Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy chtějí prudce zkrátit cestu do Liberce

České dráhy se chtějí pustit do dalšího souboje s dálnicí - tentokrát mezi Prahou a Libercem. Necelých sto kilometrů mezi oběma městy překoná v současnosti autobus za 70 minut, i ten nejrychlejší vlak potřebuje na stočtyřicetikilometrové trati přes dvě a půl hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

Ano, ale ...
Nic neni cernobily, stejne jako zeleznice v 21 stol. V kazdym pripade postradam ekonomickou kalkulaci tehle monstroznich staveb, jejich navratnoasti atd. Tenhle stat je tak mrnavej a doba tak rychla, ze vlak tezko muze konkurovat vyjma lodni doprave a balonu cemukoli. V pripade trati Pha -  LBC ostatne ani trochu zdatnejsimu cyklistovi !! ... Takze zelenice ano, ale asi na primestkou dopravu do prace a pak na vzdalenosti rekneme pres 200- 300 km, na dopravu uhlí ci cementu, tezko vsak uz rohliku,masa  nebo jogurtu ... atd. Koleje by asi mely zustat statni, jednotlive vlaky at provozuje soukromy subjekt -  obdobne jako  v letecke  ci říční dopravě. Jinak budeme neustale sypat miliardy do neceho, co stejne slusne a efektivne fungovat nikdy nebude.
0/0
29.7.2004 15:33

Ceske Drahy

Dony
to je tak rozbujela banda lemplu, ktera nema obdoby!!!
Stat by se mel drah urychlene zbavit a zprivatizovat jak osobni, tak nakladni dopravu. Skopcaky na ne!!!! Ti by vas naucili delat. Pulku by vas vyhazeli a ta druha pulka by drzela hubu a krok.
0/0
27.7.2004 13:18

Cert_Bertik

Re:
Je vidět,že mluvíte o něčem,co neznáte. Myslel jsem, že je to výsada novinářů a politiků. Privatizace byla u  u autobusů a mnohé obce se s následným selháním dopravy potýkají dodnes. A pokud se bude všude dělat jako na dráze,tak budeme na tom v tomto státě lépe. Jinak němci dávají do železniční dopravy podstatně více na jeden kilometr a lidí tam také nedělá nejméně. Na jejich vyspělou techniku je poměr lidí vyšší než u nás.
0/0
28.7.2004 14:01

Bajeasar

Nechte se všichni tady vyšetřit
Celý civilizovaný svět jezdí vlakem. Autama se jezdí v Africe a Jižní Americe!
0/0
27.7.2004 9:34

Laci

Re:
Podle mě vyšetření nebo spíš trochu víc znalost věci potřebujete vy. To, že by se v USA jezdilo víc vlakem než autem považuju za vtip (patrně jste tam nikdy nebyl) a v západní evropě to je sice o dost lepší, ale ani tam železnice na silniční dopravu nemá ani náhodou. Jiná věc je, že je snaha to změnit, ale současný stav je silnice rulez...
Jediná země kde železnice občas přebije silnici je Rusko (zkuste se dostat do Vladivostoku autem :-)), ale Rusko jste jako civilizovaný svět nemyslel, nebo ano?
0/0
27.7.2004 16:33

drevak_patlak

Re:
Je pravda, že v USA  se jezdí převážn autem. Kdo chce jít nakoupit pěšky, je považován za blázna. V7sledek je ale takový:
 - americká auta mají dvojnásobnou spotřebu než evropská
 - američané nejsou schopno podepsat Kjótksý protokol o snížení emisí
 - američané jsou nejtlustší národ na světě.
Děkuji, nechci.
 
0/0
28.7.2004 12:34

uni148

Na co zeleznice?
Ach jo, zase se budou vyhazovat miliardy. Vlacky jsou sice krasny, ale patri do minuleho tisicileti. Nejakou dobu bych to nechal dozit, ale uz to proboha nerozvijet!!!
 
