ČD, stát a ti druzí
Ke koridorům: Je úžasné, že se konečně alespoň "něco" děje. I když je fakt, že nějaká moudrá hlava rozhodla o max. rychlosti 160 km/h a jiná moudrá pak nakoupila Pendolina...
Byl jsem u slavnostního zahájení výstavby a následně i slavnostního otevření koridoru Praha - Děčín. Tak např. na zastávce Hrobce se stavbaři a projektanti "vyřádili". Zastávka jak v okresním městě, podchody jak do metra ale vše strašně daleko od nádražní budovy a přístupových cest. Novostavba uprostřed polí v obci se snad "50 čísly". Byl jsem tam celkem od 12 do 19 hod. a zastavily tam jen 2 lokálky. Na to peníze jsou.
Při otevření jsem projel ceslou trasu. Vtip byl v tom, že se slavnostně otvíralo něco co ještě nebylo úplně hotovo - a do dnes není. Část cesty jsem strávil i na lokomotivě a tak vím, že těch 160 km/h jsme si mohli užít jen na jednom krátkém úseku a zbytek pak max. 130 km/h, průměrně ale 80 km/h. Celkové zrychlení na této trati po rekonstrukci na cestovním čase 10 max. 15 min. - sláva o))
Jednoho dne jsem se chtěl vypravit vlakem do Plzně. Tak jsem si zadal na netu (idos) vyhledání spoje a jaké překvapení. Zjistil jsem, že vlakem se z Prahy do Plzně dostanu za 140 Kč, ale současně též mi bylo nabídnuto několik spojů busem cca za 70 Kč...???
Ale abych jen "neremcal", věděl bych jak na to, zkrátka dejte mi dráhy na povel a uvidíte ten cvrkot a to myslím vážně. Nějaký Dušek a jeho společenství nemakačenků zvané odbory by těžce zaplakaly. To by byl takový rachot, který tady ještě nebyl, ale pak by se neoslavovalo, že dráhy prodělaly jen 1 miliardu a přitom měli v plánu mínus 1,5. Doufám, že si za toto "pozitivum" v jejich tureckém hospodářství dají nějaké mimořádné odměny.
Vláčkům zdar