Diskuze

Drahá nafta sníží zájem o dieselová auta

Zdražení benzinu a nafty od letošního roku postihne především majitele aut s dieselovými motory. Nafta vlivem razantnějšího zvýšení spotřební daně - zhruba o 2 koruny na litr - podražila tak, že se u mnohých prodejců blíží ceně nejběžnějšího naturalu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Coyote

17. 1. 2004 2:12
Úděsný daně
Tak nás odrbali na daních z nafty a benzinu a milostivě nám slíbili, že do r. 2006 už nezdraží:-) Já se asi rozpláču dojetím  
A to jsme ještě vlezli do toho spolku drahošů v EU a další pohromu na nás to stádo bruselskejch vydřiduchů chystá v.r. 2010. Co za to? Jakou to má vizi? Neustále jen šroubujou daně nahoru ale co za to? Prosperitu? Ztuha, tímhle ekonomiku spolehlivě zadusí. Kdy už se tady v evropě probudíme ze socialistickýho blouznění. Vždyť naivita a idealismus evropanů už zavinila dvě světový války a vždycky nám museli jak usmrkancum pomoct zvenka. Já už to nechci dál snášet, koukat jak se řítíme do záhuby.
0 0
možnosti

Mara

12. 1. 2004 19:20
LPG
Tak ja vas vsechny postouchnu. Ja jezdim na LPG a do podzimu me to stalo 0.90/km ( 9l a 9.90 Kc) Ted holt 12.9 Kc za litr, ale furt se mi mohou rovnat pouze maloobjemove turbodiesely :-) Mam pouze mensi kufr :-)
0 0
možnosti

Pepa

11. 1. 2004 23:19
diesel nebo benzín?
Tak já nevím. Když jsem si přečetl přízpěvky musel jsem to zpočítat na Fabii. 1,2 HTP 47kW / 112 Nm vs. 1,9 SDi 47 kW / 125 Nm. Mimochodem takhel malej krouťák jsem u 1,9 benzín ještě neviděl. 1,2 je o 2 km/ h rychlejší, o 2 sekundy má rychlejc kilo, je o 62.000,- Kč levnější ve stejné výbavě. Diesel má lepší pružnost. 1,2 si vezme 5,9 litru na sto. Diesel 4,8 l. Cena benzínu 26,70 a nafta 25,70 (benzina - Idnes). Pov. ručení 1,2 je 3.693,- Kč. Diesel 8.256,- Kč na rok. Když najedu 10000 km vyjde diesel dražší o 1.146,- Kč. Při 15000 je diesel o 562,50 Kč levnější. Pořizovací cena se srovná za 110 let. Vydrží to ta Fabie? Když najedu 20000 km za rok, srovnají se pořizovací náklady za 27 let, to by mohla při troše štěstí už vydržet. Aby se srovnali za 3 roky musel bych najet 60000 km za rok a slišel jsem, že má navíc dražší servis a asi i náhradní díly. Když vezmu 1,4 TDI a 1,4 55 kW a když najedu 15000 km za rok srovná se rozdíl v pořizovací ceně za 6 let. Tenhle motor je na tom líp.
0 0
možnosti

don Quijote

9. 1. 2004 11:10
zdáš sa mi, drahá, drahá
Nafta je mi drahá už jako manželka
0 0
možnosti

max

9. 1. 2004 9:47
Draha nafta? Draha vlada!!!
To si zase v televizi uzijeme reportaze jak zly sejci zdrazuji ropu, ze ale pani redaktori zapomenou dodat, ze to zrazeni ropy by se promitlo do ceny benzinu zdrazenim z 5 na 7 korun a o dvacku na litru nas okrade zlodej spidla to uz se nedozvime:-( Proc nedava zamestnavatel na pasce poradne udaje o tom co platime tem banditum ze strakovky? to by asi lide jinak uvazovali kdyby videli, ze na 15 cisteho davaji spidle 12 na ruznych danich a "jakozepojisteni"  a tech 15 co dostanou jim jeste znovu zdani ve vyrobcich a sluzbach  DPH,  spotrebni dane a cla takze z prijmu 27 tis zaplatite tak 17 vypalneho spidle. Nevim jak vy ale ja okolo sebe ty vybrane dane nikde nevidim, na silnicich je v zime bordel, v lete diry atd.
0 0
možnosti

