Diskuze

Dráhy se dohodly s odbory, platy vzrostou

Vedení Českých drah se po několika neúspěšných jednáních dohodlo s železničními odbory na kolektivní smlouvě na příští rok. "Z jednání vyplynulo, že platy zaměstnanců drah meziročně vzrostou o pět procent," sdělil iDNES mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

paolore

5. 1. 2004 13:22
Jsme rukojmí v rukou Duška
Duškovy požadavky: Jestliže nám nezvednete platy na 35.000 Kč hrubého, nedáte nám 500 Kč na penzijko, 500 Kč na KZP,  7 týdnů dovolené, 2 týdny ozdravného pobytu, 25tihodinový pracovní týden, za každý přesčas 150% příplatek, zdarma lístek na vlak po celém světě pro celou rodinu (s doživotním nárokem), svačinky a obědy a k tomu ještě stravenky, tak budeme stávkovat. Zastavíme dopravu na dráze v celé republice, soupravy zaparkujeme na železničních přejezdech a ještě budeme blokovat dálnice a velká města. Navíc v noci budeme nepřetržitě troubit a houkat, aby se nikdo v okruhu 5 km od nádraží nevyspal.
0 0
možnosti

Endy

3. 1. 2004 14:45
PRACHY
Skuzte si ČD na svůj provoaz a platy vydělat jako já.
Taky musím stávat ve 2 ráno nebo dělat celou noc aby ch zákazníkovi vyhověl a on byl spokojenej. Na rozdíl od Vás si musím zákazníka sám najít, udělat co mám, zinkasovat, zapalatit státu všechno co požaduje. Ale nazpátek od státu nedostanu ani korunu nazpátek jako vy. Jako podnikatel si nemůžu dovolit být často nemocen, jezdit na dovolený a mít dopravu zadarmo. Musím si na to vydělat.
0 0
možnosti

Rad

1. 1. 2004 14:35
můj názor
protože státní management není schopný dráhy vést tak, aby fungovaly, je třeba prodat okrajové tratě soukromým vlastníkům, kteří to dokážou, jak se už ukázalo a páteřní trať pouze pronajímat. tím se vše vyřeší a zaměstnanci si můžou stávkovat jak chtějí, on už jim majitel vysvětlí,za co dostávají peníze. ti ubožáci s nadprůměrnými platy ať mi vysvětlí, jak k tomu přijdu já, který jsem už několik let vlakem nejel, ale stále z mých daní ČD dotuju (pro informaci dělá to 850 Kč na osobu, jenže např.důchodci, děti, socky, policajti, úředníci nic netvoří, takže to platí jen pracující ve výrobní sféře, např. já), a mám 4 týdny dovolené, které nestihnu vybrat, výhody žádné, pracovní doba jak je třeba (i svátky) za 12 průměrných platů (pokud máknu a vydělám si na ně a zákazník to zaplatí). ČD ovšem nejsou největší somráci, pražské metro se prý dotuje víc. prosím, natahujte ruku jiným směrem, sám mám málo.
0 0
možnosti

ambraa

1. 1. 2004 13:06
Dráha
Bylo by zapotřebí se podívat do minulosti co se na dráze odehrávalo v minulých letech. Během dvou let se vystřídalo několik generálních ředitelů, ministrů dopravy atd. Jeden rok se zavedlo rozdělení železnice na divize dopravní a přepravní, další rok se to zase slučovalo zpět. Co to muselo stát milionů, to se asi nikdo nedoví. I když  byli odbory proti, bohužel nic nezmohli. Pana Duška bych radeji nechal napokoji, protože on se stará za moje peníze a za peníze pracovníků železnice, kteří si ho vybrali na tuto funkci. Bohužel, je chyba, že odborové organizace na železnici nejsou jednotné. Zkuste se podívat na http://www.http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=2268" target="_blank" rel="nofollow"> http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=2268.
0 0
možnosti

Maret

1. 1. 2004 11:31
Platy vedoucích CD
 
 Kolik bere takovej nejvyšší pan železničář a jeho náměstci. Kolik bere pan vedoucí odborů Dušek. Ví to někdo ?
0 0
možnosti

ambraa

1. 1. 2004 12:33
Re: Co myslíte?
Myslím si, že pokud by si dělali svoji práci dobře, jako např. p.Dušek, dráhy by měli i vysokou světovou úroveň. Jaké platy mají páni poslanci a co dělají pro to, abychom se měli lépe? Odpovězte si sám. To samé se děje dle mého názoru i na železnici. Doufejme že zatím.
 
