Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko ztrácí dech, Slovensko je napřed

Česká ekonomika už není pro investory tolik přitažlivá jako před rokem. Za rok se propadla v mezinárodním srovnání o osm míst a předstihlo ji dokonce i Slovensko, které se zařadilo ke skokanům roku. Vyplývá to z každoročně zveřejňované analýzy švýcarského institutu IMD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Al Bunda

Co vy na to?
Nedávno jsem se v nějakém satirickém pořadu v polské televizi dověděl pravdu(?) o tom proč zahraniční automobilka investuje ne v ČR a ani ne v Polsku. Ono to není ani tak o nejrůznějších investičních pobídkách, ale údajně o tom, že v ČR a v Polsku jsou velmi silné odborové organizace, s nimiž má investor velmi špatnou zkušenost. Co vy na to? Může na tom něco být?
0/0
5.5.2004 23:01

Mirek

Clanek je odpad
podle clanku by jsme meli investicne uspet pokud:
  1. mit nizke mzdy, nejlepe aby jsme mohli konkurovat prijmem $1 dolaru na hodinu
  2. mit levne pozemky, pokud mozno v male zemi o s hustotou 150 lidi na KM2 temer zadarmo tak jako v zemich s nizsi hustotou zalidneni jako Rusko
  3. mit znehodnocenou menu, aby se dalo lepe vyvazet
Tyto navrhy jsou nemozne, pokud chce zeme mit bohatou spolecnost.
Pravda je, ze zdaneni podnikatelu je vysoke a je nutne ji snizit a je nutne snizit zdaneni prace.  Ale uvedomte si, ze stat musi mit finance na zabezpecovani svych beznych funkci a ty bez dani nelze provest, ale je rada odvetvi, na kterych lze usetrit finance, jako dotace zemedelcum, ruzne pseudoekologicke granty, dotace obcim, ... a snizeni poctu uredniku.  Cim vice ta chimera bude mit zamestnancu a dostatek penez na utraceni, tim hure pro spolecnost.
0/0
5.5.2004 17:47

Proton

Re: naprostý odpad
Island, který produkuje rybí konzervy a suvenýry z velrybích zubů je na 5. místě a Itálie je na 51. místě, je škoda ničit novinový papír otiskováním podobných hovadin.
0/0
5.5.2004 18:35

R.E.C.

logicke
Je to celkem logické. Prostě si musíme začít pomáhat sami. Nikdo si přece nemohl myslet, že naše ekonomika bude závislá jenom na zahraničních investicích??? Chce to zlepšit zákony (a řídit se jimi) a přestat rozkrádat... Když začne každý u sebe (v první řadě politici), tak se dostaneme nahoru - jako za První republiky.
0/0
5.5.2004 14:33

Pavel

Re:
Myslim, ze je mylis, protoze nase ekonomika bude zavisla na zahranicnich investicich, pokud tedy nase firmy rapidne nezvysi outbound investice. Coz neni prilis realne (v kratke dobe), tudiz nam nic jineho nezbyva nez se bit o kazdeho investora. Czech Invest dela moc dobrou praci, ted se musi pridat i ostatni slozky vladniho establishmentu.
0/0
5.5.2004 18:23

Datel

Tabulka
Ceho se tyka ta tabulka na konci clanku? Bez popisku vypada ponekud uchylne.
0/0
5.5.2004 13:18

pravicovy volic

strateny cas
Na zacatie reforiem uz je pre dnesnu vladu neskoro, s tymi treba zacat okamzite po nastupe k moci, aby sa stihli prejavit pozitivne vysledky.
Ziadna vlada ani premier nie je taky idiot, aby zacal s nepopularnymi reformami pred volbami, ani Spidla.Mozno ocakavat, ze bude len mutit vodu a oblbovat narod a celu reformnu agendu aj s narobenymi dlhmi radsej posunie novej vlade (s ODS?)
0/0
5.5.2004 12:29

