Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzin je drahý, Amerika hledá úsporná auta

Obrázek amerických silnic se může brzy změnit. Obrovské koráby nahradí menší a úspornější vozy. Automobilky hlásí, že kvůli vysokým cenám benzinu se řidiči místo vozů s nenasytnými motory raději poohlédnou po úsporném dieselu, místo sportovního vozu si spíš koupí rodinný sedan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jojo

KDO ZA TO MŮŽE?
NĚKDE NA TU VÁLKU S IRAKEM MUSEJÍ VYDĚLAT.
    ZAPLATÍME TO VŠICHNI...
    PRYČ S AMERICKÝM IMPERIALISMEM
0/0
17.5.2004 6:10

Mike

Re: A DO VLTAVY S TEBOU !!!
A HLAVNĚ ŽE NA TEBE NEVYZBYLO CO? ŠMEJDE LEVIČÁCKEJ !!!
0/0
18.5.2004 9:45

Mike

.....zametejte každý před svým prahem!
Kdybyste se každý staral jen o to své, neměli byste si na co stěžovat! Fakt že SUV bere 30L/100km a pro vás je to drahý, není problém ani výrobce vozů, ani benzínu a už vůbec ne obchodní politiky státu, ALE KAŽDÝHO Z VÁS JEDNOTLIVĚ, PROTOŽE SI NA TO NEUMÍTE VYDĚLAT! VRTÁCI !!! Kdybyste se celý život učili být prospěšní společnosti ve které žijete, mohli jste mít doma klidně  dva SUV a kolik to bere by vás nezajímalo .
0/0
15.5.2004 11:48

Marcela

Re:
To, že SUV bere 30l/100 km je "fakt" ? A které ?
0/0
15.5.2004 12:08

Mike

Re: americké s benzínovým motorem V8!
Escalade. Excursion, Silverado, Ram, Sonoma, Tahoe, Suburban, F-150, Dakota, Expedition a ještě vagon dalších.........PS: už jste někdy v "light truck" jeli 180km/h ?....ty motory tam nejsou omylem!
0/0
15.5.2004 22:50

Marcela

Re:
Tak Expedition určitě 30/100 nebere ( i když nevím jak jste s tím jezdil, možná pokud jste měl za ním přívěs s naloženým autem a uháněl do kopce 180, je to možné , to nevím). S ostatními jsem nejela , tak to zatím nemůžu říci, zeptám se na zkušenosti i jiných . Jednoho s F-150 znám , že by měl takovou spotřebu se mi nechce věřit.
0/0
17.5.2004 22:20

Mike

Re: ANO, má takovou spotřebu.....
...při plném vytížení skutečně tento vůz dosahuje takové spotřeby a v USA dokonce byly demonstrace strany zelených, kteří požadovali ukončení výroby takových vozů práve z důvodu jejich spotřeby.........
0/0
18.5.2004 9:49

Jancouver

$3/galon
Nevimjak autor prisel na to ze v Kalifornii stoji benzin $2/galon kdyz ja platim skoro $3/galon. Myslim ze autor clanku je trochu mimo obraz. Tady je clanek z NBC http://www.nbc11.com/news/3297267/detail.html 
0/0
14.5.2004 17:07

Autodopredele

Patří
vám všem nakopat zadnice, choďte pěšky jako já.
0/0
14.5.2004 17:04

Venca

amerika - levná auta
ať se vrátí k dřevoplynu.
0/0
14.5.2004 16:49

M

A reseni?
Koupim si kone a budu jedit na nem. Spotrebni dan je mi ukradena,  ropa je mi ukradena, povine ruceni nemam, a travu mam zadarmo.
0/0
14.5.2004 16:08

Cislo 2

Re:
Pokud dojde benzín, tak stát-sociál zdaní trávu pro koně, a tu trávu pro tebe zlegalizuje a zařadí do přílohy k Zákonu o spotřebních daních.
0/0
14.5.2004 16:41

