Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smetka dostal za H-System 12 let

Po šesti letech se klienti H-Systemu dočkali. Petra Smetku, zakladatele firmy, poslal soud za podvod, zpronevěru a poškozování věřitele na 12 let do věznice s ostrahou. Nalákal 1200 lidí na levné bydlení, jejich peníze ale nakonec použil na úplně jiné věci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

specialista

Pavel Streda
je odbornik na dvoudimensionalni elektronovy plyn
0/0
23.2.2004 17:35

Michalll

Zajímavé jsou i zisky
obhájců.
Naštěstí se hlavní ztráty netýkají státu, ale investorů. Pravděpodobně by je investovali do jiného obdobného skandálu.
německá spolehlivá firma se vším ručením jim však zřejmě smrdí dodnes, inu jejich volba, volba vlastenců v Evropě, pokud na to mají....
Michal, Libčeves, t. 603771186
0/0
23.2.2004 16:32

prase

ten se má
ten se má, byl aspoň chvíli v žitě
já ho chápu, najednou mu začaly na účet chodit takový peníze a těch lákadel všude kolem...
0/0
22.2.2004 16:57

mila

HSYSTEM A ENRON
BYDLIM V USA A TROCHU MI TO PRIPOMINA ENRON.JEDEN TULNELAR UZ SE RADEJI ZASTRELIL,DRUHY SEDI NA 10 LET A TEN TRETI SE SOUDI TED.......ROZDIL JE POUZE V TOM,ZE TEN CESKY SOUD TRVAL TAK DLOUHO....JENOM BYCH POPRALA VSEM CESKYM TUNELARUM,ABY SI ODSEDELI VEZENI V AMERICE,ABY JIM TO  MOHLI STRKAT CERNOSI NEKAM........ZA VSECHNY TY POSKOZENE RODINY S DETMA...TECH JE MI OPRAVDU LITO.....
0/0
22.2.2004 16:11

svobodny obcan

odjinud
Na poslednim stranickem skoleni jsme zrovna meli tema " utlak cikanu a jejich tezke postaveni v boji za mir ".Po precteni a probrani materialu jsme museli skoleni prerusit - vetsina ucastniku plakala a jednu soudruzku jsme museli nechat prevezt zachrankou do nemocnice, nebot plac presel v nezastavitelnou skytavku.Ja sam, ac uz jsem mnohe vedel, jsem byl predlozenym materialem hluboce otresen. Rasisti a jejich prisluhovaci ve statni sprave jdou uz dnes tak daleko, ze nejen uvazuji o tom, ze by meli cikani pracovat, ale cim dale casteji a drzeji se ozyvaji hlasy, ze by meli platit najemne, nevyhazovat odpadky oknem a posilat deti do skoly. Tak az tak daleko to doslo v republice, ktera opustila principy proletarskeho internacionalismu.Tato nehorazna zverstva pachana dnes na cikanech, budou jednou spravedlive potrestana a na miste kde stal kdysi v Praze Stalinuv pomnik bude stat sousosi cikana v objeti nekolika pracovnic socialniho uradu.
 
         
0/0
19.2.2004 22:56

Jack London

pravda
Hrozně dobrý , plně souhlasím se zněním, dovolil bych si ještě dodat že to je další rána pro naši ekonomiku a i když to tady pan svobodný občan napsal v dosti povedeném a humorném podání, tak to zas až taková sranda není , protože na to doplácíme všichni. A je to taková černá díra pro naše finance. Ale vláda je šikovná a poradí si s tím jednoduše, stáhne o peníze slušné občany, ať se ti romové nebo cikáni mohou klidně množit a hrát automaty chlastat a žrát. A nic nedělat pro společnost jako takovou.
0/0
21.2.2004 15:46

svobodny obcan

Smesne nizky trest
LV, Kick a podobni hajzlove (ano, jsem presvedcen, ze jsou to hajzlove) asi patri do skupiny podnikatelu, pro ktere podnikat znamena okradat druhe.
Za spatny podnkatelsky zamer by mel podnikatel take nest odpovednost.
Tady v pripade pana Zmetka se vsak jedna jasne o PODVOD.  Chapal bych, kdyby pan Zmetek rekl, "spletl jsem se, vybranepenize nebudou na stavbu stacit. Musite doplatit nebo vam penize vratim". Ale tak to nebylo. Pan Zmetek ukradl 1.2 miliardy kc urcenych na staveni a po tzv krachu podnikatelskeho zameru nezustal ez prostredku, ale sam byl vlastnikem mnoha nemovitosti.
Pan Zmetek je zruda, ktera zpusobila mnoha lidem nestesti: krome toho, ze asi 150 lidi prislo o penize, 3 si sahli na zivot, nekteri dostali infarkt, nektere rodiny jsou rozvracene atd. Za to je fakt 12 let malo.
Kdy za kazdeho okradeneho cloveka mel dostal JEN 1 rok kriminalu, tak by mal spravne dostat celkem 150 let. A to uz vidim jako spravedlivejsi trest.
 