0 0
možnosti

ambraa

31. 12. 2003 20:03
Pro všechny
Jak vidím ani jeden z vás neví co je to práce obyčejného zaměstnance.Nástupy na směnu např.ve 2.00 hod.  ráno (vlakové čety),není se jak dostat do práce, to znamená jít spát na nocležnu ve vlastní stanici už třeba v 21hod. Ráno nástup ve 2 hod. ukončení směny až druhý den večer. Z celého výkonu zaplacených třeba jen 15 hodin. Zbytek směny zadarmo v cizích stanicích, jídlo a pití vozit s sebou, není se kde umýt atd. Základní hrubý plat 10 200 Kč, zbytek tvoří příplatky. Bez příplatků asi 6 - 7 tisíc korun čistého. Stálé učení , každé 3 - 5 let přezkoušení ze znalostí, minimálně 10 předpisů. U pracovníků na posunu ať již osobní nebo nákladní vozby stále venku, ať prší, mrzne nebo je horko práce se musí udělat. Vlaky nepočkají . Pracovníci dráhy ví o čem píši, ten kdo to neskusil nemůže pochopit. Tuto práci musíš mít rád, jinak bys nemohl vydržet např.25 let u jedné firmy.
0 0
možnosti

nejezdící vlakem

31. 12. 2003 20:31
Re:
Pracuju taky v nepřetržitém provoze a můj plat se ani s příplatkama nevyrovná vašemu průměru. Taky se musím vzdělávat, taky chodím na přezkoušení. Na mě osobně, je závislých asi 8 000 lidí. Dalších 5 000 ovlivňuji nepřímo. Každý den. Když já nebudu dělat svoji práci, oni to pocítí okamžitě. Což se o většině železničářú říct nedá.Taky bych chtěl větší plat, ale jak se říká, kde nic není, ani smrt nebere. Důležité jsou investice a s tím spojené splácení úvěrů. Ale nikdy nás nenapadlo, že bychom naše platy zvedli nějakou stávkou. A to i přesto, že i my jsme monopolním dodavatelem čehosi. My totiž nejsme taková síla, jako vy, takže nemáme čeho zneužít. Nás, narozdíl od vás, mrzí, že jsou lidé nespokojeni a jejich hlas je pro nás zákon. Oni nás totiž živí. Jejich nespokojenost znamená, že my svoji práci neděláme dobře. A o tom to asi taky bude. Je hezké, že spousta z vás, má práci jako koníčka. Ale problém bude asi v tom, že k tomu taky tak přistupujete, ale peníze berete jako byste pracovali opravdu!!
0 0
možnosti

Pes Novák

31. 12. 2003 17:01
Že já vůl...
...se hůř neučil a nešel dělat na dráhu! Takhle pracuju v soukromné firmě,  mám 4 týdny dovolené, pracovní dobu od nevidím do nevidím a plat nic moc.
0 0
možnosti

ples

31. 12. 2003 19:48
Re:
Soukromá firma? To na Nově tak mál platí?
0 0
možnosti

ples

31. 12. 2003 14:56
Moc tomu nerozumím..
...ale jak může podnik, který je každoročně v obrovské ztrátě, neustále zvyšovay platy, které jsou nadprůměrné? Uniklo mi něco? Jsou snad dráhy výdělečné? Nebo je tak obrovská inflace? Nebo tak moc soupla produktivita práce? Jsou vlaky čistší, dochvilnější, bezpečnější, pohodlnější? Jsem jenom laik, rád se nechám poučit
0 0
možnosti

