Diskuze

Komise zrušila vlak RoLa pro kamiony

Vlaky RoLa, které dřív mezi Německem a Českem převážely denně stovky kamionů, končí. Dopravci o ně po zavření celnic mezi oběma zeměmi ztratili zájem. Česko-saská komise se dohodla na ukončení provozu vlaků RoLa z Lovosic do Německa, řekla MF DNES Milada Šmejkalová z ministerstva dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jaroslav

18. 5. 2004 19:33
Vlak
Přeprava vlakem je nejekologičtější. Ekologie se nikdy nevyplácela, ale musíme si uvědomit, že příroda se nebude obnovovat donekonečna. A kvůli tomu, aby měl někdo zboží co nejrychleji budou trpět ostatní v místech, kde ten provoz zhoustne. Přijdou především o klid a čistý vzduch.
0 0
možnosti

Blade Runner

18. 5. 2004 19:16
vlak je pomalý
Proč se asi nejezdí vlakem? Protože je to pomalé a neekonomické! Vlakem se to vyplatilo, když se nemusela čekat fronta na hranicích. Ta už teď není, takže proč jezdit vlakem? Je to zbytečné zdržení. Zákazník chce zboží včas, z Německa nejlépe hned druhý den a nebude ho zajímat, že auto stojí někde na vlaku. Když se přeprava zdržuje, stojí to peníze, takže vlak musí být levnější tak, aby se jeho použití vyplatilo. To je vše. Netřeba hledat žádnou zákulisní politiku.
0 0
možnosti

turista-

18. 5. 2004 23:42
Re:
1) Cele vase srovnani vychazi ze zkusenosti, jake je ted a u nas v Cechach. Po odstraneni zvyhodnovani kamionu (zavedeni vykonove zavisleho myta), ktere Evropa chysta, Rakousko uz to zkousi, spolu s liberalizaci v nakladni zeleznicni doprave, ktera zacina byt realitou i u nas, budou podminky jine.
 
2) A pak si leckdo rozmysli, jestli by nestacilo objednat dily z Nemecka o par dni driv, kdyz se tim usetri. Pokud jde o "casove" naklady - nesetri totiz samotna rychlost, ale presnost, predvidatelnost casu dodavky - coz zeleznice muze zajistit take (pri spravne organizaci, ktera se u evropskych dopravcu, jako DB Cargo, zlepsuje - ostatne i CD maji system rizeni a sledovani nakladni dopravy - ). Casy na zeleznici mohou byt dokonce predvidatelnejsi, provoz neohrozuji dopravni zacpy a nehody. Cas zvysuje naklady vic u silnicnich dopravcu, nez u zeleznicnich - po cas straveny dosud na hranicich bezela mzda ridice (ridic navic musi nekdy spat, ze ... ) i zabor vozidla. U zeleznice to neni tak vysoke, vagon je levnejsi a nema doprovod, kdyz nekde stoji na seradovacim nadrazi.
 
3) Pokud jde o vyhodu nakladniho auta - tady doprava "z domu do domu", neni problem doprava z nejblizsiho nadrazi. Zvlast pokud vzniknou dopravci, kteri budou vlastnit vlaky a auta, a prekladka i organizace budou v jejich rezii, a diky vhodne kombinaci zpusobu dopravy usetri a nabidnou lepsi cey. Takova DHL to taky tak dela - jenze s auty a letadly, takze s vlaky to problem jiste nebude.
0 0
možnosti

_Tirák_

18. 5. 2004 17:35
__"GRAF EKOLOGIE"__
Kdyby vlada davala tolik poněz jako na dálnice tak máme už koridory dostavěné a obnovený vozový park a čistčí vzduch. Větrná el.-vodní el. -> elektická lok. -> žádné splodiny = čistčí vzduch!
0 0
možnosti

turista-

18. 5. 2004 18:05
Re:
Az na ty vetrne/vodni elektrarny ok. Evropa ma takove prirodni podminky a takovou spotrebu energie, ze s tim by si nevystacila. Nic s lepsim pomerem vykon/(naklady+ekologicky dopad) nez jadernou elektrarnu jsme zatim nevymysleli. Evropa od JE ale pod tlakem verejneho mineni nevzdelane vetsiny volicu ustupuje a to se ji nevyplati.
0 0
možnosti

evropsky urednik

18. 5. 2004 17:11
To je škoda 2
Presne tak., jak pises Penize, ktere bude stat dalnice do Drazdan by nepochybne zaplatily fungovani RoLa na dalsi stoleti. A to i kdyby mely kamiony platit jen 20 eur a zbytek dotoval stat. A jeste bychom usetrili Ceske stredohori. Ale to by musel mit nekdo odvahu postavit se dopravacke lobby tak, jak to udelali ve Svycarsku, kde dali kamionum prevoz po zeleznici povinne. Skoda, ze u nas nema nikdo tolik odvahy a proziravosti. Priznacne je, ze kdyz se mluvi o vystavbe a udrzbe dalnic, tak jsou to "investice", ale kdyz je to zeleznicni doprava, tak jsou to "dotace". Jako by to nebyly porad ty same penize danovych poplatniku...
0 0
možnosti

turista-

18. 5. 2004 17:20
Re:
Švýcarsko má výborné řešení (kamióny opravdu do země nesmí, překládají se na hraničních přechodech na vlaky povinně). Ale je od nich trochu sobecké - přes ty sousední země totiž ty kamióny jedo po svých. Pokud má doprava dobře, ekologicky a taky levně fungovat, musí se na eliminaci kamiónů a přesunu přepravních výkonů na železnici domluvit celá Evropa koordinovaně. Jenže "lobby" (eufemizmus pro korupci) autodopravců je silná ...
0 0
možnosti

Franta7

18. 5. 2004 16:54
To je škoda.
Sice tu trať neznám, ale kamiony by měli jezdit vlakem. Kvůli ekologii. Takové firmy by měla vláda nějak daňově zvýhodnit. A nebo by  měla část silniční daně těchto řidičů putovat na takový železniční provoz, aby to bylo k železnicím férový. Možná by se to tak ekonomicky vyplatilo. Je jasný že se to nevyplatí, když silniční daň kterou taková firma platí jde pouze na silnice místo toho aby šla i na železnici.
0 0
možnosti

turista-

18. 5. 2004 17:13
Re:
Je to složitější. RoLa na takto krátkém úseku smysl neměla - ty kamiony jsou dálková přeprava z balkánu na západ a do těch Lovosic stejně musely dojet. Skutečně ekologické řešení je tzv. nedoprovázená přeprava - překládání normalizovaných kontejnerů - loď, vlak a auto až na poslední úsek. Nač vozit (a platit) navíc tahač a řidiče. Tohle řešení by ale byla chyba prosazovat dotacemi a úlevami nákladní železniční dopravě. Stačí zavést pro kamióny pořádné mýto, závislé na vzdálenosti a váze nákladu, ne tu srandičku jako teď ... a zákazníci si železnici vyberou, protože bude levnější.
0 0
možnosti