Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V neděli vlaky vyjedou podle nového řádu

V neděli 14. prosince vyjedou vlaky Českých drah poprvé podle nového jízdního řádu. Rozsah osobní dopravy zůstává na téměř shodné úrovni jako doposud, jednou z nejvýraznějších změn je nová zlevněná jízdenka na víkendové dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

abcdefghijklmn

.
Chtěl bych vidět, jak zvládnou cestu mezi Brnem a Ostravou za 1 h 48 min. Ti hajzli to samozřejmě nemohou stihnout, jenže nám vypočítávají dojezdnost právě podle jejich nesmyslných jízdních řádů a možná kvůli nim nedostanu kolej.
0/0
14.12.2003 20:20

VUT

Re:
Brno-Ostrava byla počítána za 240minut - tedy alespoň u nás na VUT. Je sice pravda, že limit pro předubytování byl 245, ale nakonec Ostraváci stejně bydleli už před prázdninama. Nevím kde studuješ, ale 1:48 je opravdu nesmyslný čas. PS: Já bych hlasoval pro zrušení raních spojů  - měl bych větší šance koleje získat :-)
Ale jinak. Je sice pravda, že autobus z Olomouce do Brna jede o něco rychleji než vlak, v případě nepoužití žádných slev na ČD i o 50Kč levněji (počítám-li cestu do Brna za 130Kč při použití rychlíku), ale zase nemá mtu jistotu, že se do Busu vlezu.... A pokud člověk na dráze používá slevové vymoženosti (Bůh ví jak se jmenují - mám režíku :-) ), pak cestuje mnohem levněji.
0/0
15.12.2003 23:43

Berg1

Ono je to trošku jinak
Nechci se drah zastávat, ale maloměšťácký čecháček masírovaný denně debilní TV NOVA a Tunou prostě za žádnou cenu dráhy nikdy za nic nepochválí, i kdyby se třeba rozkrájely. Na ČD mě sice štve sto a jedna věc, ale jak je vidět z příspěvků, největšími odborníky na dráhy jsou ti, co ob dvě následující věty tvrdí, že vlakem nikdy nejeli.
0/0
14.12.2003 16:11

h-v

Drahe CD
Az bude rychle, ciste, pohodlne jako me auto, bude se na mne usmivat mila pruvodci ve vlaku, za prepazkou nebudou sedet neochotne babky kysele se tvarici, budu s vami nekdy jezdit. Do te doby prosim se mnou nepocitejte! Takze za tricet let nashle.
0/0
14.12.2003 13:35

turista

Re:
Hlavne ze policajti jsou tak mili ... za tisicovku do kapsicky se na vas pruvodci treba uspeje taky
Jinak CD maji samozrejme co dohanet, polopruhledne papiry polepene prepazky jsou prezitek - viz Nemecko. A babky taky, mladych peknych slepic je dost a u pocitace umi sedet taky.
0/0
14.12.2003 14:09

Ehmehm

Re:
Mas jezdit podle pravidel, prase.
0/0
14.12.2003 17:50

Luminol

Re:
Jezdím vlakem skoro každý den, za přepážkami jsou vcelku svůdné děvy (až na toho pána :-)), hezky si pospím, bez nervů, v teple. Tipoval bych, že pěkně kyselý jste vy, když máte trochu nepohodlí. Vlaky jsou totiž pro silné chlapy, ne pro bábovky :-))
0/0
14.12.2003 17:17

h-v

Re: Drahe drahy
Nastesti jsem denni cesty vlakem usetren ;-) Kdyz si pujdete koupit rohliky do kramu taky vam nebude vadit, ze vam nasrany prodavac proda vcerejsi gumove rohliky? Sice budou stat jen korunu za kus, ale usetrite padesat haleru. Na takovych si opravdu pochutnate! Stejne tak, kdyz usetrite padesat korun, nepojedete-li ve dvou lidech autem a zvolite vlak, ale diky ctvrthodinovemu zpozdeni ztratite dve hodiny casu. Svudne devy mohou pracovat kdekoliv :-) ale pokud budou neochotne, vas dojem to nezlepsi. Pomer se nastesti stale zlepsuje ve prospech tech ochotnych, do dokonalosti tomu chybi poradny kus. A nakonec - vlak take obcas (cca 2x do roka) pouzivam, pokud cestuju do okolnich statu (letadlo je drahe a priblizne stejne rychle, auto a autobus velmi unavujici). V ostatnich pripadech mi nemaji CD co nabidnout, snad opravdu mohou pomoci jen lidem, kteri nemaji auto a jedina doprava se svetem je po zeleznici, dale vlastnim odborarum (uz dlouho nevyhrozovali stavkou) a ted mozna i rodinam s detmi mohou usetrit penize na cestovani.
0/0
14.12.2003 20:25