Buran

Přirozené
Především jde o přirozený vývoj. Když už jednou určité úrovně dosáhnete (v čemkoliv) další zlepšování je stále pomalejší. A jestliže Slovensko bylo na žebříčku níže, pak je logické, že jde nahoru. Taky je to poloviční země a na výsluní ji vynelso několik málo investic zejména v automobilovém průmyslu. Takže ruku na srdce, co pro Slovensko znamenají dvě automobilky a co by toto zanenalo třeba ve Francii. Asi skoro nic. To je první připomínka. No a ta druhá je, že máme u vlády naprosté diletanty, kteří tuto zemi strhávají k chudobě a naprosto ničí svými zcela nekompetentními rozhodnutími vše, co bylo uděláno. Takže já osobně se divím, že jsme zatím tam kde jsme, protože se Špidlovsko -Grossovskou koalicí jsme mohli být dávno v prd..de..li. A že tam díky těmto soudruhům směřujeme už dnes ví i pětileté dítě.  
0/0
5.5.2004 12:25

egoist

Re:
zajímavé " co bylo uděláno" jako za komunistů či za ODS ?
0/0
5.5.2004 12:27

pravicovy volic

Re:
Z tvojej "logiky" vyplyva, ze take zaostalejsie Rumunsko ci Bulharsko nas uz dohana svinskym krokom.Opak je pravda, rozdiel sa zvacsuje ...S automobilkami mas pravdu ale ja sa pytam no a co ? Nechapem pointu.
S hodnotenim vlady suhlasim.
Je tu viditelny rozdiel, kym u nas sa pise v jednom kuse o reforme financii, skolstva, zdravotnictva, socialnej a dochodkovej reforme a problemoch s tym spojenych atd., podla ceskej tlace to vyzera, ze najvacsi problem ceskej vlady je ako najlepsie zdanit pampersky a prostituky.Mozno som to trochu prehnal, ale niekto sa urcite usiluje aby to tak vyzeralo.
Nic to, v hokeji naisto dych nestracate, drzim proti amikom palce vecer.
0/0
5.5.2004 13:26

Mirek

Re:
Pomalu.  Ceske problemy, byt zavazne, nedosahly rozmeru Slovenska v rade oblasti, od vysokeho skolstvi po nejvyssi inflaci ve stredni Evrope a nezamestnanosti.  Snad by jsme meli jit slovenskym prikladem a vykazat nejnizsi mzdy v EU, ci zvysit inflaci na 10% aby jsme s vami udzeli tempo.  Spis misto tveho hejslovakovani o ceskych problem si starej o sve slovenske, ktere dodnes delaji z naseho vychodniho souseda zemi balkanskeho temperamentu.  Porad se dohadujete tam, kdo zabil Roberta Remiase?  Nebo kdy kde je planovan atentat ci vrazda nepohodlneho obcana tak jak je to bezne v Srbsku? 
0/0
5.5.2004 14:50

pravicovy volic

Re:
Zacnem Remiasom.Na obvinenych ludi v tejto kauze ako Lexa & spol. udelil vtedy predseda vlady a docasne zastupujuci prezident Meciar amnestiu, to znamena, ze nebolo mozne zakonne pokracovat vo vysetrovani.To bol aj jeden z dovodov, preco Meciarove HZDS prehralo volby v 1998 a uz sa do vlady nedostalo ani v r. 2002.
Inflacia...  Tych 10% co pises je sposobene jednorazovym rozhodnutim liberalizovat ceny energii, paliv teda elektriny, plynu atd. Ked sa nejaka ceska vlada v buducnosti rozhodne odstranit deformovane a  dotovane ceny, inflacia vyskoci podobnym sposobom.Jadrova, tzv. core inflacia je na Slovensku okolo 2-3%.
Nezamestanost je sposobena vychodiskovou poziciu Slovenska v minulsti-orientacia na tazky priemysel, zbrojarska vyroba atd., nie je za nu zodpovedna politika pravicovej dnesnej vlady.Naopak, dnes nezamestnanost dlhodobo klesa zatial co u vas je to presne naopak a nic nenasvedcuje obrat.Po roku 2006 sa mozno stretneme na rovnakom cisle.Bude to znamenat sucasne aj vyssie HDP na hlavu, pretoze produktivita prace je u nas uz vyssia.
To ze vasa vlada tlaci balvan dlhov pred sebou, nema odvahu k reformam a usporam a zije na ukor dalsej generacie za vyhodu nepokladam.
PS : Tie keci o Srbsku si si mohol odpustit.
0/0
5.5.2004 16:05

