Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen chce octavie vyrábět v Číně

České škodovky by se mohly brzy vyrábět i v Číně. Podle listu Financial Times se totiž firma Volkswagen obává o svou vedoucí pozici na čínském trhu,a chce proto do asijské země přemístit výrobu octavií. Ty by se tu měly prodávat buď pod značkou Škoda nebo Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Autoň

velké a levné?
Že by ti čínští komunisté měli tak velké platy, že je pro ně velké a levné auto zrovna Octavia s cenami převážně přes 500.000 Kč? Nebo je tam Škodovka bude prodávat o 10-20% levněji než v ČR (jako např. v Polsku).
0/0
9.6.2004 17:00

bacil

Re:
ak si pozries zivotnu uroven v pekingu, tak budes velmi prekvapeny
0/0
9.6.2004 17:05

mazliuzlik

Re:
Pro obyčejného Číňana je víc jak 500 000 Kč v přepočtu za auto pořád hodně.
0/0
9.6.2004 17:14

TopGun

Re:
Cina je velky trh. Je tam vela "obycajnych", ale aj bohatsich cinanov. Obycajni si mozu chodit na bicykli, ale tych bohatsich je tam mozno viac nez v celom Nemecku..
0/0
10.6.2004 10:40

TT

Re:
V Cine zije pres miliardu lidi, i kdyby jen 1% z nich melo prijmy minimalne jako stredni vrstva v Evrope, tak se dostanem na cislo 10 000 000 lidi, kteri se chteji vozit autem ......... Faktem je,ze 90% lidi v Cine nema ani na autobus do sveho provincniho mesta..
0/0
10.6.2004 11:00

matis

Skoda octavia v cine? - ano ale
clanok je fajn ale pisal ho niekto, kto nema vela info o tom ako to v cine funguje -
1) v cine nevyraba auta VW ale nejaky cinsky statny podnik v ktorom je kapitalovo ucastny VW prip. ktory kupil licenciu na vyrobu auta VW
2) zabudnite na skodu - bude sa predavat pod nazvom VW - to je v cine pojem a ikona alebo ak chcete symbol rozvinuteho zapadu, o skode tam este nepoculi, a kym to nebude na zapade ikona tak ani nikdy pocut nebudu
3) zabudnite na octaviu - oni si tam vymyslia nejaky novy nazov, pripadne pouziju uz zavedeny ako napr. Bora (novej generacie, Bory su velmi popularne podobne ako Pasaty), napr. Seaty cordoba sa tam predavaju ako VW polo, a Seaty Toledo ako VW neviemco
4) ale nova oktavia sa bude celkom hodit do pekingskych ulic, myslim ze VW trafil klinec po hlavicke - cinania chcu velke, pekne, znackove zapadne auta (VW) za rozumnu cenu a hlavne klasicke sedany, ziadne hatchbacky alebo combi
0/0
9.6.2004 16:53

zhaozichen

Re:
tue tue - souhlas, viz muj prispevek nekde dole.
0/0
9.6.2004 17:08

Pazdy

Re:
Zkusim nesouhlasit, ze v Cine neslyseli o Skode. Zil jsem nejakou dobu v Shanghaji a musim rict, ze jsem par Octavii videl. To same plati i pro Bejing (Peking).
0/0
10.6.2004 13:46

Martin

Octavia v Číně
Nemyslim si, že by tato zpráva nějak naznačovala konec výroby octavií v Čechách, jenom chtějí rozšířit výrobu cínské pobočky VW o model české octavie, která jim zapadá do místní poptávky. V Číně mají pobočky jiné značky a neznamená to, že by ty firmy ukončili výrobu v mateřské zemi. Je to vcelku logické, hlavně ekonomické vyrábět požadovaný model v zemi kde se očekává dobrý odbyt, obvzlášť když je tam levná pracovní síla.
0/0
9.6.2004 14:49

