Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpěváci bojují za delší život písní

Evropské hudební hvězdy běží závod s časem. V jejich případě dvojnásob platí, že čas jsou peníze. Skupiny Rolling Stones, Beatles nebo v Česku třeba Karel Gott, kteří začali kariéru na začátku 60. let, už mají jen málo času, než uplyne doba hájení jejich písní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zvědavec

Plesniví dědci
Jsem zvědav, do kolika let bude takový Mick Jagger, David Bowie nebo Paul McCartney koncertovat ve stoje, bez hole a bez plen. A jak budou davy šílet, až Micka, Davida nebo Paula přivezou na posteli a s přístroji na pódium, a oni tam budou stařeckými hlasy hýkat z playbacku své sedmdesát let staré písně.
0/0
13.7.2004 20:46

Nedobik

Heleďte vy všichni nemakačenkové, co všechno chcete satarmo!!!
Nastolte  komunismus a budete všichni makat zadarmo a všechno mít  zdarma. Takhle jsme se to v padesátých letech učili ve škole. Když se vám nelíbí kapitalismus, tak si vemte samopaly a udělejte  převrat. Ale ty blbý kecy nikam nevedou.
0/0
13.7.2004 11:19

cochran

Re:
bud rad, ze se muzes vubec zdarma vyjadrovat. Taky by si mohl nekdo nechat patentovat vsechna slova a musel by sis vymyslet novy jazyk, troubo.
0/0
13.7.2004 12:34

V2kt0r

Re:
Komiku
0/0
13.7.2004 23:29

dodo

blbost na které se pakují překupnící tj,manažeři a obchodníci
jsem pro 15let a hotovo, jako u vynálezu, to by mělo zajistit spravedlivě dost pro autora a různí vyžírkové a úřady příjdou zkrátka, a proto to nikdy nedopustí, (něco patentujete, tak z toho má většinou vynálezce nejvíc tak 15%, stejně tak z vědecké knihy).
0/0
13.7.2004 11:14

mrk

klesající tržby
už jsem se lek že idnes zapomene na narážku na nelegální kopírování ... :-)))
0/0
13.7.2004 11:00

TOOOM

50 let snad stačí, ne ?
Alespoň je to přinutí vymyslet něco nového. Než neustále dokola omílat staré (i když třeba dobré) kusy, to člověka otráví. Poslední dobou, až na pár vyjímek, chcípnul u nás pes.
0/0
13.7.2004 10:40

cochran

Re:
jake stare veci, vzdyt v archivech lezi stomiliony nahravek, ktere vetsina lidi nikdy neuslysi. Nove veci nejsou potreba. Mel by se vytvorit vetsi prostor pro starou muziku
0/0
13.7.2004 12:02

V2kt0r

Re:
Vzdyt rikam - komik. Trh se to jmenuje, co hudba potrebuje, aby vychazela.
0/0
13.7.2004 23:30

cochran

Re:
ty budes pekna guma. Jaky trh, hudba tu byla vzdy a tak to bude i dobudoucna. Ze zkusenosti je patrno, ze trhem se ohaneni casto nejvetsi vychcanci, kteri pouzivaji tuto frazicku k zlbnuti mas po bolsevicku! 
 
0/0
14.7.2004 8:08

Snitlik

Re: V pořádku, jen nerozumím těm archivům.
To je jako kapitalisti převzali od komunistů a to co bylo nežádoucí dříve je nehratelné i dnes ?
0/0
14.7.2004 12:45

cochran

Re:
o to nejde, ani se nebavim o ceske scene. Pust si radio  a co uslysis ze stare muziky. Je problem sehnat u nas i CD. Ja posloucham rock and roll, surf music, Doowop Rhythm and Blues atd. proste 50 a zac 60 let. Co z toho kde u nas mas moznost slyset popr sehnat. Vzdyt je to traparna. Furt se hledaji nove styly a hvezdy a pritom nemam zmapovane ani ty stare. To proto, aby se mohli ti zoufalci kolem show businessu napakovat.
0/0
15.7.2004 8:05