Mirek

Re:
At je to z kauzou Remiase jakekoliv, je to udalost dost blizka na to, aby se to zapomnelo a hrat si na to, ze se nic nestalo.  Inflace mezi na Slovensku je pet let vyssi nez v CR, natoz abych mohl mluvit o liberalizaci, protoze jen malo cen je v CR regulovano jako najemne ci zemni plyn.  Nezamestnanost je problem v CR, ale je stale nizsi nez v SR i pres utlum temer celeho prumyslu.  Byl jsi v Ostrave ci v Usti?  Z doby kdy jsem tam par let zil tam temer neexistuje nic. 
Spidla je hrozny premier a dluhovost povazuji za zavazny problem ekonomiky.  Tvoje hloupost je, ze si myslis, ze ceska spolecnost nema zadnou odvahu s tim nic nedelat na veky.  Spidla bude historie, protoze do te pristich voleb bude krize, i kdyz nejsem prorok, jako ty abych si odvazil delat soudy co bude v roce 2006.  Kazda spolecnost v krizi je donucena hledat reseni, vy jste to pochopili pred par lety, protoze vas k tomu nutila hrozna realita.  V CR tato situace nebyla tak zavazna, aby zpusobila rozsahlou nespokojenost, ale smeruje k tomu. Slovensko se dostava tam, kde Polsko, Madarsko, CR a Slovinsko je uz nekolik let.  Nic vic, nic min.  A o nejakem novem Honkongu si sni dal, za 15 let byl ztotoznovam s temer kazdou postokomunistickou zemi a SR nebylo, neni a nebude vyjimkou, protoze zase tak velky rozdil mezi vami a sousedy neni.
0/0
5.5.2004 16:44

Mirek

Re:
Jinak opravdu se Srbskem se vas srovnavat nemusel, to si Srbove nezaslouzi.  Slovensko je tam, kde Srbsko bylo nekdy v roce 1990
0/0
5.5.2004 16:48

Jean-Pierre

Re:
Ekonomicky? Dobrý vtip. HDP per capita v roku 2002: Srbsko 2200 USD, Slovensko 12400 USD.
0/0
5.5.2004 17:49

Mirek

Re:
Kde jsem porovnaval ekonomickou uroven Srbska a Slovenska?  Umis cist?  Asi ne!  Prirovnal jsem Slovensko je spolecensky tam, kde bylo Srbsko v roce 1990 (s urovni spolecnosti).  O 14 let pozdeji a po ctyrech valkach je Srbsko v haji, ale nikdo jim nevezme, ze byli zemi daleko svobodnejsi nez CSSR.  Vim o cem mluvim, byl jsem tam x-krat.  Ve strojirnach v Kraljevo byl tehdy plat prumerny kolem 1000 DM a vic.  V zenske v textilce v Leskovaci si vydelaly 3x vice nez v u nas.  Meli lepsi zbozi, vyssi zivotni uroven.  V roce 1990.  Ale nechtel jsem prirovnat soucasnou ekonomiku, ale spolecnost. 
Srbsko hodne pokleslo, ale narozdil od Slovaku jsem tam poznal uzasne a pratelske lidi, a proto je prirovnat k zemi, kde vas v Bratislave odmitaji obslouzit kvuli cestine a vymlouvaji se od Malacek az po Spis ze ji nerozumi ( to se mi stalo minuly rok!!!), je opravdu vuci Srbum nefer.  Srbove nam Cechum narozdil od Slovaku vzdy fandili, a jako pratele byli lepsi a spolehlivejsi nez jsem nekdy vubec mezi Slovaky nasel. 
0/0
5.5.2004 18:35

Jean-Pierre

Re:
Preto bol za tym ekonomicky otaznik, ok? Inak v roku 1990 bolo HDP per capita v Srbsku 3229 USD. BTW, ak si na Slovensku nespoznal ľudí priateľsky naladených voči Čechom, tak si mal smolu, pretože je ich dosť. Ale priznavám, že je tu isté percento ľudí, ktorým je xenofóbia vlastná a správajú sa zle nielen k Čechom, ale aj k iným cudzincom.
0/0
5.5.2004 18:52

egoist

No chlapci ..
ptejte se komu to prospívá..to je snad stará pravda...neee. Komu prospívá nízké zdanění firem, nízké mzdové náklady a co já vím co ještě..nízkého...
0/0
5.5.2004 12:25

