Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy chtějí propustit šest tisíc lidí

České dráhy chtějí letos propustit šest tisíc lidí. V přepočtu na celé úvazky to odpovídá 4700 pracovních míst. Management drah předal plány na snižování zaměstnanosti a organizační změny odborářům. Jednat by se o nich mělo příští týden.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Celer- Horák

6000 je ukrutně málo ale dobře,že kape snad začne i pršet !!!
0/0
23.1.2004 9:15

xix

PROPOUSTENI
 Procetl jsem diskusi, ale asi mnozi nepochopili. Na drahach nedelam, ale vim jak to tam chodi, a presne si dovedu predstavit, jak to dopadne s tim propoustenim. A to, ze oni sice propusti sest tisic lidi, ale to z mist, kde lidi delaji. A ti co sedi v kancelarich, a to je opravdu hodne, tech se to absolutne nedotkne.  Ono uz tu totiz neco takoveho bylo, takzvane regulovani stavu.Takovy aparat, jako zeleznice nema nikdo jiny. Kdy uz to ty odbory pochopi
0/0
22.1.2004 17:19

rudlanka

Re:
Pořád si drží dobře placená " místečka".
0/0
22.1.2004 18:06

ppetr

Re:
jelikoz je pan Dušek podnikatelem (vlastni vodni elektrarnu a zamestnance propustil) a zaroven odborovym bosem,tak tento dotaz smerujte na nej (nejak mi ty dve funkce nejdou dohromady).tech lidi by mela zeleznice propustit ne 6 000 ale aspon 30 000.pak by snad nebyla ztratova.
LEPSI BY BYLO JI ALE ZPRIVATIZOVAT,ALE JINOU VLADOU.NE TOUTO KTERA KAZDOU PRIVATIZACI ZMRSI A DOPLATI NA TO DANOVY POPLATNIK
0/0
22.1.2004 22:46

h

Re:
Přesně tak. Ti co pracují v provoze, těch míň a míň, víc se na nich valí práce a zodpovědnosti. Už  několik stanic zůstalo bez přednosty, zůstal tam třeba jen výpravčí, operátorka, tranzitér,... a všichni úředníci se přemístili k nejbližším možným stanicím s přednostou. Tam je dnes místo jednoho dozorčího i 3, místo jednoho náměstka 2 , místo jedné MTZ 2 ... Pokud jde o snížení počtu zaměstnanců, je třeba tomu přizpůsobit technologii, předpisy a zavést automatizaci všude , ne jen na koridorech. Nebo zrušit zároveň vlaky. Pak je skutečně důvod k propouštění všech.
0/0
23.1.2004 10:03

cejkis

pro Anti ČD
 
www.vagonka.cz
zkus se kouknout, podle mě to je na Evropské úrovni o čem svědčí i export...najdeš tam samo i všechny dříve vyráběné vozy a soupravy
0/0
22.1.2004 16:37

České dráhy

Ach jo
Jsem z toho smutný. Všichni se radujete, že se v ČD bude propouštět. Asi Vám ještě nedošlo, že se propouští úplně všude. Zvyšují se ceny, životní náklady, je více jak 550.000 nezaměstnaných - a to jsou ti, o kterých úřady práce vědí...
Co budou ti propuštění dělat? Blázni, nadáváte jim do parazitům a sami byste dělali to, co oni. Drželi pusu a krok a byli rádi za každý peníz. Vy patříte k horním desetitisícům, protože máte přístup na internet. Drtivá většina lidí nemá. Obrovská masa lidí nemá co dělat a nemůže si najít práci.
Tahle společnost je nemocná, vážení. Můžete propouštět jen tehdy, když vytvoříte nová pracovní místa.
A ne jen místa kvůli místům, ale kvůli hodnotám. A ne kvůli hodnotám pocházejícím z vašich žaludků a chtíčů, ale kvůli hodnotám v zájmu celé civilizace.
Víte, co by všechno mohlo dokázat 500 000 lidí? Představte si to... No, a místo toho zevlují a dostávají penize na úřadech...
Tak takhle to je. Nekritizujte, ale snažte se pro lidi něco udělat.  Čao.
 
0/0
22.1.2004 15:57

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Co je tohle za demagogii? "Můžete propouštět jen tehdy, když vytvoříte nová pracovní místa."    Bude trvat hodně dlouho, než se podaří vykořenit hluboko zažrané bolševické myšlenky ...
 
