Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezident vetoval zákon o DPH

Osud chystaných změn daně z přidané hodnoty je velmi nejistý. Prezident Václav Klaus totiž vetoval vládní zákon, který řadu služeb a zboží přesouval do vyšší, nově 19procentní sazby. Poslanci mají na jeho přehlasování čas jen do konce dubna. Jinak hrozí chaos v obchodě s cizinou a spory s EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ekonom

Re:
...doporučuji přečíst. Je v tom vše, o čem Ti posranci hlasují. Bude nás to stát mnohem více, než si socani prosadí v zákoně o DPH. Finál bude hluboký propad.
0/0
13.4.2004 9:54

iu

hg
jh
0/0
12.4.2004 15:04

Venca

Veto
Je to správné že pan president v tomto případě zakročil a takovýto zákon vetoval.Nakonec kdo jiný než on to může takto elegantně učinit.I když se může stát že jeho veto bude touhle partou přehlasováno.Vždycky může říc - udělal jsem vše co jsem udělat mohl - svědomí mám čisté.Narozdíl od lidovců toho bratrstva černé pracky,kteří si své svědomí chodí vymodlit.Jsem zvědavý jaké závěry vyvodí ze svého jednání pan senátor za lidovce,který veřejně urazil hlavu státu.Dle mého názoru by bylo nejrozumější senát zrušit a to tak že by se z volebního zákona vyškrtly volby do senátu.Milí senátoři by dojeli své volební období a další by se již nevolili.Nemá naprosto význam,aby za peníze daňových poplatníků byli placeni nepoužitelní a pomstychtiví důchodci,kteří žijí v minulosti a jsou zahleděni pouze do sebe.Takový to spolek přestárlých egoistů a pokrytců k ničemu nepotřebujeme .
0/0
11.4.2004 5:08

MartinFX

Klaus pomohl všem podnikatelům ....
Slováci měli nový zákon o DPH s půl ročním předstihem. Státy EU (myšleno současné) zapracovávaly směrnici nových norem pro VAT s 2 ročním předstihem. Nebo-li všechny podnikatelské subjekty v EU znaly nový zákon i nová pravidla dlohodobě dopředu a mohly se na ně připravit !!!!!!! JENOM u nás si VLÁDA a parlament myslí, že podnikat a plánovat finance se dá za pochodu a podnikatelé jsou asi schopni během 10 dnů (to jest od 20 dubna do 1 května) zvládnout totální změnu vnitřních informačních systémů, cenotvorby, dodavatelsko odběratelské vztahy a naučit to celé své týmy uvnitř firem ! Pokud by Klaus zákon nevetoval, byly by to opět podnikatelské subjekty, které by se dostaly do problému se zákonem. Kolikrát už jsme zažili na vlastní kůži, že parlament schválí nesmysl s okamžitou platností, finanční úřad Vám nedá žádné závazné stanovisko, prováděcí předpisy neexistují,  ALE za dva roky přijde daňová kontrola (která se to mezitím všechno naučila) a udělají z Vás blbce, že jste to dělal špatně a ještě Vám napaří pokutu.  Tak ted je to pro změnu jinak. Klaus to zařídil tak, že blbci nebudou podnikatelé, ale státní správa - předkladatel zákona. A to je fér. A Škromach a´t ještě jednou prohlásí, že vláda podporuje podnikatele !  Manták ....
0/0
10.4.2004 21:01

Pavel

Re:
Jestli si Váš příspěvek přečte někdo z mých zákazníků (dodávám SW), tak si bude myslet, že jsem ho psal já. Další oblíbené téma: "Musí se to udělat, protože nás k tomu nutí EU."
0/0
10.4.2004 21:38

