Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uhlobarony odvedli na policii v poutech

Policie zatkla jednoho z nejbohatších Čechů. V pátek ráno si přišla pro Viktora Koláčka, který je majitelem ostravských dolů OKD. Ty patří k největším průmyslovým firmám v Česku. Totéž chtěli udělat i s Koláčkovým společníkem Petrem Otavou, ale nepodařilo se jim ho najít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karek

Víme vůbec zaco?
To co oficiálně představuje státní zástupce z Ostravy jako důvody ke sdělení obvinění je blamáž charakteristická pro současný zkorumpovaný státní úřední aparát a politickou scénu.Opravdu korupce ovládá celou zemi a nikdy to nebude jinak.V České republice se velké peníze vydělávají pouze korupcí a podvody a stejné je to i jinde.Když jsem viděl soud s Liborem Novákem jak probíhal tak by seměli pustit na svobodu všichni vězni a stá by se jim měl omluvit.A v případě beztrestnosti pana Koženého a Železného taktéž.
0/0
1.12.2003 17:54

CuoreSportivo

Re:
Za to, že kradl. To jsi nepochopil? Ty seš asi inteligent jako ten Koláček. Podívej se na ten jeho ksicht a není co dodat.
0/0
2.12.2003 13:53

Snooper

Re: Koláček
Zklidni zlost příteli a dej si práci zjistit jak Koláček vypadá, na té fotce u článku není Koláček ale někdo jiný. Jestli chceš vědět jak Koláček vypadá mrkni se tady http://www.appiangroup.cz/cs/kdo_jsme/predstavenstvo.php nebo tady http://pavka.akrij.com/recepty/003.htm
0/0
3.12.2003 11:07

CuoreSportivo

Re:
Jseš mimo mísu. Na fotce u článku je Vitkor Koláček, majitel Carbonivenstu. A o tom je řeč. Antoní Koláček, na ktekrého odkazuješ není (zatím) předmětem policejního vyšetřování. A já zlost nemám, jenom jsem realista a nevěřím v této zemi ničemu a nikomu. Bohužel ale Viktora Koláčka znám osobně a je to buran.
0/0
3.12.2003 12:37

Inteligentní přispěvovatel

Re:
Co to je Carboninvest? To se snad píše KARBON INVEST, a.s.
0/0
3.12.2003 13:48

rewell

obávám se
že je to jako v Kremlu. Akorát s tím,  že je to o 3 týdny později.  A brzo se dočkáme roku 1948 a 1949 kdy komunistický stát pozavíral všechny možné podnikatele i nepodnikatele.
NOVÉ VOLBY!!!
0/0
1.12.2003 9:00

horal13

Zajímavé
Tak na teletextu jsem četl, že už snad jsou venku a že je budou vyšetřovat na svobodě. Člověk si musí klást otázku, pro koho to celé divadlo, u kterého v případě obou byla televize (to je náhoda) bylo určeno. Ať je jak chce, OKD nějak funguje, narozdíl od mnoha jiných firem, které, díky na svobodě pobíhajícím privatizátorům, skončily na huntě.
0/0
29.11.2003 18:48

Kazbunda

Re:
zajed si na Kladno a budes prekvapenej, tam je tech tunelaku nahromade plno , nefunguje nic
0/0
29.11.2003 18:56

Miloš

Ruská policie by to neudělala jinak
Přesně jako putinova ja i ta grossova neschopná policie.
0/0
29.11.2003 16:21

Pilat

samozrejme, ze prachy ukradli
jen me zarazi tahle informace..............Policie přitom v posledních měsících obvinila nebo začala prošetřovat téměř všechny tuzemské zájemce o prodávané podniky................................................................................
komu ma slouzit zatceni Kolacka a spol. proc se maji doly dat do rikou nadnarodnich monopolu, komu z tech fuckru utika zisk?????  he he he
0/0
29.11.2003 13:58

