Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Banky chtějí, aby klienti zůstali doma

S úřednicemi za bankovní přepážkou se zřejmě Češi nebudou setkávat tak často jako dosud. Banky se snaží své klienty naučit, aby k nim chodili co nejméně. Používají k tomu jednoduchý nástroj. Zvyšují poplatky za služby u přepážek. Ve středu k tomu přistoupila i ČSOB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

huhu-librk

Bance je úplně jedno,kde jsou lidi
ale takhle se to lépe vysvětlí,že krade zase o něco více než před půl rokem.Nejlépe bude svěřit veškeré své úspory bankám v zahraničí,kde jsou šťastni,že mohou s vašimi penězi obchodovat a poplatky nechtějí žádné,ještě vám dají slušnou provizi(úrok)ze svého podnikání.Český absurdistán se dokáže poučit pouze ze špatného ale nikdy z něčeho dobrého Je to hrůza co se děje v ČR  
0/0
11.5.2004 8:05

iuos

hmm
škoda, že nezvednou platy těm borcům na infolinkách
0/0
6.5.2004 13:53

e-l-v-i-s

Re:
ty budeš asi jedno z těch arogantních prasat na krmníku zvané call centrum viď?
0/0
6.5.2004 13:56

iuos

hmm
samozřejmě, kolego
0/0
6.5.2004 13:58

Jack

ČSOB už stála daňové poplatníky balík
a další penize ještě stát bude, takže nejlepší je u nich všechny účty zrušit a nikdy už jim žádné peníze nesvěřit.
Jinak tomu fakt věřím, že po zdražení banka nevydělá .
 
0/0
6.5.2004 12:28

Dežo

Jedná se o klasické vydírání a zneužívání pravomoci
Banky mají poskytovat službu lidem a to na velice solidní a přístupné úrovni a ne  vydírat a omezovat svoje klienty.Kde to probha jsme,aby nám banky diktovaly co můžeme a co nesmíme.Je to hrůza možná akorát v ČR- absurdistánu
0/0
6.5.2004 10:46

Jack

Re:
Možná by stálo za zvážení, založit účet v "bankovně civilizované" zemi EU a na "české" banky hodit bobek úplně. Koneckonců, když si mám řídit účet přes internet, tak je úplně jedno, kde má banka sídlo.  
0/0
6.5.2004 12:31

Alexandra

Nátlak
Ráda a téměř výhradně využívám možnosti vést svoje bankovní záležitosti přes internet či telefon. Ale nesouhlasím se zdražováním na přepážkách. Nelíbí se mi vyvíjený tlak. Ať jsou velmi výhodné podmínky pro mimopřepážkový styk, ale trestat lidi, kteří nemají přístup na internet, nebo je pro ně těžké komunikovat s telefonním automatickým operátorem, mi připadá sprosté. Zase na to "dojedou" lidi sociálně a intelektuálně slabší.
0/0
6.5.2004 9:16

dubový poleno

Drahý bankovní monopol
Jde o jedno, banky zjistily, že se to dá dělat bez úředníků na přepážce! Jenže dnes se musí platit přes účet a klient je v pasti. Je závislý na bance. A výběr nemá !! Je závislý na pár bankách ve svém okolí. Tam na něj čeká chladný obličej na přepážce a okleštěná otevírací doba. Ideální stav k absloutní nadřazenosti bank.  Za dobu trvání úložky v bance Vám dají 00 nic a sami si za to zaúčtují nadstandart. O tom, že změnili poplatky se dozvídáte až se zpožděním. A smlouva je napsaná tak, že za vše může neobezřetný klient !!!
V zahraničí se Vám nestane, že se o Vás nebudou starat. Svoje věci si dokonce můžete vyřídit po 24 hodin v samoobslužném terminálu. A chceteli platební kartu, máte ji hned při založení účtu.
Kdo se "opováží" donutit banky, aby nesyslily peníze při převodu z banky do banky na svém účtu, aby si účtovaly jen 1 položku za bankovní převod, přístupné pobočky měly i v době, kdy občané nejsou v práci  a měly přehlédné poplatky za bankovní služby ?
Inu kapitalistická drahota za socialistickou práci !
 
