Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drahá nafta sníží zájem o dieselová auta

Zdražení benzinu a nafty od letošního roku postihne především majitele aut s dieselovými motory. Nafta vlivem razantnějšího zvýšení spotřební daně - zhruba o 2 koruny na litr - podražila tak, že se u mnohých prodejců blíží ceně nejběžnějšího naturalu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Coyote

Úděsný daně
Tak nás odrbali na daních z nafty a benzinu a milostivě nám slíbili, že do r. 2006 už nezdraží:-) Já se asi rozpláču dojetím  
A to jsme ještě vlezli do toho spolku drahošů v EU a další pohromu na nás to stádo bruselskejch vydřiduchů chystá v.r. 2010. Co za to? Jakou to má vizi? Neustále jen šroubujou daně nahoru ale co za to? Prosperitu? Ztuha, tímhle ekonomiku spolehlivě zadusí. Kdy už se tady v evropě probudíme ze socialistickýho blouznění. Vždyť naivita a idealismus evropanů už zavinila dvě světový války a vždycky nám museli jak usmrkancum pomoct zvenka. Já už to nechci dál snášet, koukat jak se řítíme do záhuby.
0/0
17.1.2004 2:12

Mara

LPG
Tak ja vas vsechny postouchnu. Ja jezdim na LPG a do podzimu me to stalo 0.90/km ( 9l a 9.90 Kc) Ted holt 12.9 Kc za litr, ale furt se mi mohou rovnat pouze maloobjemove turbodiesely :-) Mam pouze mensi kufr :-)
0/0
12.1.2004 19:20

Pepa

diesel nebo benzín?
Tak já nevím. Když jsem si přečetl přízpěvky musel jsem to zpočítat na Fabii. 1,2 HTP 47kW / 112 Nm vs. 1,9 SDi 47 kW / 125 Nm. Mimochodem takhel malej krouťák jsem u 1,9 benzín ještě neviděl. 1,2 je o 2 km/ h rychlejší, o 2 sekundy má rychlejc kilo, je o 62.000,- Kč levnější ve stejné výbavě. Diesel má lepší pružnost. 1,2 si vezme 5,9 litru na sto. Diesel 4,8 l. Cena benzínu 26,70 a nafta 25,70 (benzina - Idnes). Pov. ručení 1,2 je 3.693,- Kč. Diesel 8.256,- Kč na rok. Když najedu 10000 km vyjde diesel dražší o 1.146,- Kč. Při 15000 je diesel o 562,50 Kč levnější. Pořizovací cena se srovná za 110 let. Vydrží to ta Fabie? Když najedu 20000 km za rok, srovnají se pořizovací náklady za 27 let, to by mohla při troše štěstí už vydržet. Aby se srovnali za 3 roky musel bych najet 60000 km za rok a slišel jsem, že má navíc dražší servis a asi i náhradní díly. Když vezmu 1,4 TDI a 1,4 55 kW a když najedu 15000 km za rok srovná se rozdíl v pořizovací ceně za 6 let. Tenhle motor je na tom líp.
0/0
11.1.2004 23:19

don Quijote

zdáš sa mi, drahá, drahá
Nafta je mi drahá už jako manželka
0/0
9.1.2004 11:10

max

Draha nafta? Draha vlada!!!
To si zase v televizi uzijeme reportaze jak zly sejci zdrazuji ropu, ze ale pani redaktori zapomenou dodat, ze to zrazeni ropy by se promitlo do ceny benzinu zdrazenim z 5 na 7 korun a o dvacku na litru nas okrade zlodej spidla to uz se nedozvime:-( Proc nedava zamestnavatel na pasce poradne udaje o tom co platime tem banditum ze strakovky? to by asi lide jinak uvazovali kdyby videli, ze na 15 cisteho davaji spidle 12 na ruznych danich a "jakozepojisteni"  a tech 15 co dostanou jim jeste znovu zdani ve vyrobcich a sluzbach  DPH,  spotrebni dane a cla takze z prijmu 27 tis zaplatite tak 17 vypalneho spidle. Nevim jak vy ale ja okolo sebe ty vybrane dane nikde nevidim, na silnicich je v zime bordel, v lete diry atd.
0/0
9.1.2004 9:47

revo

spotřeba
Myslím, že cena nafty není vše. Pokud jde o spotřebu, má 130 PS TDi spotřebu 6l, kdežto 130 PS benzín spotřebu 10l. To jsou reálná čísla, konkrétně Octavia a Fiat Barchetta. Nejsou to tabulkový hodnoty, ale to, za co jsem jezdil sám. Takže pořát je provoz dieselu o cca 1/3 levnější.
0/0
9.1.2004 9:25