nevende

ŠPIDLA A JEHO DEBILI BOYS
NÁS JEŠTĚ PŘIJDOU SAKRA DRAHO. NEJSMUTNĚJŠÍ JE , ŽE TATO HYDRA TADY BUDE JEŠTĚ DVA ROKY. ODPOVĚDNOST ZA TENTO SOCANSKEJ KSINDL MAJÍ NEJEN LIDOVCI A UNIONISTI , ALE I HAVEL, KTERÝ UDĚLAL SPOUSTU ČACHRŮ, ABY TUTO ""VLÁDU"" PŘIVEDL NA SVĚT!!!!
0/0
5.5.2004 12:14

egoist

Re:
ještě jsi zapoměl na agenty Vatikánu.
0/0
5.5.2004 12:20

nevende

Re:
TI MY NEVADÍ, ALE SOCANSKÁ SVOLOČ A JEJICH SYMPATIZANTI--- SILNĚ
0/0
5.5.2004 12:32

Datel

Re:
Cece mel by jsi se projevovat krapet tisejc. Takhle by mohl vzniknout nespravny dojem, ze co odpurce socanu, to debil ;-)
0/0
5.5.2004 13:20

svobodny obcan

Deleni zemi
Trend je takovy, ze zeme se budou delit na:
1) zeme vyrobni - s nizkou cenou pracovni sily a bez vlastnictvi vyrobnich prostredku
2) zeme s vyvojem a vyzkumem, organizujici vyrobu a obchod - vlastnici vyrobni prostredky a patenty
Mezi prvni skupinu patrit nechceme a na druhou skupinu nemame. Jak z toho ven ???????
 
0/0
5.5.2004 12:07

milan289

Re:
Jednoznacne zacit investovat do vzdelani, vedy ... soustradit se na vyrobu s vetsi pridanou hodnotou tady je cesta z toho svrabu
0/0
5.5.2004 14:44

sayber

levna sila
No to by se libilo investorum, aby lidii delaili za nejaky smesny prachy. Na Slovensko smeruji investori jenom z tohdle duvodu, za mzdu, kterou vyplati jednomu delnasovi ve svy zemi, zaplati na Slovensku 4 nebo 5 lidi a ty jeste budou drzet hubu a makat jak barevny. To je podle me pripad Citroenu , kterej buduje na Slovensku zavod. Frantici by v tom pripade ,pokud by se jim neco nelibilo , vyhlasili stavku zatim co delanasove na Slovensku nebo v Cechach budou jen nadavat jak prace nestoji za nic nebo budou drzet hubu a makat.,
0/0
5.5.2004 12:06

Daňový soumar

Re:
Kdo dělat nechce, nemusí. Už 15 let!
0/0
5.5.2004 12:07

ulukomorja

KOLAPS
mimochodem, vite, ze CR uz 10 dni nema zahranicni obchod? Celnice totiz nevi jak na to.
0/0
5.5.2004 11:58

Hater

konkurence?
To snad si dělají z lidí kozy? Copak je konkurenční výhodou netahavá pakáž bez kvalifikace za hodinovou mzdu 1 USD? NEbo by chtěli, aby pozemky téměř u Německých hranic byly za cenu slamů kdesi za Košicemi? Přeji příjemnou zábavu investorům na Slovensku, zejména při shánění kvalifikované pracovní síly a kontrole jakosti práce. Takový tupec, který tam investuje může být opravdu jen věci a poměrů neznalý Korejec. Také nechápu onu sílu koruny o které se v článku píše, kterému trotlovi připadá 34 Kč za Euro jako silná koruna?
0/0
5.5.2004 11:50

svobodny obcan

Re:
Pravda.
Nelze srovnavat cenu pozemku bez ohledu na jejich polohu.
Nelze srovnavat cenu pracovni sily bez ohledu na jeji kvalitu.
Ovsem s danema bude muset ODS po volbach neco udelat.
0/0
5.5.2004 11:59

ant-ant

Re: Zlaté české ručičky
Ty si videl "indiánov" pracovať? Kdo si myslíš že tam pracuje, "indiáni"? Tak sa láskavo nenavážaj do kvality práce. Nič o tom nevieš, akurát nasieraš ľudí.
0/0
5.5.2004 12:00

marosh

Re:
Dakujem Ti za tvoj objektivny prispevok.  takze podla teba su neznaly pomerov aj nemci, francuzi, americania a k tomu si pridal este aj korejcanov..... fakt pekne... studujem v cechach a ked som tu prisiel chcel som tu ostat ale ked vidim co sa tu u vas deje......  ano u nas nie su take mzdy ako tu ale aj to pride a vy stagnujete na jednom bode...ale aj tak vela zdaru
0/0
5.5.2004 12:15

