Diskuze

Speditéři: Upozornili jsme na problémy

Protest spedičních firem, které na osmi hraničních přechodech zablokovaly odbavování zboží, skončil úderem osmé hodiny. Větší potíže stávka nezpůsobila, organizátoři ale upozorňují, že další protestní akce už v předstihu avizovat nebudou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

eliska

28. 2. 2004 22:19
o cikanech mimo misu
....vyuzivam neregistrovaneho okynka abych mohla odpovedit Thyronx: Souhlasim s tebou ze Cesi jsou rasisti a ublizuji si casto sami mezi sebou, a casto tim ubiji svuj vlastni cesky talent......pamatujes na karava slova nekterych  rodicu: jestli te nachytam ze si hrajes s tim a tim, nebo s tou a tou, uz od mala to bylo detem vtloukano do hlavy...casto nas rodice pripravili o nejlepsi a nejlojalnejsi kamarady (protoze jejich tata byl ozrala, nebo mama litala po nocich, ale to bylo jenom maly ublizovani, dely se horsi veci a mozna ze ty jsi neco takoveho zazil na vlastni kuzi)..ale co se tyce cikanu ? Hodne si to delaji sami...vzpominas kdyz prijeli do NY a cikanky zacali pracovat pro stary bohaty dedky a tahali z nich prachy kde se dalo ? Kdyz prijede nejaky vycuranek z Cech a dela to samy, neprekvapi me to tak  jako kdyz prijede utlacovana cikanka a misto aby vyuzila toho ze se ztrati v davu a ma otevrenou cestu k lepsimu zivotu aniz by na ni nekdo ukazoval prstem, jde,  a udela tu nejubozejsi vec - okrade staryho dedka, kteremu vynechava pamet ..Co na to rikas..... ....Cikani musi prestat chlastat, karbanit, a nemit vic deti nez jsou schopni uzivit a vychovat...nemuzou se dozadovat stejnych prav a zit v tlupe podle sveho...musi z tlupy odejit, a acceptovat jinou kulturu, jinak jsou doomed, protoze jak vidis, sami nejsou schopni  vytvorit osadu, ktera prosperuje !
0 0
možnosti

neodborár

27. 2. 2004 14:17
A to kedy zistili
A to kedy zistili, že po vstupe do EÚ už nebudú potrební, včera, alebo až dnes ráno? Veď sa o to ČR snaží už vyše 10 rokov, a v podstate isté to je už aspoň dva roky, vrátane termínu. Mali sa včas pripraviť! Takže - nasrat!
0 0
možnosti

Vlasta

27. 2. 2004 16:51
Re:
Ja bych si dovolil trochu oponovat. Spediteri jsou na vstup do EU pripraveni. Chteji pouze stat upozornit na to, ze kdyz se budou chovat podnikatelsky, tak od 01.04. nemusi byt na hranicich dostupna jejich sluzba, kterou stat potrebuje a bude pouze na statu, jak si to zaridi. Takze tim, ze stat potrebuje na hranicich speditery, potrebuje, aby speditery nekdo zamestnaval. Ale zadny podnikatel nechce jit do rizika, ze mu zamestnanec, ktery "skonci" 30.04., zpusobi problemy, protoze to bude mit na haku. Takze, proc by je meli motivovat pro kvalitni praci soukrome subjekty, kdyz tuto sluzbu potrebuje stat??? 
0 0
možnosti

Jenicek25

27. 2. 2004 12:47
Odškodné
Nic proti spedicím, ale proč by stát měl ze svých daní odškodňovat soukromé firmy ?To, že už jejich služeb nebude třeba po vstupu do EU je sice smutná záležitost, protože spousta lidí přijde o práci, ale to je riziko podnikání. Je to stejné jako by přestali být potřební třeba lidé prodávající vstupenky, protože by byli nahrazeni automaty a oni chtěli po státu odškodnění.  Prostě se dali na job, který dobře vynášel - minimální náklady a dobrý výdělek  - a teď musí skončit. Ale věděli o tom už hodně dlouho, mohli se podle toho zařídit.
0 0
možnosti

Operson

27. 2. 2004 12:23
spravedlnost
Nesouhlasím s tím, aby stát přispíval na odstupný soukromým firmám, je to jejich problém. Zároveň ale nesouhlasím s tím, že pokud se podobná situace týká státem vlastněné firmy (ČD), stát má oprávnění přispět ze státního rozpočtu, tzn. z kapes nás všech. V tomto případě jsou firmy úplně ve stejném postavení a nezáleží na tom, kdo je vlastní.
0 0
možnosti

Vlasta

27. 2. 2004 12:42
Re:
Ale tak jak jsem psal v níže uvedené zprávě, speditéři - majitelé firem, nechtějí peníze pro své firmy. Chtějí od státu pomoc pro zaměstnance spedic po vstupu do EU. Stát potřebuje práci spedic až do 30.04. Jinak se do tohoto státu a z tohoto státu nedoveze nebo nevyveze ani "Ň". Peníze mají dostat a vše mají řídit úřady práce a tam by měly být peníze od státu směrovány. Tak, jak je to připraveno v návrhu usnesení dvou ministerstev. Ale toto usnesení leží od začátku prosince na úřadu vlády a nic se s ním neděje. Proto je tato akce.
0 0
možnosti

