Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levnějším cigaretám pomalu zvoní hrana

Kdyby se kuřáci řídili jen cenou cigaret, nemuseli ještě ani poznat, že nastal nový rok s vyššími daněmi na kuřivo. Už brzy se probudí. Výrobci a distributoři mluví o tom, že první cigarety s novými kolky a vyšší cenovkou na pultech trafik jsou už jen otázkou dnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PortyMP

IQ Tykve!!!
Někteří účastníci diskuze to asi nemají opravdu v hlavě v pořádku.... "maska pro kuřáky,..., krabka za dvě, tři kila,...., normální nesmradlaví lidé,...," VZPAMATUJTE SE, ZAPALTE SI, DEJTE SI PIVKO, PROSTĚ POHODA A BLBĚ NEKECEJTE!!!
0/0
29.3.2004 11:34

J.,

Krabičku za 200 a postupně každý rok stovku přidat a je po páchnoucích obejdech.
A normální slušní nesmradlaví lidé budou mít konečně klid. Nebo je zavřít, protože škodí úmyslně nejen sobě.!!!
0/0
29.3.2004 10:55

kafy

Re:
Litr benzínu pro soukromá vozidla za 500 a každej rok o 100 dražší. A uvidíte jak těch smradlavejch aut ubyde, protože škodí nejen sobě, ale i ostatním, a zvířátkům a mravencům a stromečům a křemílkovi :)
0/0
29.3.2004 11:04

Bagrv

Re:
Jenomze nase spolecnost a ekonomika se bez aut nemuze obejit (bohuzel), ale bez cigaret ano. Pokud by jsme prestali pouzivat auta, tak by jsme se dostali na uroven stredoveku. Holt nase spolecnost je zalozena na spotrebe a premistovani veci (zbozi ...) k tomu patri, snad v budoucnu budeme mit cistejsi zdroje, pouzitelne na prepravu. Jen si tak rikam, ze uz nyni je technicky mozne, vyrobit takovou masku, aby si koure uzivali jen kuraci a z masky by pak vychazel prefiltrovany vzduch ... a nutnost jeji pouziti pri koureni na verejnosti by jsme dali do zakona ... stejne jako mereni emisi u vozidel...... nebylo by to super? Kuraci by si mohli kourit vsude ... i v nemocnicich, v kancelarich, kde jsou nekuraci, doma u detske postylky .... a nikomu by to nevadilo ;-) ... kuraci prosadte si to, nebudete pak omezovani nekuraky a prestanou vam nadavat......
0/0
29.3.2004 11:17

kafy

Re:
Myšlenkové pochody některých diskutérů mě občas svým totalitním postojem docela straší. Díky anonymitě si tu lidé uvolňují své dušené fašistické emoce. Řešení jakéhokoliv diskutovaného problému spočívá v společenské, morální nebo fyzické likvidaci domělého viníka, nebo celé skupiny, etnika nebo půlky zeměkoule. Jde z toho strach
Pokud nelze realizovat likvidaci, používají se obraty a argumenty hraničící s citovým vydíraním. Alespoň na mne to tak působí.
0/0
29.3.2004 11:26

Dežo

Kdo kouřil umřel,kdo nekouřil umřel také.
pozor baby na kouření prý škodí
0/0
29.3.2004 10:48

kafy

kouření je v poho
Problém je, že neexistuje, nebo se nedodržuje kultura kouření. Dát si někde skleničku a k tomu cigárko nebo doutník je v podstatě kulturní, společenská záležitost. Kouření na zastávkách, lidem pod nos v restauraci nebo jen tak na ulici je dost nekulturní, nespolečenské a neslušné ... stejně jako třeba plivání na zem. Vykouřit si jedno , dvě cigra někde na večírku přeci není nic, za co by se mělo pomalu trestat ... člověk kterej si dá pár piv nebo nějakou štamprli v pátek nebo sobotu někde na akci taky neni smradlavej alkoholik.
Spousta lidí se nechává ovlivnit populismem naší paní nejvyšší zdravotnické a lidí, kteří mají problém a potřebují vykázat činnost (kraus ...). Je to stejně nafouklá bublina jako je to s potraty. Nemají snahu něco vyřešit, jen "vykázat činnost". Stejně jako ta slepice včera v tom moravcovo pořadu. Zákon na to, aby se v médiích mluvilo spisovně. Tím oni se zabývají.
Kdyby byli opravdu přesvědčeni, že cigarety jsou tak škodlivé a chtěli před tím "hloupé" lidi ochránit, tak zakážou jejich výrobu a přeřadí tabák do skupiny někam s travkou :) páč ta je neškodná :) ...
Jasně ... zapracovala by neviditelná ruka černého trhu z východu :)
 
