Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodě klesl odbyt, stovka lidí se přesune

Mladoboleslavská Škoda Auto snižuje výrobu motorů a to se dotkne i zaměstnanců. Podle odborářů chce firma vyrábět jen 610 kusů tříválcových motorů denně oproti plánovanému dvojnásobku. Od května tak bude na půl roku muset přejít více než stovka pracovníků motorárny na jiná místa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

huhu-librk

Jo,jo Škodovky jsou dost drahé,měly by být lidovější
hlavně ty v lepších výbavácha v naftě,kde i tak mají ještě hodně co dohánět ve srovnání s Japonci,Francouzi a vlastně skoro s každým krom Němců
0/0
22.4.2004 9:31

all risk

Re:
jen tak mimochodem, clanek rika, ze za to muze slabsi odbyt pol a ibiz... takze bacha na ty reci o predrazenych fabiich... nahodou to s tim jde...
0/0
22.4.2004 11:47

Jarek

Snižte ceny a budete hodně prodávat
a tím budete i více vydělávat a mít větší odbyt.Vždyť je to tak jednoduché.Přeci je lepší mít z prodeje jedné Škodovky míň a prodat jich více než naopak.I když spousta lidí řekne,že to vyjde skoro nastejno ale není to pravda,protože bude v provozu hodně Škodovek a to přeci také něco přináší
0/0
22.4.2004 9:29

Thyronx

Par zkusenosti...
Pracuji ve firme Ford v USA. Predevsim je velkou modou v CR dovazet jakesi ojetiny ze zahranici a prodavat je v CR.Podle mne to je pod uroven.Pracujici si zaslouzi mit kazdych 5-8 let nove auto.Pokud je patriot a chce aby se zvedala ceska ekonomika, bude kupovat v Cechach vyrobene auto. Jinak se mu muze stat ze jednou prijde o praci a bude se chodit divat na svoji zahranicni ojetinu do garaze. K tomu zjisteni ale potrebujete dalsi dve desitky let minimalne a tak jinak: Skodovka ac patri Nemcum zamestnava tisice Cechu a dalsi stovky ceskych i zahranicnich firem ktere na ni zavisi.I kdyz ma kvalitu srovnatelnou tak leda s Kia a podobnymi "srackami" je to porad pomerne dobre auto a svym rozmerem i cenou z novych aut odpovida nejvice domacim pozadavkum na nove auto. Vsechny automobilky na svete prozivaji tezke chvile. Skodovka neni vyjimkou.VW sam ma tezke problemy s kvalitou svych vozu a jestli jich v roce 2000-2001 prodali v USA 350,000 tak letos to bude uz jen necelych 50,000 a jde to dal dolu. Dnes uz evropske automobilky maji horsi kvalitu na 100 vyrobenych aut nez ryze americke firmy (nepocitam zahranicni firmy vyrabejici auta v USA). Vzorem kvality je Toyota,Honda a Nissan a budou to prave oni, kteri zaplavi evropsky trh svymi skvelymi a podstatne lacinejsimi vozy a odstavi automoilky ktere vyrabi nekvalitne. Toyota na 100 novych vozu/13 problemu USA na 100 novych vozu / 18 problemu Evropa na 100 novych vozu / 19 problemu Poprve po 35 ti letech USA v kvalite predbehla Evropu.Kvalita je totiz cislo 1.Na ni stoji trh.
0/0
22.4.2004 0:34

karlicek4

fabia 1.2 47kw
Není to žádný bavorák ani formule,ale jsem s ní maximálně spokojený.Pružný motor,malá spotřeba, po dálnici jede 160km v klidu,doporučuji všem,kteří nemají na bmw a chtějí ušetřit a přitom mít super auto.
0/0
21.4.2004 19:29

Pepa

Re:
 
Moje řeč. Já mám sice tu slabší verzi, ale na mé pojíždění do práce naprostá pohoda.
0/0
22.4.2004 7:45

Fikos

Fábka je fajn ale
je tady jeden problém obyčejná česká rodina na ní nemá takže se stejně nemáme o čem bavit
0/0
21.4.2004 17:41

serz I.

