Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy se dohodly s odbory, platy vzrostou

Vedení Českých drah se po několika neúspěšných jednáních dohodlo s železničními odbory na kolektivní smlouvě na příští rok. "Z jednání vyplynulo, že platy zaměstnanců drah meziročně vzrostou o pět procent," sdělil iDNES mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

paolore

Jsme rukojmí v rukou Duška
Duškovy požadavky: Jestliže nám nezvednete platy na 35.000 Kč hrubého, nedáte nám 500 Kč na penzijko, 500 Kč na KZP,  7 týdnů dovolené, 2 týdny ozdravného pobytu, 25tihodinový pracovní týden, za každý přesčas 150% příplatek, zdarma lístek na vlak po celém světě pro celou rodinu (s doživotním nárokem), svačinky a obědy a k tomu ještě stravenky, tak budeme stávkovat. Zastavíme dopravu na dráze v celé republice, soupravy zaparkujeme na železničních přejezdech a ještě budeme blokovat dálnice a velká města. Navíc v noci budeme nepřetržitě troubit a houkat, aby se nikdo v okruhu 5 km od nádraží nevyspal.
0/0
5.1.2004 13:22

Endy

PRACHY
Skuzte si ČD na svůj provoaz a platy vydělat jako já.
Taky musím stávat ve 2 ráno nebo dělat celou noc aby ch zákazníkovi vyhověl a on byl spokojenej. Na rozdíl od Vás si musím zákazníka sám najít, udělat co mám, zinkasovat, zapalatit státu všechno co požaduje. Ale nazpátek od státu nedostanu ani korunu nazpátek jako vy. Jako podnikatel si nemůžu dovolit být často nemocen, jezdit na dovolený a mít dopravu zadarmo. Musím si na to vydělat.
0/0
3.1.2004 14:45

Rad

můj názor
protože státní management není schopný dráhy vést tak, aby fungovaly, je třeba prodat okrajové tratě soukromým vlastníkům, kteří to dokážou, jak se už ukázalo a páteřní trať pouze pronajímat. tím se vše vyřeší a zaměstnanci si můžou stávkovat jak chtějí, on už jim majitel vysvětlí,za co dostávají peníze. ti ubožáci s nadprůměrnými platy ať mi vysvětlí, jak k tomu přijdu já, který jsem už několik let vlakem nejel, ale stále z mých daní ČD dotuju (pro informaci dělá to 850 Kč na osobu, jenže např.důchodci, děti, socky, policajti, úředníci nic netvoří, takže to platí jen pracující ve výrobní sféře, např. já), a mám 4 týdny dovolené, které nestihnu vybrat, výhody žádné, pracovní doba jak je třeba (i svátky) za 12 průměrných platů (pokud máknu a vydělám si na ně a zákazník to zaplatí). ČD ovšem nejsou největší somráci, pražské metro se prý dotuje víc. prosím, natahujte ruku jiným směrem, sám mám málo.
0/0
1.1.2004 14:35

ambraa

Dráha
Bylo by zapotřebí se podívat do minulosti co se na dráze odehrávalo v minulých letech. Během dvou let se vystřídalo několik generálních ředitelů, ministrů dopravy atd. Jeden rok se zavedlo rozdělení železnice na divize dopravní a přepravní, další rok se to zase slučovalo zpět. Co to muselo stát milionů, to se asi nikdo nedoví. I když  byli odbory proti, bohužel nic nezmohli. Pana Duška bych radeji nechal napokoji, protože on se stará za moje peníze a za peníze pracovníků železnice, kteří si ho vybrali na tuto funkci. Bohužel, je chyba, že odborové organizace na železnici nejsou jednotné. Zkuste se podívat na http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=2268.
0/0
1.1.2004 13:06

Maret

Platy vedoucích CD
 
 Kolik bere takovej nejvyšší pan železničář a jeho náměstci. Kolik bere pan vedoucí odborů Dušek. Ví to někdo ?
0/0
1.1.2004 11:31

ambraa

Re: Co myslíte?
Myslím si, že pokud by si dělali svoji práci dobře, jako např. p.Dušek, dráhy by měli i vysokou světovou úroveň. Jaké platy mají páni poslanci a co dělají pro to, abychom se měli lépe? Odpovězte si sám. To samé se děje dle mého názoru i na železnici. Doufejme že zatím.
 