 
0/0
19.2.2004 21:23

svobodny obcan

Re:
Pardon pan Zmetek neokradl 150 lidi. 150 domu zustalo rozestavenych. On vlastne okradl 1200 lidi. Tazek trest by mel byt 1200 let.
Nekdo tady psal, ze za vrazdu dotavaji zlocinci menci tresty nez Zmetek. Kdyz pominu to, ze Zmetek zapricinil to, ze si 3 lide sahli na zivot, tak bych jeho smesny trest 12ti let srovnal treba s trestem 25 let pro paseraky drog z Thajska. Tak kolik by tedy mel dostal pan Zmetek ? Tech 100 let urcite.
Jo pokud by si poctivym podnikanim vydelal treba miliardu, tak mu ji preju. Kdyz lidem dodal to na cem se domluvili a jeste na tom vydelal, tak mu nikdo soudny nebude zavidet limuzinu. Ale je HAJZL Zmetek jeste v dobe, kdy dluzil lidem pres miliardu korun vlastnil nemovitosti a vlastnil auto. To je neskutecna zlodejna a drzost. Proste mel vratit alespon cast toho co dluzil a chodit pesky. Tak by to bylo spravne.
 
0/0
19.2.2004 21:53

svobodny obcan

ach ty preklepy
 
Pardon pan Zmetek neokradl 150 lidi. 150 domu zustalo rozestavenych. On vlastne okradl 1200 lidi. Takze trest by mel byt 1200 let.
 
Nekdo tady psal, ze za vrazdu dostavaji zlocinci mensi tresty nez Zmetek. Kdyz pominu, ze Zmetek zapricinil to, ze si 3 lide sahli na zivot, tak bych jeho smesny trest 12 let srovnal treba s trestem 25 let pro paseraky drog z Thajska. Tak kolik by tedy mel dostal pan Zmetek ? Tech 100 let urcite.
 
Jo pokud by si poctivym podnikanim vydelal treba miliardu, tak mu ji preju.Pokud by lidem dodal to, na cem se domluvili a jeste na tom vydelal velke prachy, tak mu nikdo soudny nebude zavidet limuzinu. Ale ten HAJZL Zmetek jeste v dobe, kdy dluzil lidem pres miliardu korun, vlastnil nemovitosti a vlastnil auto. To je neskutecna zlodejna a drzost. Proste mel vratit alespon cast toho co dluzil a chodit pesky. Tak by to bylo spravne.
0/0
19.2.2004 21:57

Kick

to Jack:
Ano... to zni spravne... ale jak to udelat, kdyz cast penez se spatne prohospodarila a zbytek je v konkurzni podstate... neni v lidskych moznostech to splatit, ackoliv asi Smetka bude platit do smrti...
0/0
19.2.2004 19:11

Jack London

Re:
Sám také nevím, ale pokud nebude schopen uhradit vzniklou škodu, pak 12 let s možností propuštění ( dobré chování, intervence finančních prostředků), je trest nepřiměřeně nízký.
0/0
19.2.2004 19:59

Jack London

Přání
Také bych si přál, aby to panu Smetkovy vyšlo. Ale souhra náhod tomu chtěla , že to skončilo pro spoustu lidí katastrofou. Pan Smetka byl podnikatel jako každý jiný a podnikatel musí nést určitá rizika. Podnikal s určitým záměrem ať již čestným nebo nečestným, také za své podnikatelské záměry pobíral mzdu.Bohužel vznikla určitá škoda kterou je třeba uhradit, mam za to že už bylo dost mávání rukou nad miliardovými ztrátami. Podnikání není hra ve které nenesete žádnou odpovědnost, jak bylo zvykem po listopadu. Myslím že asi nikdo nemá radost z toho že dostal 12 let, ale radost by byla , když by pan Smetka vrátil lidem jejich finanční prostředky.
0/0
19.2.2004 18:54

VITA11

Re:
myslím,že to byla levá hned od začátku,nebo po měsíci.Jen vráželi peníze klientů do reklamy a zbytek projídali a ten další zbytek zastavili Pan Smetka je levák bez charakteru.
0/0
19.2.2004 19:10

