Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plzeň se dočkala dálničního obchvatu

Dva slepé konce dálnice D5 na okrajích Plzně spojil provizorní obchvat. Otevření trasy poznamenalo husté sněžení, kvůli kterému politici stříhali pásky ve stanu a ne na dálnici. Většina šestadvacetikilometrové trasy zatím vede pouze dvěma proudy, navíc z části po státní silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danrek

Super značení!!!!
Jakmile jste na novém obchvatu a potřebujete jet na Písek tak máte všichni smůlu co to tam neznáte. Buď pojedete na Rozvadov nebo Karlovy Vary, ale jiný směr z této "dálnice " neexistuje. A ve snežení jake bylo včera to je super, takže dojedete na sjezd Borská pole vjedete do centra a vzhůru směr Písek. Všem kteří to projektovali gratuluji a přeju jim bloudění tam kde to neznají.
0/0
16.12.2003 21:16

Dášenka

No konečně něco slušného pro lidi a ekologii.
Jenom rychle dostavět tunel a budeme v rajchu co by dup.
0/0
16.12.2003 10:54

Z

Dotaz
Nekde sem slysel ze puvodni verze obchvatu byla nejkratsi, nejlevnejsi a nejekologictejsi, ale vedla podlis chat nejakych papalasu, kterym se to samozrejme nelibilo a tak vyvolali problem s trasou. Nevi o tom nekdo neco?
0/0
15.12.2003 23:19

David

Re: Dotaz
Je to priblizne tak, puvodni trasa byla nejlepsi, ale mesto Plzen zacalo razit trasu pres Valik a myslelo si spolu s Reditelstvim dalnic, ze vse prosadi silou i pres platne zakony CR. Takze za to, ze Plzen nemela
10 let obchvat muze v hlavni mire tehdejsi vedeni mesta.
0/0
15.12.2003 23:47

Joao

Re:
A nejlepší je, že to ty demagogové v médích prezentovali vždycky tak, že za to můžou ekologičtí aktivisté, na což jim bohužel hodně lidí naletělo. V tomto případě měli ekologové naprostou pravdu, kratší trasa (tuším že se jmenuje KUO), je po všech stránkách lepší (levnější, rychlejší, ekologičtější ....) a kdyby to tehdejší vedení města nezablokovalo, tak už je 5 let v provozu.
0/0
16.12.2003 8:31

Kirken

Melouni, vyvěšte černé prapory!
Někde se podařilo postavit kus dálnice! Pozn.: melouni = ekologičtí aktivisté (na povrchu zelení, uvnitř rudí)
0/0
15.12.2003 22:28

turista

Re:
A jakou barvu máš ty ?
Asi sis ještě nevšim, že dálnice samotná neekologickou silniční dopravu, kamiony zvlášť,  neomezí, ale dál podporuje  - ony nezmizí, bude jich pak víc, jen budou otravovat jinde : třeba někde u Těšína. Třeba v Němci v oblastech kolem Kolína, už ani nemají kam by další dálnice postavili a ony jsou světe div se pořád plné ... takže už přišli na to, že lepší je postavit z Kolína na všechny strany tratě pro 300km/h ... kdy na to přijdeme my ?
0/0
15.12.2003 23:00

Spiteful Evilman

Re:
I kdybych připustil tvé zcestné dálniční paradigma, (což činím nerad a navíc zcela teoreticky) tak si uvědom, že v případě Česka jde o nutnost dostat moderní dopravu a logistiku z formanských cest v hlavních rysech z dob středověku na odpovídající dopravní cesty. Nic víc...
Spiteful Evilman
Road Town, Tortola
BVI
0/0
15.12.2003 23:18

turista

Re:
Tak prvne mi neprijde na kamionech nic moderniho, krome toho, ze jejich lobby dobre uplaci, coz v urcitem smyslu moderni je.
A nepsal jsem nic proti obchvatu jako takovemu - spis proti Kirkenovi a jeho chvale dalnici obecne. Kdyz uz dalnici, tak samozrejme ne defakto skrz mesto jako doted.
0/0
15.12.2003 23:29