0/0
29.3.2004 9:50

jam007

Re:
, Naprosto souhlasim!!!!
0/0
29.3.2004 9:52

Vlčice

Re:
Kariéra je proces neustálého zviditelňování. Zdražení cigaret nebude o mnoho, jinak by museli sockám zvednout podpory.
0/0
29.3.2004 10:15

PortyMP

Dětě dopr*ele holky!!!!
Kouření není až tak špatná věc. Ale bohužel čím dál dražší. A k českému tradičnímu nápoji a prostředí (PIVO a HOSPODA) to prostě patří!!!
0/0
29.3.2004 9:19

chetgar

Re:
Tradiční český nápoj se u nás vaří už pomalu tisíc let. Kouřit se k němu začalo až před sto lety. Co těch 900 let tradice piva bez kouře?
0/0
29.3.2004 15:46

homer

Jedine zdrazit vic
Kdyz je to sdrazovani prubezne rok vod roku o par korun, to asi malo lidi prestane. Kdyby probehla "lecba sokem" a zdrazili se supem treba o dvacku nebo tri petky(coz nas stejne driv nebo pozdeji ceka), tak uz by si to koureni asi hodne lidi rozmyslelo.
0/0
29.3.2004 8:43

bluetake

Re:
nerozmyslelo, jen stoupne pocet vselijakych sracek, rozbuji se cerny trh a pasovani atd. Co je take zarazejici, ze nejvice kuraku je mezi tzv. socialne slabymi. Vetsina techto lidi, breci, ,ze nemaji co jist ,krici ,vymejsleji neuveritelne zpusoby, jak ze statu vyzdimat penize a pritom vetsina z nich huli ,jako stroje. Pred uradem prace je vetsinou,alespon u nas , z vajglu poradny koberec........Ale nakonec, kdyz jim ty cigara stat plati v bohatych socialnich davkach........
0/0
29.3.2004 8:56

jars

Re: Může to být jinak
Uvědomte si, že pokud by stát přišel o daně z cigaret, vybere je na jiném zboží. Třeba právě na tom, kterého právě vy kupujete více, než ostatní lidé. To by pak byl také šok - ale pro vás.
0/0
29.3.2004 10:47

Destroyer7

A co má být?!
, Ať stojí krabička třeba 5 stovek. Mě to bude jedno. Spíš mě to bude těšit, protože se možná budu moct v restauraci najíst, aniž by mi chuť kazily ty mraky kouře od bezohledných kuřáků. Možná bude i větší čistota na ulicích, když kuřáci přestanou odhazovat špačky. Možná ubude dětí, které při příchodu do školy drží v ruce žváro. Možná ubude maminek, které se sotva plazí s "kotlem", ale s cigárem v pazourách. Možná ubude bouraček, které způsobili řidiči tím, že při jízdě kouří a nevěnují patřičnou pozornost jízdě. Atd. Atd. Atd.
0/0
29.3.2004 8:42

King mini

Re: souhlas
Skončil jsem ze dne na den (před 5 roky) a myslím si, že kdo chce, tak skončí. Jinak absolutní souhlas. Kuřáci totiž odporně smrdí a otravují život všem kolem.
0/0
29.3.2004 9:10

jam007

Re:
, Jezdis autem? Pokud jo, nevadi ti, ze auto smrdi jeste vic? Jednoduchy vypocet: Motor o objemu 1 l pri otackach 5000 (pro jednoduchost) zlikviduje za minutu 5 m krychlovych vzduchu. Kurak s objemem plic 5 l za stejny cas zlikviduje cca 0,001 m krychl.
0/0
29.3.2004 9:50

Honza

Re:
Jo, ale rozdil je v tom, ze auto se za minutu na dalnici pohne o 2km, tedy za tu minutu smradu  vykona nejakou praci, pro ridice zrejme uzitecnou. Kdezto kurak spotrebuje cast  sve energie pouze na to, aby mohl ostatnim zneprijemnovat zivot smradem a to bez nejakeho jineho uzitecneho efektu.
0/0
29.3.2004 10:19