revo

9. 1. 2004 9:25
spotřeba
Myslím, že cena nafty není vše. Pokud jde o spotřebu, má 130 PS TDi spotřebu 6l, kdežto 130 PS benzín spotřebu 10l. To jsou reálná čísla, konkrétně Octavia a Fiat Barchetta. Nejsou to tabulkový hodnoty, ale to, za co jsem jezdil sám. Takže pořát je provoz dieselu o cca 1/3 levnější.
0 0
možnosti

Alfa

12. 1. 2004 15:24
Re:
Nesrovnávej Barchetu a Octávku to je jako koně s chrty.
0 0
možnosti

dadak

7. 1. 2004 18:09
ono
ono s tím zájmem nezájmem asi bude trochu jinak Vyjma pana uvedeného v uvodu článku si auta s diezlovým motorem kupují podnikatelé a firmy.A oni budou taková auta dál nakupovat .Proto taky tato vláda tak prodrážila naftu neboť z nafty vybere víc ty spotřební daní.Těžko čekat že začnou jezdilt náklaďaky a autobusy nebo vláky na benzin.U osobních aut je jen málo takových modelů kde se bežnému Pepovi vyplatilo si pořidit diezla.Proto je tento článek tak trochu  zavadející  
0 0
možnosti

Spotřebitel

7. 1. 2004 12:34
Přesně tak
 
Ten úřad je skutečně na to, co tvrdíte kolego Znám pár lidí odtud, kteří tvrdí, že nemohou vyšetřovat kartely, neboť k tomu nemají podmínky. Ten nahoře jim v tom údajně brání. Proč asi?
0 0
možnosti

Pít

7. 1. 2004 12:16
Na co je úřad pro hospodářskou soutěž?
Benzín a nafta se u nás prodává stále dražší, i když jde dolar dolů a nákupní cena ropy není nijak vysoká. Vina je na straně zlodějského kartelu: BENZINA, SHELL, ÖMV, ARAL, AGIP a TOTAL, který tu předražuje benzín a naftu nehorázně vysokou marží, která se ještě zvýšila o ,,mírný přídavek" ke kupní ceně po zvýšení spotřebních daní. Naftové auto je tedy na pendrek, protože cena nafty bude za pár let ještě vyšší než u benzínu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který občas udělí pokutu, kterou zruší po odvolání zlodějského kartelu je prostě na h...o!
0 0
možnosti

Tomáš Marný

7. 1. 2004 14:44
Re:
Nemusíte jmenovat jen tento úřad. Nebo máte dojem, že Státní energetická inspekce, Česká obchodní inspekce, Český telekomunikační úřad, inspektoráty bezpečnosti práce a desítky dalších kontrolních orgánů jsou k něčemu?
0 0
možnosti

vagos

7. 1. 2004 10:54
Jen v cene nafty to neni
Nejsem zadnej fanda naftovych motoru, ale nemyslim si ze jim toto zdrazeni ublizi. Napr kdyz porovnam jako Peugoet 206 s motorem 1,4 i a 1,4 HDI vidim ihned rozdil a to ve spotrebe zatimco 1,4 i ma cca 7,5l/100 km 1,4 HDI ma 5,5/100km. Takze jen v cene nafty to nebude ...
0 0
možnosti

Havirov Devils ! ! !

7. 1. 2004 10:57
Re:
no jo, jenze kdyz si srovnas to ze ta 206 naftak stoji o 50 tacu vic nez 206 benzin, tak pak musis uvazovat kolik km budes muset najet, nez se ti vubec zacne ta nizsi spotreba vyplacet
0 0
možnosti