Diskuze

Odboráři na drahách opět hrozí stávkou

Od doby, kdy naposledy hrozila stávka na železnici neuplynuly ani tři měsíce. Odboráři se ale znovu bouří a hrozí, že zastaví práci. Vadí jim totiž plány vedení, podle kterých by se České dráhy měly přeměnit na společnost holdingového typu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

breindl

26. 6. 2004 8:32
Jinam
Jinde se nestávkuje, a tak se bude jezdit auty, autobusy či jinak. A´t žije nerozborné přátelství na ČD. Hurá !!!
0 0
možnosti

Aja

22. 6. 2004 23:17
Další tunel
Dráha je jeden z posledních podniků vlastnící majetek, který zajímá naše tuneláře. Rozděl a panuj, to je jediná možnost, jak se k tomuto majetku dostat. Nejdříve se naladí veřejné mínění, jak jsou ty dráhy pro všechny prodělečné a pak se to za potlesku veřejnosti rozkrade. Ve vedení dráhy jsou lidé dosazení více, či méně soukromými firmami, které jejich prostřednictvím dráhu vysávají. Asi tolik jak to velmi zhruba funguje.
0 0
možnosti

Tomcaj

22. 6. 2004 22:25
Jen at stavkuji
... ale jde jim o praci. Kdysi jejich stavka ukazala, ze mnozi se bez CD obejdou a uz se k CD nevratili...
 
Jinak proti odborum obecne nic nemam, ale at se staraji o dodrzovani zakoniku, bezpecnost prace atd. Ovsem mluvit do rizeni podniku jim NEPRISLUSI ! Jejich jedinou starosti je Zkonik prace, odstupne atd...
Tedy zeleznicni odborari jsou bohuzel zabou na prameni rozvoje CD. Mocnou zabou, protoze v podstate vlastnikem je v soucasne dobe mekky  "socialni" stat.
Kdyby bylo podle meho, at stavkuji. Behem stavky bych jako stat-vlastnik poslal CD do likvidace a prodal je. Vsichni zamestnanci by dostali radne vypovedi z duvodu ruseni podniku. I kdyby dvoumesicni.... stejne stavkuji... myslim ze hospodarstvi by to ustalo, i kdyz by v OJEDINELYCH pripadech mohlo byt uzko.
Treba by je touha po praci a novi vlastnici uvedli k praci drive...Zkusenosti ukazuji, ze soukrome zeleznice se v CR maji k svetu, i kdyz je to " v  malem".  Puvodni statni dotace bych rozdelil krajum a ty at si pak s novymi vlastniky nasmlouvaji spoje, jak se jim hodi. 
0 0
možnosti

Sttell

23. 6. 2004 5:08
Re:
Tento příspěvek je pouze Váš názor,nic víc.
0 0
možnosti

Ištván_Naštván

22. 6. 2004 20:25
Odboráři = hňupové
Dráhy by podle mě měli mít zvlášť core business, ostatní činnosti mít oddělené tak aby bylo možno rozklíčovat hodnototvorné a nákladové činnosti. Holding chápu, dostanou se do konsolidované uzávěrky. Spíš se divím, že podobné strukturální změny neproběhly již dávno. Vlastně je to jasné - odbory zbrzdily to co bylo reasonable a kvůli tomu odhaduji musely dráhy čerpat větší dotace z našich daní. Odbory mě okradly nepřímo o daně. Dušku - chcípni.
0 0
možnosti

Biermann

22. 6. 2004 20:38
Re:
To co delaji Ceske drahy se nazyva dopravni obsluznost a ano, plati se to z nasich dani, protoze si na sebe nevydela. Tak jako se vy rozcilujete ze vas odbory okradly, bych se ja mohl rozcilovat ze me okradaji duchodci, protoze platim duchodove pojisteni, nebo nemocnice, prootze platim zdravotni pojisteni. Nebo policie. Co tak zrusit policii, vsak si na sebe nevydela. A stejne tak armada a vsechny sluzby placene z dani.
 
Mimochodem: Ty 3 anglicka slova neumite prelozit nebo jen chcete ohromit znalosti anglictiny?
0 0
možnosti