Martin

Ochrana jen za penize
Kdyz vynalezce chce ochranu sveho dila, musi dost tvrde platit za patenty, prumyslove vzory a ja nevim co jeste a HLAVNE TO MUSI PLATIT KAZDY ROK ZNOVU a za kazdou zemi zvlast. Necht si tedy zpevaci taktez plati kazdy rok znovu prachy za ochranu svych pisnicek. Takhle maji ochranu svych pisnicek zadarmo a jeste po jejich smrti tady budeme zivit pribuzne parazity.
0/0
13.7.2004 10:30

Faktradic

Vemte si to do hrobu, chamtivci.
Achjo. Myslim ze vseho z mirou a 50 let je doba dost dlouha.
0/0
13.7.2004 10:30

xaeris

všechno žu tu bylo i před OSA
Zajímavé bude, až si nějaký mafián nechá patentovat třeba kytarové akordy.A z každé písně, kde se objeví např. D7, bude kasírovat.Říkáte nesmysl, asi jo, ALE, dá se mluvit o původnosti díla, které používá akordů již dávno vymyšlených někým jiným?Vždyť použiju-li jakýkoliv komponent třeba do výroby nového typu auta, tak za něj taky  musím platit licenci a je jedno, jestli motor umístím dozadu nebo dopředu.Jsou tedy kasírující skladatelé hudby skutečnými originálními autory a nebo jen plagiátory mazaně využívajícími (a navíc zadarmo) různých, nekonečných kombinací již dávno vymyšleného?  
0/0
13.7.2004 9:50

zab1

Re:
Není to tak jak říkáte, samozřejmě. Jsou dány přesné mantinely, kdy je možno považovat skladbu za ukradenou a kdy ne.  A nejedná se o takový extrém, jak uvádíte. Melodie může být samozřejmě podobná i nevědomky, tomu se dnes nedá vyhnout. Základních tónů tolik není.  Nevím to přesně, ale myslím, že melodicky a rytmicky je možno mít shodných 5 nebo 6 taktů. Ta pravděpodobnost náhody je minimální. Jsou lidé, kteří se i v tomto limitu dokáží beztrestně pohybovat. Klasickým příkladem je podle mě Zmožek se svou sérií kazet s odrhovačkami. Při prvním poslechu jeho písní jste cítili, že je znáte už dávno. A ono to tak ve skutečnosti bylo. Stačí uhnout po pěti taktech do jiné melodie.
0/0
13.7.2004 10:56

krop

ochrana
Já sem pro. Už teď  když vidím kolik je všelijakejch remixů a cover verzí, který sou v drtivé většině k zblití... Nechápu jak může např. Sting dovolit aby prznili jeho songy z dob Police, takovým způsobem. Děsběs. Navíc pořádný okleštění tohohle sajrajtu ty přineslo taky trochu toho tvůrčího větru do muziky. A to je potřeba.
0/0
13.7.2004 9:36

Zvědavec

Re:
Stink, police, to je nějaká barokní hudba?
0/0
13.7.2004 20:50

MSG

kopírování
rozšiřuje hudbu!
0/0
13.7.2004 9:13

VENDULA

ten si teda fandi
"Fanoušci si to možná neuvědomují, že brzy může kdokoli kopírovat naši hudbu, ať se jim to líbí, nebo ne." fanouskum se bude libit, kdyz si koupej hudbu levnej a teda kdyz ochrana skonci co nejdriv. Nikdo nic nema proti tomu, ze ma interpret penize za odzpivany koncert, ale celej zivot krmit nenazrany pribuzny a potomky jen proto, ze jejich predek parkrat dobre zarval song nejakyho autora na stadionu?
0/0
13.7.2004 9:10

cochran

ceny
ve statech ale zrejme nejsou takovy zlodeji co v evrope. Tam koupim CD za 10 USD , zatimco v Evrope za 16 EUR. Pekna zlodejna.
Vrchol zlodejny jsou poplatky za legalni stahovani hudby z internetu. 30kc za pisnicku, to se snad ten vychcanec Herman p o s r a l.
0/0
13.7.2004 8:32