hbf

Re:
Tak na rozdíl od obchodu se mi na nádraží nikdy nestalo, že by mi prodali včerejší lístek, nebo že bych místo lístku do Ústí nad Labem dostal lístek do Děčína s otázkou "Můžu to nechat?"
Pokud u pokladny nenakupujete lístky jako Tatar, dá se ušetřit mnohem víc, zvlášť když byste nesrovnával cenu jízdenky s cenou pohonných hmot potřebných na danou cestu. Předpokládám, že auto Vám neroste na stromě za chalupou, stejně tak musíte platit povinné ručení, občas nějaký olej, občas nějaké pneumatiky, občas to trochu seřídit ...
No a nakonec, abych dosáhl stejného komfortu jako ve vlaku, musel bych si platit šoféra, což vážně není za babku. Do vlaku sednu, vyndám knížku a čtu, zatímco v autě musím řídit, tedy v podstatě pracovat, stojí to spoustu nervů, zejména v ČR, a o mnoho spolehlivější než vlak, to není. Když jedu vlakem, vím že dojedu v hodinu H +/- 5 minut, když jedu autem, je to úplně to samé.
Jinak souhlasím, že na ČD by se mohlo lecos zlepšit, zajména přístup k cestujícím, na druhou stranu už se lecos zlepšilo, stížnosti od lidí, kteří tu píší že vlakem nejeli již přes deset let, neberu vážně - ve své většině nejsou pravdivé.
0/0
15.12.2003 13:46

Kajetan11

Re:
Zavidim Vam, ze mate tu sqelou moznost, ze to pro Vas ma vyhody. Pro mne nema doprava vlakem zadnou prednost. Uz jsem nekolik let vlakem nejel a ani to v nejblizši dobe neplanuju. Bohuzel stale urcitym procentem ze svych dani CD dotuji. Poradte mi, jak se tomu mam vyhnout. No apodobne je to i s mnoha dalsimi ztratovymi institucemi.
0/0
15.12.2003 14:53

noky

Re:
OK.. a poradte vy ako sa mam clovek ktory nema auto a jezdi vlakem vyhnout plateni dani, ktore sa pouziju na opravu, udrzbu a stavbu silnic. Chytraku.
0/0
16.12.2003 9:57

turista

Re:
Kdyz jsi nekolik let vlakem nejel, tak jak vis, ze nema pro tebe zadnou prednost ? Rikal to pumpar ?
0/0
17.12.2003 3:13

M@C

Nadpis
Drive kdyz jsem musel jezdit do skoly vlakem tak me CD silene sr*ly! Vecne zpozdeni, necekajici pripoje atd., to byla hruza. Ted me na CD hodne stve, jak spousteji zavory a auta musi cekat treba 15 minut nez prejede jeden blby vlak!
0/0
14.12.2003 12:04

janina7

Hlavně aby vyjely
Hlavně aby vyjely. Jestli se bude alespoň toto dařit, bude to skvělé. Ale, věří tomu někdo? Asi né. Ani ty modrý vopice!
0/0
13.12.2003 23:20

Pan Karel

Opak je pravdou
"Rozšiřuje se také nabídka příměstských vlaků ..." Leč příměstský zastávkový pantograf Praha-Benešov byl očesán o některé spoje...
0/0
13.12.2003 18:05

bob-prvni

Re: Jak říkám ...
... popřát Šťastné a Veselé ..... co dodávat víc?
0/0
13.12.2003 18:29

bob-prvni

Re: Jak říkám ...
... popřát Šťastné a Veselé ..... co dodávat víc?
0/0
13.12.2003 21:26