MBC

Zakon je sileny paskvil
Skoda, ze si tenhle clanek urcite neprecte nikdo z koalicnich hlasujicich odborniku. Tohle by meli dostat na svuj email vsichni ti ***, kteri pro zakon puvodne zvedli ruku. http://finance.atlas.cz/article.aspx?cat=50&art=3993
0/0
10.4.2004 15:12

p

nezodpověnost Klause
Absolutní nezodpovědnost ze strany Klause, levné politické body. Změny informačních systémů pro nový mechanismus DPH (kompatibilita s právem EU) stojí velké peníze + čas !!! Jak chcete změnit celý systém za týden bez možnosti přípravy ? Klaus je teoretik a nemá představu o praxi (stejně tak Sobotka a jeho vyhláška o zaokrouhlování plateb pro základ DPH) ! Až si 2.května nekoupíte nic v obchodě, protože nikdo nebude vědět jaké DPH uplatnit, bude legrace. Oni Vám to samozřejmě prodají, protože zákazník je zákazník, ale až příjde za 2 roky kontrola z berňáku, nikoho to nebude zajímat, že legislativa byla schválena 5 dní před nebo vůbec nebyla. Že stát zaplatí pokutu do EU, to už tady nikdo nezkoumá (vč. Klause), vždyť to jsou peníze daňových poplatníků...
Když je Klasus takový právní purista, proč podepisoval předchozí novelu, která zavedla dubnovou zálohu ? Kdyby zákon nyní nevetoval, mohl zálohu ušetřit podnikatelům (není to snad cílová skupina ODS ?) a usšetřit nás zmatků a nejsitoty. Až bude ODS ve vládě může si zákon změnit k obrazu svému dle svých teoretiků Tlustého a Klause, jak to u nás tak stejně chodí...
Jsou tady vůbec nějací normální=zodpovědní politici ?
0/0
10.4.2004 10:19

ProfesorR

Re:
Naopak pane, jde o nezodpovědnost vlády a ministra Sobotky, viděl jste (asi ne..) jak si sám kvůli pozdnímu termínu např. před senátory "myl hlavu" a málem na kolenou je prosil, aby zákon schválili? To byla tak trapná scénka! To by politik nikdy neudělal, kdyby  měl jen maličko pocit, že něco - slušně a mírně řečeno - nezanedbal. Tak to za prvé.
Za druhé - četl jste vůbec ten paskvil, který byl prezidentovi předložen k podpisu??? O tom by se tu mělo diskutovat. A máte pravdu v jednom - za 2 roky se nikdo nebude zajímat, že šlo o časovou tísen. Ale KÝM ZAVINĚNOU??? Má se prezident a celý národ nechat vydírat tím, že vláda zase něco prošvihla?? Prezident zjevně volil mezi dvěma zly a zvolil to menší. O tom jsem přesvědčen.
0/0
10.4.2004 10:50

kouc

Re:?????
Vážené p. Základem je zákon,který je plný nesmyslů a slouží pouze k přesunu peněz z našich kapes do státní pokladny,aby tato naprosro diletantská vláda měla peníze na své nesmyslné plány.To,že tento zákon byl přijám tak,jak byl přijímán,byla pouze taktika vlády dostat senát a presidenta do časové tísně.Pokud nebude zákon schválen,budou platit dosavadní pravidla.To,že stát zaplatí pokutu od EU svědčí o tom,že účast v EU pro nás znamená zbavení se suveréního postavení,jako státu.Klaus novelu se zálohou DPH nepodepisoval.Byl přehlasován vládní koalicí.Nestšžujte si na Klause.Svou nespokojenost vyjádřujte diletantům a socialistickým inženýrům této vlády.Jen tak mimochodem.O jejich inteligeci svědčí odpovědi na otázky MFD.Hrůza,jaké nevzdělanci nám vládnou.Dokonce nevědí ani to co schválili
0/0
10.4.2004 11:21

Xaver

Re:
To je přesně to, co mi na tomhle vetu vadí nejvíc. Osobně bych si přál, aby Spidlova vláda odešla co nejdřív, a zároveň považuju Klausovo veto za zbytečně gesto, které komplikuje tisícům firem život. Klidně tu všichni opěvujte Špidlu nebo Klause, polemizujte, čí je to vina, ale podle mého názoru mohl Klaus zákon podepsat s ohledem na ukončení nejistoty mezi firmami (zejména v obchodování s EU) a Špidlu setřít jiným způsobem. Mohl se od tohoto zákona zcela distancovat, mohl hlasitě požádat o jeho okamžitou novelizaci, ale nemusel firmám takhle komplikovat život. A jestli si myslíte, že můžeme se starým zákonem fungovat po 1.5., tak to skutečně není možné a stejně tak není možné, nový zákon do té doby přepracovat. Je to politická hra na úkor stability české ekonomiky.
A pro ty, co mají rádi bomoty dodávám, pryč s koalicí, pryč s ODS, pryč s KSČM, pryč se Sládkovvci ! Btw. Máte někdo dobrej tip na věrohodnou pravicovou stranu, kterou bych mohl volit v příštích volbách?
0/0
10.4.2004 13:22