Sttell

22. 6. 2004 19:42
české dráhy
Tak nevím co si o tom mám myslet.České dráhy jsou státní podnik nebo a.s. Jsou dotovány z kapes daňových poplatníků a přesto jsou ve strátě.To snad ani není možné.Buď jsou manageri českých drah neschopni až to tříská dveřmi a nebo jednají dle politické objednávky.Pokud vezmeme fakt že politika a ekonomika českého státu po sametovce se provozuje podle scénáře : stát nemá nic vlastnit nemá podnikat neboť toto je přisouzeno pouze podnikateli,fyzické nebo právnické osobě,které tomuto státu mají platit daně.Takže defacto diskriminační formulace,na které se shodly všechny parlamentní strany kromě komunistů.Možná že by bylo zajímavé zveřejnit jaké procentuální zastoupení mají demokratické parlamentní strany v představenstvu a správní radě českých drah.Co nám tento článek v podstatě sděluje.Je tu snaha politických reprezentací zastoupených v poslanecké sněmovně naložit se státním podnikem české dráhy obdobně jako bylo neloženo s jinými státními podniky v České republice.Rozdělit na dcery,tyto zadlužit a prodat nebo zlikvidovat.A současně je tu strach těch samých politických reprezentací co se stane pokud to udělají.Strana,která toto provede vypadne z politiky jak z kina a nezastaví se ani na křižovatce v Mukačevu.A na pozadí tohoto mediálně probíhá jakési divadlo v němž hlavní figury obhajují samy sebe.
0 0
možnosti

Pepique

22. 6. 2004 19:49
Re:
Informaci, že České dráhy jsou dotovány z kapes daňových poplatníků, jak píšete, jste vzal kde, prosím pěkně? Na Nově, nebo je to zaručená zpráva pana Steigerwalda z MF? ČD jsou akciovka, ne státní podnik. Ale jinak s Vámi souhlasím.
0 0
možnosti

Mirek

22. 6. 2004 19:20
sledujte OTEVŘENÝMA OČIMA
Správně, ať klidně hrozí stávkou! Alespoň někdo si nenechá kálet z výšky na hlavu od podvodníků, tunelářů a rádobyekonomů. Proboha, už se proberte a sledujte OTEVŘENÝMA OČIMA co se tady děje! Kdo se vzepře - toho vyhodit. Bože, snad Vy někoho nezaměstnáváte.. Kam se až dostanem?
0 0
možnosti

Miky

22. 6. 2004 18:48
ANO STAVCE
ANO, ANO, ANO. At odborari konecne stavkuji. At stavkuji hodne dlouho a casto. Ceske Drahy nepotrebuji nic jineho nez jednu nebo dve stavky, ktere odbory projedou. Bude je to sice neco stat, ale bude to v dlouhodobem hledisku mene, nez kolik je stoji soucasna politika "miroveho souziti" s odbory. To, ze odborarske aktivity obecne ve svem dusledku snizuji produktivitu prace a konkurenceschopnost zamestnavatelu je vseobecne znamo. Proto rikam, jen je nechte stavkovat, ALE NESMI SE JIM USTOUPIT!!!
0 0
možnosti

Mikulík

22. 6. 2004 18:58
Re:
Nejmenujete se náhodou Kousal, Říman , nebo třeba Železný :-))))
0 0
možnosti

Bobb

22. 6. 2004 18:25
Odborarska diktatura
Odbory tradicne jednaji, jak kdyby jim drahy patrily a ony byly ten, kdo o nich bude rozhodovat: Jejich ukol je uplne jinde, ale bohuzel hledaji vzory hlavne v Nemecku a stavaji se regulerni manazersko - politickou levicovou klikou, ktera chce kecat uplne do vseho a ekonomiku co nejvic regulovat.. Kam to vede viz. priklad Nemecka, kde jsou odbory doslova skudcem zeme, pokud je neomezi, tak nepujdou dal. Dopustime to i u nas? Ja bych na to sel jak Ronald Reagan pri stavce leteckych dispeceru. Polovinu jich proste vyrazil, jejich stavka byla nelegalni (coz je u nas de facto kazda, jen ma strach to nekdo napadnout u soudu).
0 0
možnosti

Pepa

22. 6. 2004 18:36
Re:
...jenže on by pak jaxi neměl kdo dělat.
0 0
možnosti

FrantazLESA

22. 6. 2004 17:59
Ceny jsou divný.
Cestující totiž vůbec nezajímá že je to z B do A vlakem o 30km delší. To by si dráha měla uvědomit. Pak to bude o něčem jiném.
0 0
možnosti

aac

22. 6. 2004 18:14
Re:
Jsi trochu mimo, ale zdravi asi slouzi, ne? :)
0 0
možnosti

Milan Š.

22. 6. 2004 17:35
Jezdim vlakem často.
Jezdim dost často a myslím že se situace na dráze vposledních letech dost zlepšila.Jak čistota tak kvalita vagónů a hlavně chování lidí od dráhy.Maj jen tu smůlu že jsou vděčnym terčem každýho kdo je na něco nasranej
0 0
možnosti

ouagadougou

22. 6. 2004 17:45
Re:
jistě - řada věcí se změnila. ovšem dramaticky se také změnily tarify, za které se vlakem jezdí. vlaky jsou nyní v porovnání s autobusy drahé a většinou bohužel i pomalejší na stejných trasách. chtěl bych vidět toho blázna, který by jel například do liberce tři hodiny vlakem za 162 korun (resp. 100 s kartou Z), když může jet hodinu deset za 78 korun.
0 0
možnosti