Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát podpoří Honeywell až 180 miliony

Americká společnost Honeywell, která se usadila v brněnské průmyslové zóně zvané Černovická terasa, může dostat od státu investiční pobídky ve výši až sto osmdesát milionů korun. Povolil to antimonopolní úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirek

Výstraha
Požaduji aby na každém daňovém přiznání bylo upozornění  - "Varování ministerstva financí. Všechny daně které zaplatíte, budou použity proti vám !".
0/0
14.5.2004 10:48

Maxinedobrota

Dobrý ....
geniální socanská politika genocidy českých podnikatelů pokračuje !  Čehůňský podnikatel si musí koupit pozemek, postavit fabriku, koupit stroje, za vše platit kruté úroky z hypoték a leasingu ! Cizák příjde, vybere si louku s infrastrukturou, dostane ji zadarmo, stát mu zaplatí fabriku a ještě vyfásne daňové prázdniny ! No nebylo by lepší a rychlejší české podnikatele rovnou popravovat ?
0/0
14.5.2004 8:07

0100

Opět další hlouposti vlády ČSSD
Dejme jim takové peníze na jedno pracovní místo, pozemky zdarma a oni to po pěti letech zase zabalí a půjdou dále. Naivita a rozhazování peněz daňového poplatník touto vládou nemá obdoby. Na jedné straně zvyšují odvody pro místní podnikatele, kteří vytváří zdarma další pracovní místa, na druhé straně vyhazují miliardy na desetinu pracovních míst, které nabízí zahraniční investoři. Tato vláda se zhlédla pouze v zaměstnaneckých poměrech velkých podnicích nad 100 a více zaměstnanců. Ostatní jenom dře z daní a vyšších odvodů bez jakékoli podpory podnikání. Ničí drobné podnikání, které je solí a kořením tvorby HDP v jiných státech EU. Taková politika se naší zemi krutě vymstí obrovským zadlužením.
0/0
13.5.2004 22:56

kropes

Prosba o vysvetleni
Vazeni, mohl by mi nekdo z Vas, prosim, objasnit, v cem je lepsi kdyz vytvori pracovni misto nadnarodni kolos, nez kdyz ho vytvori drobny podnikatel? Existuje nejaky rozumny duvod, proc davat obrovske penize soukrome firme, ktera zamestna 300 lidi a nedat vubec nic 50 malym firmam, ktere zamestnaji taky 300 lidi? Je to snad vetsi jistota spolehat na to, ze jeden manazer neodola pobidce v jinem state, nez predpokladat, ze 50 firem nezkrachuje v jeden den a take se zrejme naraz neodsune za hranice? Pripada mi neskutecne, ze kdyz mne zamestna gigant, dostane za to od statu balik a kdyz mne (porad toho stejneho) zamestna mensi firma, nedostane nic. Mozna to spatne chapu, ale nenaziva se to DISKRIMINACI?
0/0
13.5.2004 22:12

tomassi

****
jak je na tom Brno a turisticky ruch???
Ja jsem ze Znojma a sem tam se tu nejaky Rakusak najde...
0/0
13.5.2004 21:26

eliska

...selsky rozum mi rika
.... nestacilo by, aby kazdy kdo chce v Cesku podnikat, byl osvobozen od dani, tim padem se mu vyplati tam byt (nakonec ceske platy taky nejsou v dolarech takze dalsi plus)....zamestna se spousta lidi, a tim padem pujde  vice na odbyt domaci product a sluzby...nejak se mi nezda ze by cesti podnikatele meli ze svych dani pomahat cizim podnikatelum, kteri by podle me dane platit nemeli (jinak nevim jak je nalakat)...ceskym podnikatelum by se meli dane snizovat s poctem zamestnancu, jinak neni motivace a ani sance nabirat vice lidi a rust jako firma...podnikatel musi mit prachy aby se mohl modernizovat, nabidnout vyssi platy...tim padem vyssi dane z vyssich platu a tim padem vetsi nakupy z vyssich platu..... ....
0/0
13.5.2004 19:15

