Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dráhy chtějí prudce zkrátit cestu do Liberce

České dráhy se chtějí pustit do dalšího souboje s dálnicí - tentokrát mezi Prahou a Libercem. Necelých sto kilometrů mezi oběma městy překoná v současnosti autobus za 70 minut, i ten nejrychlejší vlak potřebuje na stočtyřicetikilometrové trati přes dvě a půl hodiny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petr

29. 7. 2004 15:33
Ano, ale ...
Nic neni cernobily, stejne jako zeleznice v 21 stol. V kazdym pripade postradam ekonomickou kalkulaci tehle monstroznich staveb, jejich navratnoasti atd. Tenhle stat je tak mrnavej a doba tak rychla, ze vlak tezko muze konkurovat vyjma lodni doprave a balonu cemukoli. V pripade trati Pha -  LBC ostatne ani trochu zdatnejsimu cyklistovi !! ... Takze zelenice ano, ale asi na primestkou dopravu do prace a pak na vzdalenosti rekneme pres 200- 300 km, na dopravu uhlí ci cementu, tezko vsak uz rohliku,masa  nebo jogurtu ... atd. Koleje by asi mely zustat statni, jednotlive vlaky at provozuje soukromy subjekt -  obdobne jako  v letecke  ci říční dopravě. Jinak budeme neustale sypat miliardy do neceho, co stejne slusne a efektivne fungovat nikdy nebude.
0 0
možnosti

Ceske Drahy

27. 7. 2004 13:18
Dony
to je tak rozbujela banda lemplu, ktera nema obdoby!!!
Stat by se mel drah urychlene zbavit a zprivatizovat jak osobni, tak nakladni dopravu. Skopcaky na ne!!!! Ti by vas naucili delat. Pulku by vas vyhazeli a ta druha pulka by drzela hubu a krok.
0 0
možnosti

Cert_Bertik

28. 7. 2004 14:01
Re:
Je vidět,že mluvíte o něčem,co neznáte. Myslel jsem, že je to výsada novinářů a politiků. Privatizace byla u  u autobusů a mnohé obce se s následným selháním dopravy potýkají dodnes. A pokud se bude všude dělat jako na dráze,tak budeme na tom v tomto státě lépe. Jinak němci dávají do železniční dopravy podstatně více na jeden kilometr a lidí tam také nedělá nejméně. Na jejich vyspělou techniku je poměr lidí vyšší než u nás.
0 0
možnosti

Bajeasar

27. 7. 2004 9:34
Nechte se všichni tady vyšetřit
Celý civilizovaný svět jezdí vlakem. Autama se jezdí v Africe a Jižní Americe!
0 0
možnosti

Laci

27. 7. 2004 16:33
Re:
Podle mě vyšetření nebo spíš trochu víc znalost věci potřebujete vy. To, že by se v USA jezdilo víc vlakem než autem považuju za vtip (patrně jste tam nikdy nebyl) a v západní evropě to je sice o dost lepší, ale ani tam železnice na silniční dopravu nemá ani náhodou. Jiná věc je, že je snaha to změnit, ale současný stav je silnice rulez...
Jediná země kde železnice občas přebije silnici je Rusko (zkuste se dostat do Vladivostoku autem :-)), ale Rusko jste jako civilizovaný svět nemyslel, nebo ano?
0 0
možnosti

uni148

26. 7. 2004 17:31
Na co zeleznice?
Ach jo, zase se budou vyhazovat miliardy. Vlacky jsou sice krasny, ale patri do minuleho tisicileti. Nejakou dobu bych to nechal dozit, ale uz to proboha nerozvijet!!!
 
Btw. z prace na Florenci to mam autem do stredu Liberce za 50 minut
0 0
možnosti

jonatan

26. 7. 2004 17:45
Re:
pockej as pojedou sichni autem pejedes 3 hodiny v zacpe :)
0 0
možnosti

Hukot v kládě

26. 7. 2004 17:17
...
Stejně jde o jedinou věc - 1.koridor je skoro hotový, 2.koridor kromě několika stanic taky a stavební firmy se snaží zajistit si další výnosné zakázky za státní peníze. Takže se začne připravovat 5.koridor a pak přijde na řadu 6. a 7. A čím to bude dražší a bude potřeba budovat víc tunelů a mostů, tím líp.
0 0
možnosti