StandaT

31. 12. 2003 14:59
Re:
tak já tě poučím - tomu se říká výpalné za tzv. sociální smír.
0 0
možnosti

Prdka

31. 12. 2003 13:59
Cože??!!!
Kde se v nich bere ta drzost???!!!! Odborářská železničářská mafie už 10let blokuje veškerý snahy o restrukturalizaci  a ozdravení železnic a v roce, kdy je pruměrná měsíční inflace kolem 0,1% (roční cca 1%) přijdou s návrhem na 10% zvýšení mezd (k tomu maj 5 až 6 týdnů dovči, 35-40hodinový pracovní týden+dráha zadarmo). Má se někdo z vás takhle dobře?? A to všechno platíme my daňový poplatníci, protože ani přes státní dotace nejsou schopný se udržet v černejch číslech a pořád akorát nastavujou ruce. To jsem se ale rozčílil.
0 0
možnosti

Kvido

31. 12. 2003 16:02
Re:
Milý (nebo milá) Prdko.ono to ani není tolik o odborářské mafii.
  • Pro upřesnění v Zákoníku práce je pracovní doba v nepřetržitém provozu (který bohužel pro většinu té mafie platí) stanovena na 37 hodin týdně,takže naše zvýhodnění činí celou 1 hodinu.
  • Další zdůrazňovaná výhoda je dovolená o 1 týden delší.Ano je tomu tak,máme ji opravdu o týden delší,ale jako všichni státní úředníci v tomto státě (ovšem ti mají proti nám ještě 13 a 14 plat ).Hrozně by mě zajímalo,proč média a vy nekřičíte,když se jedná o státní zaměstnance,kteří jsou placeni i z našich daní a navíc nejsou schopni vyprodukovat pomalu nic kloudného.
  • Co se týká státní dotace.Stát si u ČD objednává určitou službu (přepravu cestujících) a ta je dotovaná snad ve všech státech světa.Horší je to ale už s placením těchto dotací.Značná část dluhu ČD totiž činí to co měl stát dát, ale nedal.
  • A asi největší problém,který nechápe žádný z řadových zaměstnanců, jsou platy managementu ČD.Na dráze se neustále propouští zaměstnanci až to v mnohých případech ohrozuje bezpečnost provozu,ale úředníci z vedení mají stále své stotisícové platy.
  • Další z argumentů je "dráha zadarmo".Tak zadarmo to není.Přestože vlakem prakticky nejezdím (mám toho z práce přeci jenom dost ,jsem strojvedoucí) platím 100 Kč a další pro rodinu.Tato " výhoda" byla odměnou za to,že v práci trávíme soboty,neděle,noční,svátky a pro naše rodiny třeba za to,že jsme mohli trávit spolu třeba jeden jediný víkend v měsíci a mnohdy ani ten ne.
Trochu jsem se rozepsal,přestože vím,že  pohledu na nás to v mysli normálních lidí, formovaných postojem médií nic nezmění,ale potřeboval jsem si možná taky trochu ulevit.Kdyby média kritizovala oprávněně a objektivně,seděl bych tiše v koutě a děkoval,že se o nás ten stát tak pěkně stará.Takhle hold musím nadále chodit do práce v kterýkoli den nebo hodinu a doufat,že za svojí práci dostanu taky zaplaceno (možná).Podive
0 0
možnosti

Smutnej cestující

31. 12. 2003 13:58
...
Doufám, že mezi propuštěnejma budou lidi, co letos plánovali počet výtisků jízdního řádu. Aby den před začátkem platnosti museli pokladní na nádraží s omluvou vysvětlovat, že nějakej trouba na ředitelství nechal vytisknout málo jízdních řádů a že dotisk bude až v půlce ledna, to je hodně těžká blamáž. Cestující jsou zákazníci, ČD prodejce služeb a pokud prodejce nedokáže zákazníkům nabídnout ani přehled toho, co nabízí, tak je to minimálně ostuda, i když osobně bych spíš nazval sabotáží.
Přeju ČD úspěšnej rok 2004 a diletantům hodně štěstí na pracovním úřadě.
0 0
možnosti