Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy loni prodělaly téměř miliardu

České dráhy skončí podle předběžných údajů loňského hospodaření s účetní ztrátou 998 milionů korun. "Plán přitom počítal se záporným výsledkem 1,5 miliardy korun," řekl generální ředitel drah Petr Kousal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Housing Construction

Miliarda sem, miliarda tam ...
Jen tak mimochodem, taky bych věděl o nějaké té miliardě, kterou vás už stála třeba dálnice do Ostravy.
0/0
6.2.2004 9:38

Celer- Horák

Co k tomu dodat?
Již řadu let se na ČD doplácejí miliardové dluhy a vláda s tím nic nedělá,protože to vždy za ní zaplatí daňoví poplatníci ale už toho bylo dost!!!Nikdo nechce,aby byly ČD státním podnikem.Prodat ČD zahraničnímu investorovi je jediné rozumné řešení
0/0
6.2.2004 9:14

Jirka Z

Re: našemu privatizátorovi
Mám pro tebe jeden skvělý návrh na podnikání: kup si autobus z padesátých let, voz s ním cestující z Prahy do Brna po polních cestách a snaž se tak vydělat na dálnici. Až zkrachuješ, tak možná pochopíš, co tady plácáš za nesmysly.
0/0
6.2.2004 10:12

agent Doucha

Re: Ty budeš asi dělat na dráze že ano Jirko Z
Jezdím vlastním vozem již 35let a vím,že z Prahy do Brna nevede polní cesta ale dálnice(i když nestojí za nic)Vydělat a koupit si auto může dneska téměř každý a také to skoro každý již udělal.Nevím proč bych si měl kupovat autobus zrovna z padesátých let?Když už tak snad něco novějšího,ne?Až zkrachuji,i když si myslím,že toto mi opravdu nehrozí,začnu dělat něco jiného abych nebyl nikomu na obtíž,přítěží jako jsou pro národ ČD se svými neustálými dluhy Hezký víkend hochu,vzpamatuj se?
0/0
6.2.2004 13:39

Jirka Z

Re: Budeš se divit, ale nedělám
To, že do Brna vede dálnice samozřejmě vím. Uvedl jsem jen příklad toho, v jaké situaci by se přibližně nacházel zoufalec, který by chtěl zprivatizovat železnici, pokud by nebylo jeho jediným cílem ji levně rozprodat. Bez miliardových investic by z ní nikdy nic moderního neudělal. Budeš se divit, ale na dráze taky nedělám. Jen se obávám, že automobilová doprava nám pomalu, ale jistě začíná přerůstat přes hlavu a železnice to může aspoň trochu zpomalit. Pokud bys ji zlikvidoval, tak už by to byl totální (s omluvou) průser.
0/0
6.2.2004 16:38

drevak_patlak

Re:
Souhlas. Autem už se dneska jezdí příliš mnoho a často naprosto zbytečně i tam, kam by se dala použít veřejná doprava. Ale nutit lidi nelze, lze jim jen nabídnout kvalitní veřejnou dopravu za rozumnou cenu. A to bez investic nejde.
0/0
6.2.2004 21:44

josemario

Odstupné
Nechápu jak múže takto prosperující podnik vyplácet odstupné při propuštění 100.000,-Kč. Fakt, v tom našem státě je tak velký socialistický bordel, že je z toho na blití...
0/0
6.2.2004 7:59

drevak_patlak

Re:
Nadstandardní odstupné je výmysl státu, který tak řeší sociální otázku. Je to stejné jako u horníků na Ostravsku. Problém je, že stát se zavázel připláce na nadstandardní odstupné, leč platit se mu nechce. Takže ČD budou muset buď propustit méně zaměstnanců (na kolik jim vláda dá odstupné) nebo to doplatit ze svého, nebo je vyhodit bez odstupného a riskovat oprávněnou stávku. Každý případ je bude stát dost peněz, viník je při tom vláda. Je to pěkný bordel a nechtěl bych být v kůži vedení ČD.
0/0
6.2.2004 15:50