Vlasta

27. 2. 2004 12:09
Jsou potřební speditéři?
Celní speditéři - soukromé firmy - přebírají záruky, že zboží, které je k nám dováženo nebo z naší země vyváženo, jinými soukromými, státními nebo polostátními firmami, bude procleno a stát dostane veškeré poplatky a daně. Proto jsme pro stát dost důležití partneři. Teď je situace taková, že všichni zaměstnanci spedic na hraničních přechodech si hledají práci (kolem 3000 lidí) jinde. Zaměstnavatelé budou postupovat dle zákona a na základě podepsaných pracovních smluv se zaměstnanci, dostojí svým závazkům. Nechtějí a ani by je nedostali, peníze pro sebe. Stát po speditérech chce, aby pracovali do posledního dubna. Z hlediska podnikání a rizik je lepší spedici na hranicích zavřít dříve než utečou všichni zaměstnanci. Spedice chtějí od státu, tak jak je to připraveno v návrhu usnesení min.dopravy a min.prúmyslu a obchodu, například přípravu a nabídku rekvalifikací pro zaměstnance spedic. Takže nejde o peníze pro "pány podnikatele". Jde o peníze pro lidi, kteří vstupem do VIP klubu - EU, přijdou o práci.
0 0
možnosti

EU

27. 2. 2004 12:46
Re:
Nesouhlasím zaměstnanci již dlouho ví, že spedice končí, mají dost času si najít jinou práci, jako spousta jiných lidí, kterým se fabriky dokonce zavřely ze dne na den. PROTO ANI KORUNU!!!
0 0
možnosti

daneta

27. 2. 2004 10:48
Speditéři začali blokovat zboží na hranicích
Pokud se v soukromé firmě rozhodnou z nějakých důvodů nepracovat, dá se uvažovat o blokádě...? Oni přece nikde nic neblokují, nikde nepřekáží. Oni prostě jen nepracují. Z pozice vlastníka těchto firem bych se pokoušela se zaměstnanci dohodnou na rozumném odchodu. Pak by mohlo dojít k tomu, že by firma třeba dávno před koncem dubna již neexistovala...a kdo by s tím mohl něco udělat..
Zcela jednoznačně jim práci vzal stát, bez ohledu na volební výsledky hlasování o vstupu. Teď se zříká odpovědnosti, a to i přes dřívější ujišťování ze strany vlády o pomoci v řešení situace.
Při srovnání s dřívější situací ohledně investičních příležitostí, kdy došlo pouze ke zneužití zákonů k oškubání "drobných" investorů, je najednou stát nesmlouvavej...
Pokud bych si jako daňový poplatník měla rozhodnout, komu přispěji na kompenzaci škod, nebyly by to banky a kampeličky. Ty se tunelovaly postupně a nezákonně, byť s příspěním hloupých zákonů. Bylo by to právě speditérům, kterým práci vezmeme ze dne na den, u nichž potřebujeme, aby do posledního okamžiku fungovali a kteří ještě dlouho po zavření budou státu odpovědní za různé platební levárny dovozců, jelikož je jednodušší sebrat peníze jim, než pronásledovat kamion po republice.
0 0
možnosti

byrokratkiller

27. 2. 2004 11:38
Re:
a uz jsi nekdy premyslela o tom, v cem spociva ta "potrebnost" prace spediteru ? nebo spis v cem spociva potrebnost cel a dph pri dovozu ? kdo jsou to ti "my", kteri to potrebujou? spotrebitele?... aby museli kupovat predrazene vyrobky?
0 0
možnosti

Michal

27. 2. 2004 10:20
Speditéři žádné zboží neblokují
Jak správně tvrdí pan ministr Sobotka, jsou to soukromé firmy a stát přece nebude podporovat soukromé firmy. V tom případě ale nemůže kritizovat, že tyto soukromé firmy nařídí svým zaměstnancům dovolenou, změní provozní dobu, případně ukončí svoji činnost. Není přece žádný důvod aby fungovaly až do konce března. Pokud lidi propustí, ještě jim před tím nařídí dovolenou aby ji potom nemusely proplácet. A pokud tímto krokem někomu způsobí problém, musí si ten někdo svůj problém vyřešit sám. Soukromá firma má svého vlastníka a ten si se svou firmou může dělat co chce ( pokud neporuší zákon).
0 0
možnosti

Michal

27. 2. 2004 10:22
Re:
Oprava: do konce dubna.
0 0
možnosti

diynamo

27. 2. 2004 9:09
dobrý
Ti speditéři mají ještě správný socialismus.
0 0
možnosti

Jája

27. 2. 2004 11:00
Re:
Přesně tak,věděli nýmandi, že v květnu vstupujeme do EU,že jich již nebude zapotřebí,na co tedy spoléhali? Proč již postupně neomezovali činnost? Znám dosti zblízka provoz spedicí,vůbec se jejim majitelům nedivím,že jsou nakrklí,že končí jejích opravdu velmi výdělečný a nenamáhavý job. Za vypsání jednoho dokladu cca. 10 min.práce shrábli zhruba 1000. A berou si jako rukojmí řidiče kamionu,dopravce a zákazníky čekají mnohdy na rychlekazící se zboží a o transportech zvířat ani nehovořím.
0 0
možnosti

alex

27. 2. 2004 9:05
rozbíjení strojů
Trochu mi to připomíná hodinu z dějepisu, kdy dělnická třída rozbíjela stroje, protože ty je připravily o živobytí. Ruční šití bot živilo velké množství lidí...
 
0 0
možnosti

JJe

27. 2. 2004 9:04
Argumentace vlády
mi však v každém případě připadá mírně řečeno nelogická. Tak soukromé firmy stát nebude podporovat z peněz daňových poplatníků (najednou taková starostlivost o peníze poplatníků), ale státní nebo polostátní může (např. AERO)? Jaký je mezi tím z hlediska utracení peněz poplatníků rozdíl? Pouze ten, že v tom druhém případě vláda přidělí peníze sama sobě, resp. státu.
 
 
0 0
možnosti