Kick

Re:
S tim nesouhlasim... byl jsem od zacatku zastance nazoru, ze to byla levarna, ale posledni 2 roky sem venoval velkou cast sveho volneho casu studii tohoto pripadu a seznamil se se spoustou lidi kolem toho a muzu dat hlavu na spalek, ze to bylo seriozni...
0/0
19.2.2004 19:14

Standa

Re: souhra náhod ???
Už v době kdy lákali klienty věděli, že jsou silně zadlužení, že jsou ve skluzu s výstavbou toho co už mělo být hotové, atd. To nebyla souhra náhod, ale předem promyšlený sprostý podvod.
0/0
20.2.2004 8:15

Kick

to Standa:
Nehazej na ne neco co neni zase uplne pravda, utrpeni lidi je jedna vec, ale vytvaret tu neobjektivni pohledy s tim, ze jezdil limuzinou, coz neni pravda a take to s tim hotelem se vysvetlilo.
0/0
19.2.2004 18:24

Standa

Re:
Buďte přesnější. Rádoby vysvětlilo a uvidíme jak to bude dále. V ranných fázích kauzy moc zkroušeně nevypadal. Je to jen divadélko, protože začíná mít horkou půdu pod nohama.
0/0
19.2.2004 18:28

Kick

Kydalka
Pro Vás, co obhajujete Kydalku bych chtel upozornit, ze ackoliv souhlasim se soudem, musim priznat ze soudce je psychicky vazne naruseny, bavil jsem se s myma znamyma (oba klienti H-sytemu, oba psychologove), kteri navstevovali soud a byli zdeseni projevem soudce, rikali ze takovym se odebira svepravnost, pry neni zpusobili ani soudit, byli pry u toho, jak serval vlastni prisedici soudkyne za nejakou hloupost az se bali promluvit, myslim, ze podlehl politickemu tlaku.
0/0
19.2.2004 18:21

Vojta

Go Kick yourself!
Ty blbečku, já viděl Kydalku na vlastní oči u soudu a tak ostrýho soudce s tak precizní prací s fakty by snad bylo nejlepší naklonovat.
0/0
25.2.2004 13:54

Almuzna

Prisny trest ...
vzdyt oni jen potrebovali trochu penez na rodinne vydaje
0/0
19.2.2004 18:18

Standa

Nevěřím vlastnímu zraku - dokončení
V podobném výčtu rozvrácených rodin, zlomených lidí a zničených životů by se asi dalo pokračovat. Srovnávat tohle s jednorázovým násilným činem je zavádějící. Obojí je zlé, ale tohle je v mnoha ohledech ještě horší. 12 let je směšně nízký trest pro bez skrupulózního gaunera, který má tohle na svědomí.
Podnikatel kterému nevyšel jeho záměr. Ha ha. Peníze čile používal pro soukromé účely. Ještě na počátku procesu si jezdíval k soudu černou limuzínou. Zastupují ho asi tři právníci - asi pro ta jeho kukadla. Státní zástupce vloni obstavil hotel na Kanárách za bratru 50 milionů. To mi nějak nevypadá na nepovedený podnikatelský záměr, ale spíše na totální podvod. Trest je nízký. Primárně by to mělo být doživotí a teprve pokud se pánové rozpomenou, kam že se to ty peníze poděly a vrátí je zpátky, tak pak teprve snižovat. A tvrdý režim bez možnosti si výrazně přilepšit, aby jim došlo, že za nakradené peníze budou moci mít už tak akorát parádní funus.
 
0/0
19.2.2004 18:17

antal

Re: Souhlas - doživotí
Souhlasím, doživotí. Promiňte mi, že nebudu diskutovat, odletám na Mars a vrátím se k diskusi až tady bude fungovat právní systém !! Diskutéři : držte se !!
0/0
20.2.2004 21:57

Standa

Nevěřím vlastnímu zraku
“12 let je příliš mnoho pro neúspěšného podnikatele, atd.” Proberte se laskavě a zkuste se třeba jen trochu pídit po osudech lidí, kteří panu Zmetkovi sedli na lep.
 