Btw. z prace na Florenci to mam autem do stredu Liberce za 50 minut
0/0
26.7.2004 17:31

jonatan

Re:
pockej as pojedou sichni autem pejedes 3 hodiny v zacpe :)
0/0
26.7.2004 17:45

okjet

Re: vláčky patří...
Vážený kolego, Váš názor i řada dalších názoru, že železnice patří minulosti patří je zcestný. Současná aut. doprava je sice pro řadu lidí jako pohodlná, ale je před námi hodně brzo doba, kdy se stane pouze pomalu se ploužící, časově náročný dopravní systém. Nechci zde rozebírat "profesionalismus" řady řidičů a jejich "rychlostní rekordy". Řada státu směr west již pochopila, že individuální silniční doprava nikam nevede a intenzivně rozvíjí železniční dopravu ve všech směrech. ( nejsem placený agent ČD)
0/0
26.7.2004 17:46

kamenny

Re:
ČD jsou kapitola sama pro sebe, ale vlaky přežitek minulého tisíciletí? Jsou, ne zas až tak zřídka, v Evropě vlaky, které danou vzdálenost ujedou za čas kolem 25 minut - z centra do centra. A to nevezou jen Vaše ctěné pozadí, ale desítky lidí.
0/0
26.7.2004 17:57

Cert_Bertik

Re:
Vláčky jsou nejen krásné,ale i potřebné. Postupně se silnice ucpávají a stačí poslouchat zelenou vlnu a pokud při stupni 5 dokážete dojet do Lbc za 50 minut, tak to Vás obdivuji. A stavba nových tratí s vyšší rychlostí a propustnosti je velice ekonomická. V současné době je dost výrazná tranzitní doprava přes ČR. V momentě, kdy budou tratě zastaralé,pomalé a budou po nich jezdit jen vozy s malou hmotností,začnou zahraniční společnosti své vlaky trasovat přes jiné země. Tím příjdeme o výrazné částky za použití železniční dopravní cesty a Správa železniční dopravní cesty bude muset počítat vyšší částky za použití u dalších vlaků. A ty jsou dotovány jako základní dopravní obslužnost.  Takže, toto jsou peníze,které je výhodné investovat,abychom  ušetřili
0/0
28.7.2004 14:12

Hukot v kládě

...
Stejně jde o jedinou věc - 1.koridor je skoro hotový, 2.koridor kromě několika stanic taky a stavební firmy se snaží zajistit si další výnosné zakázky za státní peníze. Takže se začne připravovat 5.koridor a pak přijde na řadu 6. a 7. A čím to bude dražší a bude potřeba budovat víc tunelů a mostů, tím líp.
0/0
26.7.2004 17:17

Golem

Re:
No asi tak. Ale Praha - Liberec za 26 miliard? Bude koridor někam pokračovat? Do Polska? Co tam? Aby tam jelo jedno IC za den? To je trochu luxus.
0/0
2.8.2004 9:14

kolar_milan

jsou to černé díry
Také si myslím, že naše modrá armáda dokáže strávit jakoukoliv sumu peněz v neuvěřitelně krátkém čase a kontinuelně bude brečet, že potřebuje další. Napadá mě levnější varianty. České dráhy by mohly nakoupit několik set nových oktávek, pomalovat to nápisy ČD a proti zakoupení jízdenky na vlak by je bez dalších přirážek půjčovali v Liberci i v Praze cestujícím.
Cesta by se zkrátila na čas ještě kratší než autobuem, Českým drahám by sice přibylo trochu starostí s nějakám poškozeným či ukradeným auťákem, ale nemusely by se starat o tunely a stále by ještě ušetřily hodně miliard.
Pouze se obávám, že pokud něco někdo ušetří, nebo třeba zbytečně neutratí, on to nasype Gros třeba našim spoluobčanům do Matiční ulice a nebo to nejvýznamnější opora vlády vlády Dr. Kott prochlastá v průběhu své protialkoholní léčby.
0/0
26.7.2004 17:10

