Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wal-Mart se musí bránit 1,6 milionu žen

Jedna z největších a nejobdivovanějších firem, americký řetězec Wal-Mart, se bude muset před soudem bránit proti vlastním zaměstnancům. Federální soudce totiž schválil hromadnou žalobu, kterou na společnost podaly jeho zaměstnankyně. Firma je totiž prý diskriminuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vena

Internet!
Pokud mas doma pocitac a platebni kartu nemusis ani chodit do obchodu.Vse koupis v USA pres internet a jeste minimalne o tretinu lacineji nezli na Wal-Martu.Brzy se to nauci kazdy a obchody zacnou krachovat.Kdo bude zalovat ty firmy ktere nabizeji zbozi pres net?
0/0
23.6.2004 16:04

1

Zlatý teoretický voči
Hoši, hoši, holky, holky (nikoho nediskriminuji), jestli si myslíte, že řetězce mají nízké ceny protože jsou dobře organizované, tak tam určitě nepracujete a ani tam žádné zboží nedodáváte. Jinak byste hned věděli, kde vznikají jejich největší úspory.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
23.6.2004 11:37

tris

Re:
Ono je to negativní, že supermarkety dokáží vyjednat s výrobci nejnižší ceny? Ono je to negativní, že supermarkety dokáží zaměstnat lidi s prakticky nulovou kvalifikací? Já vás nechápu: vy si stěžujete, že můžete jít koupit levné jídlo?????
0/0
23.6.2004 14:27

1

Re:
V praxi: Jo. Jo. Ne.
0/0
23.6.2004 14:56

tris

Re:
Huh. Jak je v praxi negativní, že se řetězce snaží vyjednat nejnižší cenu??? Vy se snad nesnažíte vyjednat nejnižší cenu tím, že si vybráte levnější obchody? Chováte se sám negativně=amorálně? Pokud by se řetězce nesnažily vyjednat nejnižší cenu - a kupovali třeba drahé zboží z dovozu a domácími levnějšími výrobci by se vůbec nezabývali - to by snad bylo pozitivní??? Na jedné straně jsou slyšet hlasy, že supermarkety proagují zboží jedné značky a ostatní nemají šanci, na druhé straně je negativní, když se supermarkety snaží najít nejlevnější výrobce (jinými slovy: levnější výrobce má šanci). Vysvětlete mi to laskavě.
0/0
23.6.2004 16:16

1

Re:
Vystihuje to heslo 'bližší košile než kabát'. Je prostě lepší si připlatit za zboží než být obsluhován cizinci a přitom z daní platit armádu nezaměstnaných. Je lepší platit více výrobci, který ještě dělá špekáčky se špekem než jíst kdovíco jen proto, že je to levnější. A řetězce tu cenu nevyjednávají, ale diktují (a mnohdy i vydírají).
0/0
23.6.2004 16:32

tris

Re:
Řetězce cenu vyjednávají. Pod pojmem vyjednat myslím to, že na to obě strany přistoupí dobrovolně, kdy jediným možným "trestem" jest nepřistoupení na smlouvu. Pod pojmem diktovat rozumím, že tam přijdu se samopalem a pokud to nepodepíší, tak je zastřelím. Pokud je mi známo, tak obchodníci supermarketů přijdou a sdělí dodavateli, že jestli nesníží cenu o 5%, tak od něj přestanou kupovat. Pokud je mi známo, tak vy přijdete do obchodu, vidíte, že elektroniku tady prodávají o 50% dráž než vedle, tak se seberete a jdete vedle. Případně sdělíte majiteli, že jestli vám nedá aspoň 30% slevy, tak si to od něj nekoupíte. Mám to chápat tak, že cenu diktujete? ... Je lepší si připlatit za zboží než být obsluhován cizinci a platit nezaměstnané.... Je lepší si nepřiplácet na zboží a neplatit nezaměstnané. Jinak je mi celkem jedno, kdo mě v obchodě obsluhuje - pokud o to češi nemají zájem, tak je to jejich problém. A pokud jde o kvalitu zboží - já osobně kupuji pouze kvalitní zboží. Pokud mi ho supermarket nenabídne, tak si ho koupím někde jinde a supermarket má po kšeftě. Dá se říct, že tímto způsobem "diktuji" supermarketu, co má prodávat. Jenom na tom nevidím nic negativního.
0/0
23.6.2004 23:35

supet

Wal-mart
Je pravda, že Wal-mart likviduje konkurenci svojimi cenami, ale neni to dáno jenom tím, že by jejich zaměstnanci byly placeni hůř než u konkurence(ono je to spíš opačně), ale hlavně perfektnou organizaci. Jejich logistický systém, perfektní souhra jednotlivých obchodů s distribučními velkosklady, rozložení zboží po prodejně tak, aby lidi kupovali přesně to co obchod potřebuje prodat atd,atd. to všechno pomáha Wal-martu tlačit ceny hodně dole, a dokud se konkurence nepoučí, tak bede Wal-mart jen růst a K-mart a jim podobní budou krachovat. Jo a většina jejich zaměsnanců s může kupovat zaměstnanecké akcie (i ženy), které mají v posledních letech velice hezkou vzostupnou tendenci, takže si každý jeden může za pár let přijít k celkem slušnému baíku peněz.  
0/0
22.6.2004 20:23

Sun tzu

Wal-Mart- novodobí otrokáři
Wall-Mart - vykořisťování zaměstnanců, ničení malých obchodů, ničení dodavatelů, ničení vzhledu měst. V Americe udělali studii a na jedno vytvořený pracovní místo ve Wal-Martu připadalo zhruba 1.5 prac. míst zaniklých. Mimoto musí Americká vláda doplácet ročně desítky milionů dolarů na zdravotní pojištění jejich zaměstnanců.
Opravdu odporná firma
0/0
22.6.2004 18:28

tris

Re:
...jedno vytvořený pracovní místo ve Wal-Martu připadalo zhruba 1.5 prac. míst zaniklých.... To je snad dobře, ne? Stejnou práci díky walmartu dokáže udělat o 30% méně lidí, takže ti ostatní můžou dělat něco jiného. A navíc je to vidět i v cenách, takže veškeré zisky nejdou jenom do kapsy Wal-martu, ale vydělávají na tom i spotřebitelé. To je snad negativní?
0/0
23.6.2004 9:41

chorche

Re:
Jo, už tě vidím, jak ty a celá tvoje rodina chodíte nakupovat do malého krámku, kde není moc velký výběr namísto Globusu, Kauflandu, Carrefouru nebo jiného obchodu, kde je větší výběr a ceny asi o 10-20% nižší...
To že zkrachují ty malé obchody není tím, že Wal-Mart existuje, ale protože lidi chodí nakupovat tam, kde je levněji. Je to normální. Možná by to chtělo nějaký speciální zákon, který by zákazníkům nařizoval kupovat v malých obchodech...?
0/0
23.6.2004 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.