eliska

Re:
...jo a jeste neco....mozna ze se vam to bude zdat jako totalni extrem...ale proc danit ceske podnikatele  Neni dost na tom ze po 40 letech stagnace musi soutezit s celym svetem...musi dohanet techniku, a navic, byt jeste lepsi aby se v te industrialni dgungli chytili....nezdaneni podnikatele, budou moci lepe platit sve zamestnance, budou moci zamestnan vice lidi za lepsich podminek....
0/0
13.5.2004 19:36

tris

Re:
Souhlas, az na to ze neni duvod podporovat zrovna velke firmy. Proc by mela byt jedna velka firma lepsi nez 10 malych? Proste snizovat dane, a to vsem, a ne jenom nekomu!
0/0
13.5.2004 19:37

eliska

Re:
nevidim rozdil mezi malou a velkou firmou...nedanila bych zadnou firmu (domaci nebo cizi) ktera projevi zajem v Cesku podnikat a bude to v zajmu ceske ekonomiky a v souladu se zdravym zivotnim prostredim....moje bezdanove podnikani by neplatilo pro jedince, kteri podnikaji na vlastni pest...tato skupina patri podle me teorie do kategorie podnikatel/zamestnanec..
0/0
13.5.2004 20:30

Georgg

Re: ANO!!!
Eliska for předseda vlády & ministr financí!!!
0/0
13.5.2004 20:48

Rada8

Re:
a z čeho by se pak financovalo zdravotnictví, školství, rozpočtovky, státní aparát atd.....?
0/0
13.5.2004 21:33

tris

Re:
Z ceho by se financoval "statni aparat"? No.. nejlepe z niceho, statni aparat zrusit a nefinancovat :-)
0/0
13.5.2004 21:41

Rada8

Re:
jo jo, kdyby to bylo tak snadný. ty jsi anarchista? dovedeš si to tady představit bez policie, soudů, zákonů (ani parlament by nebyl)?bez úřadů (chápu že ti jich většina připadá zbytečných)? 
0/0
13.5.2004 21:56

eliska

Re:
.....z dani zamestnancu firem !  a kdyz k tomu pridas ostatni dane, muzes udelat rozpocet :  zdravotnictvi z dani na cigarety chlast potraviny, na ostrihani vlasu, prasky pres pult, z dani za nakup naradi na cviceni, kanalizace a voda z dane z pozemku a domu, silnice z dani na bezin, skolstvi z dani na knihy papiry kompjutry (studenti studovat na dluh a zacit splacet az po vystudovani na maly % urok) rozpoctovky z dani na telefon, z dane na autak , statni aparat z dani na televizi, listky do kina z dani na psa.....na komunikaci....na letadlo, lod  ...
0/0
13.5.2004 22:20

Rada8

Re:
ty jsi opravdu genius. takže ti, co vydělávají jako podnikatelé by neplatili nic. vše by se zatáhlo z daní zaměstnanců. jak vysoká daň by to měla být, aby to stačilo? 55%?
kolik by byla daň na litr benzínu? 150Kč? víš, kolik stojí 1km dálnice?
kolik by musela stát kniha? 10000? kolik PC? 150000? asi ano, aby to pokrylo náklady na školství.
kolik by byla daň z nemovitostí? 100000ročně? jinak by to totiž na kanalizace, vodovod, plyn a pod. nestačilo.
prostě vynikající řešení. akorát že ti zaměstnanci kteří by si domů nesli po zdanění almužnu by si nemohli nic koupit, protože by to bylo drahé, a tudíž by nebyly daně z cigaret, chlastu, knih, pc, pozemků atd........
0/0
14.5.2004 13:30

tris

Re:
Dobe, tak proc je 10 jednotlivcu pracujicich na vlastni pest horsi nez 1 firma? A kdo rozhodne, ze je to "v zajmu ekonomiky"? (BTW: da se podnikat "proti zajmu ekonomiky?")
0/0
13.5.2004 21:40

eliska

Re:
promin, spatne jsem to napsala....firma a ty jsou uz dva, tedy danit tvuj plat ale ne firmu...uz nemam cas se vice rozepsat ale myslim ze rozumis....ruzne zakony  musi byt, ale ve prospech rozkvetu a ne penalizovat lidi za jejich snahu delat jako sroub....
0/0
13.5.2004 22:39

ceskej honza

kdyz na to nemam tak si pujcim.
Ze se stat nestydi davat takovou almuznu.To je nejaka pobidka.Pripadam si jako kdyz na to nemame.Doufam ze se stat polepsi az z Honeywellem pujdem do arbitru.Tak hodne stesti pri vzajemne spolupraci a vyplaceni profitu.
0/0
13.5.2004 19:14