eTony

Re:
Prokrindapána Turisto, Vám nepřipadá na kamionech nic moderního ? To je asi tím, že se touto problematikou nezabýváte. A co je tedy podle Vás moderní doprava ? Potahy na prašných cestách ? Auta na dřevoplyn ? Nebo snad rikša tažená člověkem ? A jak by asi za těchto podmínek fungovalo zásobování a přesun výrobků z místa na místo. Bohužel, vzhledem k Vašim příspěvkům, si budete muset na fakt rozvíjející se kamionové dopravy zvyknout. Kdekoliv na světě fungující ekonomika ( a tudíž zdroj obživy ) nefunguje bez dopravní struktury. Ať je to silniční doprava nebo ( v omezené míře ) železniční ( vodní, letecká ) doprava. Každý druh dopravy má své nezastupitelné místo.
Jo, a když tak horujete proti kamionům, proč sakrafix, neprotestujete proti spalovacímu motoru, co?
 
0/0
16.12.2003 10:24

Timok

Re:
Boze co to je za blabol? Kdys byl naposledy v okoli Kolina? O jakych 300km/h tratich to meles??? Ze jsou tu dalnice pres den ucpane je ale pravda ...
0/0
16.12.2003 10:09

Eliska

....konecne se to zacina hejbat
Okruzni dalnice na ktere se da najizdet ze vsech mist tou nejkratsi vzdalenosti jsou reseni pro jakekoliv mesto.
0/0
15.12.2003 21:30

Miloš

Konečně ekologická stavba.
Tzv. ekologové z husákovy školy se nám snažili demagogicky zastavit stavbu. Samozřejmě na západní hranici. Kde byli, když se stavěla centrem Prahy magistrála, kde byly když se ve Varech stavěl Termal. No přeci na svazáckých schůzích debílkové.
0/0
15.12.2003 21:14

Jan

Re:
co to meleš?
0/0
15.12.2003 21:17

Pavel

Re:
Pošlete ekology tam, kam  patří...tedy pod kytičky!
0/0
15.12.2003 22:25

michal

blbci
blázni
0/0
15.12.2003 20:47

Wildstar

Tak a co Praha?
Nešlo by takhle slavnostně otevřít nějaký virtuální obchvat kolem Prahy, aby ty za****ný náklaďáky a kamiony nestály na spojce a barranďáku atd? Jedna vadná pneumatika v kopci a doprava stojí až na magistrálu... Kdyby tak někdo dal zákaz vjezdu náklaďáků do Prahy, to by byla věc. Třeba by se najednou nějaký obchvat našel...
0/0
15.12.2003 20:13

LaCo

Re:
Praha by si to urcite zaslouzila. Stejne jako tisice ostatnich dedinek po cele CR. U vas kouri kamiony k nam zase vede malem polnacka. Dane platime stejny. Chtelo by to spis 5krat predrazeny dalnice jako nam to predvadi na dalnici Olomouc - Ostrava
0/0
15.12.2003 20:22

Nesmysl

Re:
Máš pravdu... Ve Francii na dálnicích pěkně kamiony stahují na odstavná parkoviště a vypouštějí je na dálnici v nějakých x minutových intervalech, aby se nastalo, že budou někoho omezovat. A platí jak mourovatí. Každou chvíli namátková kontrola váhy a když jí překročí, tak tam prostě zůstane, ať si za ním pošlou druhý auto a přeloží část nákladu a ještě pokuta jak blázen. Silnice si nenechají ničit. U nás? Nově opravená část dálnice vypadá po půl roce jak těsně před opravou. Kamiony zničí v tomhle počtu cokoliv. To by museli fakt jezdit po betonu...
0/0
15.12.2003 23:57

Mirek

Re:
Okruh kolem Prahy je nutnost, ale dodnes neni ani dohodnuto, kde tento okruh vest (hlavne s mosty pres Vltavu).  Za to si muzou Prazane sami, ze maji zvolene neschopne vedeni, ktere nedokazalo si tuto vec prosadit.  Vzdyt velka cast okruhu by stala na uzemi hl. mesta Prahy, ne ve stredoceskem kraji, viz problematicky jizni usek u Lahovic, ci propojeni D1 s D11 a D8.  Jediny problematicky usek je u Bohnic, ale neni zadny duvod na nedodelani useku v jinych castech
0/0
15.12.2003 20:56