a666

ČD, stát a ti druzí
Ke koridorům: Je úžasné, že se konečně alespoň "něco" děje. I když je fakt, že nějaká moudrá hlava rozhodla o max. rychlosti 160 km/h  a jiná moudrá pak nakoupila Pendolina...
Byl jsem u slavnostního zahájení výstavby a následně i slavnostního otevření koridoru Praha - Děčín. Tak např. na zastávce Hrobce se stavbaři a projektanti "vyřádili". Zastávka jak v okresním městě, podchody jak do metra ale vše strašně daleko od nádražní budovy a přístupových cest. Novostavba uprostřed polí v obci se snad "50 čísly". Byl jsem tam celkem od 12 do 19 hod. a zastavily tam jen 2 lokálky. Na to peníze jsou.
Při otevření jsem projel ceslou trasu. Vtip byl v tom, že se slavnostně otvíralo něco co ještě nebylo úplně hotovo - a do dnes není. Část cesty jsem strávil i na lokomotivě a tak vím, že těch 160 km/h jsme si mohli užít jen na jednom krátkém úseku a zbytek pak max. 130 km/h, průměrně ale 80 km/h. Celkové zrychlení na této trati po rekonstrukci na cestovním čase 10 max. 15 min. - sláva o))
Jednoho dne jsem se chtěl vypravit vlakem do Plzně. Tak jsem si zadal na netu (idos) vyhledání spoje a jaké překvapení. Zjistil jsem, že vlakem se z Prahy do Plzně dostanu za 140 Kč, ale současně též mi bylo nabídnuto několik spojů busem cca za 70 Kč...???
Ale abych jen "neremcal", věděl bych jak na to, zkrátka dejte mi dráhy na povel a uvidíte ten cvrkot a to myslím vážně. Nějaký Dušek a jeho společenství nemakačenků zvané odbory by těžce zaplakaly. To by byl takový rachot, který tady ještě nebyl, ale pak by se neoslavovalo, že dráhy prodělaly jen 1 miliardu a přitom měli v plánu mínus 1,5. Doufám, že si za toto "pozitivum" v jejich tureckém hospodářství dají nějaké mimořádné odměny.
Vláčkům zdar
0/0
6.2.2004 2:04

hbf

Re:
Klasická ukázka slepičího mozku. Jízdní doba Praha Ústí nad Labem dělá 66 minut. Při 103 kilometrech to průměrem 80 km/h nejde. Zrychlení oproti stavu před koridorizací je kolem dvaceti minut, což je na sto kilometrech po čertech mnoho. Koukněte do staršího jízdního řádu ....
Praha - Plzeň - ano 140 Kč je za obyčejné jízdné jízdné. Zakoupením Zákaznické karty to klesá na cca 80,- Kč, při zpáteční jízdence jste na těch 70 také. Funguje to jako u telefonování - dražší paušál, levnější jízdné/hovorné. Bez paušálu dražší jízdné/hovorné.
Nádražáky vyhodit - ano, hned jak management dokáže sehnat prachy na modernizaci infrastruktury, která mnohde pamatuje císaře pána a ve své většině aspoň Hitlera. Nedivte se, že 60 let straé zab. zař. potřebuje více obsluhujícího personálu, než současné digitální zařízení. Jistě víte, že na těch koridorech se už vyházelo několik set lidí .....
0/0
6.2.2004 7:39

drevak_patlak

Re:
Maximální rychlost 160 km/h není nějaký ýmysl, ale je to norma. Je to maximální rychlost, kterou se smí jezdit po trati, kde jsou např. úrovňové přejezdy nebo zastávky. A zrušit zastávky na většině míst nejde, obvykle tam bývá velká příměstská doprava. Taková trať Brno-Břeclav je způsobilá i pro vmax přes 200 (jelo se tam zkušebně tuším 216 km/h). Ale ty davy dojíždějících do Brna např. ze Zaječic aspol. by vás hnay, kdybyste jim chtěl zastávky zrušit. To by se musela postavit úplně nová trať a na to nikdo nemá. Časová úspora by mohla být větší i u současných koridorů, ale Klausovy búsporné balíčky se projevily i tady, např. se nenapřimovaly oblouky umezi Ústím a Lovosicemi.
Současné EC je schopno jet Holešovice-Ústí za cca 53-56 minut podle počtu vagónů. Výkonější lokomotiva by sundala další minutky, s Pendolinem můžete jít o dalších 10 minut dolů. Před koridorizací minimálně 1:15. Je to málo?
0/0
6.2.2004 15:58