mukr

Re:
NEI .
Jinak nechápu, proč se vyjednal vstup takhle blbě v polovině učetního roku . Myslím že tímto se budou dít ještě větší prasárny, než doteď. Cožpak nebylo možné to hodit na  začátek roku nového, skrz těch pár měsíců už bychom se nepo... a alespoň bychom viděli co to provede s těmi, kdo tam již budou.
Ach jo. Jinak souhlasím s Klausem.
A propo ta záloha je jen cashová záležitost a byla známá dostatečně dlouho před jejím vejítím do praxe, tudíž se každý mohl připravit (nějaké náklady to s sebou ponese ale to je teď už free)
0/0
12.4.2004 10:46

kouc

Ano pane presidente
Rozhodnutí pana presidenta bylo naprosto správné .tento zákon je pln neskutečných blbostí a jen plní tu službu,aby naše slaboduchá vláda mohla krást v kapsách občanů.
0/0
10.4.2004 9:33

pp

Jako anticharta
Nemalo prispevku zde pusobi jako anticharta, nyni "antiklaus"  (aniz ji kdokoli cetl, pracujici lid ji hromadne odsuzoval na schuzich ROH).. V zakone o DPH je tolik neskutecnych hovadin ze jen nesvepravni poslanci "koalice" ve snaze se udrzet u korytek o chvilku dele jej navzdory zdravemu rozumu schvalili. A pak je prece jedno zda-li jim to aspon trochu zkomplikoval nejaky Klaus nebo kdokoli jiny.  Je to paskvil a ten patri do kose. Platime je snad za praci a ne za drzeni se koryt zuby nehty, ne?  Najdeme si kazdy e-mail "sveho" poslance (at uz jsme ho volili, ci ne) a napisme mu to. Snad se v tech jejich mocichtivych palicich rozsviti! A pokud ne, tak si to poradne pamatujme do pristich voleb!! Jine nekrvave cesty neni....
0/0
10.4.2004 9:17

Lukáš

asi budu kritizován...
ale opravdu velmi důvěřuji tomu co pan prazident dělá...když on vetuje takové zákony nemusím přemýšlet nad tím zda to byl dobrý krok...vím že to byla jediná možnost...
Lukáš..
 
0/0
9.4.2004 23:42

Nedobik

Re: Lukáši, máš pravdu a nestyď se to přiznat
před těma bolševickejma blbcema zde na netu!
0/0
10.4.2004 0:45

Reisi

Veto k zákonu DPH
Myslím si, že to co dnes udělal pan prezident bylo to nejrozumnější řešení jaké mohl udělat. Zákon o DPH není zákon a poprava pro všechny obyčejné lidi a také pro všechny podnikatele, ať už pro ty co podnikají na OSVČ a nebo pro ty co mají velké firmy. Za hlavu by se měli také chytit hlavně ti co hlasovali pro vstup do EU. Naše republika mohla vyjednat daleko jiné a lepší podmínky pro vstup a také na vstup do EU jsem měli času dost a né se tam hrnout.íky těm co hlasovali do EU se začali dít tyto změny, které jsou ale ulpně k ničemu. Musíme doufat v to, že tato vláda brzo padne. Tak jak je ten vtip. Komunisté nás táhly do hajzlu 40 let, Špidla zná zkratku".
0/0
9.4.2004 23:06

juton

Re:
, Hodně ubohé. I jako vtip.
0/0
10.4.2004 0:03

pa

Re:
Mě to přišlo docela vtipné. Ale taky se moc nesměju, protože to je hodně černý humor.
0/0
10.4.2004 0:28

bob-prvni

Děkujeme, pane prezidente ...
Moc jsem v to nedoufal, že p.prezident najde v sobě tu odvahu a poukáže slátaninu jménem "Zákon o DPH" do patřičných mezí, tzn.do prdele! Je to vítězství prozíravého pohledu do budoucnosti! Vivat president Vaclav Klaus !!!!
0/0
9.4.2004 22:49