AnalProbe

Re:
koureni tabaku ma vyrazny defekacni efekt :-)))
0/0
29.3.2004 10:31

Vlčice

Nikdo není dokonalý
Myslíš, že jsi teď dokonalý a žiješ zdravě? Ve 100g uzeného nebo grilovaného masa sníš tolik 3,4benzpyrénu, jako kdyby jsi vykouřil 30 - 60 cigaret. Možná jsi výjimka, ale hodně lidí, kteří skončí s kouřením, instinktivně vyhledává podobné jedy v jiném obalu.
0/0
29.3.2004 10:29

spaldings

Re:
Skončil jsem po velmi dlouhé době s kouřením - jsem tedy odnaučený kuřák. Není pravda, že může skončit každý kdo chce. Každý kuřák je narkoman a u každého je závislost různá. Tÿhle závěry jsou pěkná pitomost. Stejně jako bláboly o čistotě na ulicích. To je otázka košů na odpadky vybavených popelníky. Až pitomí a bezohlední nekuřáci nebudou házet papíry do popelníku (nejmenuje se to papírník ale popelník!), které pak chytnou or nedopalků, tak nebudou kuřáci házet nedopalky bůhvíkam. Stejně jako až budou v hospodách větrat a z 300% marže si zařídí klimatizaci, tak nebude kouř ani v restauracích.
0/0
29.3.2004 9:52

kafy

Re:
Souhlas ...
0/0
29.3.2004 10:00

Bagrv

Re:
Me kuraci setri penize, protoze navstevy zakourech hospod a restauraci co nejvice omezuji, abych po navratu domu nesrdel. (Ted chodim na jedno-dve do nekuracke hospody, kde se nevari, takze se musim stravovat doma a levneji ;-) .... kuraci, diky .... jen kdyby jste omezili to koureni na zastavkach MHD.
0/0
29.3.2004 10:58

kafy

Re:
Souhlas ... to je správně ... nebudu chodit někam, kde se mi nelíbí ..
Kouření na zastávkách MHD je tuším zakázáno. Takže pokud někdo porušuje zákon, a nikdo s tím nic nedělá, je chyba asi u orgána :)
0/0
29.3.2004 11:14

jars

Re: Dobrá rada
Kouřit není synonymem k dělání nepořádku po ulicích. A pokud vám vadí kouření v restauracích, choďte do takových, kde se nekouří. Respektuji přání jiných nekouřit v restauracích. Proto nechodím do restaurací ve kterých se nekouří a takových, které jsou navštěvovány lidmi chování kterých mi nesedí. Pořád si mám z čeho vybírat a jsem v pohodě. Věřte mi.
0/0
29.3.2004 10:58

Drtikoll

Re:
0/0
6.4.2004 14:25

bluetake

nekurte...
Ja vim, ze je to lehke rici ale tezsi udelat, byval jsem vasnivy kurak, 40 denne a obcas prolozeno doutnickem.......Ale vite co byla jedna z velkych motivaci, ze jsem prestal ? Nejvetsi byli deti, kdyz mi dcera rekla, ze smrdim, ale hodne velkou motovaci bylo, kdyz jsem si spocital, KOLIK DAM Z KAZDE KRABICKY SPIDLOVI NA JEHO SOCIALNI STAT !!!!! Je to vice, nez 70 % z ceny - desiva castka a tak jsem si rekl - Sakra, nicim si zdravi, platim za to velke penize a jeste tim podporuju toho zmetka ? Tak to tedy NE !!! Dnes jiz 16 mesicu nekourim, je mi fantasticky ,neverili by jste,jak nadherne voni jaro ....... Vykaslete se na to, nema to jediny positivni efekt, jedine to z vasi kapsy taha penize a neverili by jste, jak na dalku pachnete........Dokud jsem byl kurak, nedovedl jsem si to predstavit ale dnes vam uprimne reknu, ze kdyz kolem mne projde kurak, obrati se mi kufr....... A nebo chcete diky sve vlastni slabosti dal podporovat Spidlovy socialy,nicit si zdravi a jeste za to vse platit stale vice a vice ?Hezky den
0/0
29.3.2004 8:31

XXX

Re:
Zajímavá zkušenost a dobrý názor
0/0
29.3.2004 9:31

jam007

Re:
, Neda se nez nesouhlasit, ale mam malinky problem, ze MI TO PROSTE CHUTNA! A mezi nama, neni agresivnejsiho protikuraka, nez byvaly kurak. Ze by zavist?
0/0
29.3.2004 9:44