Anděl

peníze, peníze
Všem jde jenom o peníze. A o co jde vám?  www.zijeme.cz
0/0
29.11.2003 12:52

svatá pravda

Ať žije Sparta
odveta za Baník
0/0
29.11.2003 12:06

Paolo

Je to Grossova práce
Šmejd Gross se zase ukázal, politická objednávka z kleánic a teď i toho zatčení přímo smrdí. Komu asi záleží na tom, aby se OKD nepodařilo ovládnout Sokolovskou uhelnou? Polskému uhlí, které tím pádem vytlačí z trhu české? Pokud dojde nedëj Bože k odsouzení Koláčka a spol. tak se OKD může zavřít. Socánské zrůdy si nevidí na špičku nosu. Už v tak dost nestabilní situaci v regionu je to další precedens k sociálním bouřím. I když jsem byl až doteď odpůrcem násilných řešení problémů, budu první, kdo půjde rozbíjet okna na úřad vlády a na vnitro. SMRT ČSSD
0/0
29.11.2003 10:45

Rejpal

A ještě Klekánice
Je sice dobré, že televize vyřve do světa nepravosti, na které ji řídicí důstojník ukáže, ale bylo by dobré, kdyby z některých příspěvků nečišelo, že jsou točeny na zakázku a příkaz někoho shora.
0/0
29.11.2003 9:56

rewell

Re:
souhlas, ale pozor na vyjadřování - i Internet má uši a oči.......
0/0
1.12.2003 9:03

Uši a oči Internetu

Re:
Tipnu si: paranoidní schizofrenie?
0/0
1.12.2003 16:44

Rejpal

Na všem je vidět něco pozitivního.
Ať už Koláček privatizoval jakkoli, zůstaly výnosy alespoň v Česku, podívejte se na privatizaci SM VAK, tak Angličané koupili svůj 54% podíl za cca 1 mld. Kč, to je po 600 Kč za  jednu akcii,  nyní po 5 letech jej prodali společnosti Penta za cca 1600 mil . Kč a odešli, tedy vydělali cca 120 mil . za rok a krom toho cca  dalších 10% investice na vyplacených dividendách. Zhodnocení které jsme tedy angličanům darovali. A co udělá Penta, vysaje celý cca 1 mld. nerozděleného zisku a za  pár let firmu prodá třeba kraji za dvojnásobek. A za takové hospodaření by měli být stíhání zástupci obcí,kteří tyto akcie prodali hluboce pod cenu přesto, že je v rámci kuponovky  dostali k dlouhodobému držení. Kolik milonů asi dostal bývalý primátor Havířova  Pohl za to aby přesvědčil starosty ostatních obcí. Neměli bychom po našich starostech chtít, aby rozdíl 353 Kč za akcií doplatili jednotlivým obcím ze svého ? Vždyť jde o 700 mil.Kč.
0/0
29.11.2003 9:49

Janina7

Hmn
A to si každej myslel, že důl je díra v zemi, že to není peněženka nebo kočár, že se nedá ukráct! A hle, doly se kradou každou chvilku!
0/0
29.11.2003 9:45

Petr Č.

Koláček není lidumil
Tvrdíte , že nebýt Koláčka , tak horníci nemají práci . Ale oni jí nemají už nyní . Jsou jen otroci , kdy většina dře a likviduje si zdraví . V novinách si lidé přečtou , že průměrný plat horníka je 20 500 , má 13. a 14. plat , více dovolené , 10-ti násobek odstupného , doplatek do průměru atd... Plat 20 500 za práci , kdy se střídá vysoká teplota spolu s  vysokou vlhkostí a chladem , vysoká prašnost , zvedání těžkych břemen ( váhy okolo 60 kg a více a to i často v kleče ) , 6 hodin a více klečíte nebo ležíte v mokrém oblečení v mocnosti do 1 m , není moc . 13. a 14. plat je vázán na splnění podnikatelského plánu , který je vždy nastaven tak , že je nesplnitelný nebo jen za stovky přesčasových hodin , dovolenou vám nikdo nedá , protože se neplní , po naplnění prašnosti vám odstupné nikdo nedá a přeřadí vás na jiné pracoviště v dole , kde se nepráší . Když máte nad hlavou 800 m a kždý den vám hrozí , že už nevyfáráte si říkáte proč to dělám ? Protože máte rodinu , protože na ostravsku není práce . Vím , tento příspěvek vyzní trochu ublíženě a asi nepatří do této diskuse , ale média informují jen výhodách pro horníky a co pro havíře Koláček neudělal.
0/0
29.11.2003 9:11

