Diskuze

Českými drahami znějí hlasy o stávce

Plánované propouštění na železnici není po chuti odborářům. V Hradeckém, Pardubickém a Libereckém kraji žádají odbory zastavení chystaných změn, po nichž by podle plánů vedení mělo železnici opustit až sedm tisíc lidí. Na podporu požadavků už začaly zřizovat stávkové výbory.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

glodo

14. 1. 2004 14:38
Tsss
Všichni železničáři jsou pěkný šmějdi a jen se schovávaj za ty svoje odbory - to jsou šmejdi ještě větší  ............ i když vlastně to k smíchu asi moc není
0 0
možnosti

Herodes

14. 1. 2004 10:17
Ať jdou České dráhy do pr.dele,už jich máme dost.
Stále se jim něco nelíbí a stále chtějí veliké dotace.Měli by začít spíš něco dělat a ne pořád vyhrožovat
0 0
možnosti

Dášenka

14. 1. 2004 10:15
České dráhy do stávky.
Jak jinak,stále dlužni,stále v propadu,stálé dotace.Je něco shnilého v Českých drahách.Nejlépe by bylo privatizovat tuto prodělečnou firmu
0 0
možnosti

ralph

13. 1. 2004 23:41
ČD
"Vcelku slušný a jistý peníze a člověk se moc nenadře" - slova mého známého, který se chystá jít pracovat na dráhu. Na dnešní dobu zvláštní průpovídka, že.
Dušku, jdi do háje - vrahem české železnici jsi ty a tobě podobný vychcánci. Doufám, že železničním odborům nikdo neustoupí. Pro ČD bude případná stávka ač šoková tak potřebná terapie, která posune dráhy ke standardnímu tržně se chovajícímu podniku. 
0 0
možnosti

kouč

13. 1. 2004 23:01
železnice
Vlaky přijíždějí běžně se spožděním,pokud vůbec přijedou.Nákladní vagony je vůbec legrace sledovat a čekat,kdyže mu objednaná zásilka přijde a kde se zrovna nachází.O informaci člověk požádá" milou paní "na dispečinku a raději příště pro dodávku pošle 2 kamiony.Průměrný plat na železnici 17 ooo a sociální výhody,o jakých se u zaměstnancům v soukromé svéře může zdát,včetně dovolených za cenu jako za socialismu a to u firmy,kterou dotuje každý z nás,včetně těch co ve vlaku ještě neseděli.To je síla a 7000 propuštěných vzhledem k výkonům dráhy je žalostně málo.
0 0
možnosti

Chemlonek

14. 1. 2004 7:44
Re:
Pokud přijedou? Co to plácáte, to je na žalobu na šíření poplašné zprávy. Zato u silniční dopravy je zcela běžné, že nedojedete. Já rozhodně bych náhrobek, třeba někde u Nažidel mít nechtěl.
0 0
možnosti

Vasek

13. 1. 2004 22:20
Pekne nazory !
Je opravdu pekne jaky jednotny nazor vsichni mate (teda skoro vsichni), kdyz o problemech na draze vubec nic nevite. Mozna by vas, ale zajimalo, ze kdyz drahy propusti 7000 zamestnancu nahradi je sluzbami od soukromich firem jimz bude placeno podstatne vic penez nez zamestnancum. Kdyby  v minulosti nedoslo k nekolika restrukturalizacim CD, dnesni dluhy by paradoxne nebyly tak velke a kvalita sluzeb vyssi (ne o moc, ale byla). Restrukturalizace CD stala v primich nakladech nekolik miliard - propadle SW licence, slouvy s dodavateli, atd. O tom ze stat CD neplati penize, ktere ma, a ze CD kvuli tomu nabihaji milionove penale je dalsi vec. Nerikam, ze nejaka poradna restrukturalizace by nebyla potreba, ale napriklad ta co se ma dit tento rok ma prinest jen dalsi zbytecne vydaje v radech miliard a velky, opravdu velky TUNEL. Jinak na rok 2005 se planuje dalsi propousteni - takze az bude v roce 2005 nezamestnanost 15% a kvalita a bezpecnost zeleznicni dopravy klesne, zacnete premyslet jestli neni nekde chyba.
PS: Mohl byh tu vypsat spousty dalsich argumentu proc je nesmysl propoustet lidi z CD a na obranu CD, ale uz vidim jak Vy vymyslite nejake nesmyslne protiargumenty.
PSS: Jeste jedna poznamka. Spousta zamestnancu CD by mela v soukromem sektoru 2x vyssi plat, takze by me docela zajimalo jak velke maji zeleznicari socialni vyhody (i kdyz i takovy se mezi nami najdou ;-) ). Mame sice nektere radoby levnejsi nabidky na GSM telefony, zajezdy a tak, ale prakticky vzdy je nabidka drazsi nez v obchode (cestovce) !
0 0
možnosti