Ebo

Jojo..
Pro někoho prachy jsou a pro někoho ne.. :-/
A když je hluboko do kapsy tak se rozhazují milióny...
0/0
13.5.2004 18:12

Tom

Smesne
My jsme vytvorili severne od Brna 600 pracovnich mist stalych a 300 pro sezonni zamestnance od roku 2000 . Bez koruny podpory.
0/0
13.5.2004 17:36

Rada8

Flextronic
nestačil?????????????????ty miliony co mu stát dal, ty prominutý daně, ty nadměrné odpočty v desítkách milionů, a co????????????? další firma, která se na nás nahrabe a půjde o dům dál?
0/0
13.5.2004 17:35

Věra

Zase jedna z firem,
která až bude mět platit daně a nebude dostávat dotace na pracovní místy, tak se sebere a potáhne o dům dál. A cotkhle dát jim podmínku, že když nezůstanou po dobu deseti let, tak za těch pět let úlev doplatí kompletní daně a vrátí zpět dotace!!!! Zase jsou ty hlavy někdy jinde a mozek je usazen na tvrdé židly docela dole!!!
0/0
13.5.2004 15:52

MKR

Re:
Asi neznate realitu, ze ? Spolecnosti se rozhoduji take dle vyse verejne podpory, ktera je v CR spise nizsi. Budte radi, ze tu jsou. Zbrojovka, Kralovopolska a Smeralovy zavody nas asi nezachrani ... u turistickem ruchu ani nemluve.
0/0
13.5.2004 16:38

Rada8

Re:
a vy znáte realitu? dovedete si aspoň trošku spočítat, na kolik brno a čr přišel flextronic za tu chvíli působení?(dph, dppo, dotace) mám dojem, že by to stačilo na zalepení dluhů vámi uvedených fabrik.
0/0
13.5.2004 17:40

MKR

Re:
Priznavam se, ze nechapu vasi reakci - kadopadne mnou zminene spolecnosti jsou totalne v p... takze nam uz nezbyva nic jineho nez honyewell - je snad lepsi podporit schopneho nebo padajiciho ? Tot otazka.
0/0
13.5.2004 20:05

Rada8

Re:
víte něco o Flextronicu (dovatron)? víte na kolik set milionů naši státní kasu přišel? a taky všichni křičeli jaká je to šance, kolik lidí zaměstnají atd....sbalili odpočty, dotace, a tradá pryč. myslíte, že nyní jsou záruky, že s náma opět nevydrbou?
0/0
13.5.2004 21:40

aa

flextronics
Je videt se nikdo nepoucil z toho jak pekne to zkoulel Flextronics (Dovatron)
0/0
13.5.2004 15:39

MKR

Re:
Flex. to nezkoulel - Flex to projel - bohuzel vzhldem k tomu jak smluvy koncipovalo MF, vyhraly nad CR ale prohraly s Brnem - resp. vratily co dostaly
0/0
13.5.2004 20:08

Rada8

Re:
vrátili ČÁST toho, co dostali, pokud myslíš pozemek. dostali toho mnohem víc, bohužel.
0/0
13.5.2004 22:00

Petr V.