Nedobik

Re:
 vivat president - smrt KSČm
0/0
10.4.2004 0:46

joa

konečně se už
něco děje a doufám, že tomu teď prezident pomohl.
A´t jde tato vláda do háje, když vidím co se děje ve sféře businessu, tak mi je zle. Právní džungle, pseudoreformy, pseudo zaměstnanecká politika, neopodstatněný zvyšování příjmu státu bez analýz výdajů státu, stupidní kecy tlustýho Škromacha bez kousku logika, kam proboha spějeme ? Co důchodová reforma ? Ach jo, už i hospodářská komora, která sdružuje podnikatele vytvářející 50% HDP je na nohou a chystá protestní akce.  ČSSD  z nás dělá stádo idiotů a kdo na tom vydělává je bolševik.
Jak je to v reklamě: kdyby bylo zatmění slunce, tak často jak zatmění mozku poslanců, nestíhali bychom platit za elektriku. Jestli by nebylo rozumný volit do EU Dolly, aby si všichni politici uvědomili, že toho máme dost.
 
0/0
9.4.2004 21:54

pa

Re:
Úplně souhlasím. Také jsem si říkal, jestli by nejlepší volit Dolly, ale nejprve jsem to nemyslel úplně vážně. Musí to být přece někdo důvěryhodný, slušný, někdo kdo se se celý život živí poctivě. Nesmí krást, podvádět, tunelovat. Jeho chování nesmí být determinováno snahou udržet si poslanecký plat. ..................................On to vlastně vůbec není špatný nápad.
0/0
9.4.2004 22:46

Beneš

Klaus se ukázal, jako slušný člověk.
Můžeme mít na pana Klause rozdílné názory. Co se mu však nedá upřít, je fakt, že je charakterní člověk. Mohl být stejně sprostý a netolerantní, jako socialisti a lidovci. Pokud by si ponechal zákonou lhůtu, tak by je pořádně "vyšťavil", protože by už ten spackaný Sobotkův zákon nestihli opětovně přijmout.
Všechna čest pane prezidente
0/0
9.4.2004 21:41

Nedobik

Re:
 Ať žije Klaus, SMRT KOMUNISTŮM!!!
0/0
10.4.2004 0:48

Pavel

Klaus se zase projevil.
Členství v ODS se projevuje. Myslím, že jde o schválnost. Dělá ze sebe spravedlivého prezidenta, ale
k tomu má daleko. Nevím  čím přemýšlí, ale stačí se
podívat, koho navrhuje na ústavního soudce.
Komunistu
jako poleno. A pak se diví, že to v senátu neprojde.
Těším se na nového prezidenta.
0/0
9.4.2004 21:19

Jirka

Re:
Zajímavé, zajímavé, a že senátorům nevadil KOMUNISTA jako poleno Rychetský, kterého schválili a je nyní předsedou soudu. Že ti nevadí komunista šéf senátu Pithart nebo třeba  konfident - udavač STB senátor ůtáta" Falbr atd...Zameť před svým prahem "barde" a pak kydej hnůj na jiné
0/0
9.4.2004 21:24

juton

Re:
, Nejde o to, co vadí jemu. Jenže není to tak dávno, co prezident ohledně členství páně Teličky v KSČ hovořil poněkud jinak. Svědčí to prý o jeho charakteru a on s tím nesouhlasí. Přitom Telička tam vlezl jako mladý a byl tam asi tři(?) roky. Jím navrhovaný člověk tam byl 23 let a to mu zjevně nevadí. Navíc, jakýsi unijní komisař je pro chod státu v podstatě bezvýznamný, na rozdíl od ústavního soudce.
0/0
9.4.2004 21:56