V ČD je prostě 3x přezaměstnáno a je třeba to trochu vyčistit. Kdyby jich vyházeli 30 000 v čele s kecálkem Duškem a jeho melody boys a zbytek pak začal normálně pracovat, nikdo to ani nepozná.
0/0
22.1.2004 16:04

pakous

Re:
I kdyz s propoustenim u drahy souhlasim, v jednom ma predchozi prispevek pravdu. Jednou jiste potrebnou praci zastane par lidi (placnu treba 10%). Co pak s temi ostatnimi. Nechat pomrit? To nebude pro koho vyrabet. Vymyslet nepotrebna mista? To delali komunisti, kam to vedlo jsme videli.
0/0
22.1.2004 16:39

tris

Re:
No, tusim ze nekde v polovine minuleho stoleti braly stroje lidem praci.... Myslel jsem, ze jsme od te doby vyspeli, ne? To ze zaplatime mene za vlak znamena, ze nam v kapse zbudou penize na nejake jine veci, ktere jsme si pred tim nemohli koupit. A prave to mohou zajistit lide, kteri prave prisli o praci! Vice viz http://www.bastiat.org , nekteri lidi by si to fakt meli precist...
0/0
22.1.2004 22:15

ppetr

Re:
ti co neco vyrabeji a tech je v USA asi 30% a stale se snizuje zivy defakto ty ostatni.zbytek totiz dela ve sluzbach.jenomze to by tahle vlada musela nechat lidem vice penez a ne jim vsechno z vyplaty PRACHSPROSTE UKRAST.pokud by vam z vyplaty zbylo 2x vice,taky by jste si ty sluzby zaplatil a neprimo vytvarel dalsi pracovni misto.
K TOMUTO ZJISTENI BOHUZEL TATO VLADA JESTE NEDOSPELA  RADEJI ANI NEUZAKONILA VE VYPLATNI PASCE ODVODY ZAMESTNAVATELE.TO BY TOTIZ JINAK NEPREZILA,AZ BY LIDI VIDELI JAKOU MAJI VE SKUTECNOSTI MZDU
0/0
22.1.2004 22:52

ANDY1242

Re: že si ty HOVADO
NEKANDIDOVAL, URČITĚ BYS UDĚLAL POŘÁDEK SRÁČI
0/0
25.1.2004 17:04

nedory

Re:
Železničáři si vybrečeli zvýšení platů i přes dlouholeté ztráty. Pokud se ztráty nemají prohlubovat, tak se při zvýšení platů musejí někteří lidé propustit. Ať poděkují odboářům, kteří si zvýšení platů prosadili.
A pokud jde o služby..... Děs běs.
 
0/0
22.1.2004 16:28

cool99

Re:
Přesně. Za současnou situaci ČD můžovu odbory ČD spolu se zaměstanaci v zádech. Toto propouštění je jen důsledkem jejich dlouhodobé činnosti. Čili mají co chtěli, i když samozřejmě propouštění jako takové není radostné 
0/0
22.1.2004 16:57

rudlanka

Re: plat
Plně souhlasím. Já pracuji v podniku kde se již tři roky nezvyšovaly platy.
0/0
22.1.2004 17:14

Vyhybka

6000 je malo
na zeleznici je darmozroutu mnohem vic.
0/0
22.1.2004 14:52

QULPO

Železnici je zapotřebí zničit! ! !
Veškerou přepravu převést na automobily ! Ať stát sežere ještě více peněz z minerální daně !!! Ať náklaďáky chlastají co nejvíce nafty !!! Státní kasa má z každého litru propáleného benzínu a nafty minimálně 12 korun... Ještě lze přihmouřit oči nad používáním dieselových lokomotiv, ale elektrické trakce je nutné okamžitě zničit!!! Třeba bychom museli postavit další Temelín...
0/0
22.1.2004 14:06

cejkis

Re:
se zaváděňím nových technologií roste nezaměstnanost ... a to platí obecně nejenom na ČD.
Jinak tvůj příspěvek zní opravdu naštvaně, až jsem se lekl. :)
0/0
22.1.2004 14:25

České dráhy

Re:
Přesně. Počítače, automaty - jsou levnější a výkonnější než člověk. Ta doba přijde. Už je za dveřmi. Bláhovec každý, kdo se honí za technikou.
0/0
22.1.2004 15:59

kouč

Re:
Banebože,člověče. Co jste to dneska plácal za nesmysly.že by mráz a nezakrytá hlavička
0/0
22.1.2004 22:52

Čech

Konečně se v tom zadluženým přebujelým molochu začíná něco dít !!!
0/0
22.1.2004 13:48

cejkis

Re:
již delší dobu  viz www.cf.cz
0/0
22.1.2004 14:29

cejkis

Re:
sorry www.cd.cz
0/0
22.1.2004 14:29

Pavel

CD mely dávno zkrachovat
ja bych osobne propustil minimalne 15.000 tech darmozroutu, CD jsou k nicemu, lidi jezdi auty
0/0
22.1.2004 13:29

