Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruzyně odbavila milion lidí za měsíc

Pražská Ruzyně odbavuje měsíc co měsíc více cestujících. Tolik jako v červenci roku 2004 jich ale letištěm ještě nikdy před tím neprošlo. Ruzyně totiž za jediný měsíc zaregistrovala přes milion pasažérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Velký Kormidelník

Cesta Milionů
Začíná Prvním Krokem.
0/0
2.8.2004 19:09

emicka

Miliony???
Proboha, kdyz to vezmu, ze valna vetsina z nich mi proleti sakra nizkou nad strechou,  tak ani nemam zajem na rozsirovani letiste...  V jednu v noci to je fakt chutovka... Jdu balit a stehuju se mimo koridor.
0/0
2.8.2004 17:57

wildge

Hromadi se nam tu lide
Pul milionu jich odletelo, milion priletelo.
0/0
2.8.2004 17:42

ProfesorR

Když přilétnete na Ruzyň ze světa, tak si stejně stále připadáte,
..že jste se ocitli tak trochu na vesnici. Navíc mít jen jednu dráhu pro vzlety i přistání mi připadá v době špiček už trochu nebezpečné. Podle plánů čsl má sice být do roku 2010 postavena paralelní dráha západovýchodním směrem, ale co směr severojižní?
 
Navíc - při tomto trendu - na co se ještě čeká s prodloužením trasy A - metra na letiště?
0/0
2.8.2004 16:54

romulus

Re:
zkus se někdo podívat na plán letiště a zjistíš že Ruzyně má dvě dráhy, mimo tu nejdelší 24-06 má i druhou, směr 13-31, pro nezasvěcené, číslo udává směr magnetického pole, stavět se má paralelní aby umožňovala samostatně start i přistání najednou. s velkými letišti se ale bude ruzyně těžko srovnávat, a to má řadu důvodu (obchodní a turistický potenciál města, silný místní dopravce...)
0/0
2.8.2004 16:59

ProfesorR

Re:
jistě že má dvě, ale používá se vždy jen jedna, podle směru větru. A já se ptal, proč když v jednom směru udělají paralelní, tak co v tom druhém směru? To když bude foukat ostrý severák, tak se zredukuje počet vzletů/přistání?
A proč by se nemohla Ruzyně časem srovnávat s jinými velkými letišti? V čem je potenciál Prahy slabší než třeba Mnichova? A viděl jste Mnichovské letiště?
0/0
2.8.2004 17:06

Petr

Re:
Protenciál PRG je slabší mimo jiné v tom, že má za sebou trh s 10ti milióny a podstatně nižší kupní silou než MUC nebo VIE. A geografická blízkost těchto dvou letišť bohužel brání většímu rozvoji PRG, i když bych jim to velmi přál.
0/0
2.8.2004 19:40

ProfesorR

Re:
Za MUC ale taky není víc než milionový Mnichov a venkovské Bavorsko. A Frankfurt není tak daleko... Neviděl bych to tak jednoznačně skepticky.
0/0
3.8.2004 10:16

piErcE

Re:
Mas i nemas pravdu .. Vetsinou to tak funguje, ale zejmena v poslednich tydnech (husty provoz) se cim dal casteji funguje tak, ze draha 31 slouzi pro pristani a draha 24 pro vzlety...
Co se tyce te paralelni drahy... To je uplne jednoduche, proc se stavi prave 6/24 .. vitr foukajici z jihozapadu je tu vyrazne prevazujici ...
0/0
3.8.2004 0:09

piErcE

Re:
cislo neudava smer magenitecho pole :)) ale (zaokrouhleny) magneticky smer drahy.... napr. draha 6/24 ma v jednom smeru kurs 63 a v druhem 243 (a toto se casem meni ....
0/0
3.8.2004 0:12

piErcE

Re:
:)))) No ... trosku podcenujes rizeni letoveho provozu :))) Praha ma dve drahy, a odbavi 12,5 mega osob...
ale co ma rikat takovy Londong - Gatwick? Ma jedinou drahu a odbavi na ni pres 30 milionu lidi .))) Ne nadarmo se gatwick honosi titulem nejvytizenejsi jednodrahove letiste ..
Pro rypaly - ano, gatwick ma dve drahy, ale draha 8L/26R neni jiz vyuzivana, je pouzivana pouze jako pojezdova draha (a jen v dobe kdy probiha udrzbna drahy 26L/8R  slouzi pro vzlety a pristani) ..
0/0
3.8.2004 0:20

ProfesorR

Re:
Těší mě, že se tu ozval odborník, alespoň tak usuzuji z Tvých příspěvků, dík za zajímavé postřehy! Asi k tomu nemám co dodat a budu tedy věřit řízení letového provozu
0/0
3.8.2004 10:13

Ladislav Body

Ruzyně odbarvila milion lidí. Za jediný měsíc
0/0
2.8.2004 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.