J-dis

benzin
Ja osobne ziji v USA jiz dlouho a ani se me moc nejevi, ze by nekdo prestal kupovat SUV protoze spotreba je vic jak 20 L na 100km ja v tom alespon nevidim veliky rozdil jestli musim zaplatit $30  nebo $40 za nadrz.
0/0
14.5.2004 15:40

Fillis

Re:
Lidi tady ve Statech premejslej uplne jinak. Kdyz jim reknu, ze doma ridim auto s obsahem 1.2 litru, tak nechapou, ale tady mi to moje Punto bohate stacilo. A jim taky. Ty jejich petilitry jsou uplne zbytecny. Stejne nemuzou jezdit rychle a na to zrychleni by jim bohate stacilo prejit na manual  a vsichni by byli stastny
0/0
14.5.2004 15:50

expert

diesely jsou rakovinou Evropy
Pokud chtějí Amíci udělat stejnou chybu, tak prosím.....
0/0
14.5.2004 15:18

ExSpa

Re:
Důvod???
0/0
14.5.2004 15:39

briza

Re:
V detstvi si naftou polil kalhoty a od te doby ji nemuze ani citit. :-))
0/0
14.5.2004 15:49

dali

ceny benzinu,
v americe je jiny system nez unas. Dost tezko se to da srovnat. Tim ze je benzin pro ne levny, tak proste jezdi kam potrebuji. Cena benzinu je proste zanedbatelna polozka, taky maji jine vzdalenosti. Je spousta jinych moznosti jak pohanet auta. Ale to by ropne kartely nevydelaly, takze se to snazi blokovat a brzdit. Kdyz si uvedomime, jak dlouho existuje lidstvo a ropa se spotrebuje "jen" za 200 let?  Jsou v tom penize nic jineho.
0/0
14.5.2004 15:10

MC

Re:
no jo, ale KOLIK peněz !!!! To by mě zajímalo, co s těma pěnezma ty mafiáni budou dělat, kdyby aspoň postavili vesmírnou loď nebo most z Evropy do Ameriky..... a nebo všem na světě koupili nanuka
0/0
14.5.2004 15:16

Donny75

to je fakt síla
Když už i v Americe je pro američany drahej benzín, tak to je fakt síla ... Co pak máme říkat my obyčejní čeští motoristé ... Za pár let nám nezbyde nic jiného než jezdit "potupkou", protože na provoz auta nezbydou peníze .... Nějak se pořád všechno zdražuje a příjmy jsou pořád stejný ...., ale to asi pláču na nesprávném hrobě! :o)
0/0
14.5.2004 15:09

Hugo

7Kč!
Litr benzí nu stojí 7Kč – a to na tom vydělá arab těžíci ropu, rafinerie i benzínka. Všechno nad tuto cenu je spotřební daň a DPH. Co byste chtěli od sociálně štědré Evropy? Někdo ty nemakačenky musí zaplatit.
0/0
14.5.2004 14:48

MC

Re:
já s tim souhlasim....přece se nechceme koukat na vyhladovělé nepracující chudáky, kteří nemají na kredit do mobilu ani na dovolenou k moři !!!
0/0
14.5.2004 14:51

Stejda

Re:
SIce je benzín dražší, ale má to spoustu dobrých vedlejších jevů - spousta automobilek se chlubí jak mají úsporné motory (zajímalo by mě jak je to v USA), díky tomu je nižší spotřeba - menší ekologická zátěž. Lidi taky nejezdí autem jenom proto, aby se přesunuli o 300 m. Řidičům náklaďáků  hlídají jejich spotřebu. Více lidí jezdí také ekonomicky - 130 nebo 180 po dálnici je ve spotřebě dost rozdíl. Myslím že toho najdeme ještě víc, hlavně z průmyslu.
Prostě a jednoduše - ropa je příliš cená na to aby se jen tak spalovala... uvidíme za 100 let... (teda my přímo ne)
0/0
14.5.2004 15:00