cejkis

Re:
Kdy si naposledy jel vlakem??
Zkus třeba jet Praha - Kolín... pojedeš novou příměstskou jednotkou a jsem zvědav jestli si sedneš. Takovéto názory píší lidé, kteří se o železnici zajímají jen jednou  za rok, když napíše něco nějaký novinář.
Fandím českým drahám. Kéž by se každý kamion, který projíždí tuto zemi na hranicích naložil na vlak a převezl.
0/0
22.1.2004 14:28

noky

Re:
perfektny nazor.. uplny suhlas.. zeleznice su strategicke s ohladom na prepravu ludi a tovarov.. vlada jak u nas tak v CR sa uz davno mala zamysliet ako odbremenit cesty od kamionov. Som zvedavy ako by sa tvaril kazdy chztrak ktory jazdi autom, keby sa tie tisice ludi dali zo zeleznic na cesty.. a pre par chytrakov ktory si v oboch republikach myslia ze prave ONI doplacaju danami na stratove zeleznice.. tak su ludia ktory sa vozia najma vlakmi a zo svojich dani platia vystavby a udrzby ciest a dialnic, i ked ich nevyuzivaju.. takisto stat musi istym sposobom dotovat zeleznice, tak ako dotuje cesty .. pretoze ide o najefektivnejsi sposob prepravy ludi a hlavne tovaru v ramci statu, ale spickam v SR a CR to nejak unika.. hlavne ze udrzba ciest donicenych kamionmi stoji nemale prostriedky, ale to akosi patri k tomu, no dotovat zeleznice sa nesmie, to je vyhadzovanie penazi. Spravnou politikou poplatkov za tranzity napriec CR by donutil dopravcov nasekat kamiony na zelenicu.
0/0
22.1.2004 14:54

Anti ČD

Re:
Ty rozhodně zapaltíš na daních za výstavbu cest meněj ako ja, motorista!!! Navíc, já platím za ztrátové ČD (a 12 mld. ročních dotací mi připadá celkem dost, raději bych to věnoval na vzdělání či na vědu a výzkum) a za tu bandu socialisticky pracujících, ale kapitalisticky placených odborářů!!!! Správná politika je konkurence na dráze a privatizace!!!!
0/0
22.1.2004 15:33

JPB

Re: Re: (Anti ČD 22.01.2004 15:33)
Já bych na to samý zas radší věnoval tu několikanásobně vyšší sumu, co musím platit za údržbu a výstavbu dálnic a silnic včetně prasáren typu D3, když tuto lze nahradit dvěma rychlostními silnicemi přes Písek a/nebo Tábor.
0/0
22.1.2004 15:51

České dráhy

Re:
Chlapče, neplatíš za ztrátové ČD. Platíš za chyby lidí. A ti lidi jsou všude. Dej společnosti lék, aby nepodváděla sama sebe a nebudeš muset platit.
Ti lidi budou i v rámci privatizace. Odkoupí a vzápětí rozprodají. A nebude žádná ČD. To chceš?
Nebo si snad myslíš, že pod státem jsou hlupáci a pod firmami chytráci? Jsi na omylu. Všude jsou chytráci.
Žádná konkurence neexistuje. Je to mýtus. Konkurují si Ti malí, Ti velcí se domluví. Jsi další z bláhových.
0/0
22.1.2004 16:02

turista

Re:
On, motorista ! A kdo je vic !?
 
Proc bys chtel platit malo, kdyz pouzivas nejmene efektivni zpusob dopravy ?
0/0
22.1.2004 16:09

ú

Re:
nasr si nnoky a nebo mloky ty Noky, tva zelezocesta je prilis draha a stoji nas kazdej rok miliardy, za ty miliardy co jsme do tve rude CD jiz nacpali jsme mohli superove modernizovat dalnice, cau, a fakt me s tou CD neseerr
0/0
22.1.2004 15:51

cejkis

Re:
hele já mám ve skriptech, že výstavba je železnice je podstatně levnější než dálnice  a železnice zabírá i méňě místa..
Asi jsi přestřelil :)
0/0
22.1.2004 15:53

Jay

Re:
Chlapečku ale to, že výstavba železnice je levnější, neznamená, že musí být její celkový provoz v levnější... Je to o tom, jak se ten podnik řídí. Jenže u nás jsou ČD další stát ve státě, podnik, jehož cílem je zvyšovat jen náklady při stále klesajících nebo stagnujících výnosech. Není tam žádný tlak na efektivnost, hospodárnost..... je to na zblití.
Někde jsem četl, že kdyby se železnice chovala hospodárně tak by byla výhodnější než nákladní silniční doprava od cca 5 km. Jenže to se u nás nemůže stát, my jsme v ČR....
0/0
22.1.2004 22:21