kestrik

KUP SI, CO MAS RAD ! A NA CO MAS !
Pokud na to nemas, tvoje smula. Auto ti bez penez taky nikdo neda..... Ikdyz je 10 let stary....
0/0
13.7.2004 8:41

cochran

Re:
ona je taky otazka kolik jich chces mit. Kdyz budes mluvit o stovkach az tisicich CD tak se nedoplatis. Jinak Napr. Gotta muzes koupit kolem dvou set a to i 30 skladeb na 1 CD. JIne nase interprety z 60 let i kolem 100kc za CD. Cena nad 200 kc za CD je zlodejna.
0/0
13.7.2004 8:50

kestrik

Muzes jich mit kolik chces - kdyz si je zaplatis.....
Pokud je ukradnes (jinak se ta cinost privlastneni bez protihodnoty totiz nazvat neda), tedy pokud je ukradnes - BUDES MORALNE urcite CISTEJSI NEZ TI hnusaci CO PRODAVAJ PREDRAZENY PISNICKY, ZE......
0/0
13.7.2004 9:03

kestrik

docela s nimi souhlasim....
Jestlize nekdo neni schopen vymyslet neco lepsiho, tak at jde od valu.... Nechapu, proc by si mel nekdo vydelavat na mj ukor. Moje pisnicka je v mem podani znama a lidi ji kupujou. Kdyz by se nelibila nikdo by ji nekupoval. Duvod,pro ji chce prezpivat take nekdo jiny je nasnade. Proste, CHCE SE PRIZIVIT. TAK AT SI VYMYSLI A NAHRAJE VLASTNI !!!!
0/0
13.7.2004 8:17

cochran

Re:
a jeste mi vysvetli, kde je ta hranice tvoje - moje napr. u cover verze. Autorsky zakon je svinstvo a mel by se zrusit. Jenom znepristupnuje hudbu verejnosti. V USA v 50 letech si taky kazdy kdejaky cernoch hral blues a resil snad nekdo moje a tvoje skladba . Kolik desitek ba stovek coververzi vzniklo od jednotlivych nahravek. Melo to chybu, zanikla snad hudba? Ba naopak. 
Pryc s vyzirkama.
0/0
13.7.2004 8:26

kestrik

mno,
0/0
13.7.2004 8:36

kestrik

Mno, kdo chce, pisnicku si zaregistruje a tim ostatnim da na vedomi,
ze nechce, aby ji kdokoli "mrsil". On do ni vlozil kus sebe. Proto se take libi. At je to metal,funk,beat nebo pop......... Mno, dokud se bude libit, bude mit nejakou cenu. To je totez, jako bys u aut prohlasil, ze VW vyrobil pred 10 lety auto a ty udelas jeho kopii a budes ji prodavat. JE TO TOTEZ !!!
0/0
13.7.2004 8:40

cochran

Re:
furt nevidim, kde je ta hranice mezi tvoji pisnickou a pisnickou podobnou tve. U aut je to podobne, taky vypadaji lecktere skoro stejne. Jak jiz bylo receno. Jednou dostali zaplaceno, tak to staci. Nebo si pujdu patentovat vepro knedlo zelo a budete mi vsichni pri kazdem nazrani se platit.
PS: autorsky zakon je svinstvo.
0/0
13.7.2004 8:44

kestrik

Neni to svinstvo. Je to legalni ochrana tveho usili. Tve snahy. Tve prace.
Kdyz na to nemas, tak jdi delat neco jinyho. Kazdej nemuze byt skladatelem nebo advokatem. A aby se na me praci prizivoval nekdo jiny - me by to mile nebylo. Kdzy neco vyrobim,vymyslim, je to moje. A pokud to lidi budou chctit, tak at zaplati. NEBO AT SI VYMYSLI NECO JINEHO. A jdou si hrat treba kulicky. Potom budu muset zlevnit, nebo si take najit jiny dzob - ale to je moje vec.... A HLAVNE : P R I N C I P T R H U A T R Z N I H O H O S P O D A R S T V I A V O L N E T V O R B Y C E N "
0/0
13.7.2004 8:49