turista

Re:
Pane Karle, a zrak slouzi ? Osobni vlaky Praha-Benesov, pracovni den:
Ted: 4:12 4:52 5:22 5:52 5:22 6:52 7:22 7:52 8:22 9:22 10:22 11:22 12:22 12:52 13:22 13:52 14:22 14:52 5:22 15:52 16:22 16:52 17:22 17:52 18:22 18:52 19:22 20:22 21:22 22:22
Driv: 4:23 4:53 5:23 5:53 6:23 6:53 7:23 7:53 8:23 9:23 10:23 11:23 12:23 12:53 13:23 13:53 14:23 14:53 5:23 15:53 16:23 16:53 17:23 17:53 18:23 18:53 19:23 20:23 21:23 22:53
Mne to pripada stejne. Nepocital rychliky a spesne vlaky
0/0
14.12.2003 13:08

bob-prvni

Přeji zaměstnancům Českých drah
... Veselé Vánoce a bohatého Ježíška. O toho v jejich případě nemám obavy, odbory se snažili a zajistili svým ovečkám tučné výplaty. To je tak jediné, co k tomuto tématu říci. Jízdní řád je kapitola sama pro sebe. Totální chaos a dezorganizace směrem k navazujícím spojům a linkám. Hauk ...
0/0
13.12.2003 17:59

King

CD + Ropid
Nejen CD ale i integrace v ramci Ropid je zoufala. Priklad - na trati 011 pridaly CD pomerne dost spoju ve spicce a to smerem do Prahy. Pred touto upravou jezdil ke kazdemu vlaku autobus, nic zvlastniho. Po pridani vlaku jsem si rikal, dojde i k uprave jizdniho radu autobusu, tak aby vykryl i pridane spoje CD, ale jake bylo me prekvapeni, kdyz jsem zjistil , ze tomu tak neni... Nekdo v Ropid zřejmě nedostal podklady od CD a tak autobus dorazi na nadrazi  minutu po odjezdu vlaku, na dalsi vlak se ceka 20min. a tak se to opakuje kazdou hodinu. Pro spojeni do prace idealni...
0/0
12.12.2003 10:06

turista

Re:
Nejaky priklad ? Jinak se bavime o nicem.
0/0
14.12.2003 13:10

Sven

Z Mlade Boleslavi do Nemecka
Pravidelne jezdim vlakem po praci z Mlade Boleslavi do Nemecka pres Ceskou Lipou a Decinem. Bohuzel chyby uz lety spoj z Mlade Boleslavi do Decina (presne z Mlade Boleslavi do Ceske Lipy s ojizdem asi 16:00  hodin a  s spojenim v Decine do vlaku EC odjizem 18:54 hodin smer Drazdany, abych lidi, co musi pracovat muzou jezdit. I v novem jizdim radu to neni lepsi. Hodne veci jsou horsi, hlavne tykajicch spojenych. V Decine nejsou nikdy dobre spojeni v Decine smer Mlade Boleslavi atd.
0/0
12.12.2003 7:55

turista

Re:
Takovy spoj fakt neni, otazka jestli tam opravdu tolik chybi. Kolik je vas takovych, kteri kteri dojizdeji z Mlade Boleslavi do Drazdan ? Verejne doprava proste takhle funguje. Kde jezdi hodne lidi, je i primy spoj, kde malo, tam se prestupuje.
Treba tohle mi prejde elegantni, necele 3h:
           18:54 Mladá Boleslav hl.n.
19:48 19:54 Česká Lípa hl.n.
20:43 20:54 Děčín hl.n. 
21:52             Dresden Hbf
Kdyby byly u nas na tratich vsude pravidelne intervaly, jako v Nemecku, tak mate tohle kazdou hodinu nebo dve. Takhle mate holt kolem te 16 hodiny o prestup navic.
0/0
14.12.2003 14:41

Paolo

Vyškubat kolejnice
a sešrotovat, propustit vyžírky v modrých uniformách bez odstupného. ČD (černá díra) je dlouhodobě dotovaná instituce, která je zcela k ničemu. Pouze tam, kde se tratě zprivatizovaly to vypadá o něco málo lépe. Místo strkání peněz do chřtánů nenažraných drážních prasat se mohly postavit všechny dálnice a obchvaty a na dálkové tratě slevnit leteckou dopravu.
0/0
12.12.2003 7:51

Tomáš

Re:
Nebo se na to dá podívat z druhé strany. ČD se musejí starat o veškerou infrastrukturu, koleje, přejezdy, signalizaci. To všechno silniční doprava dělat nemusí, ani daně neplatí nijak velké.
Divíte se, že je dráha proti autobusům a náklaďákům drahá?
Nechci omlouvat dlouhodobou neschopnost vedení drah, ale ty podmínky nejsou rovnoprávné ani náhodou...
 