Pár příkladů:
Tři si už sáhli na život, dva prodělali infarkt, mnohým se rozpadlo manželství. Desítky z nich přežívají jen díky antidepresivům.
Zřejmě budeme na chalupě bydlet do smrti. Žijeme vlastně v jedné místnosti. Kluci ani nemají vlastní pokoj, jsou natěsnaní v podkroví, kde se dospělý člověk nepostaví.
Holky přes léto skoro nevidím. Jsou u babičky na venkově, kde si tolik neuvědomují tu zoufalou situaci a kde se jim nikdo neposmívá, že nemají módní oblečení a kolikrát běhají skoro pořád bosky, aby si neopotřebovávaly botky, které jim musí vydržet.
 
V podobném výčtu rozvrácených rodin, zlomených
0/0
19.2.2004 18:14

Kocura

Pohled z ochozů
Českou mentalitu bych přirovnal k divákům finále mistrovství světa,kdy všichni pískají na toho blba,co nevstřelil penaltu.Prosím proto,aby se mnou polemizovali jen ti,co v podobném okamžiku byli a vědí o tom své.To co chci sdělit je spíš svědectví,než názor. Nejsem Smetkův přítel ani kamarád,setkal jsem se s ním maximálně 10x.Naposled před zahájením masivní kampaně na prodej domů H-Systemu.Byl jsem rok jako externí spolupracovník 1ČARS - sestřiné společnosti H-System.Smetka mě,stejně jako ostatním nabízel spolupráci při prodeji domů.Odmítl jsem,mechanismus financování jsem považuval za promyšlený,ale závislý na vnějším prostředí a tedy příliš riskantní.Znal jsem mechanismus a filozofii činnosti 1ČARS,které byl rovněž Smetka zakladatelem.Myšlenka a konstrukce byla správná,skončila však jako v mnoha podobných případech na nejnižších článcích systému.Vím o tom skutečně svoje a kdo zná práci s lidmi potvrdí,že šéf je sice zodpovědný za konečný výsledek,je však nemyslitelné, aby dělal práci za podřízené.Než začnete v opozici kolektivně horlit,vratme se prosím do roku 93,94,95,prohlédněme v tisku ekonomické a legislativní rozbory a komentáře.Institut hypotéčních úvěrů byl zpožděn cca o 20měsíců,v roce 96 byl úrok 16%!Následovaly ekonomické balíčky Klausovy vlády a trh s cennými papíry,o který se měl H-System opřít,tiše skomíral.Nezpochybňuji zodpovědnost Smetky za chyby jichž se on a jeho podřízení dopustili, NESOUHLASÍM ale,že to byl připravený tunel na tisíce klientů.Setkal jsem se s některými,kterí měli dostatečnou erudici,aby odhadli možnost úspěchu a přál jim,aby to vyšlo.Bohužel.Chtěl bych ještě podotknout,že pokud vím Smetka v době zakládání společností neměl zapotřebí organizovat zákeřný projekt a poukázat,že nikam nezmizel a neutekl před zodpovědností,ačkoli by to jistě dokázal.Že si již odseděl 2roky(?) a že stojí více méně dobrovolně na pranýři.Tak se pokrytec a podvodník nechová.Ivan Kocura PRAHA 4.
0/0
19.2.2004 18:09

michal

Re:
pusobis, jako obzalovany z vrazdy, kdyz tvrdi, ja ho nechtel zastrelit, on mi vbehl do kulky....
prober se...smetkuv syn nikdy neplatil v hodpode mensi nez 5000 bankovkou a nikdy nechtel zpatky....taky soucast podnikat. zameru???
0/0
19.2.2004 18:51

recnik

jste mi k smíchu, lůzo!
Jak tu tedy pročítám ty diskuse, tak se musím smát! Stejní tupouni, co vždy píšou: "...ja bych ho zavřel, až zčerná...nebo: pověsit ho hajzla!" tak najednou píšou:" nepřiměřeně přísný trest!". Lidi nevědí co chtějí. Komu to přijde přísný trest za to, že spousta lidí kvůli tomu byla dohnána málem k sebevraždě? Že zbytek života zůstanou odkázáni na něčí pomoc, zatímco ho mohli prožít ve svém domě, na který si vydělali? Kamil Kydalka (soudce) je borec, který excelentně odvedl svou práci!!! Nevymlouval se na právní systém, jež umožňuje průtahy, aby bylo ponecháno právo obviněného se bránit, ale šel důsledně za podstatou problému! Stačilo by sto takových soudců a naše země se stane vzorem spravedlnosti! Ne přísné tresty, ale dostatatek spravedlnosti je cílem právního státu! V méně rozvinuté společnosti by Smetku zlynčovali, to si uvědomte! Kamil Kydalka for president!
0/0
19.2.2004 17:13