0/0
1.1.2004 12:33

Tomáš

Re: Myslím toto
Myslím, že pro dráhu jako takovou je tragedie, že pan Dušek dělá svoji práci v odborech dobře (a on ji opravdu dělá dobře). Dráha je stále zjevně neefektivní kolos, spíše poškozující železniční dopravu u nás než cokoli jiného.
0/0
1.1.2004 12:41

ambraa

Pro všechny
Jak vidím ani jeden z vás neví co je to práce obyčejného zaměstnance.Nástupy na směnu např.ve 2.00 hod.  ráno (vlakové čety),není se jak dostat do práce, to znamená jít spát na nocležnu ve vlastní stanici už třeba v 21hod. Ráno nástup ve 2 hod. ukončení směny až druhý den večer. Z celého výkonu zaplacených třeba jen 15 hodin. Zbytek směny zadarmo v cizích stanicích, jídlo a pití vozit s sebou, není se kde umýt atd. Základní hrubý plat 10 200 Kč, zbytek tvoří příplatky. Bez příplatků asi 6 - 7 tisíc korun čistého. Stálé učení , každé 3 - 5 let přezkoušení ze znalostí, minimálně 10 předpisů. U pracovníků na posunu ať již osobní nebo nákladní vozby stále venku, ať prší, mrzne nebo je horko práce se musí udělat. Vlaky nepočkají . Pracovníci dráhy ví o čem píši, ten kdo to neskusil nemůže pochopit. Tuto práci musíš mít rád, jinak bys nemohl vydržet např.25 let u jedné firmy.
0/0
31.12.2003 20:03

nejezdící vlakem

Re:
Pracuju taky v nepřetržitém provoze a můj plat se ani s příplatkama nevyrovná vašemu průměru. Taky se musím vzdělávat, taky chodím na přezkoušení. Na mě osobně, je závislých asi 8 000 lidí. Dalších 5 000 ovlivňuji nepřímo. Každý den. Když já nebudu dělat svoji práci, oni to pocítí okamžitě. Což se o většině železničářú říct nedá.Taky bych chtěl větší plat, ale jak se říká, kde nic není, ani smrt nebere. Důležité jsou investice a s tím spojené splácení úvěrů. Ale nikdy nás nenapadlo, že bychom naše platy zvedli nějakou stávkou. A to i přesto, že i my jsme monopolním dodavatelem čehosi. My totiž nejsme taková síla, jako vy, takže nemáme čeho zneužít. Nás, narozdíl od vás, mrzí, že jsou lidé nespokojeni a jejich hlas je pro nás zákon. Oni nás totiž živí. Jejich nespokojenost znamená, že my svoji práci neděláme dobře. A o tom to asi taky bude. Je hezké, že spousta z vás, má práci jako koníčka. Ale problém bude asi v tom, že k tomu taky tak přistupujete, ale peníze berete jako byste pracovali opravdu!!
0/0
31.12.2003 20:31

ambraa

Re: Koníček
Jak vidím, špatně jste pochopil můj článek. Každý řadový zaměstnanec v provozu, ( ne na vyšším postu), má pod sebou maximálně asi 5 lidí, kteří musí spolupracovat, jak namazané soukolí. Obyčejní železničáři se snaží si svoji práci dělat dobře, ale bohužel nemohou zastoupit pracovníky na vyšších postech, kteří se starají o zakázky, jízdní řád atd. Za poctivou má být i poctivá odměna. Nevím v jakém oboru pracujete, ale když máte pod sebou 8 000 pracovníků a máte malý plat, tak asi pracujete špatně. Myslím si, že dobrá práce se musí i dobře odměnit.
0/0
1.1.2004 12:26