Platypus

Špidlow
Je to tak, čím víc nezaměstnanejch, tím víc špidlovejch voličů. A vo vo vo tom to je. Volby se blíží a špidloš si výrábí voliče. Takovejch 51% ( 20 % socky + 31 % důchodci) bude úspěch. Ale co mi ostatní, přidáme se k většině?
0/0
9.6.2004 14:40

Maxinedobrota

HURRÁ !
Až jim tu skončí daňové prázdniny, tak demontujou stroje a trdáá do Číny ! He he ! To je super !  Já jim to přeju, zůstat tu při takovém daňovém zatížení je holý nerozum ! Vagonka Studénka má taky už prázdné haly a stroje v Rumunsku, tabačka N.Jičín zase stroje odvezla do Ruska ! Chce to jen flexibilitu kapitálu !  To zas přibude Špidlovi voličů - nezaměstnamejch socek ! Ten bude kvičet blahem ! 
0/0
9.6.2004 13:17

Karel, The

Re:
Continental Jičín jede na Ukrajinu :o)
0/0
9.6.2004 15:33

Kaja

asi jako Tatra!
Vcera jsem u vecernich zprav doopravdy zase "vytekl". Ceska Tatra zaznamenala velky uspech a ziskala zakazku pro Irak (nebo kam boha jeho). Pak rychla nenapadna veta o tom, ze se vlastne jedna uz o americkou spolecnost a pak zase velka chvala na to jak jim ceska vlada pomohla pri ziskavani zakazky ............. doopravdy jste takove tupe stado, ze vam to nedochazi? Uz NIC nemate cesky narode! Za komousu jste museli drzet hubu, ale byli jste spicka pomalu ve vsech oblastech. Dnes .......
0/0
9.6.2004 13:06

Praseckar

Re:
dnes nam patri socilani davky a Skromachovo stipendium
0/0
9.6.2004 13:20

bbj

Re:
...je to přesně naopak - tvoje škoda, že sis toho za 15 let nevšíml
0/0
9.6.2004 13:31

Porota

Re:
... to tu rves?... tyhlety oposlouchane fraze tady musi byt kazdy den???
0/0
9.6.2004 13:54

Byby

Re:
Mohl byste mi vyjmenovat ty spickove oblasti. Skodovky byly pred vstupem WV jenom k smichu. Telekomuniace, Elekrotechnika Stavbeni hmoty,  minimalne 20 let za vyspelym svetem. Informacni technologie zadne pro komance to byla paveda. Navic kdyby to bylo jak rikate tak by to bylo prave naopak.
0/0
9.6.2004 14:11

Tom

Re:
No dost by me zajimalo v cem byla ze komancu Ceska Republika spicka, prosim aspon jeden priklad - co me napada tak jedine v zamestnanosti = 0% nezamestnanych....
0/0
9.6.2004 14:49

Karel, The

Re:
byli sme nejlepší ve sraní na to !
0/0
9.6.2004 15:35

TopGun

Re:
Hehe, za komunistov este Ceska Republika nebola...
0/0
10.6.2004 10:42

Petr V.

A co ma byt?
A co? At si svoje auta vyrabeji kde chteji, ne? Nechapu proc o tom vubec pisete! Az se zde zvedne za desitky let plat na uroven zapadu, pujde veskera vyroba zahranicnich podniku jinam .....
0/0
9.6.2004 12:59

Doňa Mimoňa

Jasně
tam je ještě lacinější pracovní síla než u nás.To jsme to dopracovali!Mohli jsme s tím počítat,konkurence je drtivá.V Mladé Boleslavi to zavřem a půjdeme do Číny nebo Indie tam to bude ještě lepší.Konec automobilů v Čechách.To je 5 díl seriálu Jak básníci přicházejí o iluze
0/0
9.6.2004 12:43

Kyki

Re:
k cemu potrebujeme v cechach vyrabet auta? to je neefektivni neekologicka vyroba v oboru kde je obrovska konkurence. meli bychom se soustredit tam kde je konkurence mala , obrovsky prostor a vyroba nesvini. vyvoj sw napriklad. jenze to by nase vlada nesmela v eu hlasovat defakto pro jeho zakaz
0/0
9.6.2004 12:53