Laci

what da f***?
tak nevim jestli si z nas milovany moloch zase nedela srandu, kazdopadne 2a pul hodiny je i dneska pro CD nedosazitelny cas (na 100km!!!). Jel jsem vlakem tuhle trasu jen jednou a never more, trvala asi 4 hodiny (+15 minut zpozdeni). Schvalne jsem se dival na IDOS jak bych se dostal v patek vlakem z Prahy do LBC a pod 3 hodiny ani nahodou. Opravdovym masochistum vrele doporucuju. Pro pendlery je taky urcite uzasna predstava ze budou mit do prace zpozdeni 3krat tydne...
0/0
26.7.2004 16:47

Fanoušek ČESMADu

Stop železnici
Nechci dotovat žádnou železnici!! Prosperitu, správnou atmosféru a šťastnou budoucnost v této republice zajistí jedině kamionová doprava. Proto požaduji: Zastavit jakékoliv dotace do železnice. Otočit pravidlo o přednosti na železničním přejezdu, které nespravedlivě nadržuje železnici. Zrušit zákaz jízdy kamionů v neděli, který také neoprávněně diskriminuje. Zakázat zimu, sníh a náledí, aby gumy za volantem mohly jezdit pořád jen na letních gumách. Zakázat noc, aby se nemuseli nemáhat přemýšlením, zda přeci jen nerozsvítit. Zrušit povinné přestávky a omezení rychlosti, nápravové hmotnosti i emisí, protože je stejně skoro nikdo nedodržuje. A konečně pozavírat všechny nezodpovědné a útlocitné aktivisty, kterým vadí, že sem tam někoho na silnici zabijeme a trošku smradíme. Zdar svobodnému podnikání!
0/0
26.7.2004 15:50

Hukot v kládě

Re:
0/0
26.7.2004 17:12

jarwampaa

Liberec?
kolik lidí z Liberce do Prahy a naopak jezdí? a kolik bude jezdit , když ta dráha bude stát?
myslim, že jich zas tolik není/nebude....
0/0
26.7.2004 15:37

jirif

Re:
mrkněte na jízdní řád autobusů - jezdí jeden za hodinu a jsou plné. tzn. lidí do Prahy a zpět z Liberce jezdí dost. Cesta autobusem trvá tak 70-75 minut, pokud se nic na dálnici neopravuje, což ale je zřídka kdy. Teď v době uzavírky jsou na dálnici zácpy. Bus jede ke všemu jen na Černý most. Pokud mi vlak nabídne cestu z centra do centra za 90 minut, určitě ji využiju i z toho důvodu, že je mnohem pohodlnější.
0/0
26.7.2004 18:17

xmolly

-
Mi tady příjde, že jsou tu placení agenti českých drach, kteří nám obyčejným lidem musí vnutit myšlenku, že je vlak super.
Bohužel si už neuvědomují, že lidi nejsou ovce a umí si udělat svůj názor. A taky nejsou slepí, aby neviděli, že na dráze je pořád plno vyžírku, kteří sedí na státních penězích jak žába na prameni.
0/0
26.7.2004 15:03

Honza

Re:
Mi tady přijde, že se tu sešlo docela dost lidí, kteří nemají rádi "betonářské loby" (dálnice, beton, beton,...)
0/0
26.7.2004 15:10

Honza S

Re:
Proto ze mam jiny nazor snad jeste nemusim byt agentem. Ostatne takovi se neukazuji a svou praci delaji inkognito.
Nejsem agentem 007 Ceskych draCH, a tvuj nazor ti neberu a respektuji jej. S tvou posledni vetou souhlasim, ale doufam, ze se to zlepsi.
0/0
26.7.2004 16:47