0/0
6.5.2004 7:36

Tom

Re:
Nevím, u koho jste získal své zkušenosti, moje jsou zcela odlišné. Nepamatuji si, kdy naposlaedy (zda vůbec!) jsem ve své bance zažil chladný obličej. V jiné bance ano, ale to bylo před osmi lety. Okleštěná otvírací doba mi moc nevadí, mám ke svému účtu přístup 24 hodin denně - prostřednictvím samoobslužného internetového bankovnictví, Call centra anebo mobilního telefonu. O tom, že budou měnit poplatky, mne banka informuje s předstihem. O některých poplatcích jsem se dozvěděl už půl roku dopředu. Platební kartu jsem dostal okamžitě se založením účtu. Nejsem milionář, ale na pobočce, když už tam občas zajdu, mne znají osobně.
0/0
6.5.2004 13:44

rejpal

vydirání
o vyderačské politice bank škoda mluvit.Pouze pro upřesnění uvedu že přes internet a mobil jsou poplatky levnejší ale poplatek za vedení účtu to zas vynahradí.A to co napsal p.Tom a to co tvrdí mluvčí banky je holý nesmysl - na poplatkách vydělavají a to převážně to zaprvě a za druhé ten krasný výdělek jím kazí vyplaty těch holek u přepažek tak že tím že zvyšují poplatky a snížují počty zaměstnánců májí dvojí užitek.Nic proti internet bankingu ale jde o to že jím současná vláda zákony nahrava/bezhotovostní platby,povinnost provest platbu do 3 dni,což si oni vykladají jako extra službu za vyšší poplatek,teď jak se prodražil leasing tak jim ty drahé uvěry půjdou jak po masle/a oni si to všechno můžou dovolit 
0/0
5.5.2004 20:52

Tom

Re:
To, co jsem uvedl, rozhodně není holý nesmysl. Banky na poplatcích vydělávají, o tom není sporu. Proto ty poplatky přeci mají, aby na nich vydělali. Já jsem jen napsal, že nevydělají na změně poplatků. Vydělají až na tom, pokud proustí nějaké zaměstnance a tím sníží celkové náklady.
0/0
5.5.2004 21:13

lauf

Re:
Je hezké, jak lidi dělají závěry bez znalosti věci nebo jen s tím, co někde zaslechli...to se týká nejen tvrzení, že v cizině je bankovnictví vlastně zadarmo, ale také toho, že banka převádí peníze 3 dny a extra zaslání si nechává více zaplatit :o) Kdyby si byl jen trochu in, tak by si věděl, že zpoždění je způsobeno clearingem v ČNB a že se platí více za převedení peněz v rámci jednoho dne. To znamená, že to nejde přes clearingové centrum, které zúčtovává 2x denně, ale napřímo, což je nestandardní operace...jo a k těm poplatkům, jestli je schopen někdo vnímat, tak at si přečtě třeba tohle http://www.cgey.com/finance/pubs/WRBReport2004.pdf Poplatky mě prdí, ale aspoň vnímám realitu..
0/0
6.5.2004 12:24

Tom

Já jsem pro
Já si na rozdíl od ostatních nervózních přispěvatelů myslím, že to banky dělají správně. Zmíněnou změnou sazeb asi banka opravdu nevydělá, protože pokud se klienti zachovají rozumně, přestanou chodit na pobočky a budou zadávat příkazy elektronicky. To znamená, že se bance sníží výnosy z vysokých poplatků za operace na pobočce a zvýší výnosy za nízké poplatky el. bankovnictví. Podobný efekt nastává u úspor za pracovníky. Velké množství špatně placených pracovníků na přepážkách stojí banku v součtu podstatně více, než několik přeplacených pracovníků na ústředí. Pracovníci na pobočkách mají zpracovávat složitější záležitosti, než jen bušit jednoduché převodní příkazy. Vytěsnit jednoduché operace ke klientům do samoobsluhy je trend nejenom v bankovnictví, jídlo jsem v sámošce nakupoval už za bolševika. Kvalifikovaná síla má dělat jen to, na co klient sám nestačí.
Pokud jde o cenu za transakce, moje zkušenost s ČSOB říká, že k 4 korunám za poplatek el. bankovnictví si přičtu jen cenu za SMS v případě GSM banking transakce nebo pár jednotek korun (6 až 8) za připojení přes internet.
0/0
5.5.2004 17:52

