Diskuze

Firmy mají problémy se sháněním lidí

Sehnat k pásu pár desítek pracovníků je to, co teď nejvíce zaměstnává personálního ředitele firmy Svitap Vladimíra Malého. Fakt, že na Svitavsku je oficiálně každý osmý práceschopný člověk bez práce, mu nijak nepomáhá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bullmann

8. 6. 2004 15:20
Milý Jozko,
jsem bullshit. Ty to přece jako otec všech bulshitů na světě musíš vědět nelépe. Přesto však pečlivě užívej léky, které Ti předepsal psychiatr a hlavně je dobře zapij vodou.
0 0
možnosti

ciric

8. 6. 2004 10:19
pracovníci
Nedostatek pracovních sil nelze svádět na nízkou mzdu. Personalista to také říká. Měl by však nabídnout k této výši i doprovodný socíální program(školky, příspěvek na stravu atd.) Pokud tam nic takového nemají, tak se nemůžou divit. Sehnat a zaměstnat  lidi znamená nabízet jim práci stejně, jak se prodává každé zboží.
0 0
možnosti

xfrenkie

8. 6. 2004 11:10
Re:
S tou posledni vetou souhlas na 100%. Jinak rozdíl mezi vyšší mzdou, a sociálním programem nevidím žádný. Je to jenom pořád stejná snaha - zvýšit hodnotu mnou nabízeného artiklu, kterou je v tomto případě pracovní místo. A je jedno jakým způsobem to udělám, jestli týdnem dovolené navíc, bezplatným stravováním, 13 platem, nebo tisíckovkou navíc ve mzdě.
0 0
možnosti

Jozko Banik

8. 6. 2004 9:54
prosel jsem nekolik prispevku a nelze..
...nez konstatovat, ze bullman je prachvobycejny bullshit
0 0
možnosti

bullmann

8. 6. 2004 15:16
Re: Milý Jozko,
0 0
možnosti

giorgio

8. 6. 2004 9:32
Platy v českých textilkách..
...jsou mizerné taky proto, že většina továren má strojní vybavení ještě z Rakousko-Uherka. Což znamená, že 1 pracovník, obsluhující třeba tkalcovský stav, může vyrobit za směnu tak třetinu nebo polovinu toho, co vyrobí na nejmodernějším stroji takový Číňan, Ind nebo Filipínec, i když oba pracují stejně. I když kýmsi vzpomínané "fixní" náklady (vlastně odpisy strojů) jsou v našem případě nulové, za těchto podmínek bude asijská výroba vždy levnější, i kdyby české a asijské mzdy byly stejné. Západní investoři se do našich textilek (na rozdíl od Asie) nijak nehrnou a naši průmyslníci halt na nové moderní stroje nemají. A stát, místo aby našim textilákům třeba pomohl daňovými prázdninami (jako poskytl třeba VW po nákupu Škodovky), radši vyplácí štědré dávky nezaměstnaným nemakačenkům.
0 0
možnosti

Josef14

8. 6. 2004 8:39
Děkuji všem za reakce :-)
Samozřejmě, že trh si určitou míru rovnováhy udělá sám a tedy i trh práce. Ale myslíte, že je řešení nabízet za práci 12k hrubého, což věřím, že se spoustě lidem při dojíždění na směny nevyplatí a raději přijmout lidi ze zahraničí a zároveň sociálními dávkami živit armádu nezaměstnaných doma, se všemi, i sociálními dopady na společnost?
0 0
možnosti

Josef14

8. 6. 2004 8:48
Re:
Proč se třeba firma nepokusí zajisti dopravu na směny z vesnic v regionu. Když by byla doprava zajištěna, třeba by se to už za tu cenu lidem z vesnic vyplatilo. Ale když má každá šička jezdit svým autem (které ani každá samozřejmě nemá), tak už jsme s čistým výdělkem úplně někde jinde a je lepší zůstat na sociálce a mít své jisté, být pánem svého času a obhospodařovat si záhumenku a menší hospodářství. Tak to v praxi chodí.
0 0
možnosti

mravkolev

8. 6. 2004 7:56
s
, proč tyhle výroby nepřestěhujou do východního německa? nezaměstanost je tam vyšší než v česku, němky se o místa šiček určitě poperou
0 0
možnosti

raf

8. 6. 2004 7:53
Lidi pracovat nechtějí...
Háček je v tom, že specielně na venkově lidi moc pracovat nechtějí, stačí jim podpora - neplatí nájem, vodu, něco vypěstují, obléknou se v sekáči - tak proč se honit?A dojíždět za prací třeba jen pár km do vedlejší vesnice, nebo města - to už vůbec nepadá v úvahu.
0 0
možnosti

p.