MC

Re:
já osobně se moc těšim až ropa dojde a taky doufam, že se toho dožiju..... to bude legrace až budem jezdit pěškobusem nebo na saních
0/0
14.5.2004 15:03

wildge

Re:
Az ropa dojde a nebudeme mit jeste zvladnutou rizenou termojadernou syntezu, tak se obavam, ze se zacne pomerne hodne pouzivat jeji nerizena verze. A toho se radsi dozit nechci.
0/0
14.5.2004 15:06

MC

Re:
člověče ty ses teď asi vrátil ze Star Treku ne ??
0/0
14.5.2004 15:08

briza

Re:
Naopak, to je dost trefna poznamka. Zvladnuti termojaderne reakce je jedina kloudna perspektiva pro budoucnost. Momentalne vyvoj v tehle oblasti vazne na tom, ze Americane nemohou prekousnout, ze by prvni (byt stale pokusny) termojaderny reaktor mel byt ve Francii (druhym kandidatem na to kde ho postavit je Japonsko).
0/0
14.5.2004 15:47

Tom

Re:
Az ropa dojde, dojdou penize a Arabove budou muset zacit pracovat (to si neumim si predstavit). Pak teprve nastane tanec. Jejich zivotni uroven se snizi jeste vice a v hlavach se jim zacnou honit vselijake myslenky. Toho vyuziji extremiste a nabozensti fanatikove. A co pak bude dal ... ?
0/0
14.5.2004 15:45

Jindra

No jo!
Amerika má sice levnější benzím, než my evropané, ale za jakou cenu? Nízké daně znamenají nedostatečnou sociální politiku a tím strašlivé podmínky tamních obyčejných lidí. Ti žijí v chatrčích z vlnitého plechu a pracují pouze za jídlo jako námezní dělníci. Je to tam horší, než ve středověku.
0/0
14.5.2004 14:24

JardaHorak

Re:
Otazka co je lepsi. Zivit lidi, kteri pracovat ani nechteji, protoze diky stedre socialni politice je k tomu nic a nikdo nedonuti?
0/0
14.5.2004 14:27

emigrant

Re:
vtipné :-)
0/0
14.5.2004 14:28

Kajetan11

Re:
A Ty ji tam urcite byl, takze to vis z prvni ruky.
Bylo to tam tak hrozny, ze jsi si tam ani nemohl vydelat na zpatecni letenu a vlastne jsi porad jeste tam....
0/0
14.5.2004 14:28

Yaroukh

Re:
Probuh. "Nedostatecna socialni politika v USA" urcite nesouvisi s tim, ze tam je levny benzin, ekonome. Tu jejich "nedostatecnou socialni politiku" bych z fleku bral; s tou si totiz muzou dovolit rikat tem svym sesti procentum "vysoka nezamestnanost", zatimco u nas je to 10% ... Tady mame "dostatecnou socialni politiku", takze 1) se lidem nechce moc makat 2) zamestnavateli se vetsinou sakra-NEVYPLATI pribirat nove lidi; vysledek je snad zrejmy. Mas kvalitne vymytej mozek, Jindro.
0/0
14.5.2004 14:30

briza

Re:
Jenze tech 6 % obsahuje pouze lidi co nemaji praci mene nez (tusim) 3 mesice. Pak vypadnou z evidence a dal je uz ve statistikach neuvidis. Myslim, ze realne jsou na tom stejne jako v Evrope.
0/0
14.5.2004 15:42

Fillis

Re:
ja bych trochu brzdil s tema cislama. Tady ve statech sice hazej nizky cisla, jenze to pocitaj 'trochu" jinak nez my, takze konecny cislo by bylo docela hrozivy.
Jo a s tou zivotni urovni to tady taky neni tak super. nesmite dat na to co vidite v televizi. To v cem tady lidi nekdy zijou je neuveritelny a to si myslim, ze jsem to nejhorsi jeste zdaleke navidel...
Zlata Evropa, zlaty Cechy
0/0
14.5.2004 15:44

nd4spd

Re:
Ještě pořád tam běží ta dobročinná akce "Help to America´s hungry children" při níž se prezentovalo, že je v USA 15 milionů hladovějících dětí (rok 1998)? Vždycky když jsem na to koukal v jakési tamější televizi tak jsem litoval, že sebou nemám video abych to mohl přivézt ukázat sem.
0/0
14.5.2004 15:57

