Re:
1) Cele vase srovnani vychazi ze zkusenosti, jake je ted a u nas v Cechach. Po odstraneni zvyhodnovani kamionu (zavedeni vykonove zavisleho myta), ktere Evropa chysta, Rakousko uz to zkousi, spolu s liberalizaci v nakladni zeleznicni doprave, ktera zacina byt realitou i u nas, budou podminky jine.
2) A pak si leckdo rozmysli, jestli by nestacilo objednat dily z Nemecka o par dni driv, kdyz se tim usetri. Pokud jde o "casove" naklady - nesetri totiz samotna rychlost, ale presnost, predvidatelnost casu dodavky - coz zeleznice muze zajistit take (pri spravne organizaci, ktera se u evropskych dopravcu, jako DB Cargo, zlepsuje - ostatne i CD maji system rizeni a sledovani nakladni dopravy - ). Casy na zeleznici mohou byt dokonce predvidatelnejsi, provoz neohrozuji dopravni zacpy a nehody. Cas zvysuje naklady vic u silnicnich dopravcu, nez u zeleznicnich - po cas straveny dosud na hranicich bezela mzda ridice (ridic navic musi nekdy spat, ze ... ) i zabor vozidla. U zeleznice to neni tak vysoke, vagon je levnejsi a nema doprovod, kdyz nekde stoji na seradovacim nadrazi.
3) Pokud jde o vyhodu nakladniho auta - tady doprava "z domu do domu", neni problem doprava z nejblizsiho nadrazi. Zvlast pokud vzniknou dopravci, kteri budou vlastnit vlaky a auta, a prekladka i organizace budou v jejich rezii, a diky vhodne kombinaci zpusobu dopravy usetri a nabidnou lepsi cey. Takova DHL to taky tak dela - jenze s auty a letadly, takze s vlaky to problem jiste nebude.