Praseckar

Re:
Indii a dlanemu vychodu nikdy nemuzeme ve vyvoji sw konkurovat. Za penize co dela indicky programator se ceskej ani neuprdne
0/0
9.6.2004 12:56

termin

Re:
Máš zkušenosti s tím, jak pracuje Indický programátor? Já bohužel jo....Jsou sice levní, ale nejsou ochotní se od bilých nic učit - bílý je pro ně v nejnižší kastě. Indie je jen nafouknutá bublina, ale topmanagement velkejch firem, které se rozhodly tam investovat, to zakrývá.
0/0
9.6.2004 13:01

Ind;-)

Re:
Musim oponovat, mam opacnou zkusenost. V SAP v Nemecku je hodne Indu, a jsou to velice kvalifikovani lide a svym pristupem k uceni noveho vetsinou Nemce predci. Jen se adaptuji prostredi v jakem jsou. A co se tyce ceny, byl jsem v firme Danske firme, ma ceskou a indickou pobocku pro SW outsourcing. Sazba Indu je vyssi nez u Cechu. (Samozrejme to zavisi na firme, kterou tam koupi)
0/0
9.6.2004 14:13

Kyki

Re:
tisice spickovych programatoru v evrope a kdekoliv jinde na svete je ochotno pracovat zadarmo.
0/0
9.6.2004 13:02

Kyki

Re:
jedine co za to chteji je, aby jim vlady nehazely klacky pod nohy. ale pokud ti je business takovych firem jako ibm, apple a dalsich, co obchoduji s free sw, budiz. krome programatoru co hjsou ochotni pracovat zadarmo, je jeste take spousta tech, co jsou ochotni parcovat za slusny plat realisticky v ceskych podminkach. vyvoj sw je obor s nizkou konkurenci (spousta sw zatim proste vubec neexistuje, nikdo je nenapsal), nepotrebujes temer zadny kapital do zacatku, jen vlastni mozek, nenicis prirodu - idelani oblast podnikani pro cr. bohzuel to vypada, ze me za takove podnikani brzo zavrou
0/0
9.6.2004 13:09

Sven

Re:
To bych nerek. Jeden indickej SW developer stoji ca 40 USD na hodinu.
0/0
9.6.2004 13:54

Praseckar

Re:
Jak jinak to mohlo dopadnou? Nase pracovni sila jiz zdaleka nani tak levna. Pripocti k tomu jak moc se zneuzivaji podpory a nemocenska. Prumerna nemocnost v zemich nerozsirene EU byla 8 - 10 dni. U nas je to 30. Minimalne polovina nemocneskych jsou tudiz lini povaleci a paraziti co nechtej makat
0/0
9.6.2004 12:55

Kyki

Re:
a nebo ma ceska populace horsi zdravotni stav. coz neni tak nepravdepodobne, kdyz mame i nizsi prumerny vek.
0/0
9.6.2004 13:10

Praseckar

Re:
nas prumerny vek se prilis nelisi od zbytku EU s vyjimkou Skandinavie
0/0
9.6.2004 13:18

algra

Re:
tvuj nick vycerpavajicim zpusobem vystihuje tvou podstatu :-(
0/0
9.6.2004 13:01

marek

volkswagen octavia?? diky nechci
to, ze skoda jednou patri pod VW a ze holt bude vyrabet to, co ji VW nadiktuje, je jaksi jasny a pochopitelny. Ze by se ale mel zacit prodavat volkswagen octavia (nebo mozna pod jinym jmenem, ale porad plagiat octavie) to mi uz prijde jako dobra svinarna... bohuzel s tim ale asi nic nenadelam(e). takze jetli se to opravdu stane, tak FUUUJ VW - jestli je to ale jen nejaka novinarska kachna (ze by se mela octavka prodavat pod znackou VW), tak se VW timto omlouvam. Kazdopadne uvidime v budoucnu.
hezky den
0/0
9.6.2004 11:40

