 21:04

ramese

aspon to se musi
Aspon ze tohle uznal ze je kravina! Vice penze by dostali a stejne by se nic nezmenilo!At si udelaji poradek v rozpoctech na novy nabytek!
0/0
26.11.2003 20:16

m

Re:
a jak je mozny ze osvc nejsou schopni platit zp ani jako z poloviny minimalni mzdy??? to jako vydelavaji mene nez 3100 Kc mesicne??? a co maji rikat zamestnanci a jejich zamestnavatele, kteri plati jak mourovati??? a zivy cely system??
0/0
27.11.2003 7:52

rencask

Re:
v clanku psali o polovine z PRUMERNE MZDY. Tak jak to tedy je?
0/0
27.11.2003 8:49

Dan 1

iDnes se stává centrem zábavy
českého internetu. Státní úředníci nadávají na podnikatele v pracovní době za peníze podnikatelů:-) Jistě, ti dobří a pracovití poctivci dobrovolně vracejí do rozpočtu alikvotní část mzdy, strávené na internetu a alikvotní část poplatků, které zaměstnavatel platí providerovi:-) Nebo ne?
0/0
26.11.2003 19:53

modry_karkul

Re: Jak to vis?
Ty mas dnes odpoledni nebo co?
0/0
26.11.2003 21:00

THE-CORNHOLIO

Nevím, proč si tady
stěžujete, a to jak OSVČ, tak zaměstnanci.Pracoval jsem 12 let jako technik u DP a teď jako OSVČ.Všechno má pro i proti.Ale naprosto nesouhlasím s názorem, že OSVČ někoho okrádají.Jestli někdo v tomhle státě krade, tak to jsou politici a úředníci.Pak si každej, kdo vydělává na sebe, rozmyslí jim něco dávat.A to je rozdíl u zaměstnanců a OSVČ, zaměstnancům to stát ukradne přímo z výplaty, kdežto OSVČ si sám rozhoduje, jak s vydělanými penězi naloží.Když k tomu připočítám úřednický ksindl, který nic nedělá, tak je to jasný.A když mám legální možnost, kde ty peníze odepsat, tak bych musel být úplně blbej, abych jí nevyužil.Proto maj zaměstnanci odbory, aby jim vyjednávaly mzdy.Jinak vám můžu říct, že sehnat zaměstnance který nekrade a dobře pracuje je v tomhle státě utopie.Přijde mi to, že se nikomu nechce makat a jen by za nic bral peníze.A to  jde jen u státních podniků, v soukromém podnikání bohužel ne.Takže držím všem OSVČ palce a nedávejte šmejdům víc než musíte.
0/0
26.11.2003 18:18

Venca

reforma
Nejlepší by byla reforma popsaná v tomto článku , tak dobrý článek jsem už dlouho nečetl. http://www.idt.cz/view.php?cisloclanku=2003101101
0/0
26.11.2003 16:31

Kirken

Re:
Jo, fakt dobrý!
0/0
26.11.2003 20:35

danovy poplatnik

v tomhle ma Klaus pravdu
stat to musi vyresit jinak a hlavne se podivat, na co nase prachy vynaklada
0/0
26.11.2003 16:22

Benx

Reforma NAŠICH financí, nebo třídní boj?
Pokus o vyšší zdanění živnostníků má jiný důvod, než uvádějí socialističtí ministři. Státní hrnec zdrav. a soc. pojištění totiž zaměstnanci plní z 1/4 a živnostníci ze 3/4 - k čemuž se lze snadno dopočítat např. z výročních zpráv krajů. Živnostníci tak budou odvádět ze svého výdělku 29 % na soc.+zdrav. (dnes cca 17 %) plus daň z příjmů, která začíná na 15 %, čili dohromady minimálně 44 %. Podle mě tím živnostenské podnikání ztrácí ekonomický smysl. (Nezapomeňte k tomu na zvýšení DPH, na povinné zálohy na DPH, spotřební daně, záludnosti v odpisech atd.)
A považte, že vláda i přesto počítá s ještě větší sekerou ve své kase než letos. Strakovko, je nevyšší čas střídat!
0/0
26.11.2003 16:15

Kirken

Re:
Máš ty počty trochu pomotané. Dan z příjmu se platí z příjmu po odečtení nákladů a pojištění.
0/0
26.11.2003 16:20

Karel

Re:
Tohle je pro všechny tady, možná jen pro většinu.
Jste banda ubohejch nenažranech zakomplexovanejch závistivejch hajzlů,  ani nechci myslet na to, že bych ty vaše ksichty potkával denodenně na ulici, což se zcela jistě děje.
Kde se ve vás bere ta nenávist?? ta ubohost? každej rádoby OSVČ a pár dalších tady nenávidí lidi-zaměstnance, a každej zaměstnanec tady nenávidí živnostníky....jste všichni ubohý prasata....je to tu směs polopravd, lží, nenávistnejch výpadů......materialistická stoka
0/0
26.11.2003 16:26