modry_karkul

Re: Hornici se nadrou
a maji male platy. Souhlasim bez vyhrad, pokud cisla odpovidaji. Dale vsak pises takove kravoviny, az oci boli. Silene rozpory ve tve hlave a jazyku. Cti, co jsi vyprodukoval.
Jedna strana tveho tvrzeni: Tvrdíte , že nebýt Koláčka , tak horníci nemají práci . Ale oni jí nemají už nyní.
Druha strana tveho tvrzeni:
 - kdy většina dře a likviduje si zdraví
 - jen za stovky přesčasových hodin
 - dovolenou vám nikdo nedá (tzn., ze jsi misto dovolene v praci)
 - přeřadí vás na jiné pracoviště v dole
Nejak si to ujasni. Ze vseho vyplyva, ze si spis stezujes na moc prace.
0/0
29.11.2003 10:41

Pilat

Re:
ty proste jen nerozumis problemu v hornictvi, ja vim o cem ten clovek mluvi. Misto aby jses zeptal na to co ti neni jasne, tak jses jen  jizlivy skret, zijici ve stereotypnich predsudcich.
0/0
29.11.2003 14:05

Karel Maly

Re: karkul
Karkule, nejsi ty nahodou proffffesssor, nebo nejaky inkoust ktery se hnidopisi v cestine jako rumunska svine v hnoji?
Pokud jsi trosku inteligentni, ac to pochybuji, soustred se na obsah a ne na formu.
ten pan je zrejme havir, nebo ma k nim blizko,  tak  ze vi o cem mluvi. jestli jeho syntaxa nebo gramaticke podani ti neni po chuti tak si naser
0/0
30.11.2003 0:47

killy

Bard slezského lidu a komunisti mají radost....
...už jen z nadpisu: "UHLOBARONY ......."
0/0
29.11.2003 8:55

Investor

Nechoď s pány na led ...
Zatčení šéfů OKD je neskutečné politikum. O způsobu privatizace, který měli kdysi provést, se spekuluje už hodně dlouho a najednou je seberou. A že zrovna v době privatizace dolů? Stejně jako odvolali dosud úspěšného šéfa ČEZu. A pak že jsme demokratická země, spíš bych řekl Banánistán jak vyšitý.
0/0
29.11.2003 8:33

Danuška Herianová

A
A můžou pokračovat zítra vymést strakovku a pak dál do konírny atd....... za to co špidla připravil jako dárek svým voličům i nevoličům si to zasložej http://www.idt.cz/view.php?cisloclanku=2003112003
0/0
29.11.2003 3:43

osina f prdeli

Za fsechno muze GlauSS a odSS.
0/0
28.11.2003 21:50

tak trochu ekonom

Nevěřím, že
je náhoda dnešní akce, v době kdy Karbon Invest se přihlásil do privatizace Sokolovské uhelné. Načasování jako vždy v této zemi je mocenským bojem, kdy se policie stává nástrojem vyvolených. Pokud zdroje na privatizaci byly nelegitimně získány šlo již dávno zasáhnout. Pokud si na privatizaci půjčil a půjčku splatil ze zdrojů OKD mají právo ho žalovat minoritní akcionáři u soudu a to včetně státu a ne používat takovýchto metod. Trestný čin zneužívání inf. v obch. styku bych zrušil, protože se používá tam, kde znalosti končí. Na základě výše uvedeného byla kupónová privatizace nejčistčí metodou, ať se to někomu líbí či ne.
0/0
28.11.2003 21:44

znovu Lukas M.