Sopko

Re:
myslím, že ve vedení to není - problém v je v EKOTERORISTECH a LOKÁLNÍCH LOBBY, který si neustále vynucují nová a nová řízení a napadají každý krok ke stavbě, takže nakonec není šance se stavbou pohnout. Plzeňský obchvat je v této chvíli v této fázi jen proto, že se na něj udělal SPECIÁLNÍ ZÁKON
0/0
15.12.2003 22:55

turista

Re:
omyl, nikdo nenapada stavbu jako takovou. navrhuji jenom alternativni trasy.
jo, a dokazes nejak definovat (a ospravedlnit zaklad "terorista") slovo "ekoterorista", nebo jenom blbe zvanis ?
kdyztak kdybys opravdu chtel vedet, jakym problemum doprava na evropske urovni celi, tak si precti
a cele !
0/0
15.12.2003 23:22

Infomax

Re:
Tvůj příspěvek vážně nechápu. Je pravda, že kamiony občas znepřijemňují život, nicméně si uvědom, kde by jsi bez nich byl. Dal by jsi zákay vjezdu pro kamiony a za dva dny by jsi se divil, že si nemůžeš koupit k snídani pečivo,mléko ani noviny, v poledne by jsi šel na oběd do restaurace, ve které by Ti neměli z čeho uvařit, a odpoledne by jsi si neměl kde koupit oblečení či něco jiného. Nemluvě o tom, že by jsi vše obcházel pěšky nebo objížděl tramvají, protože u pump by už dávno došly pohonné hmoty. Laskavě si uvědom, že kamiony jsou páteří všech světových ekonomik, a bez nich by během pár dní zkolaboval veškerý průmysl i služby. Takže trošku ohleduplnosti by neuškodilo. Ahoj
0/0
15.12.2003 21:23

turista

Re:
No jasně chytráku. Ony kamióny vozí noviny a pečivo ?To, že většinu kamiónů tvoří dálková přeprava asi nevíš. Často dokonce TRANZITNÍ přeprava (tj. jedním koncem do ČR a druhým ven), podívej se že to jsou nejrůznější HU, BG, TR, apod. Z téhle ekologické i ekonomické záteže nemá stát skoro NIC (silniční daň a dálniční známka je pro smích), ale za to kamiony poškozují dálnice a životní prostředí ze všeho nejvíc.
Taková doprava patří na železnici, protože dokáže objem nákladu přepravit levněji a ekologičtěji. I tam, kde se vlakem vozí celé kamióny i s tahačema a řidiema se to vyplatí. Proč to tak není ? Lobby autodopravců (=úplatky), jak bylo nedávno vidět na odsouhlasených daňových úlevách (pro nejškodlivejší způsob dopravy !), že ... a politická podpora silniční dopravy vůbec, kdy je pro uživatele skoro zdarma a přitom stát stojí strašné peníze.
A pokud bude někdo namítat, že železnice je ztrátova, apod. , tak nákladní doprava ROZHODNĚ ne. Je to dost ziskový obchod a třeba u ČD je z něj dotována osobní přeprava. Jenom asi státem vlastěná a.s. uplácí hůř ...
0/0
15.12.2003 22:41

eTony

Re:
1.Hluboce smekám před Vaší hloupostí. Vy se popravdu divíte, že kamiony vozí pečivo a noviny? To jste opravdu takový trouba, že to nevíte ? Nebo to jen hrajete pro Vaše osobní obveselení?
2. Vy nevíte, že už existuje přeprava kamionů po železnici ? Pro Vaši informaci : Lovosice - Dresden a zpět. Pokud snad máte na mysli tranzitní železnici přes naše území ve směru Maďarsko - Německo, jak byste to řešil ( kapcita tratí, počet vlaků, nakládací a vykládací terminály, jízdní řád apod. )? O levnosti bych zatím mlčel.
. Dopravní lobby na vládě ? Vy nevíte, že se jednalo pro úlevy na silniční dani pro tzv. " zelené kamiony" na normální evropskou úroveň ? V Evropě je totiž normální platit tak 18-22000 Kč / rok ( po přepočtu ). U nás 51 000 Kč.
4. státní kasa sbírá obrovské částky ( podstatný příjem) na silniční dani, dálničních známkách a hlavně na spotřební dani za prodej uhlíkových paliv. A tato nestydatá daň se ještě o 1,8 % zvyšuje.
0/0
16.12.2003 10:44

