Diskuze

Pokladní budou dávat peníze jako bankomat

Monopol bankomatů pro výběr hotovosti z karty by měl brzy padnout. Domácí banky, velké obchody a karetní společnosti vyjednávají o spuštění nové služby, při níž by lidé měli přístup k penězům na svém kontě skrze pokladnu v prodejně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petr

24. 2. 2004 17:07
Jiny uhel pohledu
Zkuste si jiny uhel pohledu. Obchodnik zde odevzdava 1,5-4% bance z transakce kartou. Pokud by podobne podminky platily i pro cash-back, je to pouze mazane prevedeni nakladů bank s bankomaty atd.na nekoho jineho.  Respektive to nakonec stejne zaplati zakaznik, pouze jinou skrytou formou. Obecne cely byznys kolem karet je dani za hloupost spotrebitelu, kteri si nechavaji bankami vnutit tento produkt, dobrovolne se nechaji obrat o sve penize  a jeste si libuji ve sloganech z reklamnich kampani typu  pohodli, bezpecnost,  o pocitu vlastni dulezitosti z vlastnictvi onech "flexible friends" ani nemluve ...  Docela fandim Kauflandu, ze se dokazal te bankovni verbezi postavit. Jenze ne kazdy ma 80 hypermaketu a obrat pres 20 mld Kc   :-((
0 0
možnosti

Jan

24. 2. 2004 17:50
Re:
S tím nesouhlasím... Pokud nepočítám poplatek za  kart (který je minimální nebo žádný u "jednodušších" karet), tak to nezaplatí spotřebitel, ale obchodník...za platbu kartou se  standardně neplatí nic.
0 0
možnosti

Pavel

24. 2. 2004 10:48
To by bylo super
Takovou sloužbu bych velmi uvítal a myslím že v Česku je víc užitečná než kdekoli jinde
- je to konkrurence pro bankomaty, a mohla by působit jako tlak na snižování poplatků v bankomatech
- obchodníci v Česku mají mnoho hotovosti, toto jim pomůže se jí zbavit (i když popravdě řečeno v Česku se spíš cení hotovost...) Mimochodem, toto je jeden z hlavních důvodů proč se cash-back ujal v USA - potřeba obchodníků se zbavit cash.
- u nás je stále velká potřeba hotovosti, protože většina obchodů kartu nepřijímá, jakákoli další možnost ji získat je plusem
0 0
možnosti

real_goldie

24. 2. 2004 11:20
Re:
K tomu neni co dodat, 100% souhlas.
0 0
možnosti

Martina

24. 2. 2004 8:08
běžný systém v Austrálii
V Austrálii jsem žila půl roku  ( v roce 1999 ) a tento sytém tam byl úplně běžný. Myslím, že je super, že nemusíte hledat bankomaty a prostě si zajistíte hotovost při týdením nákupu. Je to přinejmenším úspora času. Jsem jednoznačně PRO !!! :-))
0 0
možnosti

Venca

23. 2. 2004 22:02
bankomat na pokladně.
No co proti pokroku žádný dišputát.Ale mezi námi je tato možnost - pole neorané pro šikovné zloděje a podvodníky.Pokud někdo používá k výběru bankomat a je opatrný a státní orgány se o něj nezajímají zná tajemství svých citlivých dat jen on sám.Ale tohle dává možnost aby se k citlivým datům v dobré víře jedince dostal s jeho souhlasem kdokoliv.A pokud jedinec podepíše v krámě nějakou tu stvrzenku - bylo by vhodnější nazývati stvrzenku směnkou protože tou tato stvrzenka v podstatě je.Může si věřitel v našem případě šizuňk za pultem připsat k cifře na stvrzence uvedené tolik nul kolik uzná za vhodné.A protože nejlepší je vlastní zkušenost prožijte si to lidi na vlastní kůži.
0 0
možnosti

josef

23. 2. 2004 23:44
Re:
myslim ze ses trochu paranoidni.... kdyz podepises stvrzenku tak mas kopii, pokud by ti banka strhla vice nez mas na stvrzence muzes to uspesne reklamovat...   jestli ale uvazujes takhle tak te lituju, to musis vybirat hovotost hodnekrat do mesice, ze? neni to docela drahy??
0 0
možnosti