XRAY

Re:
tak pod to se můžu podepsat. pozor: nepleťte si mě s x-ray který píše ty extrémistický žvásty.
0/0
26.11.2003 16:34

covlastnechcete

Re: Jeden závistivec větší než druhý.
Jo, vystihl jsi to přesně, jen ta hrubá slova jsi mohl volit trochu jinak. Ani se nedivím, že ten stát vypadá tak, jak vypadá, protože s tímto českým chamtivým a závistivým národem to dotáhneme akorát do ..........vzoru Argentina.
0/0
26.11.2003 16:39

Petr

Re:
slyšeli jsme slovo boží...................... jasně, všechny nás pobij dlažebníma kostkama, tak jak to děláš se svejma soukmenovcema při zasedání MMF, vždyť všichni co tvořej nějaký hodnoty, co nesou svou kůži na trh, co dávaj práci ostatním, stojej za ho.....
0/0
26.11.2003 16:45

Karel

Re:
No jestli chodí Papež na demonstrace levičáků, nevím, nevím....to si trochu přestřelil......to jsou spíš vaši kamarádi, ti s těma dlažebkama, je v nich stejná nenávist jako ve vás a vedou je stejné pohnutky, takže bych brzdil
0/0
26.11.2003 16:50

petr z plzně

Re: ZE STRAKOVKY
STRAKY VEN-NAKRADLY SE JIŽ DOSTI A POVOLEJME HLADUJÍCÍ HAVRANY Z ODS / VOLIT VSKUTKU NEMÁM CO-KDE NENÍ VÝBĚR,TAM CHCÍP PES /A HAVROUŠI TO NIC ,CO ZBYLO DOŽEROU.
0/0
26.11.2003 21:26

com

OSVČ
jsou vyžírkové státu!!!!!
0/0
26.11.2003 16:15

Daňový soumar

Re:
Moc nekřič, ať ti nezaskočí prášek!!!
0/0
26.11.2003 16:51

com

OSVČ
je banda zlodějů a basta.
0/0
26.11.2003 16:14

jestli je někdo zloděj, tak si

Re:
0/0
26.11.2003 17:53

suchar

Re:
Tobě někdo z OSVČ něco ukradl? Špidloun tvrdí, že OSVČ využívají zdravotnický systém více než do něho vloží prachů, ze vého okolí neznám OSVČ , který by šel s každým prdem na marodku, ale mezi zaměstnanci jich je dost. Radši ať se zakaždou návštěvu lékaře platí paušál cca 50,-Kč  a hned uvidíš jak se zredukuje počet lidí v čekárnách.
0/0
26.11.2003 18:19

Vaclav Hanus

Re: Ano, okradl!
Ano! Me okradl o asi 90 tisic.
0/0
27.11.2003 9:21

suchar

Re:
Tak to by se na tebe měli všichni OSVČ složit ?
0/0
27.11.2003 18:20

Vaclav Hanus

Re: ..blbe pochopeno.. ale neprekvapuje
Rozhodne ne. Naopak, ja je do jednoho pytle nehazu (jako autor sugestivni otazky). Jen poukazuji na to, ze  tam stejny podil lumpu, jako mezi neOSVC
0/0
27.11.2003 19:28

suchar

Re:
nejsi náhodou vaklaf ?
0/0
27.11.2003 18:25

real_goldie

Pojistne
Uz aby i v CR byla moznost volby. Pripada mi hrozne neferove platit procenta z platu (vydelku, zisku.....) Nechapu proc to tak je. Znamena, ze kdyz vydelavam vic, sem i vic nemocnej a trpim nejakejma "drazsima" nemocema? Nebo co? Nemocensky pojisteni by belo bejt jako kterykoliv jiny pojisteni (nebo jako jinde ve svete) smlouva mzi mnou a pojistovnou, Ja si zvolim jak hodne a na co chci bejt pojistenej a pojistovna mi rekne kolik me to bude stat. Naprosto bez navaznosti na muj palt. To je fer.
0/0
26.11.2003 16:06

B.Prchal

OSVČ - REAKCE "BANDA ZLODĚJŮ"
Jako osvč pracuji cca až 100 hodin za pět pracovních dnů, s tím, že není nikdy jisté kolik vydělám. Na nemocenskou jít nemohu, protože kdo by za mě dělal? takový zaměstnanec se má jak prase v žitě! Výplata každý  měsic na účtě, nemocenskou a dovolenou má kdy se mu zachce a peníze dostane pořád stejné. Jestli oddělá maximálně 45 hodin za 5 dnů tak to je moc.
Se zaměstanci mám takové zkušenosti, že kde mohou tak kradou nebo dělají zmetkové výrobky, pokud člověk nad ním nestojí a nehlídáho.
Ještě si myslí že se my OSVČ jsme to tu vytunelovaly nebo podobně, tak je na omylu, porotže to byla především SRO...
Jen tak mimochodem, teď se dím v práci s horečkou 38C.
0/0
26.11.2003 16:06