Nesmysl

Re:
1) pochopitelně nemluvím o nakláďácích a kamionech, které jezdí do Prahy jako do cílového místa. Myslím kamiony, které vezou (typicky) náklad ingotů z Berlína do Ižiněvska apod. Bez nich si skutečně klidně dám snídani i oběd i večeři a nestýskalo by se mi po nich...
2) v některých zemích je běžné, že zásobování nákladními auty je možné až večer po špičce nebo brzo ráno třeba před sedmou hodinou. Pak už ne. Byl by to problém? Asi ne. A stačilo by třeba jen o 30% kamionů, liazek, avií a dalších kouřících vehiklů méně, aby byla doprava lepší..
3) ve všech zemích to funguje tak, že kamion přijíždí daleko před město do meziskladu, kde vykládá a dál to rozváží menší auta. Třeba i úplně malý pickupy. Určitě lepší, než když uprostřed silnice zastaví liazka a začnou vykládat v devět ráno maso a za nima vesele stojí kilometrová fronta.
4) kamiony které projíždí ČR jsou naprosto k ničemu. Jediné co z nich máme, jsou koleje na dálnicích a silnicích a spousta rizikových situací a nehod. Nic víc. Jo zapomněl jsem - prostitutky mají skušný příjmy nebo jejich pasáci. Ani myslím neplatí to, že kamion nesmí přijíždět s více než 20% nádrží s naftou aby musel kupovat naftu u nás. Viděls někdy ruskej nebo ukrajinskej náklaďák v kopci? To je něco šílenýho, co se z toho valí...
Nemám nic proti kamionům ani dalším náklaďákům ale ve městě nemají co pohledávat. Tečka.
0/0
15.12.2003 23:53

Infomax

Re:
Je vidět, že toho o dopravě moc nevíš. Je to dnešní stupidní systém nadnárodních společností, kdy se každá blbost dělá na jednom místě ve velkém. Takže se tam musí dovážet suroviny  s celé Evropy a pak se to zase po celé Evropě rozváží. Takže kamiony křižují  po celé Evropě na základě požadavků společností a ne z vlastní vůle. Kamionová doprava zrovna výdělečná není. Ohromné množství všech možných i nemožných poplatků a daní, a zároveň diktát státu a EU tlačíci na neustálou obměnu vozového parku, ženoucí dopravce z leasingu do leasingu,fakt nenechává moc místa pro výrazný zisk. A opravdu to bez nich nejde. Jedině slušná dálniční síť může zlepšit situaci na našich silnicích. Mimochodem, ingoty apod. se už dávno po silnicích nevozí. Vesměs jde o hi-tech výrobky, potraviny,automobilové díly, apod. A ještě jedna maličkost,každou korunu, co zaplatí dopravci na poplatcích za dálnice,na naftě atd, tak stejně zaplatí každý z nás, protože se to automaticky promítne do ceny přepravovaných výrobku. Hlavní problém je, že naše vláda neumí tyto a další vybrané peníze účelně vynaložit!!!
0/0
16.12.2003 12:23

japjan

"slavnost"
Hlavně, že bude celý úsek otevřen až v roce 2006, obchvat je veden po státní silnici, není prokopán ani ten tunel...Tak se všichni shodli na tom, že jej slavnostně otevřou. A tak to bude i se slavnostním otevřením zrekonstruovaných koridorů na železnici, i když nebude hotov pražský uzel, nebudou udělány nové svršky v ostatních městech na těchto tratích...ale hlavně že se to všechno oslaví.Nechtěl se tu někdo zviditelnit?
Ale přeju to těm lidem, kteří tou dopravou trpí.
0/0
15.12.2003 20:03

Sopko

Re:
provizorní obchvat nejsou jen ty dvě třetiny dálnice, ale taky spousta přivaděčů, který hodně pomůžou Plzni - třeba už teď půlka Litic a celé Šlovice budou bez tranzitu plzeň - klatovy, pomůžou si i Slovany.
Takže: jen houšť !!!
0/0
15.12.2003 22:52

Spiteful Evilman

Re:
To je zvyk z dob Husáka, slavit to co není dokončeno.
Spiteful Evilman
0/0
15.12.2003 23:24

martan

Re:
Sam jsi Husak...
0/0
10.1.2004 17:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.