CR je hnus
Proc davat penize mladym lidem na bydleni. Z tech nic posrancum nekapne. Radeji se nacpou do spolecnosti, ktera zamestna dalsi stado Rusaku a Ukrajincu a laskave nabidne nekolik mist v dozorocich radach pro zname a rodine prislusniky panu posrancu. Obehrana pisnicka, ktera je v CR az priliz realna. CR je proste kopa hnoje, ktera zavani na mile daleko!
0/0
13.5.2004 15:04

danda

vloni
jsme poprve dostali dotaci na absoleventa (VS). Nejakych 60t. Myslim, ze je to dobre predevsim pro male firmy. Ty velke jako Honey apod. tohle rozhodne nepotrebuji. Tohle potrebuji male zivnosti, male firmy zabyvajici se vyvojem atp. Prispevek na absoloventa rozvnez pomuze nejen zamestnavateli, ale i absoloventovi.
0/0
13.5.2004 14:26

Vsak ste usetrili na KIA, tak

Re:
To je zas co za pitomost tej komunistickej vlady, vsak VS absolvent nema problem sa zamestnat, a ak ma, tak prinajhorsom go west-UK, Irsko a o 2-3 roky sa vrati s batohom penazi alebo holou, problem so zamestnanim maju ludia nad 50 rokov!!!
 
Poslite toho Spidlu uz konecne k lopate, teda nie ze by v SR bolo lepsie, ale aspon nedavaju na koniny ako 60000 na VS absolventa a potom deficit 12%.
0/0
13.5.2004 14:53

redwasp

Re:
hm, to bylo moudro dne. Takze stat ho za nekolik set tisic necha vystudovat a pak mu jeste doporuci, ze ma odjet do ciziny a splacet to na danich tam. S vama u koryta by to bylo jeste horsi nez s Spidlou... Kdyby nebyly investicni pobidky, nebyly by investice. Z ekonomickeho hlediska jsou pobidky zhovadilost, ale v situaci, kdy je vsechny okolni staty maji, jina volba proste neni. Jinak by Honeywell sel treba do Madarska. Oni si nevybiraji investici podle toho kde jsou hezky holky a dobry pivo - jim jde o co nejnizsi naklady.
0/0
13.5.2004 15:36

tris

Re:
Zatimco takhle jim to tady jeste zaplatime, ne? Neni pak levnejsi, kdyz tady ten Honeywell neni?
0/0
13.5.2004 17:32

Loner

Takze pracovni sila zadarmo
Kazdej dostane 10kK, vsechno na vyvoz , za pet let to prestehujou k jinejm blbum. Skutecne obrtah.
0/0
13.5.2004 14:08

Radgar

Re:
Že já se vůbec snažím ...
0/0
13.5.2004 14:14

Vsak ste usetrili na KIA, tak

Felextronics 2.
Po tych 6 rokoch nemusia ani chodit daleko, staci ist 100km vychodne, aj tam nieco dostanu. U nas KIA uplatili tusim 8mld.Sk a este dalsich 25Giga padne na dialnicu, ktora vraj mala byt tak ci tak.
Treba vsak povedat, ze podobne podporuju investicie aj v zapadnej Europe-vo Francuzsku, Spanielsku, Svajciarsku, no vsade okrem Ciny.
0/0
13.5.2004 14:41

Georgg

Vloni
jsem jako drobný podnikatel vytvořil 9 nových pracovních míst, pořídil technologii a odměna byla - vytýkací řízení na DPH za "nadměrný" odpočet (směšných 50litrů), po ca 2 měsících dohadů mi odsadili ca. 500,- za "molitanovou matraci" koupenou ve stavebninách určenou na zvukovou izolaci kompresoru...Jinými slovy - jistě, podpora ponikání, ale měla by být vyvážená a ne jen některým a jiné likvidovat! 
0/0
13.5.2004 13:53