Re:
taky si myslím, že vše je kvůli privatizaci severočeských hnědouhelných dolů....
0/0
28.11.2003 22:19

tak trochu ekonom

Re: Omlouvám se za zpřesnění
Jsou dvě firmy připravované k privatizaci a to: Severočeské doly a Sokolovská uhelná. O Sokolovskou má zájem management a Karbon Invest a o Severočeské doly je více zájemců. Zeptejme se jinak, komu tato situace vyhovuje?
0/0
28.11.2003 22:43

Uši a oči Internetu

Re:
K dotčeným transakcím došlo v roce 1998. V ČR je u trestných činů pětiletá promlčecí doba. Z toho vyplývá, že buď bude trestní stíhání zahájeno nejpozději v roce 2003, nebo nikdy.
0/0
1.12.2003 16:56

tak trochu ekonom

Re: To je právě
0/0
1.12.2003 23:04

tak trochu ekonom

Re: To je právě
ten rozdíl v přístupu. Stát jako akcionář si neuhlídal management a tak by měl hnát k zodpovědnosti své zástupce tj. "své úředníky". Nikdo tady nevěří časové "náhodě" v době privatizace Sokolovské uhelné . Já je rozhodně nebráním, ale první by se měli hnát k zodpovědnosti úředníci, kteří to umožnili a obchodní soud by měl rozhodnout, zda činili protiprávně. Policie by se neměla míchat do obchodních vztahů. Využití paragrafu zneužití informací v obchodním styku je tak zneužitelné.
0/0
1.12.2003 23:20

Uši a oči Internetu

Re:
Jsem přesvědčen, že právě zmíněná skutková podstata (zneužití informací v obchodním styku) je zatraceně potřebná právě v ČR. On to také není žádný výmysl tuzemské legislativy, je to běžné i v zemích s tzv. vyspělou ekonomikou. Teze o účelovosti toho nebo onoho trestního stíhání lze vyslovit naprosto vždy a téměř vždy je lze také nějakým způsobem „dokládat“. Působí to na mě asi takto: Když stát nechá beztrestně působit v zemi mafiány s i bez IČ, zkorumpované politiky atd. je to špatně a všichni nadávají, když naopak prověřuje podezřelé transakce, tak je to zase špatně, protože „perzekvuje podnikatele“ a „útočí na demokracii“. A opravdu nakonec: „Zrušme policii, zrušme soudy, vytáhněme kvéry a pojďme prosazovat svá práva každý sám za sebe. Bude tvé liberalistické cítění uspokojeno?“
0/0
2.12.2003 8:08

tak trochu ekonom

Re:
Nepodsunuj mi něco, co jsem neřekl, nikdo nechce nic rušit.  Nevím, zda uši a oči Internetu nepochází ze státní správy, že tu obhajuje paragraf zneužívaného zneužití info v obch. styku. Aparát potřebuje nad sebou bič, neboť jinak se chová jak utržený ze řetězu. Co presumpce neviny, říká Ti to něco? Co ta náhoda s televizí při zatýkání? Je tvá malá dušička už spokojená?
0/0
2.12.2003 18:00