sitkon

objektivně
S prominutím, je lhář, kdo tvrdí, že autem na Slovensko se dá dojet levněji, seriozním průzkumem, který jsem loni prováděl a který v sobě nesl veškeré náklady mimo nákladů externích (čas, životní prostředí) jsem došel u průměrného auta (dejme tomu Škoda Felicia) i při nejoptimističtějšíc propočtech k číslu 3,6 Kč/km. Pozor! Je špatný ekonom ten, kdo počítá jen cenu benzinu. S prominutím - jako někteří novináři. Na druhou stranu musím uznat, že kvalita zaměstnanců ČD je na pováženou. A právě proto mě zamrzí, když vidím mladého člověka, který se snaží dělat to, co má a dělá to dobře a bohužel je stejně ohodnocen finančně i veřejností jako šedý průměr. A produktivita práce na ČD? Škoda mluvit. Bohužel management ČD za to prakticky nemůže. To si "neseru do huby". Vlastníkem ČD je stát a dokud tu bude Špidla, lepší to nebude, i když vpravdě, stát je vždycky špatný vlastník.
0/0
6.2.2004 0:04

Atomas

Náklady
Docela by mě zajímalo, jaké platy má managment tak velice úspěšné firmy, jako jsou ČD....
0/0
5.2.2004 22:33

uran235

Re:
Ja znam osobne jen par nadrazaku, ale vsichni se shoduji v tom, tuhle praci by za nic nemenili a ze do prace si chodi hlavne odpocinout. A maji za to relativne slusny penize. O sefech radsi nemluve.
0/0
6.2.2004 0:03

sersa

Zprivatizovat!
0/0
5.2.2004 22:15

eliska

.....pozor pozor
...vysilani preruseno....dulezita zprava....oranzova barva.....koza jacksonove neni kozou....je to granat, nebo torpedo....pri odjisteni vybouchne nebo vyleti....
0/0
5.2.2004 19:21

ondradve

presne tak
priklad :
 jedu vlakem ec (normalni rychliky uz do brna ani nejezdi, holt si musim priplatit 60kc) z prahy, dosel sem pozde a tak uz neni skoro nikde volne misto, konecne se pridam k 5ti dalsim lidem do kupe.....
 
asi za 40 minut dojde protivna pruvodci a zahuhla neco jako jizdenky, tak ji podavam jizdenku a predstavte si ze ze vsech 6 lidi jsu jediny. ostatni maji rezijky a jedou zadarmo.
tak proto stoji ten listek tolik, ono totiz aby platil kazdy 6. cestujici to se opravdu asi nevyplati a ona uz pak nejaka ta miliarda na konci roku nevyjde.
 
nejhorsi je ze to kolikrat jede v jakem vlaku nekdo na rezijku se ani nikde nezaznamenava..takze nikdo nema prehled kolik lidi ktery¨m vlakem vlastne jezdi...
 
sou to pekne sv...ne, REZIJKY ZRUSIT, ODBORARE POSLAT DO DOLU, A VSECHNY TY NADBYTECNE ZAMESTANCE POSLAT UKLIZET HAJZLY DO VLAKU (uz jste tam nekdy nekdo konal potrebu?? upreme vas tedy lituji)
0/0
5.2.2004 18:08