V2kt0r

Re:
Co ze o trznim hospodarstvi? Zaprve - ceny nosicu neurcuji umelci, ale jejich vydavatele - aniz by se, aspon mensich hvezd nez nejvetsich, na cokoliv ptali. Za druhe - kdyz ma umelec zmlouvu s vydavatelem, ma tento na jeho hudbu zpravidla monopol - takze zadne trzni hospodarstvi. Chces-li Tic-Tac-Toe, zaplatis za ne presne tolik, o kolik si rekne vydavatel. A...ano. princip trhus e projevuje v tech zminenych poklesech trzeb.
0/0
13.7.2004 9:22

V2kt0r

Re:
herdek... s/zmlouvu/smlouvu/
0/0
13.7.2004 9:24

V2kt0r

Re:
herdek... s/zmlouvu/smlouvu/
0/0
13.7.2004 23:24

dittule

Re: Takže
duchovní vlastnictví neuznáváš. A co materiální? To si taky může vzít každý, kdykoli se mu zachce?
0/0
13.7.2004 9:34

blue

Re:
Jo, tak rekni fotbalistum hokejistum a ostatnim ze driv se sportovalo pro radost, at vrati prachy...dnes se hudbou a sportem lide i snazi zivit...A hudbu nezkomponujes za 10 minut. Vyzirka by byl ten,ktery by tu pisen hral, samozrejme za penize (kdo dnes hraje zadarmo..) a autor by utrel...
0/0
13.7.2004 9:35

Ludek

Re: 10 min.
Ano, původní hudbu za 10 min. nezkomponuješ. Ovšem remixy a "taneční hudbu", kterými nás krmí rádia, lze vyrobit i rychleji. Takže jsou to slušně vydělané prachy.
0/0
13.7.2004 9:52

blue

Re:
S tím souhlasím a také to nesnáším...ale pokud to lidi nebudou poslouchat tak žádné prachy nevydělají. Pokud ano, tak je to buď dobré, nebo jsme už tak hudebně zdegenerovali...
0/0
13.7.2004 10:08

xaeris

Re: jenom platit...
Dobrá OK.Ale neměl by si ty platit někomu za to, že vymyslel akordy, že vymyslel celou tónovou škálu, že vymyslel nástroje, že vymyslel prstoklad, že vymyslel písňovou formu,vymyslel...?Co vše je vlastně původního na tvé písni, že chceš za ni kasírovat všechno sám?Nápad?Ale podobných písní jsou mraky, všichni pajcují jeden od druhého, sloka, refrén, sólo a jestě jednou či dvakrát a konec.Kde by byl multimilionový Olympic Janda se svou  OSA, nebýt anglického rocku padesátých a šedesátých let?Komu on platí za název Olympic?Pozor to není závist, to je otázka, co je vlastně origininál a co plagiáty........ 
0/0
13.7.2004 8:35

cochran

Re:
neni nazev Olympic az prilis podobny Doo Wop kapele 50 let Olympics. Nemel by Janda platit?
0/0
13.7.2004 8:56

kestrik

to jsme celi my - lidi....
Kdyz je neco, co by jsme mohli oscat - tak to udelame. Misto toho, aby jsme meli uctu k praci,usili a pile druheho, snazime se prizivit - nemam nic proti zpivani pisnicek pro radost, ale prodej je neco jineho. Budeme-li si hrat se slovicky, muze se stat, ze vrazda uz nebude vrazdou, ale pouze omylem (psychicky natlak na labilni osobu muze tuto k sebevrazde dovest... Ofic. sebevrazda, ale tys byl vrahem.... Otazka ciste moralni. Budu pisnicku zpivat u ohynku ci si ji broukat pro radost, NEBO JI BUDU PRODAVAT JAKO SVUJ VYTVOR (viz. MAXIM TURBULENC) pro nekoho co predvadi je to umenim, ale autori by zaplakali. ONI JSOU JAKO PRIZIVKOVE. JAKO ZLODEJI. Ukradnou,upravi. Podobnost k originalu (zjednodusena melodie,text,pozmenena rytmizace) kdo posoudi - bude to vrazda nebo sebevrazda ??!
0/0
13.7.2004 8:59