Re:
Když se to vezme kolem a kolem, tak nemá na jakýkoli nový auto. Zajímalo by mne kolik z nových aut patří fyzickým osobám občanům nikoli podnikatelům a firmám. Tipuji tak 3 %.
0/0
21.4.2004 17:58

Fitipaldi

hotel drahota
Kdysi jsme uvažoval o FABII. Pár lidí si jí pořídilo. Dnes po 4 letech slýchám o závadách, které se vyskytují. Motor 1.2 je opravdu dobrý tak do sekačky na trávu - NE DO AUTA. Snižovaní spotřeby lze dosáhnout jiným způsobem než ukrojením 1 válce !!!!! Navíc i toto provedení je předražené ala Germany. Takže jdu Toyoty. By SKODA.
0/0
21.4.2004 16:32

HTP

Re:
Ahoj. Taky často slýchávám o častých závadách fabie. Zajímavé že od lidí, kteří jí nevlastní ba s ní ani nejeli. ( každé auto samozřejmě své závady má, škoda ale nevybočuje. patří k těm lepším-viz ankety spolehlivosti ) skus odhodit předsudky a projet se s 1.2. koupil jsem manželce fabii kombi 1.2 47kw ( jezdí líp a za míň než 1.4 50kw co měla předtím ) motor je tichounkej, neřve jako sekačka na trávu, pružnej je dostatečně ( při plným naložení je to ale znát ), po dálnici se s tím dá v klidu jet 150, jezdí za 6.5 l, platí se za něj malý povinný...je fakt dobrej. Taky jsem do něj nejdřív nechtěl jít. A jinak je to kombi s 15" elektrony, abs, mlhovkama, dálkovím centrálem, klimatizací, 2x airbag a stálo cca 370.000,-. P.S. než mě někdo začne osočovat, je to dobré auto na daný obsah a kategorii. nerad bych se s někým hádal že třeba mercedes S je lepší. takže si podobné hlášky odpuste. Dík
0/0
21.4.2004 16:41

MIK

Re:
Moje zkušenosti:
 
Fabia r.v. 2000 1,4 44kW
2001 - čidlo airbagu, hlava válců, poruchy čidla
2002-2004 NIC
Tichý, živý motor, malá spotřeba, super auto...
 
Toyota RAV4 r.v. 2003 2,0 110 kW
2003 koupeno s porouchanou převodovkou
2004 porouchaný  palubní počítač
(pověstná spolehlivost :-) výkonný, špatně odhlučněný motor, spotřeba 10-14l/100km   Citroen C3 r.v. 2004  1,1 40kW motor srovnatelný s Fabií, (Fabia lepší podvozek)    
0/0
21.4.2004 16:59

Jan Zvára

Re:
Máme ve firmě 3x  Fabii Combi 1.2 47kW (akční model Creation) r.v. 2003. Zatím mají najeto cca. 36, 43 a 45.000 km a pokud si pamatuju, tak byly problémy zatím jen s jednou z nich a to ještě nějaká prkotina: zasekl se zámek 5. dveří. Jinak do nich lejeme jen benzín a olej - spotřeba je fakt velmi slušná. Chvilku sice trvá si zvyknout na trošku jiný zvuk motoru než je u 4-válců, ale jinak můžu taky doporučit. 
0/0
21.4.2004 17:19

Fitipaldi

Re:
Kolega z práce ji má 4 roky , během 2 let 2x závada na řídících tyčí př. nápravy t.j. 2x 10.000,-. Známý, který je majitelem opravny aut říká - opravy předních náprav FABIÍ děláme jak na běžícím pásu-Octavia mnohem lepší, ale taky dražší.
0/0
22.4.2004 13:26

Autoň

tříválec
Že by ten tříválec 40kW, se šesti ventily nebo ten silnější bratříček 47kW s dvanácti ventily nebyl tolik vyhledávaný? Asi ne, rozhodně je lepší si připlatit na 1.4 16V 55kW.
0/0
21.4.2004 15:06