Jack London

Re:
Ha ha , také je potřeba si uvědomit že v méně rozvinuté společnosti by asi těžko vytuneloval 1,2 miliardy za výstavbu domečků.
0/0
19.2.2004 17:36

Jitka

Re:
Jo, jsme pro. Jeden z mala normalnich a slusnych soudcu. A chytrych, kteri se nenechali zkorumpovat. j
0/0
23.2.2004 16:49

sandokan

myslím že 12 let je dost
       To je myslím čistá  pravda .Kéž by to šlo tak dál, pak Železný,Kožený a Chvalovský se budou bát soudu.A Ti druzí,jiní také.Když každej z nich když dostane 12 a možná Ti lepší i 15 nebo 20 nebudou se tady dít tyto podvody.Společnost potřebuje (chce)mít někoho odsouzeného.Protože věří že budou potrestáni všichni podvodníci kteří vzlétli jako stíhačky a dopadli na zem jako šutr(kámen).Proto jen více soudců jako je pan Kydalka a jedeme dál,kdo nic neproved bát se nemusí.Ruku na srdce, kdo tady z přispěvovatelů nebo čtenářů má za nehtama tu ukradenou (nepoctivě získanou) miliardu.Vždyť to je 9  nul které poctivě za pár let (to znamená 1-2roky) nikdo nezíská a nezíská to ani za 10 nebo za 100 let. Anebo taky nikdy.
0/0
19.2.2004 17:02

Kick

to Isis & LV
to Isis: zda se ti to primereny, a co kdyby ses octl(a) ve stejny situaci ne tvym zamerem. Myslim, ze ten uz podnikat nebude, ty bys to mel(a) zapotrebi po 12 za katrem?
to LV: Asi tak... jde jen o pripad kterej je videt na verejnosti...
0/0
19.2.2004 16:50

LV

spravedlnost?
Rozsudek je vedený jednoznačně společenskou poptávkou. Větší trest za zpronevěru než za násilný tresný čin? To si zase ty socanský tukani budou pomlaskávat... Každopádně výsměch právnímu státu. 12 let je přiměřený trest možná tak pro vraždu a ne pro hospodářskou delikvenci.
0/0
19.2.2004 16:20

Jack London

Re:
Umím si představit, že za závažnou ekonomickou kriminalitu by měli hrozit i daleko přísnější tresty. Jednak jako prevence a v neposlední řadě i jako zadostiučinění pro poškozené. Závažná ekonomická kriminalita je z mého pohledu ( i když to tak nevypadá), mnohem nebezpečnější než třeba násilná trestná činnost. Z mého pohledu je to tak, že ekonomická kriminalita postihne nás všechny.!!!!!!
0/0
19.2.2004 16:42

baribal

Re:
Problém není v tom, že Zmetkových 12 let je moc, ale v tom, že za vraždu mají pachatelé dostávat 20,25 nebo doživotí! A ne směšné tresty nebo veget ve cvokárně!
0/0
19.2.2004 17:14

Jack London

Re:
Svatá pravda, snad se toho dožijeme, ať už se konečně žije poctivým lidem lépe. Krucinál.)
0/0
19.2.2004 17:38

Jack London

Krize je na něco dobrá
Vzhledem k tomu že naše republika se potácí v ekonomické krizi tak se až!!!!!!!teď snaží došlápnout si na ty, kteří si nakradli v polistopadové euforii a pokouší se je o nasosané finanční prostředky stáhnout. Otázka je zda již není příliš pozdě. Každopádně jen tak dál!!!
0/0
19.2.2004 16:04

Isis2000

12 let neni moc ... ale kdy dojde na ostatni podvodniky?
Smetka vyfasnul 12 let, to mame za kazdych 100 milionku rok ... to neni az tak moc ... ale aspon, ze to neskoncilo vysmechem, ted se jenom bojim, jak dopadne odvolani
jeste by me zajimalo o tom zakazu podnikatelske cinnosti, ta lhuta jim pobezi po dobe odpykani trestu nebo soubezne? ... omlouvam se, nejsem pravnik
kdyz uz to tu nekdo naskounul, u nasilnych trestnych cinu by sazby meli byt vetsi, nikoli temto majetkovym podvodnikum davat min
0/0
19.2.2004 15:42