Honza S

vlak ano, auto ne
Zeleznice asi ztratova bude vzdycky, ale je spravne ji dotovat a podporovat, je totiz nesrovnatelne setrnejsi k zivotnimu prostredi. Jen my porad jak pitomci omameni nazorem ze auto je symbol uspechu a pohodli chceme stavet nove dalnice. Vlaky maji budoucnost a nikoli kamiony a auta. Bude jeste trochu trvat, nez se my zaprdeni cechacci naucime ohleduplnosti vuci svemu okoli.
P.S. Se sluzbami CD jsem taky casto nespokojen, ale oproti napr. Polsku nebo Madarsku se u nas - i kdyz pomalu - meni k lepsimu.
0/0
26.7.2004 14:53

Luro

Re:
Omyl Honzíčku...."dráha" je jedna velká černá díra a tu já dotovat nechci!!!! A dráhy se zlepšují? kde? Naposledy jsem byl ve vlaku před pár týdnama a to je z toho důvodu, abych ta´m pomohl ze zavazadlama...já bych tam v tom bordelu nejel...!!!
0/0
26.7.2004 15:00

Honza

Re:
Polaci, Slovaci, tam to jde do kytek. U nas se rozjiždí IDS a taktový grafikon - jako vzor poslouzi německo.
0/0
26.7.2004 15:08

albert

Re:
Zeleznice neni zdaleka tak ekologicka, jak si nekteri lide mysli. Po zapocteni vsech externalit, vcetne hluku, na tom zeleznicni doprava neni moc dobre. Plne obsazene auto vychazi lip.
0/0
26.7.2004 15:18

Petr

Re:
nenech se vysmat. zeleznice ma 6x mensi spotrebu energie na prepravenou jednotku hmotnosti. zabory pudy a vubec vzhled v krajine atd.
0/0
26.7.2004 15:56

Kenneth 706

České dráhy...
...zapomněly kalkulovat se svým běžným zpožděním. Za 80 minut? Tak na tohle bych nespoléhal ani náhodou! Dokud Ti "přepravní šikulové" nezačnou za každé zpoždění vracet třeba aspoň 50 % jízdného, tak je to nedonutí jezdit na čas! Spoléhají na své hodně silné postavení na trhu.
A proto: Privatizovat, privatizovat a privatizovat! A klidně rozdělit na několik společností - rozhodně to ČD prospěje!!!!
0/0
26.7.2004 14:40

Cert_Bertik

Re:
České dráhy jsou již rozdělené. A budou li tam jezdit jen ony,nebo i další dopravce (např. z Liberce na Berlín jezdí Connex) je jen otázkou. V každém případě dopravce bude za použití dopravní cesty platit stejnou částku,ať  to bude kdokoliv. A zpoždění?  Jezdím vlakem denně a od listopadu 2003 jsem nepřekročil součet zpoždění 50 minut. A je konec července.
0/0
26.7.2004 14:48

Nechápavec

Re:
Asi jezdíte na dobré trati =) Někteří takové štěstí nemaji. Např. z Bohumína vyjíždějí dost často i vlaky které tam začínají s 10 - 15 min. zpožděním. A to i vlaky IC!!!
0/0
26.7.2004 14:53

okjet

Re:
Obávám se, že jezdíte velmi zajímavými spoji. Má zkušenost je úplně jiná. Zřejmě nepochopíte, že žel. stanice Bohumím prochází rekonstrukcí. Jinak již často v Hranicích je IC i Ec v čas. 
0/0
26.7.2004 15:05

Kenneth 706

Re:
Jsem ochoten uznat, že na některých trasách si ČD nevedou až tak zle.
Jezdím vlakem taky velmi často a beru jako velmi šťastný den, kdy se dostanu na místo se zpožděním menším než 15 minut!!!! Stává se i 50 apod. Toť má osobní zkušenost.
0/0
26.7.2004 14:54

Cert_Bertik

Re:
Pro oba si dovolím odpovědět najednou. Ano jsou zpoždění a ač nerad,musím přiznat,že jsou silné rezervy u ČD, Ale mimo dnešních dopravců,kteří se zatím věnují většinou nákladní doprvaě,jsou zájemci,kteří chtějí i zajišťovat osobní dopravu. Otázka dotací na ZDO (základní dopravní obsluhu) jsou lákavé. A tím vznikne tlak na ČD,kteří budou nuceni bojovat v silném konkurenčním boji. Protože jinak jim již kraj nedá objednávku. A výhoda to bude pro cestujícího.
0/0
26.7.2004 15:00