MC

Re:
radši se tam jeď kouknout a nepruď s kravinama..... vlnitej plech máte možná vy na střeše.....tam má v baráku každej klimatizici narozdíl od tebe !  Někdy zapoj mozek a nepleť si Rusko s USA
0/0
14.5.2004 14:42

nd4spd

Re:
no, já jsem se tam kouknout byl a musím říct, že "domů" z vlnitého plechu ve kterých se skutečně bydlí jsem tam viděl víc jak u nás. A s tou klimatizací jim stejně nic jiného nezbývá, ty papundeklové stavbičky se v létě rozehřejí víc jak poctivá zděná stavba (těch jsem tam nějak moc nepotkal). Jinak cena dřevo-sádrokartonového baráku včetně klimatizace je pořád nižší jak poctivého zděného baráku na který se obyčejný američan jen tak nezmůže.
0/0
14.5.2004 16:06

Noper

Re:
Hochu, máš naprostou pravdu. Moje slova - napsal bych to samý.
0/0
14.5.2004 20:04

Vaclav Hanus

Re: take to tak vidim
Cele opevovane bohatstvi juesej je jen hollywoodsky sen. ktery navenek zobrazuje zivot 20 procent "tech nahore". Cely medialni prostor je v rukach techto 20 procent a ti peclive dohlizi na to, co je koser verejne zobrazovat a co ne...a dnes uz je to dokonce tak daleko, ze jsou usmernovany usmernovany preference zivotnich hodnot ..a coz je paradoxni, ti to zerou..
0/0
17.5.2004 16:22

Cutty

Re:
Muzes mi rict kdo a cim ti tu hlavu vyplachoval? Zda se ze odvedl dobrou praci. Vetsi hovadiny nepsalo snad ani totalitni Rude Pravo
0/0
14.5.2004 14:49

KaterinaLeach

Re:
A kde a jak dlouho uz tady v USA Jindro zijes, ze vis tolik o tech chatrcich a lidech co pracujou za jidlo?
0/0
14.5.2004 14:57

J-dis

Re:
 A v ktere americe jsi byl asi nejspis v te Jizni
0/0
14.5.2004 15:45

dousak

Re:
tak neco podobneho jsem uz cetl, byt na jine tema: http://www.jdvd.cz/osobni/imperialistickaokna.pdf
0/0
14.5.2004 15:48

SMIL

VSICHNI
Pojdte svrhnout vladu!!!!!!
Vzdyt se lidi musime  dat konecne dohromady a udelat neco jako v roce 89.  Nekoukej te na to ze tamhleti chtej pridat tihle 13te platy, ty politiky drzi nad vodou nase nejednotnost, nezavidte jeden druhemu. Kurnik dyt oni si znas delaji prdel  a to vsichni do jednoho!!!!
0/0
14.5.2004 14:20

bbj

Re:
a vladnout budes ty? nebo kdo? nebo nikdo? jak se vlada svrhava? nejsou od toho volby?
0/0
14.5.2004 14:37

SMIL

Re:
Ty ses politik?
0/0
14.5.2004 16:28

Buran

ČSSD
Socdemáci jsou hájzlovéé zkúrvené.
0/0
14.5.2004 14:17

MC

Re:
ano jsou, ale kdo je teda volil, když na ně všichni nadávaj ?? Nebo že by jste jim všichni naletěli na růžové zítrřky ??
0/0
14.5.2004 14:43

hlava9876543210

Re:
SPRAVNEJ DOTAZ...
JA BYCH REKL, ZE JE TO FIFTY FIFTY
0/0
14.5.2004 14:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.