Alfa

Re:
Nesrovnávej Barchetu a Octávku to je jako koně s chrty.
0/0
12.1.2004 15:24

dadak

ono
ono s tím zájmem nezájmem asi bude trochu jinak Vyjma pana uvedeného v uvodu článku si auta s diezlovým motorem kupují podnikatelé a firmy.A oni budou taková auta dál nakupovat .Proto taky tato vláda tak prodrážila naftu neboť z nafty vybere víc ty spotřební daní.Těžko čekat že začnou jezdilt náklaďaky a autobusy nebo vláky na benzin.U osobních aut je jen málo takových modelů kde se bežnému Pepovi vyplatilo si pořidit diezla.Proto je tento článek tak trochu  zavadející  
0/0
7.1.2004 18:09

Spotřebitel

Přesně tak
 
Ten úřad je skutečně na to, co tvrdíte kolego Znám pár lidí odtud, kteří tvrdí, že nemohou vyšetřovat kartely, neboť k tomu nemají podmínky. Ten nahoře jim v tom údajně brání. Proč asi?
0/0
7.1.2004 12:34

Pít

Na co je úřad pro hospodářskou soutěž?
Benzín a nafta se u nás prodává stále dražší, i když jde dolar dolů a nákupní cena ropy není nijak vysoká. Vina je na straně zlodějského kartelu: BENZINA, SHELL, ÖMV, ARAL, AGIP a TOTAL, který tu předražuje benzín a naftu nehorázně vysokou marží, která se ještě zvýšila o ,,mírný přídavek" ke kupní ceně po zvýšení spotřebních daní. Naftové auto je tedy na pendrek, protože cena nafty bude za pár let ještě vyšší než u benzínu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který občas udělí pokutu, kterou zruší po odvolání zlodějského kartelu je prostě na h...o!
0/0
7.1.2004 12:16

Tomáš Marný

Re:
Nemusíte jmenovat jen tento úřad. Nebo máte dojem, že Státní energetická inspekce, Česká obchodní inspekce, Český telekomunikační úřad, inspektoráty bezpečnosti práce a desítky dalších kontrolních orgánů jsou k něčemu?
0/0
7.1.2004 14:44

vagos

Jen v cene nafty to neni
Nejsem zadnej fanda naftovych motoru, ale nemyslim si ze jim toto zdrazeni ublizi. Napr kdyz porovnam jako Peugoet 206 s motorem 1,4 i a 1,4 HDI vidim ihned rozdil a to ve spotrebe zatimco 1,4 i ma cca 7,5l/100 km 1,4 HDI ma 5,5/100km. Takze jen v cene nafty to nebude ...
0/0
7.1.2004 10:54

Havirov Devils ! ! !

Re:
no jo, jenze kdyz si srovnas to ze ta 206 naftak stoji o 50 tacu vic nez 206 benzin, tak pak musis uvazovat kolik km budes muset najet, nez se ti vubec zacne ta nizsi spotreba vyplacet
0/0
7.1.2004 10:57

BBarret

Re:
Opel měl akci nafta za cenu benzínu tam je to šuma fuk
0/0
7.1.2004 11:28

Kajetan11

Re:
Neverte reklamam. Oni vam daj za cenu nejdrazsiho benzinaku toho nejlevnejsiho diesla. Ani se nesnazte pomyslet, ze by ty auta mely stejnou vybavu.
0/0
7.1.2004 11:32

CuoreSportivo

Re:
Máš pravdu, ale servis dieselů je dražší než benzínu.
0/0
7.1.2004 15:44

IF

Re:
Slusne jete auto behem sve zivotnosti cca 150 000 km urcite najede. Tim se pocatecni investice bohate zaplati. Navic ma diesel lepsi tocivy moment, takze clovek ziskava lepsi komfort. Kdy se k tomu pripocte, ze skoro kazda automobilka dava aspon par tydnu v roce na diesly slevu, tj. dava je napr. za cenu benzinovych motoru,  stoji za to diesel zvazit.
0/0
7.1.2004 11:30

Daňový soumar

Re:
To je zbytečný, diesel byl, je a bude vždycky těžší..
0/0
7.1.2004 12:33

if

Re:
Diesel je skutecne tezsi o radove desitky kg.  To je ale vzhledem k max. zatizeni pominutelne a spotreba se vztahuje nikoli pouze k motoru ale k celemu autu, tj. v pripade dieslu k autu o cca 50kg tezsimu.
0/0
7.1.2004 13:39

