Diskuze
Komise zrušila vlak RoLa pro kamiony
Děkujeme za pochopení.
Jaroslav
Vlak
Přeprava vlakem je nejekologičtější. Ekologie se nikdy nevyplácela, ale musíme si uvědomit, že příroda se nebude obnovovat donekonečna. A kvůli tomu, aby měl někdo zboží co nejrychleji budou trpět ostatní v místech, kde ten provoz zhoustne. Přijdou především o klid a čistý vzduch.Blade Runner
vlak je pomalý
Proč se asi nejezdí vlakem? Protože je to pomalé a neekonomické! Vlakem se to vyplatilo, když se nemusela čekat fronta na hranicích. Ta už teď není, takže proč jezdit vlakem? Je to zbytečné zdržení. Zákazník chce zboží včas, z Německa nejlépe hned druhý den a nebude ho zajímat, že auto stojí někde na vlaku. Když se přeprava zdržuje, stojí to peníze, takže vlak musí být levnější tak, aby se jeho použití vyplatilo. To je vše. Netřeba hledat žádnou zákulisní politiku.turista-
Re:
_Tirák_
__"GRAF EKOLOGIE"__
Kdyby vlada davala tolik poněz jako na dálnice tak máme už koridory dostavěné a obnovený vozový park a čistčí vzduch. Větrná el.-vodní el. -> elektická lok. -> žádné splodiny = čistčí vzduch!turista-
Re:
Az na ty vetrne/vodni elektrarny ok. Evropa ma takove prirodni podminky a takovou spotrebu energie, ze s tim by si nevystacila. Nic s lepsim pomerem vykon/(naklady+ekologicky dopad) nez jadernou elektrarnu jsme zatim nevymysleli. Evropa od JE ale pod tlakem verejneho mineni nevzdelane vetsiny volicu ustupuje a to se ji nevyplati.evropsky urednik
To je škoda 2
Presne tak., jak pises Penize, ktere bude stat dalnice do Drazdan by nepochybne zaplatily fungovani RoLa na dalsi stoleti. A to i kdyby mely kamiony platit jen 20 eur a zbytek dotoval stat. A jeste bychom usetrili Ceske stredohori. Ale to by musel mit nekdo odvahu postavit se dopravacke lobby tak, jak to udelali ve Svycarsku, kde dali kamionum prevoz po zeleznici povinne. Skoda, ze u nas nema nikdo tolik odvahy a proziravosti. Priznacne je, ze kdyz se mluvi o vystavbe a udrzbe dalnic, tak jsou to "investice", ale kdyz je to zeleznicni doprava, tak jsou to "dotace". Jako by to nebyly porad ty same penize danovych poplatniku...turista-
Re:
Švýcarsko má výborné řešení (kamióny opravdu do země nesmí, překládají se na hraničních přechodech na vlaky povinně). Ale je od nich trochu sobecké - přes ty sousední země totiž ty kamióny jedo po svých. Pokud má doprava dobře, ekologicky a taky levně fungovat, musí se na eliminaci kamiónů a přesunu přepravních výkonů na železnici domluvit celá Evropa koordinovaně. Jenže "lobby" (eufemizmus pro korupci) autodopravců je silná ...Franta7
To je škoda.
Sice tu trať neznám, ale kamiony by měli jezdit vlakem. Kvůli ekologii. Takové firmy by měla vláda nějak daňově zvýhodnit. A nebo by měla část silniční daně těchto řidičů putovat na takový železniční provoz, aby to bylo k železnicím férový. Možná by se to tak ekonomicky vyplatilo. Je jasný že se to nevyplatí, když silniční daň kterou taková firma platí jde pouze na silnice místo toho aby šla i na železnici.turista-
Re:
Je to složitější. RoLa na takto krátkém úseku smysl neměla - ty kamiony jsou dálková přeprava z balkánu na západ a do těch Lovosic stejně musely dojet. Skutečně ekologické řešení je tzv. nedoprovázená přeprava - překládání normalizovaných kontejnerů - loď, vlak a auto až na poslední úsek. Nač vozit (a platit) navíc tahač a řidiče. Tohle řešení by ale byla chyba prosazovat dotacemi a úlevami nákladní železniční dopravě. Stačí zavést pro kamióny pořádné mýto, závislé na vzdálenosti a váze nákladu, ne tu srandičku jako teď ... a zákazníci si železnici vyberou, protože bude levnější.Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Reportáž od zářivě modrého bazénu. Místo lidí se v něm „koupe“ jaderné palivo
Seriál Silnice vede mírně zvlněným terénem. Levou stranu lemuje zeleň, v dáli se zvedají kopce. Na...
Výrobce sektů Freixenet bude ve Španělsku masivně propouštět. Révu deptá sucho
Španělsko-německá společnost Freixenet, které je známá pro svá šumivá vína, oznámila masivní...
Tesla hlásí pokles tržeb i zisku, urychlí výrobu cenově dostupnějších vozů
Čistý zisk amerického výrobce elektromobilů Tesla v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 55...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...