8. 6. 2004 7:57
coz mi pripomelo
je to nejakou dobu zpatky co tusim Nike v dobre vire vybudoval tovarnu na tenisky nekde v africe. najal a vyskolil lidi. problem byl v tom ze do prace sli parkrat a kdyz dostali prachy tak druhej den neprisli do prace protoze za ten plat byli schopni zivit rodinu dalsich par mesicu. nechteli si zvysit zivotni uroven, stacilo jim zit tak jak sou zvykli, ale nic nedelat dalsich janevimkolik tejdnu. takze se tovarna zavrela a byl pokoj.
0 0
možnosti

Josef14

8. 6. 2004 7:25
Pan personalista
jen veřejně ukázal svoji neschopnost a ještě se diví. Skutečně nepochopil, že peníze jsou pro většinu lidí tím hlavním motivem k práci, hlavně v oborech s potřebou menší kvalifikace.
0 0
možnosti

bullmann

8. 6. 2004 7:32
Re: Milý Josefe14
možná Tě překvapí, že o výši platů nerozhodují personalisté.  Existuje něco jako fixní a variabilní náklady. Cena výrobku není dána náklady na výrobek vynaloženými. Zpravidla ji určí trh jako cenu obvyklou. Nad ní nic neprodáš. Odtud vychází i mzda. To ale snad věděl i Tvůj idol Marx!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

bullmann

8. 6. 2004 7:24
Cena práce
To vám ten komunismus dal pěkně na mišpuli, myšové mizerní, když ani nevíte, co to je cena práce. O tom si něco zjistěte, pak se sami za tyhle bláboly budete stydět. Když prodávám třešně, nemůžu chtít peníze  za ananasy. Kdo tímto způsobem hledá svůj sýr, najde ho nejspíš v pastičce. Začněte se konečně starat o sebe a přestaňte brečet.
0 0
možnosti

xfrenkie

8. 6. 2004 7:41
Re:
A když někdo jiný moje třešně za ty peníze koupí, tak proč bych je někomu jinýmu prodával za polovinu. O ceně zboží (nebo i práce) nerozhoduje jedna strana, ale obě, a když se cena zdá oběma stranám přiměřená, tak se holt obchoduje.... nebo ne?
0 0
možnosti

xfrenkie

8. 6. 2004 6:41
Konecne dobra zprava
Naprosto souhlasím s Květošem a Tomem. Když personalista brečí, že nemůže sehnat lidi co by tam makali za 12000 měsíčně na 3 směny, je to totéž jako kdybych si já stěžoval, že nemůžu sehnat auto se slušnou výbavou za 150000. Tomu se prosím říká trh. A ty, co pracují za 7000 by jsme měli zažalovat, že prodávají "práci" za dumpingové ceny.
0 0
možnosti

p.

8. 6. 2004 6:58
Re:
nojo, ale pak taky musis pocitat s tim ze nastanou dve moznosti: 1) - ta lepsi z nich - ze za obleceni zaplatis cca o 70% vic. anebo 2) ta horsi z nich - protoze obleceni od te firmy bude stat o 70% vic, tak lidi jeji vyrobky prestanou kupovat, firma zkrachuje a bude pokoj. neco jinyho by bylo kdyby vyrabela neco unikatniho, pokud mozno chranenyho patentem a hodne zadanyho - bylo by o moc snazsi presunout zvyseny mzdovy naklady na zakazniky. ale v silne konkurencnim prostredi si moc vyskakovat nemuzes.
0 0
možnosti