Tom

Re:
Tady tomu nekdo evidentne rozumi :o)) pokud vim, tak motor 1,4 16V u vozu skoda dosahuje 74 Kw a 1,4 55 Kw ja klasicky osmiventil...tim jsem jenom chtel tak nejak upozornit na fundovanost vetsiny zdejsich prispevovatelu :o)) takze ja si jdu rozhodne priplatit za 1,4 16V 74 Kw, jo? Ten motor se fakt vyplati...
0/0
21.4.2004 16:16

cegi

Re:
Tak to jsi se trochu seknul. Oba tyhle motory mají 16V. Liší se pouze sacím modulem, vanou a řídící jednotkou + nějaké drobnosti. Poslední 8-mi ventilový 4-válec byl onen archajický OHV motor 44 a 50kw. Sám vlastním 1.4 16V 55kw a jsem spokojen, ale 1.6 16V by bylo přeci jenom lepší svezení...
0/0
22.4.2004 7:27

nobody99

Re:
, Já ten moror mám a jezdí slušně.
0/0
21.4.2004 16:22

Vévoda

Re:
A máš k němu i auto?
0/0
21.4.2004 16:34

Blade Runner

.
Nepsalo se tady někde asi dva dny zpátky, že nabírají lidi? To je zmatek...
Proč Škoda přestala vyrábět užitkové vozy (pick up)  Vždyť ty se prodávají velice dobře. Zbytečně v tuzemsku přišla o dobře zavedné místo na trhu.
0/0
21.4.2004 14:54

janinen

vy
bude vám lépe až náš největší podnik a exportér zkrachuje? oddechnete si pak, že soused má škodu na kterou nemáte? komunisty na vás vy svině. z ničeho jste se nepoučili. nic jinýho než komouše si nezasloužíte.
0/0
21.4.2004 14:14

serz I.

Re:
A komu vlastně spíláte Vy dobytku? Odborářům? Diskutujícím? Všem? Jakou škodu by měl utrpět soused? Co to tady blábolíte?
0/0
21.4.2004 14:36

x

Re:
spílá vol.um který haněj škodu za každou cenu
0/0
21.4.2004 14:55

patrik

Re:
co jsou to za kecy?
0/0
21.4.2004 15:08

Xray

x
A opět se tu chováte jako by Škoda zkrachovala. Přestože je celosvětový automobilový trh v recesi.
0/0
21.4.2004 14:03

serz I.

3 válec
No, když ten motor tak blbě pojmenovali 1,2 HTP rozuměj H o v n o To Pojede, tak se nesměj' divit.
0/0
21.4.2004 14:01

onyx

Re:
jako vtip ubohé.
0/0
21.4.2004 14:04

Loner

Re:
Jako for dobry , asi jako Favorit 135L - jedna triclenna rodina na nej setri pet let :)
 
A nebo jak se vybiral nazev pro Facko, tak lidi rikali aby to bylo podle vzoru Wartburg - Skoda Zebrak nebo Skoda Trosky :)
 
 
0/0
21.4.2004 14:10

Fikos

Re:
no na favouše 5 let na Fabii 10 :o))
0/0
21.4.2004 17:38

Drs

Re:
 
No jo, pán je chytrej. Zase jeden, pro kterýho jízda pod 160 je plazení.
0/0
21.4.2004 15:37

serz I.

Re:
Ne, jen jsem chtěl naznačit že takovej motor je pro průměrně naloženou fabii slabej a zbytečně žravej, o kombíku nemluvě.
0/0
21.4.2004 16:13

XX

Re:
ne ne. ten motor má stejný výkon, jaký dávají do svých malých automobilů i ostatní výrobci. pokud si s 1.2 47kw jel, musíš vědět že je lepší než 1.4 50kw
0/0
21.4.2004 16:34

serz I.

Re:
To ale nemnění nic na tom, co jsem uvedl výše.
PS. Tchán si loni v říjnu koupil Fabii kombíka, pár desítek km jsem s ní ujel krom jiného zvuku a jiného průběhu kroutícího momentu nemůžu říct jestli je lepší nebo horší.
0/0
21.4.2004 18:07

VitaminS

Dobre ji tak
Neudivuje mne pokles, dal se cekat.
1. Orientace na export je jiste pekna a moderni vec, ale taky docela rizikova
2. Cenova politika: kdyz zrusili vyrobu felicii, argumentovali, ze je zastarala a ze by ji lidi nechteli - po zavedeni Fabii se ukazal opak, zbytecne ztratili cast trhu. Jednoduse -  VW zavelel a Skoda musela plnit
3. Sef skodovky prohlasil, ze nebudou delat auta pro sirsi verejnost (rozumnej levnejsi a dostupne), a tak at si je ted treba vystavi za ramecek.
0/0
21.4.2004 13:49

storm

Re:
u automobilek, které chtějí expandovat ani snad jiná orientace než na vývoz nelze. zrušení výroby felicií byla nutná. to by zachvíli mohla mít škodovka sortiment třeba jako lada nebo dacia ( a la 80. léta ). vaše agrese způsobená tím, že na nynější škodovku ( oproti tehdejší felicii ) nemáte. víc nemám co dodat.
0/0
21.4.2004 14:06