Kick

Zmanipulovani
Pri nejmensim je tenhle pripad nechutnou propagandou ČSSD... óóó polapili nekoho na akci cisty ruce... tak je to nafouknuty a reporteri se jen chytli a dopotopili to... ty penize mozna jeste stale jsou v levne rozprodavanych pozemcich zkorumpovanym spravcem... Kydalka je trochu psychycky naruseny... to neni vtip, ale diagnoza...
0/0
19.2.2004 15:11

bos

Re:
je skutecne mozne, ze to nase draha (az neskutecne draha :() socialne demagogicka strana skutecne ke sve propagande vyuzije, ale vzhledem k tomu, ze mam mezi klienty h-systemu dva kamarady, domnivam se, ze odsouzeni pana smetky je pro ne alespon nejakou zaplatou na jejich derave rozpocty. a rovnez se domnivam, ze trest je relativne spravedlivy, mozna mohl byt ten zakaz cinnosti dozivotni.
0/0
19.2.2004 15:19

mike

Re: nejsem
příznivec ČSSD,ale tím jsi chtěl naznačit ,že za vlády ODS by Zmetka hrál tenis sTlustým a užíval nakradených peněz???,no pěkně děkuji
0/0
19.2.2004 15:27

kristyan

Re:
Skvěle řečeno
0/0
19.2.2004 17:01

Milkman_Dan

Re:
Omlouvam se ze Vas obtezuji, ale vy jste psychiatr???
0/0
19.2.2004 15:49

karl

Re: ono to
spíš vypadá,že je psychyatr
0/0
19.2.2004 16:15

VitaminS

Slaba utecha
Odsouzenej, to je hezky. 12let s plnou penzi. A pak si muze uzivat ty prachy. Lidi je stejne zpatky nedostanou
0/0
19.2.2004 15:00

Ilovecats

Re:
Pokud jsem to správně pochopil, tak největší Smetkův problém je, že ty prachy nemá - kdyby je měl, tak by je asi vrátil aby nemusel jít do vězení, nemyslíš?
Navíc, ve článku sice nepíší kolik mu je, ale podle vzhledu tipuji minimálně 50 - jak si asi po šedesátce a 12ti letech ve vězení asi bude užívat?
Koupí si luxusní berle?
Podle mě je trest až příliš tvrdý pro neúspěšného podnikatele-podvodníka. I za vraždu dostaneš míň.
0/0
19.2.2004 15:35

Ilovedogs

Re: Ilovecats
.......omyl, je mu 43 let....................ale souhlasim ze vypada s prehledem na zminenych 50................
0/0
19.2.2004 17:08

Martin Kalousek

Justice
Tento trest mi prijde velice spravny , otazka je, proc trvalo odsouzeni tak dlouho?
0/0
19.2.2004 14:56

Novak

A co Dlouhy a Kocarnik
A co nasi zlatticka z 90.let. Mr.Dlouhy a Kocarnik-kdy na ne dojde...
0/0
19.2.2004 14:14

Milkman_Dan

Re:
Jojo, a kdy treba na bratry Helbigovy???? Kdopak si dnes jeste vzpomene na jejich autosalon nad Hlavnim nadrazim???? Pokud si vzpominam, tak zmizeli neznamo kam
0/0
19.2.2004 16:05

Ondra

Absurdistán
Smetka byl odsouzen na 12 let a požkození se dočkali spravedlnosti .... NEDOČKALI.  Jen justice absurdistánu vynesla rozsudek. 12 let je neúměrně vysoký trest ve srovnání s tresty za znásilnění, vraždu apod. Bohužel požkození se peněz nedočkají. Nejsem právník a možná napíši nesrovnalosti.... byl odsouzen na 12 let automaticky k uhradě škody. Tzn. trest si odsedí a peníze mu zůstanou. Nechápu proč není výše trestu závislá na schopnosti zpronevěřené prostředky vrátit. To skutečně odporuje zdravému rozumu. Jestliže mě někdo okrade, zajímá mě hlavně to, aby mi škodu nahradi... což se může stát až na základě dalšího řízení o náhradě škody. Výsledek je spravedlnost po česku, Smetka bude 12 let zavřený, déle než nějaký úchyl za brutální znísilnění a požkození neuvidí ani korunu. Hlavně že bylo spravedlnosti učiněno za dost.
0/0
19.2.2004 14:13

Big Boss

Re:
Pletete si pojem spravedlnost, to neni odplata. Spolecnost se uvalenim nepodmineneho trestu brani tomu, aby clovek mohl pachat dal svou cinnost, aby si uvedomil sve chovani a nasel cestu k naprave.
Tak jako znasilnene divce nikdo tu ujmu nevrati, tak i okradenym ty penize nikdo take nezaplati.
0/0
19.2.2004 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.