Vojta

Re:
souhlas. Jednoduche zakony, stejne dane pro vsechny !!
0/0
13.5.2004 14:41

Radgar

Reakce na příspěvky
Sorry pánové, ale když tomu nerozumíte, tak raději nepřispívejte do diskuze. Já rozhodně neoplývám sympatiemi k sociálně demokratické vládě, ale co se týče podpory investic jsem s ní zajedno (tento názor ostatně zastávají všechny vlády na světě bez ohledu na jejich ideologické zabarvení - dokonce i v Severní Koreji by byli rádi za příliv zahraničních investic).
Je sice pravda, že dáme firmě jednorázově 180 M, ale je to pakatel proti tomu co na tom vyděláme. Investice 600.000 na jednoho zaměstnance po dobu pěti let znamená 10.000 na jednoho měsíčně. Ovšem kdyby seděli doma na podpoře v nezaměstnanosti, sociálních příspěvcích a stát za ně platil do fondů zdravotní a sociální pojištění, stálo by nás to víc než těch 10.000 měsíčně. K tomu navíc přistupuje fakt, že Ti lidé budou platit daně, zdravotní a sociální pojištění (jeho část bude za ně platit i zaměstnavatel). Zaměstnavatel bude dále platit daň z příjmu (i když po dobu pěti let nižší) a DPH + všechny možné další poplatky a daně. K tomu přistupují výnosy z toho, že se stát nemusí starat o haly, které tam zbyly po předchozím nájemci a zejména další úspory na sociálních dávkách, neboť těch 300 lidí pracujících ve výrobě uživí dalších několik desítek lidí pracujících v okolí ve službách. Obdobně zaměstnavatel si nejspíše nalezne alespoň část subdodavatelů v tuzemsku (je to levnější a snazší) a to dá vydělat dalším fabrikám a dalším lidem.
A toto vše vychází z předpokladu, že po pěti letech to ta fabrika zabalí. Nicméně pravděpodobnější je, že tady zůstane podnikat i nadále a pozitiva budou narůstat.
0/0
13.5.2004 12:43

Neldelinde

Re: DPH
DPH platit nebude, maximálně tak za služební auta pro manažery. Ale je třeba ještě vzít v úvahu, že ti zaměstnanci budou mít více peněz než na podpoře - tedy více utratí a stát více vybere na DPH a spotřební dani. Celkově je ale podstatné, že se zvýší zaměstnanost. Jenom je škoda, že to bude Brno a ne severní Morava nebo severní Čechy.
0/0
13.5.2004 13:16

Radgar

Re:
Popsal jsem to hodně zjednodušeně a nezacházel do detailů aby to bylo srozumitelné i lidem, co moc ekonomii nerozumí.
Dalo by se to samozřejmě hnát ještě dál - např. že ti zaměstnaní lidé se budou cítit hmotně zajištěni, to je povzbudí k založení rodiny a vychovají státu další daňové poplatníky apod.
0/0
13.5.2004 13:24

Cad

Re: Brno
V Brne je uz taky velky problem s nezamestnanosti, ktera je nad celorepublikovym prumerem. I kdyz tech 300 fleku s tim moc nezahejba.
0/0
13.5.2004 13:32

Delirium Tremens

Subdodavatelé asi také nebudou z ČR
Takže to bude akce typu:
- dovez materiál
- zadarmo to smontuj
- vyvez smontované zboží
No a teď mne ještě napadá (možná je to blbost), že kdyby všechno to zboží prodali sesterské firmě do jiného státu  za cenu materiálu (nulové náklady na mzdy) tak jsou státní brebendy ze zisku a DPH nulové.
A otázka nakonec: kdo by platil v ČR DPH, kdyby to prodali své zahraniční sestře levněji než zač nakoupili materiál ?
0/0
13.5.2004 13:34

Radgar

Re:
Z ekonomického hlediska to nedává smysl. Znamená to zvýšené náklady a ty někdo musí nakonec zaplatit - buď  ta česká pobočka nebude vytvářet zisk (a tudíž zkrachuje a počáteční náklady, které s rozběhnutím firmy souvisely, vyjdou vniveč) a nebo to za ní musí "zatáhnout" její matka či dcera v rámci holdingu - a pak to je ve finále "prašť jako uhoď" a navíc se zvýšenými náklady. A nemýlím-li se, tak takovým praktikám brání i v té které zemi příslušné daňové zákony (ale to si nejsem jistý, nejsem právník). Celkově se také náklady zvyšují transportem materiálu z cizí země a případně i clem (je-li to země mimo EU).
A i kdyby tady ta firma na daních neodváděla vůbec nic, ostatní přínosy stále bohatě převáží náklady na dotaci (viz můj předchozí příspěvek). A Honeywell je seriózní, špičková firma, která nemá nic takového zapotřebí. Navíc se domnívám, že většina subdodavatelů bude z ČR.
Co se týče těch víceméně montážních závodů, které u nás v poslední době často vznikají, nejsou jistě takovým přínosem jakým by mohly být, kdyby tady vytvořili síť subdodavatelů, vývojové středisko apod., ale pořád je to lepší než nic.
0/0
13.5.2004 14:07