martin

Re:
to je presne duvod, proc pred lety nebyla skoda priklepnuta renaultu ale vw.
renault chtel vyrabet auta pod svou znackou
vw slibil vyrobu stale pod znackou skoda
 
zda se, ze se slibu se pomalu ustupuje.  ale v obchode sliby nejsou, leda by to bylo nekde na papire
0/0
9.6.2004 11:54

mv

Re:
co to tady řešíte? 99% produkce se vyrábí nebo bude vyrábět pod značkou škoda. i kdyby to bylo míň tak furt se to aspon bude prodávat. to asi nevíte, že se už vyráběli škodovky pod značkou VW, co? škoda felicia pickup=vw caddy
0/0
9.6.2004 11:58

Fikos

Re:
hmm ale neměl jsem zrovna pocit že fickovej pickup je podobnej VW Caddy :o)))
0/0
9.6.2004 12:01

zdenek

Re:
Taky se to neprodavalo v Evrope. V Mexiku a podobnejch trzich se opravdu filcka pickup prodaval jako vw. Nevidel bych to jako nic zvlastniho, proste tam kde skodovku nikdo nezna, se prodava pod jinou znamejsi znackou.
0/0
9.6.2004 12:21

amanes

Re:
prodavalo.ja to videl v GB a neveril sem vlasnim ocim
0/0
9.6.2004 12:43

Praseckar

Re:
Nejen v GB. Ve Skandinavii take
0/0
9.6.2004 12:53

Jenicek25

Re:
A taky jsem tohle auto viděl párkrát v Německu, byl jsem z toho dost překvapenej !
0/0
9.6.2004 14:56

Ales

Re:
je to pravda... v Anglii jsem jich videl spousty.
0/0
9.6.2004 23:48

zhaozichen

Re: Octavia v Cine
... s tou znackou v Cine je to tak - nazev musi Cinanum pasovat tak, aby si ho mohli lehce preonacit do sve reci, do svych znaku. Muze se stat, ze kdyz si prehlaskuji Octavii - po cinsky O-ke-ta-fi-ja, muze to znamenat (podle intonace ktere se pouzije) neco pro Octavii kontraproduktivniho, neco co by je mohlo ovlivnit v nakupu nebo co by znamenalo uplne neco jineho, treba poklicka na hrnec. Cili - nejdriv se musi nazev opatrne ale trefne vymyslet, pouzit nekolik Cinanu, aby si ten nazev osvojili (cili nekolikrat prerikali) a kdyz reknou OK, tak bude nazev ten pravy.
0/0
9.6.2004 12:13

houba_

Re:
no jasne,
proto to bude VW Octavia, to se hned vyslovuje jinak :))
0/0
9.6.2004 12:20

zhaozichen

Dost spatne rozhodnuti
.....protoze Cinani Octavii okopiroujou a zacnou vyrabet sami. Viz pripady VW Bora, stary Passat premeneny na Santanu atd atd.
0/0
9.6.2004 11:39

bbj

Re:
A do roka je máme na tržnicích...
0/0
9.6.2004 13:18

Jenicek25

Re:
To není okopírovaný, to tam vyrábí Volkswagen China, nebo firmy, který oficiálně koupily licenci od VW.
0/0
9.6.2004 14:58

TopGun

Re:
Tak, ako cinani vyrabaju Reabok, addiddas, alebo pooma, tak vedia vyrabat aj auta, napriklad Hongda.. Mozno aj vyroba Oktavie je len pokusom o zachranu dobreho mena a kompromisom medzi skodovackou oktaviou a cinskou ocktaviou..
0/0
10.6.2004 10:59

bb

bb
Že by oktávka byla nějak zvlášť jednoduché a velké auto?
0/0
9.6.2004 11:38

Franta7

Dyť číňani jsou malý
Dyť číňani jsou malý. K čemu potřebujou velký auta ?
0/0
9.6.2004 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.