Nedobik

Re: kOMUNISTI do prdele ato tak že natvrdo!
 Ať žije Klaus, SMRT KOMUNISTŮM!!!
0/0
10.4.2004 0:50

zajda

ach jóóó
aŤ žije Klaus
dacani socanský zdechněte !!
0/0
9.4.2004 21:02

Jirka

Re:
..to jo, zdechnot by mohli(a s nimi všichni levičáci, je jich plná Evropa), ale lepší bude, když dostanou na frak ve všech letošních volbách a ještě se na to budou muset dívat , to bude pro ně ten správný trest Volby si určitě nenechám ujít, už se těším..
0/0
9.4.2004 21:16

Nedobik

Re:
     Smrt levici levackej!!!      
0/0
10.4.2004 0:51

Xaver

Kdo to odnese ?
Jeden druhému tu nadáváte do debilu, soudruhů atd. . Je to tu samý fanda a antifanda Klause a zatim tu nikdo nezmínil, jak to odnaseji ceske firmy, ktere netusi, co budou delat po 1.5.2004 . Nejenze jsou posledni mesice týrány oddalovanim konecneho schvaleni zakona o DPH (ikdyz paskvil, alespon neco, na cem se da stavet) v dobe, kdy mohly mít definitivu, nakopne jim Klaus zadek dnesnim vetem. Je to skutecne velka tafka mezi oci, protoze evropske obchodovani ma ponekud slozitejsi pravidla, nez jestli tohle nebo tamto zbozi je ve vyssi sazbe a ze ta sazba je takova a makova. Ani Spidla, ani Klaus neberou ohledy na ty, kdo chteji po 1.5. fungovat jako normalni firmy.
0/0
9.4.2004 20:57

joa

Re:
jo, to máš pravdu. Jenže kdo tohle zavinil ? Prezident nebo absolutně špatná práce našich zákonodárců. Firma, která chce dnes legálně podnikat, musí najímat stádo právníků, aby porozumněli výkladu dnešních zákonů a ti se stejně doptávají na M. fin. jak to vlastně básník myslel. Humus, toto není ekonomický volný trh, ale bahno. Vládě šéfuje upracovaný úředníček, který neví kam dřív a pak vše stojí za ho.... Ve fungující firmě, by nepřežil zkušebku. A když někdo zplodí za 5 - 12 BULLSHIT, pak je to jeho problem.
0/0
9.4.2004 22:01

Věara

To, že nesouhlasí zákon,
který předtím odsouhlasili, protože do něho komora daňových poradců nechala vpašovat dalších xy pozměňovacích zákonů, to asi poslancům z řad ČSSD a koalice vůbec nevadí. Prezident jim přece nebude říkat, že to, co odsouhlasili nesouhlasí s tím, co mu bylo hozeno na stůl. Opět na to doplatí daňový poplatník = volič = občan. Zase budeme platit víc, aby se velké firmy měli lépe a mohli dále tunelovat Českou republiku. Hanba poslancům ČSSD a jejich koaličním partnerům = nevolme je do Evropského parlamentu, protože jinak nás všechny prodají Němcům, Francouzům a Angličanům a o to vlastně těmto elementům v parlamentu jde především. Stačí se jen podívat na poslední jejich prodej ČKD za směšných pár milionů!!!
0/0
9.4.2004 20:53

Koblížek

Ať žije Klaus!
Alespoň někdo se postaví té bandě socáků, která postupně ožebračí všechny....
0/0
9.4.2004 20:48

Nedobik

Re: Levice do PRDELE bez hvězdiček natvrdo!!!
 Ať žije Klaus, SMRT KOMUNISTŮM!!!
0/0
10.4.2004 0:53

fr-mottl

jeste mezi civilizovane nepatrime
v zemich jako je rakousko nebo nemecko muze take spolkovy prezident odmitnout podepsat zakon, ale ne proto , ze by se mu nelibil - jen tehdy, jestlize nebyla ustavou pozadovana forma vzniku zakona dodrzena. To je rozumna a civilozovana delba odpovednosti mezi vladou a reprezentaci. Tomu debilovi je to tezke vysvetlovat, pocet jeho fanousku, kteri toto take nepochopili ovsem svedci o tom, ze nas vstup mezi civilizovane je trochu predcasny. Ale snad se naucime plavat, kdyz nas hodej do te vody...
0/0
9.4.2004 20:29