husband

Re:
Jakých 7. tisíc čistého??? Znám lidi pracující na dráze a ti mají platy od 12. - 20. 000,- čistého + příspěvky na dovolenou, sociální programy a nadstandardní výhody, o kterých se nám obyčejným lidem, pracujícím v soukromé sféře a vydělávající na vaše výhody, může jenom zdát. Vůbec nechápu, jak může ztrátová firma, kde je produktivita práce 30% mít průměrný plat kolem 18.000,- a ještě chtít zvýšení platu o 10%????? Já jsem taky v práci o 2 hodiny déle a nikdo mi tento přesčas nezaplatí. A plat rozhodně nemám takový, jako je vaše průměrná mzda! Pokud máte práci a vlaky jako koníčka, tak si laskavě začněte platit za to, že se vozíte vlakem IC, EC v 1. třídě a ZADARMO!!! Pokud já mám nějakého koníčka, tak za něj taky platím!!!!
0/0
2.1.2004 12:22

Pes Novák

Že já vůl...
...se hůř neučil a nešel dělat na dráhu! Takhle pracuju v soukromné firmě,  mám 4 týdny dovolené, pracovní dobu od nevidím do nevidím a plat nic moc.
0/0
31.12.2003 17:01

ples

Re:
Soukromá firma? To na Nově tak mál platí?
0/0
31.12.2003 19:48

Pes Novák

Re:
 Bohužel, kdyby mě Nova přímo živila, asi bych si nestěžoval, ale já spíš zajišťuju, aby na to lidi mohli čučet. A servis elektroniky už není, co bejvávalo. Když dnes řekneš, že by oprava stála 1 000 Kč (z toho 500 matroš), tak se ti každej vysměje a jde si koupit novej televizor, video... U monitorů k PC je to stejný.
 
0/0
31.12.2003 22:23

ples

Moc tomu nerozumím..
...ale jak může podnik, který je každoročně v obrovské ztrátě, neustále zvyšovay platy, které jsou nadprůměrné? Uniklo mi něco? Jsou snad dráhy výdělečné? Nebo je tak obrovská inflace? Nebo tak moc soupla produktivita práce? Jsou vlaky čistší, dochvilnější, bezpečnější, pohodlnější? Jsem jenom laik, rád se nechám poučit
0/0
31.12.2003 14:56

StandaT

Re:
tak já tě poučím - tomu se říká výpalné za tzv. sociální smír.
0/0
31.12.2003 14:59

Prdka

Cože??!!!
Kde se v nich bere ta drzost???!!!! Odborářská železničářská mafie už 10let blokuje veškerý snahy o restrukturalizaci  a ozdravení železnic a v roce, kdy je pruměrná měsíční inflace kolem 0,1% (roční cca 1%) přijdou s návrhem na 10% zvýšení mezd (k tomu maj 5 až 6 týdnů dovči, 35-40hodinový pracovní týden+dráha zadarmo). Má se někdo z vás takhle dobře?? A to všechno platíme my daňový poplatníci, protože ani přes státní dotace nejsou schopný se udržet v černejch číslech a pořád akorát nastavujou ruce. To jsem se ale rozčílil.
0/0
31.12.2003 13:59