Mikes

Heslo bank
KLIENT JE JAKO HUSA  JE POTŘEBA JEJ ŠKUBAT A DUSIT, ALE NEOŠKUBAT ÚPLNĚ DOHOLA A NEZADUSIT...
0/0
5.5.2004 17:09

Pavel

Definice elektronického bankovnictví
Elektronické bankovnictví je to, že banka si nechá od klienta zaplatit za to, že dělá její práci.
0/0
5.5.2004 16:48

Pája

No a až ....
...... se to všechno převede na internet tak se pak rapidně zdraží i takový přístup  Z něčeho se ten zisk 2-5 miliard udělat přece musí, ne ?
0/0
5.5.2004 16:11

bluetake

zaplat a vypadni.......
No, je to bankovnictvi stejne postavene na hlavu. Clovek jim sveri SVE penize, oni obchodovanim s nimi vydelavaji a jeste si za to, nechaji zaplatit. ve statech je dnes jiz ve vetsine bank situace opacna, banky nabizeji lidem penize za to, ze si je u nich ulozi a sveri,bankovni poplatky- jakekoliv jsou vetsinou minulosti, protoze je to selskym rozumem vzato NEHORAZNOST. Muj kolega mi nedavno psal, ze nyni jiz banky ve statech dokonce nabizeji ruzne darky a loterie, jen aby nalakali co nejvice klientu a o nejake poplatky si nedovoli rici ani naznakem. Tady se plati za zrizeni uctu, za vedeni uctu,za kazdou transakci , defakto za kazde prdnuti bankovniho urednika, poplatky jsou to nehorazne vysoke, ja napriklad v CITI platim cca 2500 mesicne....jen poplatky za transakce a vedeni uctu a to jsem hodne maly klient...... No snad se dockame i zde jednou doby, kdy v bance si nas budoiu skutecne vazit a ne nas odirat nejruznejsimi nesmylsnymi poplatky. Jsme to my, kdo jim dava nase penize a komu by meli platit a ne ,aby na jedne starne davaly smesne 2% uroky a na druhe strane si to brali zpet nehoraznymi poplatky a pujckami za lichvarske 15-18 % uroky......
0/0
5.5.2004 15:58

marty_k

Re:
Souhlasím s tebou, ale i tady se už dá najít RELATIVNĚ slušné řešení, ne každá banka je na tom stejně, poplatky berou všechny a mnohdy neopodstatněné, ale někde jsou na tom líp a takovou pálku, co dáváš v citině bych teda ochotný dávat nebyl...
0/0
5.5.2004 16:01

bluetake

Re:
ja z tech poplatku urcite nadseny nejsem ale nemam duveru v banky, ktere delaji bombasticke reklamy, typu "lva na strane mych financi " nebo" nemusim"........ jak dopadla IPB vime vsichni aebanka je mozna zajimava ale.....proto jsem dal penize do banky, kera je jednou ze tri nejvetsich na svete, ta snad na hubu nepadne. Ale ty poplatky jsou desive, i kdyz ve finale ,podle mych kolegu, si v jinych bankach moc nepolepsim. maji mozna mensi oplatky za vedeni uctu ale zase vyssi za transakce apod. Jedne kolega ma malou firmu, podobne ,jako ja, zkusil CSOB, Komercku, Sporitelnu a ted je take v CITI. je sice udajne nejdrazsi ale radove o 2-3 stovky mesicne a to uz zase az tak velkou roli nehraje.....Jedine, co me sere je samotna existence jakychkoliv poplatku, svet od nich pomalu ustupuje a je smutne, ze stejny CIT ve statech sve klienty hycka, zatimco jeji ceska pobocka je odira......
0/0
5.5.2004 16:23