Bagrv

Re:
Me se koureni taky hnusi a za koureni na zastavkav bych daval velke pokuty a nejsem byvaly kurak. ... kdyz uz jsou uz tu drogu musi mit, tak at tim neotravuji ostatnim zivot - at si sve zdravi nici nekde bokem. Jak by se vam mili kuraci libilo, kdyby nekdo na zastavce vedle vas zvracel? Aci spatne, ze? A to by ani nemusel zvracet primo na vas.... ale co vam je to doho, vsak at si lide zvraci kde chcou ;-)
0/0
29.3.2004 11:06

agent Doucha

Budeme si balit Tarase jako za bolševika a to bylo lacino!!!
0/0
29.3.2004 8:11

mates

Nejvetsi nocni mura V.Spidly
je chvile, kdy se zacne snizovat pocet prodanych cigaret a alkoholu.
0/0
29.3.2004 7:41

jam007

Re:
, Presne, a to prijde brzo! Co ja vim, napr. v Polsku drzi na uzde zdrazovani jenom hranice s Ukrajinou. Jakmile se zdrazi, klesne oficialni prodej a vzroste nelegalni. Podle mych informaci to v Polsku dela ted az 20%.
0/0
29.3.2004 9:42

jam007

Kratkozrakost
, Vetsina vlad si neuvedomuje, ze zdrazovani ma urcitou mez, kdy se zacne vyplacet cigarety pasovat a prodavat na cernem trhu, cimz se omezi prisun z cigaret do statniho rozpoctu. Viz Slovensko pred par lety. A jestli ma nekdo pocit, ze cigarety se zdrazuji proto, aby lidi byli zdravejsi a prestali kourit, muze verit jenom naiva. O penize jde az v prvni rade. Vivat protikuracka hysterie!!!! Souckova na hrad!!!
0/0
29.3.2004 6:52

King mini

kuřte!
Jenom kuřte, blbci!!!
0/0
29.3.2004 6:19

Ja

Kolik by musely stat cigarety, aby lidi prestali kourit?
Tam kde jsem tedka ja, cigarety stoji krabicka od 6 do 10 dolaru. Ziju jak se da, ale na cigara si vzdycky penize vysetrim. Myslite si ze jsem prestal kourit? Zkousel jsem to, ale nejde to. Koureni je svinstvo, cigaretovy monopoly to vi a pocitaji s tim. Jedina cesta jak odnaucit lidi kourit je podchytit mladou generaci. S nami uz nic nezmeni. Budem si je kupovat at budou jakkoliv drahy.
0/0
29.3.2004 5:30

Milan

Re:
A to jsi jako kde? Jsem ted v DC a tady stoji karton Marlborek $35, takze to vychazi zhruba na 80 Kc na krabku, coz je v poho.
0/0
29.3.2004 6:04

Benicio

Re:
treba v UK stoji krabka malborek 5 liber (cca 250 kc,-)
0/0
29.3.2004 7:23

Dave

Re:
Sorry, nezlob se, ale prestat kourit samozrejme jde. Samozrejme pri 5 cigaretach denne to jde ze dne na den, pri krabicce to chce postupne snizovat a pri vice nejaky dlouhodobejsi program, ale jde to. Ja jsem prestal a jsem na na hrdy. Citim se fakt skvele a az ted vim, jak kuraci STRASNE smrdi (ja vim, vyleceni jsou nejhorsi :) ). Nebylo to ale lehke, potreboval jsem prechodne obdobi, kdy jsem si cca rok povolil 2 cigara v hospode. Fandim tem, kdo s tim chteji prestat.
0/0
29.3.2004 9:20

kafy

Re:
Přestal jsem ze dne na den. Kouřil jsem 8 let, ke konci to bylo asi 20-30 cigaret denne. Cigaretový dým mi nevadí. Kvalitní tabák mi dokonce voní. A strašně mi vadí nynější demagogická proticigaretová kampaň. Dělají z nás jen hlupáky. Všichni moc dobře vědí, že kouření nelze vymítit, je to součást lidského bytí, svobody. Jen chtějí vytřískat více peněz. Spotřební daň je zlodějina. A jestli zakážou kouření ve veřejných prostorách, je to jen ukázka toho, jak demokracie nefunguje. Jsem pro zavedení pravidel ... zákazy jsou projevem neschopnosti a impotence lidí, které jsme si zvolili ...
0/0
29.3.2004 9:34

jam007

Re:
, Naprosty souhlas. Citim se jako debilek, kteremu moudra vlada musi rict, co ma a co nema delat. Sam bych asi byl ztraceny.
0/0
29.3.2004 9:40

termin

Re:
Přestat kouřit jde. Kouřil jsem 40-60 denně, 6 let. Pak jsem s tím ze dne na den seknul. Je to 3 roky, cigáro mi občas chybí, ale toho už se asi nadosmrti nezbavím. Ale jinak je mi krásně a vychutnávám si vůni jara...
0/0
29.3.2004 9:35

fag

fak
0/0
29.3.2004 1:31

dast

ach jo
0/0
29.3.2004 1:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.