Golem

2. 8. 2004 9:14
Re:
No asi tak. Ale Praha - Liberec za 26 miliard? Bude koridor někam pokračovat? Do Polska? Co tam? Aby tam jelo jedno IC za den? To je trochu luxus.
0 0
možnosti

kolar_milan

26. 7. 2004 17:10
jsou to černé díry
Také si myslím, že naše modrá armáda dokáže strávit jakoukoliv sumu peněz v neuvěřitelně krátkém čase a kontinuelně bude brečet, že potřebuje další. Napadá mě levnější varianty. České dráhy by mohly nakoupit několik set nových oktávek, pomalovat to nápisy ČD a proti zakoupení jízdenky na vlak by je bez dalších přirážek půjčovali v Liberci i v Praze cestujícím.
Cesta by se zkrátila na čas ještě kratší než autobuem, Českým drahám by sice přibylo trochu starostí s nějakám poškozeným či ukradeným auťákem, ale nemusely by se starat o tunely a stále by ještě ušetřily hodně miliard.
Pouze se obávám, že pokud něco někdo ušetří, nebo třeba zbytečně neutratí, on to nasype Gros třeba našim spoluobčanům do Matiční ulice a nebo to nejvýznamnější opora vlády vlády Dr. Kott prochlastá v průběhu své protialkoholní léčby.
0 0
možnosti

Laci

26. 7. 2004 16:47
what da f***?
tak nevim jestli si z nas milovany moloch zase nedela srandu, kazdopadne 2a pul hodiny je i dneska pro CD nedosazitelny cas (na 100km!!!). Jel jsem vlakem tuhle trasu jen jednou a never more, trvala asi 4 hodiny (+15 minut zpozdeni). Schvalne jsem se dival na IDOS jak bych se dostal v patek vlakem z Prahy do LBC a pod 3 hodiny ani nahodou. Opravdovym masochistum vrele doporucuju. Pro pendlery je taky urcite uzasna predstava ze budou mit do prace zpozdeni 3krat tydne...
0 0
možnosti

Fanoušek ČESMADu

26. 7. 2004 15:50
Stop železnici
Nechci dotovat žádnou železnici!! Prosperitu, správnou atmosféru a šťastnou budoucnost v této republice zajistí jedině kamionová doprava. Proto požaduji: Zastavit jakékoliv dotace do železnice. Otočit pravidlo o přednosti na železničním přejezdu, které nespravedlivě nadržuje železnici. Zrušit zákaz jízdy kamionů v neděli, který také neoprávněně diskriminuje. Zakázat zimu, sníh a náledí, aby gumy za volantem mohly jezdit pořád jen na letních gumách. Zakázat noc, aby se nemuseli nemáhat přemýšlením, zda přeci jen nerozsvítit. Zrušit povinné přestávky a omezení rychlosti, nápravové hmotnosti i emisí, protože je stejně skoro nikdo nedodržuje. A konečně pozavírat všechny nezodpovědné a útlocitné aktivisty, kterým vadí, že sem tam někoho na silnici zabijeme a trošku smradíme. Zdar svobodnému podnikání!
0 0
možnosti

Hukot v kládě

26. 7. 2004 17:12
Re:
0 0
možnosti

jarwampaa

26. 7. 2004 15:37
Liberec?
kolik lidí z Liberce do Prahy a naopak jezdí? a kolik bude jezdit , když ta dráha bude stát?
myslim, že jich zas tolik není/nebude....
0 0
možnosti

jirif

26. 7. 2004 18:17
Re:
mrkněte na jízdní řád autobusů - jezdí jeden za hodinu a jsou plné. tzn. lidí do Prahy a zpět z Liberce jezdí dost. Cesta autobusem trvá tak 70-75 minut, pokud se nic na dálnici neopravuje, což ale je zřídka kdy. Teď v době uzavírky jsou na dálnici zácpy. Bus jede ke všemu jen na Černý most. Pokud mi vlak nabídne cestu z centra do centra za 90 minut, určitě ji využiju i z toho důvodu, že je mnohem pohodlnější.
0 0
možnosti

xmolly

26. 7. 2004 15:03
-
Mi tady příjde, že jsou tu placení agenti českých drach, kteří nám obyčejným lidem musí vnutit myšlenku, že je vlak super.
Bohužel si už neuvědomují, že lidi nejsou ovce a umí si udělat svůj názor. A taky nejsou slepí, aby neviděli, že na dráze je pořád plno vyžírku, kteří sedí na státních penězích jak žába na prameni.
0 0
možnosti

Honza

26. 7. 2004 15:10
Re:
Mi tady přijde, že se tu sešlo docela dost lidí, kteří nemají rádi "betonářské loby" (dálnice, beton, beton,...)
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě

19. dubna 2024

Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...

Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně

19. dubna 2024  11:13

Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024,  aktualizováno 

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!