Kendy

Re:
Ty seš nejakej chytrej. Nebo tedy spíše blbej, protože z Prahy do Brna jezdí převážně rychlíky bez příplatku. Nemůžeme holt za to, že jseš trouba platíš příplatek :-). Jinak za poslední dva roky, kdy vlakem jezdím docela často (za volantem se čte hrozně špatně) se zvedla podle mého kvalita cestování (i přesto, že se jedná stále o tytéž vlaky, co jezdili před dvaceti lety), ale většinou už nenarazíte na bordel - tedy pokud nenastupujete někde uprostřed tratě, třeba  v Kolíně. Jenže za nepořádek mohou prasata - lidé, kteří se chovají ve vlaku jako v dobytčáku.
Jinak režijku bych také zrušil a možná by to chtělo udělat nějakou pořádnou razii a skutečně zjistit co mají dráhy za majetek a jak efektivně ho využívají. Myslím, že by se z toho dala vymáčknout nějaká kačka.
0/0
5.2.2004 20:11

Petr V.

Re:
Ze se zvedla za posledni dva roky kvalita cestovani? Tak to kamarade neni blbej on, ale ty a tuplovane""
0/0
5.2.2004 22:32

hbf

Re:
Kdybyste nekecal. V EC Praha Brno se nepřiplácí, jedete za paušál 160,- Kč/cesta. Nebo na KMB za cca 155,- Kč.
Obyčejné rychlíky a expresy o Brna samozřejmě jezdí.
Režijka neopravňuje k jízdě bez příplatku v EC/IC. Navíc jízenek, které se neoznačují, je více, když máte třeba síťovou, tak na průvodčí taky jen mávnete ....
Záchody - ano bývají dost zoufalé. Daly  a měly by se uklízet mnohem lépe, nicméně zkusme zauvažovat nad tím, kdo je asi zašpinil ... že by ti cestující, chudáčci, kteří si musí zaplatit za to, aby mohli s*át a ch*át na podlahu?
0/0
6.2.2004 7:29

Jirka

Zbytečně mnoho
Dráhy v ČR by se měli snažit omezit dopravu na komerční. Ponechat pouze Inter., Euro. atd. Takové malinké hovínko u cesty jako bezesporu ČR je a tolik drah je pro pokladnu neúnosné.
0/0
5.2.2004 15:35

hockeysta

no tak
to je skutečnej úspěch. Mají nižší ztrátu, než předpokládali. Možná by stálo za to tu miliardu napsat červeně a proloženě. (nevyjít za rok o miliardu a pokládat to za úspěch to je plně dle nádražácké logiky). Nemám je rád.
0/0
5.2.2004 15:22

Elvis

Nadrazaci
Nejvice me na CD vadi, jak si vazi svych lepsich klientu. Jezdim kazdych 14dni na Slovensko 1. tridou a u kazdeho nadrazi se modlim, aby si ke me neprisedl nejakej usmolenej nadrazak, kterej to ma navic zadarmo!
0/0
5.2.2004 15:15

taksi

Re: a to maj jezdit druhou třídou?
 víš jaká je tam špína
0/0
5.2.2004 15:28

eliska

Re:
0/0
5.2.2004 19:43

George33

Vlak je drahý...
Vlak je opravdu dost drahý,dost špinavý,dost pomalýa dost nepohodlný. S Prahy do Děčína ve dvou jedu autem pohodlněji rychleji a levněji o pořádku a čistotě nemluvě.EUROCITY a INTERSITY je docela dobré a proto a´t nádražáci nesmutní letos si splním svůj dlouholetý sen .Pojedu vlakem do Vídně.Už se těším.
0/0
5.2.2004 14:52

drevak_patlak

Není
Z Prahy Holešovic můžete jet právě tím EC do Děčína za cca 1 hodinu a 24 minut, s kilometrickou bankou Vás cesta pčijde na 75,60. Autem nepojedete levněji ani ve 3, a za kratší dobu to taky stihnete jen závodním tempem.
0/0
5.2.2004 16:42