Kvido

Re:
Milý (nebo milá) Prdko.ono to ani není tolik o odborářské mafii.
  • Pro upřesnění v Zákoníku práce je pracovní doba v nepřetržitém provozu (který bohužel pro většinu té mafie platí) stanovena na 37 hodin týdně,takže naše zvýhodnění činí celou 1 hodinu.
  • Další zdůrazňovaná výhoda je dovolená o 1 týden delší.Ano je tomu tak,máme ji opravdu o týden delší,ale jako všichni státní úředníci v tomto státě (ovšem ti mají proti nám ještě 13 a 14 plat ).Hrozně by mě zajímalo,proč média a vy nekřičíte,když se jedná o státní zaměstnance,kteří jsou placeni i z našich daní a navíc nejsou schopni vyprodukovat pomalu nic kloudného.
  • Co se týká státní dotace.Stát si u ČD objednává určitou službu (přepravu cestujících) a ta je dotovaná snad ve všech státech světa.Horší je to ale už s placením těchto dotací.Značná část dluhu ČD totiž činí to co měl stát dát, ale nedal.
  • A asi největší problém,který nechápe žádný z řadových zaměstnanců, jsou platy managementu ČD.Na dráze se neustále propouští zaměstnanci až to v mnohých případech ohrozuje bezpečnost provozu,ale úředníci z vedení mají stále své stotisícové platy.
  • Další z argumentů je "dráha zadarmo".Tak zadarmo to není.Přestože vlakem prakticky nejezdím (mám toho z práce přeci jenom dost ,jsem strojvedoucí) platím 100 Kč a další pro rodinu.Tato " výhoda" byla odměnou za to,že v práci trávíme soboty,neděle,noční,svátky a pro naše rodiny třeba za to,že jsme mohli trávit spolu třeba jeden jediný víkend v měsíci a mnohdy ani ten ne.
Trochu jsem se rozepsal,přestože vím,že  pohledu na nás to v mysli normálních lidí, formovaných postojem médií nic nezmění,ale potřeboval jsem si možná taky trochu ulevit.Kdyby média kritizovala oprávněně a objektivně,seděl bych tiše v koutě a děkoval,že se o nás ten stát tak pěkně stará.Takhle hold musím nadále chodit do práce v kterýkoli den nebo hodinu a doufat,že za svojí práci dostanu taky zaplaceno (možná).Podive
0/0
31.12.2003 16:02

Mirek

Re:
Pouze zaměstnanec ČD ví, o čem píšete. Ostatní to stejně nepochopí. Hlavně, když média o nás tak dobře informují.
0/0
31.12.2003 20:59

Venoch

Re:
Velmi rad uznam Vase zasluhy, drinu a zaslouzene penize, ale az:
1)NEBUDEDE ZADAT STAT (tedy me) O PRACHY
2)BUDU MOCT JET VLAKEM NA DULEZITOU SCHUZKU VCAS A CISTE ZA CENU SROVNATELNOU S JINOU DORAVOU!!
Jinak se muzete udrit, ale ja vase sluzby nechci a nechci na Vas platit ve svych danich!!!
 
0/0
2.1.2004 8:01

husband

Re:
Tak moment!! Státní zaměstnanci rozhodně nedělají za 15. čistého jako vy a nemají takové výhody jako vy, proto 13. a 14. plat na dráze by znamenal, že bych šel stávkovat proti ČD já!!!! Moje žena dělá na ÚP a má 8.000,- čistého a vysokoškolské vzdělání!!!  S tím placením za osobní přepravu - stát neplatí za vlaky vyšší třídy (EC a IC), které vaše železničářská a odborářská mafie tak využívá k ježdění zadarmo. Toto jsem dokonce četl ve výroční zprávě ČD!!!  Rakouské dráhy jsou srovnatelné s těmi v ČR a pracuje tam tuším 15. tisíc zaměstnanců. Takže 78.000  zaměstnanců je přezaměstnanost a propouštět se musí!!! Nikdy jsem si nevšimnul, že by ta vaše teroristická odborová organizace šla stávkovat za to, aby se vyházeli neschopní lidé z "geřetu", aby se konečně provedla restrukturalizace, abyste začali šetřit atd... Vždy stávkujete jen kvůli nadstandardním výhodám a platům! A těch 100,- pro vás za režijku a 50,- pro vaše děti, je směšná částka!!! Víte vůbec, kolik stojí např. cesta z  Brna do Prahy? Mně vadí, že celá rodina si vozí zadek zadarmo a ještě ze státu pobírá příspěvek na dopravu!! Můj otec pracoval v pohostinství... Kolik si myslíte, že jsme jako rodina trávili spolu??? A rozhodně neměl ani 1/10 z výhod, kterými neustále disponujete vy, nádražáci.. Privatizaci na vás, bando jedna socialistická!!!!!
0/0
2.1.2004 12:35