Petr

23. 2. 2004 21:57
Bude lepe?
Je mozne, ze se banky na cash-back nakonec dohodnou,ale za jakych podminek...? Samozrejme ze se pokusi protlacit vynalozene finance na bedra svych klientu! Pravda je, ze vyber banky v Ceske Republice je neprekonatelny problem, protoze cesky zakaznik si necha vse libit. Neni dostatecna konkurence na srazeni poplatku. Kdyz si jednou banku vyberete, samozrejme, ze vam banka ucet zaridi zdarma,ale pamatujte, ze to je prvni a bohuzel taky POSLEDNI sluzba, ktero banka zdarma udela!
Ve clanku se hovori o zapadni technologii, nebo spise porovnani sluzeb napriklad s Velkou Britanii, to treba porovnat i poplatky za sluzby! Temer kazda banka ve Velke Britanii vam nabizi bezny ucet zdarma, vyber bankomatu (2x tydne) zdarma, platbu v obchodu zdarma. Mam jen pouze strach, ze az se Cash-back objevi v CR, bude to opet jen zvyhodneni bankovni pozice a prenos financnich nakladu na zakaznika!
0 0
možnosti

Robert

23. 2. 2004 21:25
Napad to neni spatny, ale myslim si, ze je to take novy zpusob jak "obrat" nepozorneho zakaznika.
0 0
možnosti

Paul

23. 2. 2004 21:35
100 let za opicema
Mozna, ze kdyz se Cesi taky neuci jak pouzivat debitni a kreditni karty tak je nikdo neobere. Cash Back je velice dobra sluzba a docela me prekvapuje ze v Cechach jeste neni. Kolikrat se mi stane ze potrebuju 3$ cash a ATM nedava mensi bankovky nez 20$...a je zbytecny pak nosit 17 dollaru v penezence pro nic za nic. A poplatky v bankomatu??? hmmm...30 korun? Co si za to kdo koupi???Lizatko???30 korun prece nejsou zadny penize...
 
0 0
možnosti

oliva

23. 2. 2004 21:01
huraaa
Jestli to bude fungovat, bude to parada!!! Někdy potřebuji hotove penize(dceři do školy ap....) Obchod kde denně nakupuji a platím kartou mám před domem, k nejbližšímu bankomatu 500m. A výběr pochopitelně s poplatkem. Už aby to tu bylo...!!!
0 0
možnosti

Kilek

23. 2. 2004 20:37
sem s tim!
Tak tohle bych opravdu uvital! Uz me nebavi hledat v bankomat v okruhu 30km, kdyz nemam cash na vstupenku na hrad, platit za vyber cca 30kc (eBanka), atd... Poptavka je! :)
0 0
možnosti

Worry

23. 2. 2004 20:32
už jsem to použil....
Studoval jsem nejaky cas v Australii - tam maji bankovni system o hodne dopredu - vuci nam.. Tam to normalne funguje, platba se bud potvrdi podpisem, ale casteji zadanim PINu.... Bylo to prijemne jednoduche...
0 0
možnosti

roman

23. 2. 2004 19:21
Cashback?
Cashback je sice dobra vec - pokud mate sekovou kartu, muzete si takto pres pokladnu vybrat nejakou hotovost a nebehat pritom do bankomatu, ktere muzou byt u nekterych bank rozmistene v docela slusnych vzdalenostech. Tento vyber ale muzete uskutecnit jenom v pripade, kdy si neco koupite. Takze na to, abyste dostali nejakou hotovost musite nejdriv vystepovat potrebnou chvili pred pokladnou. To mi nepripada jako nejlepsi reseni - osobne to vubec nepouzivam (pozn. studuju v USA). Co byste rikali na bezplatne vedeni debetniho nebo dokonce kreditniho uctu? Vydani kreditky je u nas porad dost velky problem, nehlede na to, ze myslim ani neexistuje zadna banka, ktera by ji nabizela zdarma (to je ve svete bezna vec). Zanedlouho budeme v Evropske unii a pokud se nase banky nezacnou chovat jako Evropske, muze se nam lehce stat, ze zacnou nase bankovnictvi ukusovat Nemci nebo Rakusaci. Cashback je teda pekny pokus, i kdyz nenabizi nic noveho v porovnani s bankomatem. Smutne poplatky za vedeni nasich uctu to ale stejne nevymaze.
0 0
možnosti

idemtidem

23. 2. 2004 22:04
Re:
Myslim, ze ta potreba nakupu neni vubec relevantni. Obchod je obchod, ne bankomat. Ja to treba pouzivam skoro porad. Jdu do obchodu, nakoupim, co potrebuju, a pritom si i vyberu hotovost, abych nemusela hledat svoji banku. Pokud jsi student a nakupovat nechodis, tak to mozna tolik neupotrebis, ale je snad vic lidi, kteri nakupovat chodi, nez takovychto studentu.
 
Ale jinak je pravda, ze bezplatne kreditni a debetni karty a vybery u vlastni banky (rozumej - banky, u kterych mas zrizen svuj ucet) by v Cesku uz zavest mohli - tady by si ani neskrtli.
0 0
možnosti