Mustafa

Re: ??
No po první větě bych tě celkem bral, ale poté co sem dočetl celý tvůj příspěvěk tak bych řekl že seš ......... . Klasika, když podle tebe být zaměstnancem je takové terno tak proč se na to podnikání nevykašlel a nezkusíš to na druhé straně. Ty musíš mít hroznej život když furt jenom fňukáš. A ještě k tomu teplotka - ubožáku. Jinak to samé platí na zaměstnance když se navážej do podnikatelů - tak ať si to zkusej a pak můžou něco říkat.
0/0
26.11.2003 16:13

B.Prchal

Re:
Jako zaměstanec jsem taky pracoval 5 let. tak vím o čem mluvím, že přístup ke stejné práci ja značně odlišný.
0/0
26.11.2003 16:41

Mustafa

Re: No,
možná už je to nějaká doba a jistě taky záleží na zaměstnavateli. Ale být nemocný, nebo dovolená kdy chci ????? ani náhodou. A není to jen z mé zkušenosti. Každé má svoje, ale reakce typu " já dřu a ty druhý se maj jako prase v žitě" ty fakt žeru. :-)
0/0
26.11.2003 16:53

Bob

Re:
A h**vno děláš. Proto máš čas, být teď na netu.
0/0
26.11.2003 16:16

Petr

Daně = legální krádež
Vzkaz všem, co tady melou o tom, že OSVČ někoho okrádaj bych chtěl vzkázat, že nejhorší krádež je legální krádež a to jsou DANĚ! A když jsou ty daně vysoký, tak je to pomalu vražda!
0/0
26.11.2003 16:03

Hráďa

...
Problém je v tom, že prezident může vetovat zákon jen dvakrát a bojím se, že vláda si to stejně prosadí. Škoda, že jediným dobrým ekonomem schvalujícím zákony je prezident.
0/0
26.11.2003 16:02

Hm

Jine reseni
Myslim, ze nez zvysovat zivnostnikum zdravotni pojisteni, mely by financni urady vice pracovat a zkoumat poradne ty nulove vysledky podnikatelu (nekterych., je i plno tech, co dani vse poctive). Pokud ma nekdo leta za sebou ztratu a jeste zije - tim padem ma zjevne na jidlo, tak je to asi podezrele a misto vymysleni zvysovani pojistneho, aby se z nej aspon neco dostalo, by mel prijit financak a v ty NULE se mu poradne probrat, tot vse. Takze opet nefunkcni lek na neco, kde by byla lepsi poradna prevence ...
0/0
26.11.2003 16:02

HonzaBl

Re:
Mam znameho, ktery podnika. Postavil barak, koupil nove auto, zije si, jako prase v zite. Pritom vykazuje nulove prijmy a jeho manzelka bere pres 10 tacu na ruznych socialnich priplatcich (maji dve deti). To ma vsechno pro sebe na sminky a na hadry. To ostatni samozrejme plati manzel z tech "nulovych" prijmu...  Chudacek ubohy, podnikatel utlacovany...
0/0
26.11.2003 16:12

Ftipnejj

To je vono
ZADNÉ VYSSI DANE
0/0
26.11.2003 16:02

Slušný_člověk_Venca

Hnus
 
Co Špidlova vláda přichystala občanům
 
 
0/0
26.11.2003 16:01

Kirken

Díky Vendo a vydrž!
Už ted těm všivákům socanským cpu tolik peněz, že je mi z toho mdlo.
0/0
26.11.2003 16:00

ov

Re:
Zrejme nemas v dnesni dobe problemy a vzdelavas na krvi , potu a slzach pracujicich.
0/0
26.11.2003 16:02

Hráďa

Re: komunisto
Ježiš Ty seš hroznej komunista a na čem chceš vidělávat na tom že budeme všichni sedět u TV tak si taky zařiď živnost když je to taková pohoda.
0/0
26.11.2003 16:04

ov

Re:
Komance jsem nikdy nevolil, jsem demokrat. Jsem pro slusne podnikani, ale to je u nas science fiction.
0/0
26.11.2003 16:31

ov

Re:
Ani neumis cesky.  Za carky a hacky se omlouvam - pocitac
0/0
26.11.2003 16:36

ov

Re:
Pit whiskez, kourit doutniky, buyerovat podriyene, kupovat si na firmu bavoraky a lidem dat baksis, to bych takz dokazal. Zlomku slusnych podnikatelu se omlouvam [ u nas asi1-2procenta]
0/0
26.11.2003 16:44

ov

Re:
y a z - svinskej komp
0/0
26.11.2003 16:46

Kirken

Re:
To s tou krví, potem a slzama máš z Churchilla nebo Boženy Němcové (V zámku a podzámčí)?
0/0
26.11.2003 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.