Labus

Re:
CITI byla v 80. letech pod ochranou státu, protože málem zkrachovala stejně jako Credit Lyonnaise ve fr.,
ztatila peníze u ENRONu, SHELLu, a vydělává 10 x víc než ostatní banky, aby zaplatila bejvalymu sefovi odstupne
k ". stejny CIT ve statech sve klienty hycka" _:
prodával si už něco, děláš pro charitu nebo seš tak naivní, že nechápeš, co to je "lákavá nabídka "   ??
0/0
5.5.2004 19:14

Hestekor

Re:
 
anebo v šitbance dělá
0/0
5.5.2004 19:17

marty_k

to mě poser
Asi si pánové v čobce myslí, že jsme národ debilů a tupounů... a asi mají chudáci obrovské náklady se zaúčtováním těch nových, vyšších poplatků, že z toho vykazují ztrátu:-)), já být akcionářem, tak takového manažera vykopnu bez jakéhokoliv padáku...
0/0
5.5.2004 15:40

Larry Hagmann

Poplatky
No jo, ale ony banky zvyšují i poplatky za internetové a jiné bankovní služby.
0/0
5.5.2004 15:30

VitaminS

Dobrej kec
Takovej kec, ze banky ze zvyseni poplatku nic moc mit nebudou, jim urcite verim. Proc by to asi delali,kdyby jim nenarostli prijmy, proc by riskovali zvysenim poplatku odliv klientu?
U nas by mel byt nad bankami (za ty prachy, co do nich stat nalil) tvrdy dozor, stejne jako chybi napr. u cerpacich pump, pojistoven, To bylo kecu o konkureci a lepsich cenach a zatim je to kartel, ktery vidi kazdej normalni clovek, jen ne urad pro hospodarskou soutez.
0/0
5.5.2004 15:22

Droubek

Re:
Samozřejmě že to banky dělají, protože na tom chtějí vydělat. Nevím nad čím se pozastavujete, tvrdil tu snad (v článku) někdo něco jiného? Je tam jasně napsáno, že banky zvyšují poplatky, aby vydělali. A vydělat chtějí tak, že se sníží počet úředníků na přepážkách, kteří jsou pro banku velmi drazí.
0/0
5.5.2004 15:26

VitaminS

Re:
mluvčí Tománek tvrdí, že na tom banka nic moc nezíská
0/0
5.5.2004 15:48

klip11

Re:
Drazí zaměstnanci na přepážkách ??? Prober se, dělám v bance a kolegyně po půl roce co tu se mnou sedí má 12 000,- hrubého... Na to jakou máme zodpovědnost si myslim teda nic moc :-((((((((
0/0
5.5.2004 16:08

Marťule

Re:
tak to jsme na tom podobně, za to co tu všechno na přepážce dělám mám o pár kaček víc než tvá kolegyně... a nemám vůbec pocit, že bych se tady nějakým způsobem flákala....
0/0
5.5.2004 16:35

Hella

Re:
Já jsem v bance 10 let, dělám vše( mrňavá pobočka) za 15 hrubého.Chce mi někdo říct, že jsem přeplacená? Jinak  vřele souhlasím s  tím, že poplatky jsou nehorázné a složité!
0/0
5.5.2004 16:59

Hella

Re:
Ještě chci dodat, že pracovníyi na přepážkách drazí pro banku nejsou, to jsou ti na ústředí, kteří vymýšlejí stále"lepší" služby a nové poplatky.
0/0
5.5.2004 17:01

Mass

Re:
Jen ať vydělávaj. Je to dobře. Od toho tu snad všechny podniky existujou, ne?
0/0
5.5.2004 15:29

VitaminS

Re:
Ono je vydelavat a vydelavat. Pokud vydelavaji svou uspesnou politikou invetic a ne kartelovym zdrazovanim pomalu cehokoli, tak je to samozrejme v poradku. Ale u nas se to netyka pojistoven, bank a cerpacek, nekdy supermarketu
0/0
5.5.2004 15:50

Ferďa

Re:
konečně někdo z branže
0/0
5.5.2004 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.