Loner

Re:
No nevim, posledni modely Felicie, vsechno v elektrice, s novou maskou (prakticky totoznou s fabkama), to je vozidlo ze ktery se prumerny cech stydet nemusi a dobre mu poslouzi.
0/0
21.4.2004 14:12

storm

Re:
ne samozřejmě, bylo to ode mne trochu nadsazené. musíte ale uznat že v dnešní době už by felicie opravdu nemohla konkurovat zahraničním vozům.
0/0
21.4.2004 14:15

Hufi

Re:
v Praze asi ne, ale v menších městech a hlavně na vesnici by ji lidé určo kupovali. tam dost lidí najede za rok kolem 10-12000 km, pokuď nedojíždí daleko za prací a takoví lidé nepotřebují nadupaný auto s klimoškou a jelikož tam jsou menší příjmy, tak víc koukají na cenu. na dojetí do krámu a k doktorovi a jednou za měsíc k příbuznej felda stačí. i na západě na vesnicích stranou od hlavních tahlů jsou vidět dost auta kolem 7-10 let stáří i víc.
0/0
21.4.2004 14:34

Xray

Re:
felicie stála v základu 214.900,- fabie stojí kolem 250.000,- na to že je zde odstup několika let to není drastické zdražení.
0/0
21.4.2004 14:57

Ota226

Re:
Jenže tady lidi chtejí auto univerzální a odolné. Takže za víc peněz spousta blbostí navíc, ale: menší kufr, nízká světlost (nárazníky)...Zkuste se s fabkou projet po polní cestě pro seno nebo ji zaparkovat ve městě na chodník s vysokým obrubníkem. Nárazníky v barvě vozu..krásné, ale než s nima narazíte.
0/0
21.4.2004 15:07

karoten

Re: To jste asi trefil
Přestože je felícije hnusná a nemám ji rád, je mnohem lepší než donekonečna flikovaný 105-120ky. Byla to určitě chyba, vyklidit pozice pro Daewo  Matýz.
0/0
21.4.2004 15:02

VitaminS

Re:
Je to blbost, mam 2 roky jetou oktavku v bezva stavu a to ze by zachovala vyrobu felicie jeste par let (treba s upravami), tak by se z ni urcite nestalo auto 80.let a vozovemu parku v CR by to jen prospelo (porad lepsi felcka nez stary 100, 120 apod.
0/0
21.4.2004 15:36

Drs

Re:
 
Jak souvisí Tvá Oktávka se zachováním výroby Felicií? Zase jeden co se potřeboval pochlubit v čem jezdí. Prostě paráda.
0/0
21.4.2004 15:39

VitaminS

Re:
Nijak to nesouvisi, to bylo sdeleni na predchozi prispevek, v nemz si pisatel myslel, ze kdyz nesouhlasim s prerusim vyroby felici, tak to musi znamenat, ze na fabii nemam.
0/0
21.4.2004 15:49

Al Bunda

Re:
Hlavně nejdřív pořádně čti, než zase budeš všechny oslňovat svými dedukcemi.:
"Snížení výroby tříválcových motorů a převodovek vzniklo menším odběrem koncernu Volkswagen pro další koncernové značky - VW Polo a Seat Ibiza, do nichž se motory montují."
Takže tvoje pindy jdou tak trochu mimo mísu. Nebo si myslíš že ČR s velikostí svého trhu a kupní silou by uživila sama o sobě fabriku s výrobou 400.000 aut ročně? Jistě by se tady prodalo víc nových aut a průměrný věk aut by nebyl tak hrozný, kdyby tady nebyly tak benevolentní zákony, díky kterým jsme vrakoviště Evropy  a autobazary s posvařovanýma bouračkama jsou na každém rohu.
Dále tu máme každý rok 40.000 nebo kolik bláznů co se nechá přesvědčit Halinou nebo Ivčou Bartošovou a rádiem od Vietnamců, že AAA Auto ve skutečnosti nejsou gauneři a koupí si vrak u nich
Jinak Škoda Fabia je moc fajn auto
0/0
21.4.2004 17:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.