Kenneth 706

Re:
Nechápu jak může mít vlak zpoždění na odjezdu z výchozí stanice!!!
Asi je možné jedno vysvětlení (což se mi osobně stalo):  Vlak stojí na Hl. nádraží 45 minut před odjezdem a ve chvíli odjezdu se zjistí, že lokomotiva jaksi nejede . Výsledkem bylo hodinové zpoždění na odjezdu!!
0/0
26.7.2004 14:58

Cert_Bertik

Re:
Stát se může všechno. Ale v momentě dalších přepravců si bude každý z dopravců hlídat,aby měl připravenou náhradu. A osobní dopravu na stávající trati z Liberce do Prahy nikdo jiný zajišťovatt nebude. Není to konkurence autobusům
0/0
26.7.2004 15:05

Marek

To je super!
Bude to sice az za 6 let, ale dockam se! Je to snad nejlepsi zprava, co jsem v posledni dobe slysel! Do Prahy za 80 minut vlakem je parada. My, co se nam dela spatne v autobusu, to ted pujdeme asi radne oslavit. Ceske drahy zdar!
0/0
26.7.2004 14:17

Delirium Tremens

Re:
Do té doby si vyděláš na auto a o ČD se ti budou zdát jen hrůzné sny.
0/0
26.7.2004 14:26

Petr V.

Proberte se!!!
Vy co si zde myslite, ze to nebude stat nic danove poplatniky! SZDC je sice akciovka, ale az bude zase v totalnim srabu, jak to drahy jiz nekolikrat ukazali (tektez to byla akciovka), pak bude stat ozdravovat tuto spolecnost POUZE ze statnich penez! A pokud si nekdo myslite, ze je realne, by se dohodla dalsi spolecnost na provozu na techto tratich, pak jste hooodne naivni! Ty trate jsou povetsinou v tak otresnem stavu, ze by nenalakali ani investora sebevraha. Tim se jednoduse zajistuje monopol pro CD a jejich vraky, ktere by taktez zadna spolecnost provozovat nedokazala (hlavne by ji to nebylo povoleno)!
0/0
26.7.2004 14:05

Honza

Re:
SZDC je statni firma - a potom jeste. 1 milion korun investovany do dopravnich staveb = 3 pracovni mista. A to je dost slusny.
0/0
26.7.2004 14:19

Nechápavec

Re:
Neboj se, stát už podniky neozdravuje, pochopil, že jednodušší a pro polatníky stravitelnější je nechat zadluženou společnost být tak jak je, a založit třeba dvě nové. viz ČD s.p. -> ČD a.s. + SŽDC ... =)
0/0
26.7.2004 14:33

Cert_Bertik

Re:
SŽDC není akciovka,ale státní podnik. Jak už jsem uváděl po celostátních drahách jezdí již nyní asi 40 dopravců jiných než ČD a.s. Právě proto byla vytvořena SŽDC, aby nedocházalo k provázanosti nákladů a příjmů. Zároveň dnes má jiný dopravce než ČD stejné možnosti,jako ČD. A dopravci mají své lokomotivy a to v dobrém stavu. A dá se předpokládat,že příjdou i zahraniční dopravci. České dráhy i pokud by to chtěly ovlivnit,nemohou. Jsou jen jedním z dopravců.
0/0
26.7.2004 14:42

kirsha

kdo živí "železnici"
Někdo přede mnou už to tady zmínil, ž e ČD nežijou z jízdenek za osobní dopravu ale hlavně z nákladní dopravy. A aby z ní žila lépe, je třeba vyhnat náklady ze silnic. Dneska si každý, kdo chce přepravovat najme (koupí) kamión a vozí po silnici. Protože je to levnější. Proč je to levnější? Protože mu na to každý občan naší republiky přispěje ze svých daní. Protože za dopravní cestu = silnici nemusí dopravce nic platit (silniční daň nic neřeší). Možná, kdyby si naši papaláši pohli zadkem a konečně zavedli to slavné mítné, tak by se situace trošku obrátila. Hmm, ale to by pak nic nedostali od lobbystů z řad dopravců. Takže asi zase prd...
0/0
26.7.2004 14:00