Uši a oči Internetu

Re:
Porušení presumpce neviny? Ze strany koho? Dolož to! Obhajovat citovaný paragraf znamená, že je dotčený ze státní správy? Bože můj, v čem leží logika tohoto výroku? Ostatně zdá se, že ti ten paragraf pořádně leží v žaludku, že by vlastní zkušenosti? Já podrobnosti toho případu neznám (od reportáží v Klekánici odhlížím), ty je také neznáš. Možná ten paragraf sedí, možná je to ve skutečnosti na jiný paragraf, možná to ve skutečnost vůbec trestný čin není, já to posoudit neumím a ani mi to nenáleží a pro tebe to platí rovněž. Doufám ale, že aspoň nepopřeš, že i v téhle zemi může prostě jen státní zastupitelství a policie dělat svou práci?
0/0
3.12.2003 11:28

Rejpal

Koláček se jeví solidnější než mnozí tzv. politici
OKD je jednou zmála firem, které noví majitelé dojili s rozumem. Jen se podívejte jak dopadly firmy jako ŽDB, Vítkovice, Tatra, Vagonka ve Studénce a j. a j. Teď už asi Kolaček někomu leze do zelí a proto je ho třeba kriminalizovat ale dodnes nejsou zavřeni zloději z řady  správců investičních fondů a bank, ono na ty, kteří jsou v průmyslu je asi více vidět.
0/0
28.11.2003 21:14

znovu Lukas M.

Re:
naprostý souhlas
0/0
28.11.2003 22:18

šiši

Re:
Je rozdíl vést firmu, která prodává státní nerostné bohatství (podívej se třeba na Saudy...) a je rozdíl vést firmu, která musí něco vyrobit a pak to prodat. Srovnáváš nesrovnatelné....
0/0
29.11.2003 5:23

Deny

ze severni Moravy
Ano,kdo videl Klekanici o Karbon investu a zna mistni prostredi,tak se nestaci do dneska divit,jake mame zakony.Kdyz jen cisty pan Pros si po par let ech v OKD mohl nakrasne dovolit postavit v CHKO Beskydy na upati masivu hory Smrk sidlo obehnane 4 km dlouhym drevenym plotem,jen pro spravce arealu postavit dum velikosti tak pro tri rodiny,nemluve o jeho,vytvorit golfove hriste z nekolikahektarove kamenite pudy,"koupit si "obec Celadnou vcetne hotelu,po libosti si stavet v CHKO dalsi golfove hriste bez ohledu na urady,samozrejme nejaka ta auta atd.Nejde o zavist,jen si lidi najdete,kolik stat za posledni roky do OKD nalil a jak se s temi penezi podle zakona nakladalo,nemluve o tom, jak OKD do soukromych rukou prislo.Vzdyt oni si ho koupili za statni penize...
0/0
28.11.2003 19:54

ouse

Re: Pros
Toto je pravda, smutná pravda. A ta Klekánice tehdy dost jasně ukázala, jak to Pros a spol. zašolichali přes fiktivní s.r.óčka, ale v důsledku prostě koupili OKD za státní peníze. Teď se přelévají prachy do bank na Kypru, do hyperluxusních vil a obrovských oplocených golfových areálů - třeba ten v Čeladné, v CHKO (kde nemá pesticidama ušetřovaný zeleňoučký trávníček vůbec co dělat). Že mají horníci práci - to není argument, mohli mít i tak, a nevíc vyšší platy...
0/0
29.11.2003 0:36

maret

Nic nechápu
 
 Vůbec nechápu jak může v naší republice, kde jsou ty nejlepší zákony dle poslanců parlamentu České republiky a vlády České republiky pod vedením Vladimíra Špidly a dalších členů vlády dojít k nějakým podvodům.Opravdu ale opravdu se divím. Omlovám se tímto panu Klausovi presidentov / nevím které i jestli trvdé nebo měké, nechci ho urazit protože kde se píše i je to jako v iledrpv /,že používám jeho časté výroky, které jsou uváděny ve sdělovacích prostředcích České republiky
0/0
28.11.2003 19:42