Jo jo Jo

Re:
V zásadě máš pravdu, podobně se chovají všechny vlády na světě a investoři s tím počítají a vybírají si podle toho. Lépe řečeno mimo jiné podle toho, těch faktorů je samozřejmě mnohem více. Kdyby socani dělali tohle a nám malým vývozům neházeli kalcky pod nohy tak bych byl docela spokojený. V úterý jsem se vrátil z Istanbulu a musím říci, že mám trochu obavy z Turecké konkurence - levná, pracovitá a celkem kvalifikované pracovní síla, velmi solidní podpora exportu i pro malé firmičky a v ekonomicko legislativní oblasti dělají pro vstup do EU o umějí. Kam se na ně hrabem !!!!
0/0
13.5.2004 14:32

Gykon

Re:
nerozumis tomu ty. Proc vlada nesnizi dane vsem pravnim subjektum stejne - to by byla investicni pobidka jako blazen pro vsechny a ne je pro vybrane. Investicni pobidky jsou diskriminacni a je to cele docela prasarna. Argument, ze jinak by jsme o tuto investici prisli je mozna pravdiva, ale argument, ze vseobecne snizeni dani prilaka vice investic a podpori i mensi podnikatale je lepsi.
0/0
13.5.2004 14:39

Radgar

Re:
Já nejsem proti všeobecnému snížení daní. Naopak.
0/0
13.5.2004 14:44

Emil

Re: Obchodni bilance
Myslim, ze se mylis. To, ze to delaji vsechny vlady na svete neznamena, ze to je spravne. Delam ve financovani podniku a vim z jinych lokalit, ze takova nova investice z vetsi casti pretahne zamestnance mistnim firmam. Vyssi a financni pozice tem mezinarodnim, delnicke apod. profese mistnim podnikatelum. Ti totiz casto nemohou svym zamestnancum zvysit mzdy a ti odejdou k nove mezinarodni firme – na misto castecne dotovane z penez danovych poplatniku, tedy i tech mistnich podnikatelu. Je to o vecech, ktere jsou a ktere nejsou videt. Nova investice prinese politicke body vlade, ale to, ze to skryte poskodi mistni podnikatele, to uz se nikdo nedozvi a politiky to nezajima.
Jeden nize uvedeny prispevek uvadi typicky pristup statnich organu k podnikatelum – jak jsou buzerovani.
Perlicka na zaver. Nevim, kde p. Bednar z UOHS bere tu nebetycnou drzost argumentovat pri schvaleni teto zjevne verejne podpory podporou exportu a tedy obchodni bilance. Vysi obchodni bilance se neda priradit zadne eticke hodnoceni, proste existuje. Kde byl p. Bednar, kdyz vlada slucovala CEZ a Transgas, kdyz schvalovala podporu Trineckych zelezaren, Nove Huti, rady bank (ke skode slusnych zahranicnich bank) apod. Ten jeho UOHS by se mel zavrit a lidi by mohli jit delat do Honeywellu. Pokud by o ne nekdo mel zajem.
0/0
13.5.2004 14:47

Radgar

Re:
V zásadě souhlasím s tvrzením, že ta firma částečně přetáhne lidi jiným podnikatelským subjektům, ale ti pak zase naberou jiné lidi. Přezaměstnanost je u nás jen lokální a myslím, že Brna se to netýká (jen Praha a Mladá Boleslav). Jistě, budou je muset zaškolit, tím se dočasně sníží produktivita práce, ale obecně bych tohle nevnímal jako problém. Na druhé straně taková lokální konkurence, která způsobuje místní růst platů zase působí na zvyšování produktivity práce (zaměstnavatel musí být efektivnější aby vyrovnal zvýšené náklady).
0/0
13.5.2004 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.