kouč

13. 1. 2004 23:08
Re:
Můj kamarád /zaměstnanec drah/platil za 2 dospělé,3 děti včetně dopravy 9000 kč /10 denní pobyt na jihu Itálie/.Ubytování v apartmánech.To pořídíte v cestovce?A o ceně telefonu se nezmiňuji.Mít pracovní morálku,jako mají např. pochůzkáři/ti co kontrolují fyzicky koleje/,okamžitě letím ze zaměstnání
0 0
možnosti

Stoupa

13. 1. 2004 21:49
Náklady na železnici
Na adrese http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=190" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=190 si muzete stahnout vyrocni zpravu CD. Zjistite, ze 46% nakladu jsou osobni naklady. Z toho vyplyva, ze propousteni je NUTNOST. Jo a co se tyka Duska, toho bych oznacil za nejvetsiho skudce na zeleznici. Tohodle cloveka je nutne odstranit a potom se muze zacit s poradnou restrukturalizaci. Obecne je znamo, ze socialni a pracovni vyhody zamestnancu CD jsou nechutne vysoke.
Az pote, co produktivita stoupne na uroven normalniho podniku, bude mozne usetrene prostredky investovat do nakupu novych vozidel a do rekontrukce trati. Mozna, ze bychom se dockali i funkcni, levne a bezesporu ekologicke zeleznice v podani Ceskych drah.
0 0
možnosti

juton

13. 1. 2004 21:09
ČD kontra autobus
Jak to tady tak čtu, tak všichni jsou geniální asi tak jako Říman neblahé paměti. Srovnávat dráhy a autobusy z hlediska jejich financování dost kulhá, protože:
-dráhy se na rozdíl od autodopravců musí samy starat o dopravní cestu, tedy tratě,jejich údržbu a opravy. Autobusáci dají  maximálně prachy za dálniční známku a tím to pro ně končí. Zbytek udělá stát.
-podle novin dráhy dostanou jen polovinu z ceny za služby, které si OBJEDNAL STÁT. Autobusáci dostávají celou částku naprosto automaticky.
-na pořizování nových lokomotiv a vozů dráhy dostávají pouze půjčku. Autodopravce při koupi nového autobusu dostane  od státu  uhrazenou až polovinu z jeho ceny, je-li ekologický, pak až 75% z ceny.
-při koupi nafty je dráhám paradoxně započítávána v její ceně i tzv. silniční daň. Musí tedy povinně dotovat svou konkurenci.
Na dráze panuje dost velký binec na to, aby vyhrožování stávkou bylo  nechutné. Přesto tvrdím, že kdyby dráhy měly stejné podmínky jako  autodopravci, pak  by se jejich ztrátovost rozhodně nepohybovala v tak vysokých částkách. 
 
0 0
možnosti

kouč

13. 1. 2004 22:51
Re:
Nepřešla dopravní cesta pod stát?
0 0
možnosti

Vafka

13. 1. 2004 21:07
Názor průměrného železničáře
najdete na
http://gweb.cz/zahorany/diskuze.asp?cmd=show&room=ZAHORANY" target="_blank" rel="nofollow">zeleznice.odbory.cz.
Dost se pobavíte. Jsou to naivní primitivové
a zasluhují si trest.
 
0 0
možnosti

Pes Novák

13. 1. 2004 22:15
Re: I ty šprýmaři!
0 0
možnosti

vasnivyctenarIDNES

13. 1. 2004 19:18
...
Jen at ty krvuy stavkujou! Treba se nekde nauci slusne chovat, kdyz na nadrazich se to nestalo.. Nevim, cim to je, ale kdyz chci videt hnusny xicht jdu se podivat zamestnance CD - u 7 z 10 takovy najdu. A neni to tim, jake maji pracovni podminky.. jinde taky nejsou vesele.
0 0
možnosti

rudlanka

13. 1. 2004 19:38
Re: propouštění
Propouštění je běžná věc i v jiných podnicích. A tam se nestávkuje. Proč zrovna v ČD???
0 0
možnosti