Nemecko

Nemecko
Sem ted v Nemecku a jezdim tady samozrejme i vlakem. Jizdne je tady sice celkem drahy, ale existuji slevy, se kterejma je cestovani HODNE vyhodny. napriklas Wochenendeticket za 30 Eur se kterym muzete jezdit celej den o vikendu po celym Nemecku az v peti lidech. Vyplati se to ale i jednomu. Sice jenom regionalnima vlakama, ale i ty mi pripadaji cistejsi a rychlejsi nez nase rychliky. Sice o techto slevych vam vetsinou nereknou ani na informacich,a le kdyz si to clovek zjisti na netu, tak je to fpoho. A co je prekvapive pro me, jako pro casteho zakaznika CD je to, ze vlaky navazuji a opravdu se da dojet tam kam clovek potrebuje bez zpozdeni i temito pomalaky. Proto se divim ze v CR jezdi porad tolik lidi vlakem.. Ale kde neni konkurence, tam neni pomoci. V Nemecku je podle me velice dobra sit dalnic a stejne lidi jezdej vlakem. Ale to jenom trochu od tematu na srovnani..
Mejte se
0/0
5.2.2004 14:48

Jirka

Re: Nemecko
Jestli to nebude náhodou tím, že tady se na rozdíl od Německa do železnic od 2. světové války neinvestovalo. Co můžeš čekat, pokud pak rychlíky na většině tratí dokážou jet maximálně 40 km/h? Teď se sice stavějí koridory, například ten do Ostravy stavějí už asi 10 let a stále ještě třetina chybí. Ale to jen České dráhy nevyřeší, to jsou dopravní cesty a ty musí financovat stát, podobně jako dálnice. Ten poměr investic je zatím značně nevyrovnaný. Mimochodem, i na té rozkopané trati z Prahy do Ostravy je cesta vlakem stále ještě rychlejší a pohodlnější než autobusem. I když uznávám, že podobných příkladů asi moc není. Nadávat na špatný stav železnic je sice hezké, ale omezovat kvůli tomu do nich investice nebo je rovnou rušit je asi stejně absurdní jako kdyby někdo tvrdil, že silnice jsou rozbité a ucpané, a proto nemá smysl žádné nové stavět. Ale to většině asi dojde, až se tady všichni v těch výfukových plynech udusíme, zblbneme hlukem a budeme v tom betonu marně hledat nějaký strom, případně až se budeme bát ujít pár kroků pěšky z obavy, aby nás někdo náhodou nesrazil při překonávání rychlostních rekordů.
0/0
5.2.2004 18:59

viv

CD
pro rok 2004 bude ztrata z osobni dopravy jeste vetsi, protoze jsem zacal jezdit do prace autem..:o)))
ta sprostota nadrazaku je hnusna, delaji vse pro to, aby osobni doprava byla pro nezajem cestujicich uplne zrusena....
musim k tomu jeste dodat, ze vetsinou nebo spis skoro vzdy jsou hnusni ti stari nadrazaci a stari puvodci, ti mladi jsou zcela v pohode - ba co vic, jsou i prijemni... jinak vlaky mam rad a vzdy jsem vlakem rad jezdil....v patek jedu na Slovensko na navstevu a jedu opet autem, protoze to je mnohem levnejsi nez jet vlakem...dokud to bude vlakem stat vic nez autem, tak lidi do vlaku nic nepritahne....
ahoj
0/0
5.2.2004 14:35

turista

Re:
Muzes nejak osvetlit, proc si myslis, ze je na Slovensko levnejsi jet autem ? Nejaka cisla, nebo tak ?
0/0
5.2.2004 17:33

STEPAN

To je blud
Nezapomen k benzinu pripocist asi 2 az 5 korun za kilometr - podle toho, jak moc se auto cestou znehodnoti (pneu, praskle sklo, zniceny motor ...). A kdyz se k tomu pripocte jeste skoda na zivotnim prostredi a volny cas straveny rizenim, tak je vlak nekolikrat levnejsi.
0/0
5.2.2004 19:15

Kendy

Re:
Jenze takhle se to pocitat neda, protoze i kdyby auto stalo v garazi, tak hnije :-).
0/0
5.2.2004 20:16

apokar

Re:
Hmmm - taze podle tebe se po 100 000 najetych kilometrech znehodnoti auto o 200 az 500 tisic korun?
0/0
5.2.2004 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.