CuoreSportivo

Re:
Nevím, co myslíš větším komfortem. Větší točivý moment má diesel, to je pravda. Ale musí roztáčet mnohem těžší převody a nezapomeň, že má velmi omezený počet otáček. Po cca 4500 otáčkách každý diesel náhle zvadne. A to hovořím o dieselech s turbem.  Benzín , pokud nemá omezovač, můžeš točit pořád (až do rozpadnutí) a pořád táhne. Taky jde výrazně rychleji do otáček a roztáčí lehčí převody. Celkově je točivější, a proto přo nižším točivém momentu rychlejší. Diesel je vhodný pro klidnou jízdu. Ale máš-li trochu sportovního ducha a máš rád auta, pak je to jedině beznín. Prostě a jednoduše - benzín patří do auta, nafta do traktoru a plyn do trouby.
0/0
7.1.2004 15:49

Radek

Re:
Tak to je pekna blbost. 206 SW ve vybave Style 1.4i stoji 378000 Kc, 1.4HDi 403000 Kc. Presne tohle Hdi jsem si take koupil. Doted jsem jezdil za korunu na kilometr . Prste nadhera.
0/0
9.1.2004 9:37

Kajetan11

Re:
Hlavne uvazujte, ze i ta posledni dodavka, co rozvazi rohliky jezdi na naftu, takze se ta cena nafty projevi i v cene tech rohliku.
0/0
7.1.2004 11:25

Dežo

Prdlajs drahá nafta ale
socani sníží zájem o cokoliv kromě zlodějny
0/0
7.1.2004 10:46

Evilman

Omlouvám se za off topic
 
Je nutno, aby Česká republika a celá Evropská unie zavedla s okamžitou platností vízovou povinnost pro USA, protože to je země s jasně fašistickým režimem. Rovněž s okamžitou platností požadavovat na hranicích po občanech fašistického státu USA fotografie, otisky prstů a osvědčení o bezinfekčnosti. Turista z USA nesmí být členem fašistické republikánské strany.
Spiteful Evilman
Tortola, BVI
0/0
7.1.2004 10:07

kkk

Ne nafta zdražila, ale Soc.Dem,Lidovci a Unionisti zdražily mimo jiné i naftu!!!
0/0
7.1.2004 10:07

Kevlar

To je dobře :o)
0/0
7.1.2004 9:34

Lízal

Všude je nafta levnější než benzin jenom my musíme mít něco extra!!!
Zdražení se promítne do všeho,co má něco společného s naftou a že je to skoro všechno,tak nás čekají pěkné věci.K..vy socanský
0/0
7.1.2004 9:04

ppetr1

SILNICE
JEN ABY JSTE SI TY VASE VOZY NA TECH NASICH SILNICICH NEODDELALI.
pouze 20% ze spotrebni dane se vraci zpet do silnic vcetne vystavby a udrzby,zbytek se prozere
0/0
7.1.2004 8:04

rewell

diesel?
konečně dojde i na ty smradlavý traktory - pardon čoudící dýzláky.
0/0
7.1.2004 8:03

Venoch

Re:
Mas recht, ale nakonec jim to budes stejne platit ty, v rohlikach, pivu, syru, hajzlpapiru, chlebu.......... tak vlastne ani nevim, proc se radujes, platis to ty!
0/0
7.1.2004 14:49

ppetr1

LPG
pokud by vas napadlo  vuz predelat na LPG,tak pocitejte s tim,ze vam to vlada opet omasti.na tu jejich rozhazovacnou politiku ty penize nekomu UKRAST proste musi.
jeden cas uz o tom uvazovali,ze je to ekologictejsi palivo na to ohled nebrali  ,to jen pripominam,aby jste si o politicich mohli udelat usudek.stejne to ted vidite na ty nafte,LIDI ZACINAJI PREMYSLET EKONOMICKY A TO SE VLADE NELIBI
0/0
7.1.2004 7:59

Daňový soumar

Re:
Jestli o něčem konkrétním víš, tak to napiš. Podobný fámy tu existují už 10 let a jediný, co drancující kohorty udělaly, byl převod LPG do vyšší DPH asi před 5 lety.
0/0
7.1.2004 9:55

rencask

nerovna dan
Doted jsem si myslela, ze spotrebni dan u benzinu i nafty je stejna a ti zatraceni politici ted naftu znevyhodnili, protoze dieslove motory nemaji takovou spotrebu - ale clanek me vyvedl z omylu. Jaky je duvod pro ruznou spotrebni dan u benzinu a nafty? Ekologie? Dieslove lokomotivy CD a nakladni auta? Neco jineho? Tohle mi prijde pekne nespravedlive. To je jako, ze dan na syry s plisni uvnitr bude vyssi nez dan na syry s plisni na povrchu.
0/0
7.1.2004 7:50

Jimi

Re:
Ano taky to nechápu.  Vezmeme-li v úvahu že benzínové motory jsou šetrnější k životnímu prostředí, je skutečnost, že benzín je zatížen vyšší spotřební daní podivná.
0/0
7.1.2004 9:43