Tomáš
0/0
13.12.2003 12:53

bondy_

Re:
Pro toho, kdo ma iluze, ze se draha stara o infrastrukturu, doporucuju exkurzi na nadrazi v Plzni. Nebo se projet po mezinarodni trase napr. Stuttgart/Praha a otestovat stav a cistotu ceskych vagonu. Clovek by se nemoh cizincum divit, kdyby se k nam po zkusenostech s nekterym z vyse jmenovanych elementu chovali jako k divochum v pralese: podle hesla kdyz jim nevadi TOHLE, pak to musi bejt nejakej menecennej narod! 
0/0
13.12.2003 18:13

quartto!

Re:
super.....  jak nekde v africe
0/0
13.12.2003 18:44

turista

Re:
Ona dalnicni odpocivadla taky nejsou nic moc, kdyz uz budem argumentovat takhle. Doporucuju zvlaste navstevu nektereho zachodu v motorestech v Italii ...
Infrastruktura neni jenom to co vidis ... co treba zabezpecovaci zarizeni. Z toho, ze snad uz 5 let nikdo pri zeleznicni nehode nezemrel bych usoudil, ze je OK. Kdo se stara o totez na dalnici. Aha pardon ono tam vlastne zadny zabezpecovaci zarizeni neni ...
0/0
14.12.2003 13:20

Péťa.

Re:
Ti vyžírkové z Českých drah sedí v Praze na vedení a dali by se na prstech spočítat. V nich je jediný problém. Tunelování majetku drah např. tvorbou různých firem, do jejichž vedení lze umístit kamarády a které pro dráhu pracují, lépe řečeno na ní parazitují. Jinak dráha je samozřejmě ve svém principu pro dálkovou přepravu daleko výhodnější, než silniční doprava. I kdyby to bylo ekonomicky stejně výhodné, rozhodně převažuje uplatnění železnice po ekologické stránce.
0/0
13.12.2003 16:49

Mart Erton

Re:
No jasně, taky by se mohla zrušit policie, Ředitelství silnic a dálnic, Ministerstvo práce a vlastně všechno kromě berňáků. Tyto instituce si na sebe taky nevydělají, blbečku.
0/0
13.12.2003 19:02

janina

bohužel
Je to neschopná verbeš. To tady tvrdím léta. Minule jsem jednoho potkala. Chtěl by jít do důchodu o 1 rok dříve s odchodným 320 tis. korun. Doufám, že jsem to nespletla. Děs, děs, hrůza
0/0
11.12.2003 21:32

pason@seznam.cz

rychlejší, než pěšky
Vlakem z práce rychleji, než pěšky.   Pracuji v Lanškrouně, kam dojíždím z České Třebové. Odpolední směna ve firmě NA,Alema, Tesla, ale i jinde, začíná ve 14.hodin. Podle současného jízdního řádu odjíždí vlak z České Třebové ve 13.27 hod.do Rudoltic v Čechách př.13,45. Z Rudoltic odjíždí motorák ve 13,48 hod. do Lanškrouna př.13,57. Vlak přijíždí tři minuty před zahájením odpol. směny! Zajímal mne důvod, proč ČD posunuly odjezd spoje 5007 z České Třebové oproti dřívějším letům až na 13,27 hod, když tento spoj přijíždí do Třebové od Ústí nad Orlicí už ve 13,12 hod. Kdo by očekával, že spoj čeká na vlak od rna, tak nikoli – ujíždí mu o osm minut! Po příjezdu do Rudoltic přestoupí na motorák do Lanškrouna i cestující ze spoje 5008 od Zábřeha příj.13,40 hod. Motorák do Lanškrouna je někdy opožděný kvůli spoji 5008, jindy však čekáme v Rudolticích marnotratně na odjezd podle jízdního řádu, abychom přišli do zaměstnání pravidelně pozdě…. V novém jízdním řádu šli řádotvůrci ještě dál!. Vlak na odpolední směnu jezdí opět pozdě a spoj 23706 z odpolední směny byl zrušen úplně! Poslední spoj odjíždí již ve 21,40 hod . Změny doznal i spoj z ranní směny. Ta končí ve 14 hodin. Vlak z Lanškrouna odjíždí až ve 14.45 hod. a v České Třebové je v 15,13 hod! Perličkou je ale, že za třičtvrtě hodiny přijíždí vlak další… Vlakem z ranní směny přijedu o 35 minut později, než pokud jedu na kole. Vlakem se dostanu domů rychleji už jen pokud bych se rozhodl jít pěšky! Jízdní řády nejsou stavěny pro potřeby cestujících a i laik pozná lajdáckou práci. Důvod je prostý – ČD nemají motivaci získávat cestující! ČD jsou organizací s nadbytečným počtem úředníků, která zaměstnává kde koho a nikdo není ničím motivován.
0/0
11.12.2003 20:48