ambraa

Re: Mylné informace
Vážený pane, nevím kde berete informace o státních zaměstnancích na ČD, když tam žádní nejsou. České dráhy jsou již akciovou společností. Stát si objednává přepravu dle určité smlouvy a proto ji musí zaplatit. Výhody o kterých píšete jsou v součastné době velmi špatné.  Jediná výhoda kterou máme, je vlastně volná jízdenka za částku 100 Kč. I jiné firmy mají různé výhody,levnější elektřina, telefon atd. Vy  nadáváte, že nás platíte ze svých daní, co mám říkat já, když si pomyslím, že z mých daní platím úředníky (i Vaši ženu), mimo jiné i důchdce, bezdomovce, lidi kterým se nechce pracovat a pobírají podporu, vězně a další a další. Stát  nám stále vyhrožuje, že nebude na důchody, abychom si platili penzijní pojištění. Proč mám dávat třetinu svého platu na cizí lidi, kteří si vstanou ráno v 9 hod. nic nedělají a jen si užívají? Zlatí komunisti.
0/0
2.1.2004 14:51

ctenar

Re:
Tak zlati komunisti jo, vis co jed na Kubu a uz tam zustan a tam si klidne vydirej dal!!!!!!!!!!
0/0
5.1.2004 15:29

Kvido

Re:
Vážený pane,státní zaměstnanci mají rozhodně minimálně stejně,ale ve většině případů více než provozní zaměstnanci ČD !A to vím víc než 100 %.Všude uváděná průměrná mzda na železnici,je hrubého.Odečtěte si příplatky za soboty,neděle,noční a svátky a dostáváte se k částce 8 000 - 11 000 čistého.Jestli si myslíte,že je to odpovídající plat pro strojvedoucího,který má zodpovědnost jak za vaše životy,tak za milionové hodnoty,můžete nám potom nadávat jak chcete.Vaše manželka,když něco zkazí,maximálně ten papír hodí do koše nebo tu tužku co ji upadla sebere.Já když něco zkazím jsem buď mrtvý nebo v lepším případě zavřený. Že by rakouské dráhy měly 15 000 zaměstnanců tušíte velice špatně,protože jich je kolem 60 000,což je sice méně než u nás,ale oni,na rozdíl od nás,na to mají techniku.U nás se používá žařízení,které slouží od dob Marie Terezie.Takže tu neplácejte nesmysly.
0/0
3.1.2004 13:41

Smutnej cestující

...
Doufám, že mezi propuštěnejma budou lidi, co letos plánovali počet výtisků jízdního řádu. Aby den před začátkem platnosti museli pokladní na nádraží s omluvou vysvětlovat, že nějakej trouba na ředitelství nechal vytisknout málo jízdních řádů a že dotisk bude až v půlce ledna, to je hodně těžká blamáž. Cestující jsou zákazníci, ČD prodejce služeb a pokud prodejce nedokáže zákazníkům nabídnout ani přehled toho, co nabízí, tak je to minimálně ostuda, i když osobně bych spíš nazval sabotáží.
Přeju ČD úspěšnej rok 2004 a diletantům hodně štěstí na pracovním úřadě.
0/0
31.12.2003 13:58

bolin

?
No doufam jen, ze bude sporit aspon snizovanim poctu zamestnancu. Nejak se ta produktivita ve ztratovych drahach musi prece zvednout.
0/0
31.12.2003 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.