Kajetan11

Re:
Pokud vemete v potaz pokrivene uvazovani socialistu, tak to zni naprosto logicky. Cokoliv je dobre, je potreba zdrazit. Vzdyt to neni nic jineho nez vybirani vypalneho.
0/0
7.1.2004 11:28

Tom

Re:
Dnes jsou šetrnější naftové motory. Aspoň u nových motorů HDI od Peugeotu se všeobecně ví, že výfukové plyny obsahují méně škodlivin než benzínové.
0/0
7.1.2004 11:58

Jirka

Re:
Totální neznalost problému, nepiš kraviny ! nafta je vlastně jakýsi "odpad" z rafinace ropy, výroba benzínu (směs uhlovodíků) je podstatně náročnější i dražší. Benzín jsou definované směsi téměř čistých HC, takže při jeho spalování je logicky méně splodin, nehledě na dokonalejší katalýzu výf. spalin.
Tak lidi pište jen reálné poznatky...
Jirka
0/0
7.1.2004 15:23

Daňový soumar

Re:
Spotřebitelé nafty jsou organizovaní a mají větší tlak na drancující kohorty. I teď měla být daň na naftu zvýšena víc, ale lobby dopravců zapracovalo. Proto se dál budeme dusit v černých jedech...
0/0
7.1.2004 9:57

briza

Re:
Nejak to souvisi s tim, ze doted byla nafta danove zvyhodnena a v EU je takovy trend ty dane srovnat. Na detaily se mne neptejte, clanek na toto tema jsem cetl uz pred casem a ani nevim kde.
0/0
7.1.2004 11:33

:)

nevím, nevím
připadá mi že tento plátek vlastní jeden autobazar, který ho používá výhradně na obalení své reklamy.
0/0
7.1.2004 6:49

Tomáš Jemarný

Re:
Tento autobazar je velice výhodný pro prodávajícího, který se zbaví vraku jinde neudatelného, Známý tam prodal auto, které "vařilo" - zřejmě prasklá hlava. Dotáhl ho na vleku za roh bazaru, těch 100 metrů dojel po svých, technik se ani nepodivil, cože je motor studený, když majitel bydlí 100 km od bazaru, a pěkně za hotové autíčko vykoupili.
0/0
7.1.2004 7:11

Jimi

Re:
To je krásné, nicméně aby se známý nedivil, až na něm autobazal bude uplatňovat odpovědnost za vady.  Taky by se mohlo stát, že známý bude muset autobazaru dát slevu.  Ani bych se nedivil, kdyby to skončilo u soudu.  Samozřejmě že to ale záleží na znění kupní smlouvy a na tom, zda autobazar uplatní své nároky z odpovědnosti za vady včas. 
0/0
7.1.2004 9:54

Torm

Další dobrý důvod
při každé příležitosti natankovat  plnou nádrž a kanystr v zahraničí.  Totéž se ostatně týká i nákupů čehokoliv dalšího. Opravdu neexistuje důvod, proč nadále dotovat šílenosti této vlády zbytečným placením DPH a spotřební daně zde ....
0/0
7.1.2004 6:45

Vaclav Hanus

Re: a kde
A v kterym zahranici konkretne, priteli? Na Malte a v Rumunsku? Nebo kde? Treba na Slovensku a v Rakousku urcite ne. Ahaaaa, myslis ve psonsku...tak to mozna, ale to plati akorat tak pro krnovjaky a chachare
0/0
7.1.2004 8:01

Torm

Re:
Nikoliv, ještě i velká část Jizerek a Krkonoše , Orlické hory ...
0/0
7.1.2004 9:03

Cestnik

Re:
... napr. Rakousko, 1.1. 2004 nafta 1l: EUR 0,69
... Luxembourg, dnes rano  nafta 1l: EUR 0,622
0/0
7.1.2004 10:12

Petr V.

Trapaci z iDNES!
jaka draha nafta? Ceny pohonych hmot se az na komunistickou Benzinu naprosto nezmenily. Vy ste fakt mimo!!!!
0/0
7.1.2004 6:10

Loja

Re: Si upad, ne?
Možná u Vás v dědině, kde jim vydrží nádrž u pumpy 2 měsíce. V praze nafta běžně kolem 25 Kč
0/0
7.1.2004 7:50

Petr V.

Re:
Ty si MAGOR! Ja sem z Prahy!
0/0
7.1.2004 22:21

Kaja

Re:
Z nejake socanske prdele jsi spise ty! V Praze a okoli zdrazila akorat Benzina a ji podobne. Ja nakupuji kousek za Prahou 95tku za 22,80 v Praze pak 24,50 (Jarov). Takze papa ...
0/0
7.1.2004 22:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.