Skeptik

Re:
Sorry, ale cca 2/3 ceny benzínu i nafty tvoří daň. Její výnos je podstatně větší než investice státu do silnic. Takže není pravda, že silnice se platí z daní všech občanů, silnice se platí z daní těch, co po nich jezdí, a ještě se z toho dotují ostatní výdaje státu.
0/0
26.7.2004 14:07

billl

Re:
To je lež jako věž.
0/0
26.7.2004 16:21

Plk. Fedhmann Kassad

Re:
Tak tohle je docela ujetej názor. Ve své práci využívám služeb kamionových přepravců velmi často. Uvažovali jsme i o železnici, protože převážíme velkou tonáž zboží v poměrně velkých sériích. Výsledek:
1) Železnice je dražší než kamion
2) železnice je nesrovnatelně pomalejší
3) Byrokracie spojená s železniční přepravou je prostě šílená
4) Železnice je totálně nepružná a nepřizpůsobivá
Např. poptávka na přepravy vlakem do Skandinávie dopadla asi takto: My vám to možná hodíme na německé hranice např. s Dánskem a tam si s tím dělejte co chcete.
Takže to asi k vyhánění nákladů ze silnic.
 
Mýtné sice na první pohled situaci upraví a více se vydělá, ale jen na první pohled. Už cca. rok se snaží zavést v Německu mýtné pro vozidla nad 3,5 tuny. A ne zrovna malé mýtné. Jsem zvědav na Vaše reakce, až následkem toho zdraží většina dováženého zboží, neboť Německo je velmi význhamnou tranzitní zemí.
0/0
26.7.2004 14:24

billl

Re:
Dovážené zboží zdraží - a co? Je to rozhodně spravedlivější, než když ho dotují němečtí daňoví poplatníci (kterí platí silnice).
0/0
26.7.2004 16:24

Nechápavec

Re:
Ono je to spíš v tom, že nám ČD jako přepravce není schopen zajistit dopravu zboží v garantovanou dobu. Je tady ještě jedna důležitá věc. pokud vezmu náklad ve firmě musím ho nějak dopravit na nádraží a zase z nádraží. Málokteré nádraží je vybaveno manipulační technikou schopnou přeložit náklad z auta na vagón. A její pronájem stojí taky nějaké peníze. Takže pokud už náklad dostanu na auto pro převoz k nádraží, proč bych ho zase skládal, když už ho můžu složit až v místě určení a bude tam přinejhorším (i s poruchou auta) za stejnou dobu jako vlakem? (beru území ČR). Nebo si někdo myslí, že pošta, uhlí, ocel se budou vozit vlakem jen pro dobrý pocit....
0/0
26.7.2004 14:27

Cert_Bertik

Re:
No již to s tou dobou není tak hrozné. A potom na otázku vlak- nákladní auto je již řešení (kontejnéry). A překladiště jsou. Např. v Plzni Křimicích nevyužité. Takže souhlasím,vstup soukromého kapitálu a je vcelku jen na přepravci (majitel terminálu) jakého si zvolí dopravce
0/0
26.7.2004 14:54

Nechápavec

Re:
Možná by ČD pomohla větší vstřícnost vůči jejím zákazníkům, a i změna cenové politiky. Pokud třeba by si ČD pro větší zásilky (alespoň pokud jde o náklady v rozsahu set kg) dojely i tam kde není vlečka a naložený vagón necestoval po republice tři dny...
0/0
26.7.2004 15:05

Cert_Bertik

Re:
Proč ČD ? Kterýkoliv dopravce a uvidíte,jak se i přístup ČD změní.
0/0
26.7.2004 15:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.