xaeris

Re:
Tvoje úvaha by měla smysl, kdyby autorský zákon rozlišoval hraní u táboráku a nebo hraním na kšeft.OSA kasíruje ale šmahem všechno.Jinak posouzení podobnosti (nebo-li krádeže nápadu) si každý autor hlídá tak, že snad ani nespí,o tom žádná, viz. například poslední aféra s polskou nacionální stranou a písní pana Brabce.Ale systém anonymního vybírání palmare OSA je sám o sobě zrůdnost a a paradox je, že skuteční autoři (neangažovaní v jejím politbyru), jako třeba pan Soukup, jsou na tom biti.Takže jaké má tento systém  opodstatnění, suď bůh, ale určitě není správný.
0/0
13.7.2004 9:09

cochran

!!!
at si s tema zlodejskejma autorskejma pravama trhnou nohou, vyzirkove.  Po deseti letech by melo byt vse volneSoucasny stav je sprosta zlodejna.
0/0
13.7.2004 8:16

AAAa

To snad ne!
To si snad delaji srandu! To uz muze uklizecka chtit, aby dostavala zaplaceno za to, ze pred padesati lety vytrela podlahu! Drzost nenazranych pupkacu uz nema mezi :-(
0/0
13.7.2004 8:16

tajemnik letajiciho ostrova

.
na*rat... uz takhle dostavaj penize ktere jim nepatri... az zrusej loupeznicky organizace jako jsou OSA a Intergram a zacnou se penize prerozdelovat tak jak maji, tak si muzou zacit otvirat hubu...
0/0
13.7.2004 7:46

xaeris

Smolík pro ostatní...
Smůlou ostatních lidských činností je, že jejich provozovatelé jsou normální, slušní lidé,a nejsou tak všemi mastmi mazaní a licoměrní jako komedianti, (potažmo OSA),kteří si nechají patentovat a zkasírovat už snad i každé říhnutí.Například kuchaři, vymysleli spousty geniálních receptů ku prospěchu celé zeměkoule, a nikdo jim za jejich používání neplatí.Já vím řeknete, co má vaření společného s uměním.Upřímně řečeno, možná víc, než celá pokleslá pop music, která už dávno není o umění, ale jen a jen o kšeftu.A tak se dál bude za platit za každý pop pšouk, protože není ani ve vládnoucích sférách téhle pokřivené civilizace  zájem něco měnit.Proč asi.................
0/0
13.7.2004 7:05

Blackkarel

Re:
Podobné je to i s patenty. Ty paradoxně brzdí technologický vývoj. Například to, že Edison opoměl patentovat svůj přístroj s pohyblivými obrázky i pro Evropu, umožnilo rychlejší rozvoj v kinematografii a vznik prvních filmů o mnoho let.
0/0
13.7.2004 7:46

Blackkarel

Připojištění
Asi si někteří zapoměli platit důchodové připojištění a teď to zkouší dohnat
0/0
13.7.2004 6:36

JfV

Interpreti
Jaké srovnání autora a interpreta ? On autor na záznam skladby píše, že ji může interpretovat jen určitý zpěvák a tím mu udělit exkluzivitu ? Jsou chudáci nenasytní.
0/0
13.7.2004 6:13

Prodigy

OSA
A OSA bude uctovat bez ohledu ne jakekoliv prava a prestane az bude snezit v pekle.
0/0
13.7.2004 2:47

Aferrado

Nové vynálezy
"Fanoušci si to možná neuvědomují, že brzy může kdokoli kopírovat naši hudbu, ať se jim to líbí, nebo ne."
Pan muzikant si patrně neuvědomuje, že už nyní fanoušci kopírují jeho hudbu, ať se mu to líbí, nebo ne. 
0/0
13.7.2004 1:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.