Lukas Matuszczyk, lukas.matus@

Souvislosti ?
Nevím, jsem ze severomoravského kraje, takže se sice trochu v oblasti vyznám, ale netroufám si nic tvrdit s jistotou. Zkusme však spojit pár věcí....
Nejprve - jak by ostravsko vypadalo, kdyby doly v devadesátých letech získala nějaká holandská těžařská společnost? Myslím si, že většina horníků, ikdyž sedřená, je ráda za tuto práci, a bojím se odvety Koláčka vůči státu, se kterým (co si budeme namlouvat) se vážněji nestřetl - dokázal udržet sociální smír v severomor.kraji. Je pravdou, že odkoupení státního podílu se "nepovedlo", ovšem k radikálnímu střetu nedošlo.
Celá policejní akce mi připadá jako záminka zkomplikovat vstup firmy Karbon Invest (vlastněné právě Koláčkem, Otavou a spol.) do privatizace severočeských uhelných dolů. Tento vstup je pro stát velmi "nechtěný", což je z chování státních úředníků zřejmé.
Chci jen říci, že Koláček není takový tunelář, jakými ho dělají lidé v tomhle chatu, protože to už by dávno se svými schopnostmi byl jinde.... Přeci jen stále zaměstnává tisíce lidí a představa, že bude jen tak odevzdávat svých 51% hlasovacích práv v OKD a dceřinných společnostech jiným osobám je zcela určitě zcestná...
Jsem zvědavý, jak celá situace dopadne, a doufám, že to neodnesou obyčejní horníci ze severní moravy....
0/0
28.11.2003 19:26

jajak

Re:
Musíš si uvědomit, jakým způsobem se ke společnosti Koláček dostal a to, že si ji koupil za peníze společnosti ane za své.
0/0
28.11.2003 20:15

znovu Lukas M.

Re:
A jak se podle tebe k OKD a Karbon Investu dostal?
Tak, jak mu to umožňovaly zákony té doby, a zákony nynější, malou firmou zkoupil velkou pěknou kličkou v zákoně, ovšem to je jeho plus, nedělal nic protizákonného...
0/0
28.11.2003 22:18

tak trochu ekonom

Re: To je právě
ten problém, měli myšlenku, zákon neporušovali a byli chytřejší než Ti druzí. To se neodpouští !
0/0
28.11.2003 23:12

Uši a oči Internetu

Re:
Zdá se, že máš přesné informace o tom, jak dotčené transakce proběhly a na základě čeho se tak stalo, jinak bys asi sotva mohl rezolutně prohlašovat, že vše bylo v souladu se zákony (nebo to naopak rezolutně popírat). Buď tak hodný a uveřejni je tady, nebo přestaň plácat o něčem, o čem nemáš ani páru!
0/0
1.12.2003 16:53

tak trochu ekonom

Re: Máš pravdu
chybí slůvko zřejmě, které mi vypadlo, když mi bylo na nic z těch obhajujících komentářů zasahujícího aparátu. Vadí mi ta načasovanost ! Nebo si myslíš, že to je náhoda?
0/0
1.12.2003 23:43

Bart

Přemýšlejte!
Přátelé, to, za co jsou šéfové Karbon Investu obviněni před půlrokem detailně popsala Česká televize v pořadu Klekánice. Podívejte se, co tam bylo řečeno a myslím, že potom už nebudete volit slova o policejním státě a potírání dobrých a poctivých. Naopak - po dlouhé době zase jednou spadla klec. A je to dobře. Toť vše.
0/0
28.11.2003 18:58

tak trochu ekonom

Re: Přemýšlím, ale
podle televize bych nikoho neodsuzoval. Položil bych si otázku proč právě v této době? Komu to prospěje ? Času na zásah bylo dost, nehájim je, je to divné.
0/0
28.11.2003 23:19

akcionář

všem zmateným
Koláčci jsou dva a jsou to sourozenci, nejde o náhodu. Bratr zadrženého Koláčka byl dosazen na Mosteckou uhelnou - co je doma, to se počítá....
0/0
28.11.2003 18:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.