pravicovy volic

Re:
Niektori ludia ziju radi v minulosti a ty medzi nich patris.Na priklad pouzijem najvyznamnejsie odvetvie priemyslu - vo VW BA sa vyrabaju najnarocnejsie modely koncernu- VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi PeakP.V produktivite prace sme predbehli CR niekedy v polovici minuleho roku.Skoly uz nejaky cas aktivne menia vyuku podla poziadaviek priemyslu, co umozni dostatok kvalifikovanych sil a znizi nezamestnanost.Tolko k tej praci.Mensie platy ? Ano,zatial, uvidime o 4-5 rokov, dobre makroekonomicke rozhodnutia prinasaju dlhodobe vysledky, nie kratkodoby efekt na dlh ako vysledky tzv. socialnej politiky.
0/0
5.5.2004 12:43

Nastvanej Jarda

Re:
Jo, jo, zejmena skolstvi. Vysoka uroven vysokych skol na Slovensku zpusobuje stale vetsi priliv slovenskych studentu na ceske vysoke skoly. Jo mas pravdu Cesi jsou blbi, protoze sponzorovat Slovaky 12 let po rozdeleni statu je nechytre.
 
0/0
5.5.2004 12:54

bfbam

Re: skoly
to mas pravdu ale si volic tak to zmen slovak nie je blby ze to vyuziva blbec je ten kto mu to dovoli :)))))
0/0
5.5.2004 13:02

pravicovy volic

uhol pohladu
U vas sa hovori o sponzorovani slovenskych studentov, u nas zase o odlive casti mladej generacie do zahranicia ... Preco myslis, ze ziadna ceska vlada ten system este nezmenila ? Skus porozmyslat alebo sa spytaj babky, ci nevie, odkial sa beru peniaze na dochodky.
0/0
5.5.2004 13:04

Nastvanej Jarda

Re:
1) No ze slovenskych studentu se penize na duchody urcite neberou.
2) Slovensti studenti po vystudovani nemusi zustat v Cechach. Atraktivita Cech pro praci neustale klesa zejmena ve srovnani s Irskem, Velkou Britanii, Svedskem a nekolika dalsich zemi, kam se i nasinec muze dostat relativne bez potizi. Takze CR jen zasponzoruje studenty a zadny benefit z toho - se stale vzrustajici ppsti mit nebude.
3) Veskere moje babicky a dedeckove jsou tot. Dlouhovekost neni domenou nasi rodiny - jsme idealni konzumenti socialniho systemu - dozijeme se lehce nad sedesat a umreme.
4) Nic proti Slovakum obecne, ale mezi Vami se najde hodne machru s superchytryma recickama a ty fakt nesnasim. Skoro jako by jste zapomneli, jake to je mit zasranou vladu (viz Vlado Meciar).
 
0/0
5.5.2004 13:12

pravicovy volic

Re:
1,2) cca polovica z nich ostava v CR.Preto ziadna krajina v starnucej Europe nespoplatnuje zahranicnych studentov viac ako svojich.
3) priemerny max. vek sa poslednych 10 rokov v CR a SR vyznamne zvysuje, tak trochu optimizmu do zivota.
4) na Vlada sme nezabudli, 80 % obcanov ho odpisalo v troch priamych volbach po sebe.
Debilov je vsade dost, snazim sa ich ignorovat a cim som starsi, tym viac sa mi to dari.
0/0
5.5.2004 13:34

Mirek

Re:
Citujem: "V produktivite prace sme predbehli CR..."
Ty karpatane, kde chodis na tyto lzi?  Z officialni EU database si precti o CR s porovnanim s SR http://europa.eu.int/comm/research/era/pdf/indicators/snap1.pdf
z jine database je CR prumyslova produktivita 67% EU zatimco na SR 54%
Z toho, ze lzes, coz je na Slovensku cnost, usuzuji, ze jsi jen internetova spuchlina, ktera chodi zde Cechy provokovat svymi nacionalistickymi zvasty.  TAHNI na www.sme.sk
0/0
5.5.2004 15:03