xxl

Re:
Tak to mohl napsat jen fr-trotl
0/0
9.4.2004 20:41

Xaver

Re:
Aspon rekl svůj názor na základě nějaké zkušenosti, zatímco ty si vypotil jen nadávku. Cítíš ten rozdíl ?
0/0
9.4.2004 20:46

brick_top

Re:
xxl ma pravdu - zatim co ty jses uplne mimo
0/0
9.4.2004 20:54

Xaver

Re:
Proc bych mel byt mimo ? Ty tu nadavas jak spacek, a podle toho si mam myslet, ze jsem spickovej ekonom, nebo co ?
0/0
9.4.2004 21:01

Jirka

Re:
..Xavere, on taky řekl svůj názor, jen tys neřekl vůbec nic
0/0
9.4.2004 21:12

Xaver

Re:
Nadávka není podle mě názor !!! A co se týče mých názoru na veto, tak je najdeš v dopolední i večerní diskusi a jsou datované ještě dřív, než tvá reakce na můj  příspěvek
0/0
10.4.2004 13:07

brick_top

Re: za to ty jsi civilizovany
jses pekny de bi l - ja si naseho prezidenta vazim, uz jen proto ze ikdyz byl dlouho ve funkcni politice dokaze si udrzet odstup od a byt nadstranicky. Za to tvoje socialni idea je tak trochu mimo misu- co si k u_rva myslis ze spidlovci a vubec ti K O K O TI dokazou, jedine co umi hazet klacky pod nohy lidem kteri chteji svobodne podnikat a tim je poslou na socialku a ty! d e b i le jim budes tu socku platit, i d i o t e . Jses jednodychy a nevidis priciny a uz vubec ne dusledky!
0/0
9.4.2004 20:53

fr-mottl

Re:
ja vim, ze je to pro vas tzv. podnikatele tezke to cele myslenkove pojmout, ale my , kteri dokazeme trochu abstraktne myslet mame proste povinnost podat nasim pomalejsim spoluobcanum ruku. Tedy: prezident reprezentuje a hodnoti formalni stranku veci. Neprislusi mu kritika obsahu. At uz dela ta ktera aktualni vlada co chce. Kritizovat ji muzeme my, volici tim, ze je nezvolime. Samozrejme muze cesky prezident ze zakona kritizovat co chce. Ale prezident na urovni to nedela.
0/0
9.4.2004 21:46

Nedobik

Re: TydiTROTLE doprdele! Ahnedpřímo!
 Ať žije Klaus, SMRT KOMUNISTŮM!!!
0/0
10.4.2004 0:55

jirka04

Re: Takže Františku!
     Opět oblíbené téma! Klaus. Klaus jako trotl. Co to povídám, jako debil. Nu ovšem, František patří mezi těch pár osvícených mezi většinou hlupáků. Třeba takových, jako je prezident. No možná, že bude dobré zeptat se kdože je ten František? Samozřejmě ne proto aby mu bylo ublíženo, ale proto aby všem jasné jak daleko to ta perla logického myšlení dotáhla. Pro poučení nás ostatních, hloupoučkých a hloupých. Přiznáš se Františku?
0/0
9.4.2004 21:46

fr-mottl

Re:
zdravim, dlouho jsme se tu nepotkali, co. No ja nevim, ale ja mam ten pocit, ze idnes nam to dela schvalne, ze tu porad o Klausovi neco je. A jak se ma pak clovek udrzet, i kdyz uz jsem se zarekl, ze uz se k tomu nebudu vyjadrovat. Ale po precteni nekolika povrchnich prispevku se neudrzim a snazim se pomoci. Lide by meli konecne prohlednout a odhodit ten slepy obdiv. Delam to tak trochu i pro sebe, protoze chci aby alespon me deti zily v civilizovane spolecnosti. Co myslis, s tim 'dotahla'. Mam ted vyjmenovat znacky nasich aut. Nebo kolik kozichu ma manzelka?
0/0
9.4.2004 22:01

jirka04

Re: Fando!
     Zkus třeba i to! Nebo něco jiného, co sám uznáš za vhodné.
0/0
9.4.2004 23:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.