rencask

Re:
jizdni rady jsou pravdepodobne delany centralne a tam o potrebach jednotlivych regionu (viz. zacatek smeny v podniku zamestnavajicim nejvice lidi v regionu apod.) houby vedi.
0/0
12.12.2003 7:58

turista

Re:
Omyl, jizdni rady osobnich vlaku jsou na objednavku KRAJE ! Takze koho jste si tam zvolili, toho tam mate.
0/0
14.12.2003 12:54

MC

vanoční tip !!
DISCOVER YOUR LIFESTYLE !!!
0/0
11.12.2003 18:40

AAA

CD
No, novej jízdní řád, fakt hrůza - to se zas něco CD povedlo
0/0
11.12.2003 18:20

ZZZ

Re:
No, novej jízdní řád je fakt super - to se ČD povedlo
0/0
12.12.2003 11:53

ZZZ

Re: CD
No, novej jízdní řád je fakt super - to se ČD povedlo
0/0
12.12.2003 11:53

turista

Re:
Nejakou konkretni pripominku bys nemel ?
0/0
14.12.2003 12:56

xyz

?
Ve vnitrostátní dálkové dopravě dráhy provoz mírně posílí, ovšem s výjimkou linky Brno-Jeseník, kde ruší dva ze tří přímých spojů. Vlakem prakticky nejezdím, ale když už, tak tímto, takže :-(
0/0
11.12.2003 17:21

turista

Re:
Ro je sice pravda, ale treba misto Brno 14:50  -> Jeseník 18:56, co jel 4h 6m mate ted spojeni Brno 14:55  -> Jeseník 18:51 s prestupem v Olomouci, a pritom o neco rychlejsi.
A ze pripoje necekaji (takove ohrane klise tech co vlak 10 let zevnitr nevideli) ? Me se naopak stava, ze ano. Jednou pri zpozdeni a pripoji v Trutnove dokonce pruvodci prosel vlak a ptal se, kdo prestupuje dal do jednoho z pripojnych vlaku. Byl jsem sice sam, kdo do toho meho vlaku prestupoval, ale pruvodci tam presto ZAVOLAL, a pockali na me. To je, co ?
Tady navic ten prvni rychlik v Olomouci konci a ted druhy zacina a je tam asi 10minut rezerva, takze bych to nevidel spatne.
0/0
14.12.2003 14:04

rudlanka

dráhy
To jsem zvědavý,jest-li se zlepší úroveň cestování?
0/0
11.12.2003 16:24

mmm

Re:
nezlepsi. Hlavne u nas zrusili vsechny vlaky ve spicce a rano, kdy jezdily vlaky po pul hodine jiz na ne budeme muset cekat hodinu. a o novych casech, kdy jezdi, ani nemluvim.
0/0
11.12.2003 16:38

Tomas

Re:
Kde to je "u vas"?
0/0
11.12.2003 17:35

african

Re:
Drahy se zas vyznamenaly...zrusi vlaky kterymi lidi jezdi do prace a mezery mezi vlaky kdy jezdi lidi z prace stejne nechaji...supr logika.Gratuluju CD ke skvelem vykonu.Kdo to vytvari asi vlakem nejezdi.
0/0
11.12.2003 20:38

T.

Re:
Zas jen obecný nekonrétní kecy. Řekněte konkrétně, kde je tenhle problém, řekněte to dráze, krajskému úřadu... Takováhle "kritika" je trošku mimo, dobrý to je snad jen pro grafomana.
0/0
12.12.2003 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.