pravicovy volic

Re:
Kazdy mame ine zdroje, ty sovinisticky primitiv.
0/0
5.5.2004 16:07

Mirek

Re:
Sovininstou jsi ty, ktery tu provokuje svymi nacionalistickymi slovenskymi vylevy jiz dlouhou dobu svym vychloubanim, ktere znam az moc dobre z dob husakovi a havlovi federace.
Mne je jedno jake mas zdroje, ja jsem si je ted overoval jak na oficialni strance EU (viz muj odkaz vyse), tak i na OECD (www.oecd.org) kterym je clenem jak CR tak SR
V tabulkach statistiky si muzes vyhledat jakekoliv ukazatele o kterekoliv clenske zeme.  Pod hesly produktivity si muzes zjistit, ze SR produktivita je stale o 10% nizsi nez v CR, v letech 2000-2003 rostal v CR o 10,5 %, v SR o 12%, ale z nizsiho zakladu, atd. 
Vim jedine, ze tve nazory jsou lzive, protoze se neopiraji o statisticke udaje, ktere jak CR tak SR musi pravidelne odvadet jak EU tak i OECD.  Nazyvej si mne jak chces, ale pravdu nemas.
0/0
5.5.2004 16:33

branoo

Re:
Pise sa rok 2004 pokial viem. Tie udaje su uz dost stare nemyslis?
0/0
5.5.2004 16:31

Mirek

Re:
Ach, takze statisticke udaje, ktere jsem ted nasel na OECD za brezen 2004 jsou stare!
0/0
5.5.2004 16:46

branoo

Re:
Stare su tie predosle udaje. Ale hod sem link, kde je pisane o tej produktivite prace prosim ta. Nejak to tam nemozem najst
0/0
5.5.2004 17:11

Mirek

Re:
pod -search- napis productivity, dostanes cc 100 odkazu v PDF ci Excel format. 
Nebo v kliknout na => statistics => Industry and Services
Podobne statisticky lze najit tez na www.doc.gov/ americkeho ministerstva obchodu v oddeleni international comparision
oficialni stranky EU
ci na www.FT.com (Britskeho deniku Financial Times) ci magazinu www.economist.com (predplatne).  Sveho casu zde byla CE business journal, ktera mela rozsahlou databazy dat, od minuleho roku tezce pristupna
Navic lze najit odkazy u IMF, WB, Evropske Investicni Banky (www.eib.org/)
Navic stranka www.czso.cz ceskeho statistickeho uradu ma mezinarodni srovnani v nekterych ukazatelych a odkazech.
 
0/0
5.5.2004 17:32

kodlik

Jak nabrat dech? Uzavřít kyslík socanům a spol!
0/0
5.5.2004 11:48

Radek

důvod
proč nejsme schopni lepších výsledků:
1) když něco nefunguje, místo toho aby se vyhodili ti co za to můžou, tak se akorát nadává v hospodě
2) Češi se vždy v krizi hádají mezi sebou, tím pádem se třetí (viníci) smějou. viz rozporuplné reakce v diskusi.
3) Když jde do tuhého a očekává se od čechů výsledek, předložíme pouze švejkování a recesi
4) nepoučitelnost - i kdyby nám ukradli vše, vždy je za kus rohlíku znovu zvolíme
5) Podivejte se někdy ze studijnich důvodu na publikum v poradu Kotel. Pak vam bude jasny ze mi budeme vzdy tupy idealni vzorek pro jakoukoliv manipulujici vladu v teto zemi
 
0/0
5.5.2004 11:46

Petr V.

jiste ze
Ja prevedl firmu na Slovensko v lednu a dodnes jsem narazil asi na 20 firem, se kterymi spolupracujeme, ze udelali totez. Samozrejme berou sebou i pracovni mista.
 
Kdyz mate na vyber zaplatit spidloprdelnikum 32% z prijmu a nebo Slovakum, kteri prestali jiz zivit vsechnu cu ciganskou luzu 19% + dalsi haldy vyhod. Kde zustanete? Navic - vsimli jste si jak leti nahoru slovenska koruna .... oj oj oj, papa Cesko!
0/0
5.5.2004 11:42

FrNedobrota

TAK, TAK !
Je čas dát čehůňsku pa pááááá ! 
0/0
5.5.2004 11:56

R.E.C.

Re:
SK delsi dobu stagnuje.....!!!!!!!!!!!!
0/0
5.5.2004 14:30

Petr

kecy
Slovensko je na tom líp je v tom,že má lacinou pracovní sílu. V ničem jinym ne. Takže pro investory možná lepší,ale pro lidi je to špatný...se tam zajedte podívat. říkaj to sami slováci.
0/0
5.5.2004 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.