Anti ČD

Re:
0/0
22.1.2004 15:25

Anti ČD

Re:
To by samozřejmě bylo fajn ale za velmi důležitého předpokladu. A to, že si budu moci vybrat mezi 2 - 3 soukromými subjekty a nejen mezi jedním SOCIALISTICKÝM MOLOCHEM!!! A pokud se týká úrovně vlaků, je to hnus!!! Ale vy nádražáci stejně jezdíte ZADARMO pouze EC, IC a občas snad i nějakým Ex.
0/0
22.1.2004 15:27

cejkis

Re:
jednotka 471 se ti nelíbí ?
0/0
22.1.2004 15:54

Anti ČD

Re:
Nejsem nádražák, toto neznám.. Občas bych klidně vlakem jel, ale skutečně kvalitními vozy jako např. ve Švýcarsku nebo v Německu. Ale to by se u nás muselo změnit hodně věcí, včetně přístupu odborářů na dráze.. A nic jiného než konkurence a privatizace tomu nepomůže.
0/0
22.1.2004 16:00

cejkis

Re:
zkus se kouknout, podle mě to je na Evropské úrovni o čem svědčí i export...najdeš tam samo i všechny dříve vyráběné vozy a soupravy
0/0
22.1.2004 16:37

raicafu

Hurá!!!!!!!!!!!
Konečně propouští, snad odbory pochopí, že je to v zájmu fungování železnice. Takhle zašitý lidi jako v CD se nikde jinde nenajdou. Samozřejmě si každý myslí, že má strašně důležitou funkci v ČD, ale propouštění je jediná cesta k cesta k aspoň částečnému fungování.
0/0
22.1.2004 13:18

Jack

A proč ne 30.000 ?
I tak by jich tam zůstalo dost.
0/0
22.1.2004 12:55

King Maiky

Re:
6 nebo 30 tis. - je to jedno. Tak i tak budou placeni ze státních peněz... (ČD - Úřad práce)
0/0
22.1.2004 13:04

noky

Re:
 udrzba, vystavba  cest se  plati sukromne ?
0/0
22.1.2004 14:15

Anti ČD

Re:
Platí se zdaní, nás motoristů - DPH z benzinu, spotřební daň, silniční daň, dálniční známky. Zdá se ti to málo?? Navíc, cesty používají hasiči, policajti, záchranky, zásobování, MHD, cyklisti.... Mám pokračovat??
0/0
22.1.2004 15:30

Kevlar

Re: pokračuj.....
0/0
22.1.2004 15:35

Anti ČD

Re:
Už mě bolí ruka a navíc, je to zbytečný... Odboráři na ČD žijí v jiném světě!!
0/0
22.1.2004 15:44

noky

Re:
hmm.. vcelku by ma zaujimalo kolko vyberes uz len na znamkach, ale nemyslim ze spotrebna dan, DPH a jednoducho dane za naftu nahradia investovane ciastky do cestnej siete, tie su obrovske, stoji to kvantum ,mesta a regiony.. ja nehovorim ze cestnu siet netreba, ale kvoli zahustovaniu dopravy sme donuteny stavat nove nove komunikacie, sotji to peniaze, zivoty ludi ktory na prepchatych cestach doplacaju na svoje alebo chyby druhych.. JA netvrdim ze v CD je vsetko v poriadku, ale buducnost dopravy, kedze CR ani SR nema vodne cesty je prave v zeleznici, aby sa dalo vobec na cestach pohnut a aby sa nedevastovala aj ekologia krajiny. Predstav si  D1 bez tranzitov(kamiony), trebars by sa nalozili na na nemeckych hraniciach na zeleznicu a na vychode zas vyhadzali von.. kedysi to fungovalo ako kontajnerove vlaky, a slo to.. teraz ked je presun tovaru este vacsi, nakladna doprava stagnuje.
Dopravcu nik neprinuti za lacnu naftu menit cestu za zeleznicu.. no tak si dobrovolne z ciest urobme kamionove zavodiste, ludi natlacme do autobusov, a skusme sa este autom dostat z Prahy do Brna..
0/0
22.1.2004 16:41

příspěvek

Re:
ČD se tranformovaly na dva podniky a provoznbí není již státním podnikem. pokud stát převeme nějaké závazky soukromého podniku je to bud že ho vlastní nebo kvůli strategickému zájmu vlasti. ČD je třeba zeštíhlet ale také je třeba jejich funkčnost zachovat i kvůli mezinárodním závazkům které nás zavazují. podpora sociálně přijatelného propouštění je jediná možnost jak z drah udelat prosperujici státní podnik.
0/0
22.1.2004 13:12

Daňový soumar

Re:
Svatá ty naivní prostoto! Co je to strategický zájem vlasti
0/0
22.1.2004 14:58

Anti ČD

Re:
100% vlastníkem je stát, není to žádný soukromý subjekt, i když si říká a.s. .... ČD se rozdělily, aby mohly čerpat více dotací... Dokud nejdojde k prodeji resp. k umožnění konkurence i na hlavních tazích, bude jakákoliv tzv. reforma na nic!!!!
0/0
22.1.2004 15:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.