Diskuze

Šéfům ČNB výrazně rostou platy

Guvernér České národní banky Zdeněk Tůma byl loni nejlépe placeným státním úředníkem. Jak vyplývá z výroční zprávy ČNB, loni si Tůma na svůj účet připsal včetně odměn 299 tisíc hrubého měsíčně, po zaplacení daní mu zbylo 184 tisíc korun čistého.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef

4. 8. 2004 18:08
Koukám,
zase se nám to tu pěkně rozdělilo. Většina lidí závidí (jak jinak v Česku, že) a snaží se porovnávat svůj plat s jeho, což se jim nelíbí. Zbytek to bere jako fakt, že prostě kdo se snaží a pracuje na sobě, má se lépe.
Vy, kteří tady jenom sprostě nadáváte, že sedět v kanclu a pít kafe za 300k je až moc, doporučím jediné: v HN obvykle bývají inzeráty na konkurzy, přihlaste se, pokud jste schopní a máte-li budoucímu zaměstnavateli co nabídnout, nepochybuji že uspějete. Pak si to své kafe za 300k taky jistě vychutnáte.
A pokud se vám zdá plat "obyčejných lidí" (božínku jak já nesnáším tenhle výraz, tak oblíbený u sociálů), co vám brání začít podnikat, najmout si zaměstnance a královsky je platit? Uvidíme, jestli bude vaše sociální cítění trvale udržitelné...
0 0
možnosti

rewell

5. 8. 2004 13:05
Re:
toto není závist milý příspívateli, ale jen pozastavování se nad tím, že ten, kdo spravuje státní finance - na které si nevydělá - může tak šíleně rozhazovat na platech pro svoje členy bankovní rady ...............
0 0
možnosti

Rejpal

4. 8. 2004 15:17
Srovnat platy opět s vládou !
Je nemorální, aby guvernér a jeho náměstci za výkon, který má do náročnosti práce premiéra a ministrů  velice daleko , byl takto odměňován. Já bych dal tyto platy na úroveň ministrů a jejich náměstků a komu se to z jmenovaných nelíbí, ať táhne do soukromého sektoru. Je to jen názor, a rozhodují jiní, avšak věřím, že mezi mladýma by se našli srovnatelní odborníci.
0 0
možnosti

Adam

4. 8. 2004 14:41
pan guvernér
No hlavně, že pan guvernér bydlí v bytě s regulovaným nájemným, chudáček!
0 0
možnosti

Tošovský a spol.

4. 8. 2004 12:32
ČNB
Kázej vodu a sám pij víno. Takhle nějak si soudruzi z ODS a jim podobné chamradi představují demokracii. Vám dole přidat nemůžeme, to by rozhodilo ekonomiku. Ale my, co nás není tak moc, my už nevíme roupama co dělat, tak my si ještě zvýšíme už beztak vysoké platy. Tady to v ekonomice naopak přinese klad: budem více utrácet, a tím ji rozpumpujeme. Takhle oblbují nás dole už dlouho, a my jsme tak blbí, že jim za to ještě tleskáme.
Taky bych si pro sebe rád stanovil plat, případně bych pro sebe i schvaloval zákony. Tohle snad nebylo ani zakomančů!
Bankéři jsou chamraď sama o sobě, ať už jde o ČNB nebo ostatní banky "úspěšně" privatizované zahraničním kapitálem. Ačkoliv tu nevzikají žádné nové hodnoty, patří jejich mzdy k těm největším. Nevím, co je to za zásluhu, když 1 Kč prodám za 1,20. Za socialismu to byl prach sprostý veksl, na kterým žádná ekonomika nezbohatla. A tátto taky právem trestal. Zdůvodňovat, proč třeba klesá koruna a roste dolar či € a následně antiinflačně rozhodovat o zlodějskejch úrocích u úvěrů a zápornej úrocích z vkladů - to snad líp dovedou v každé IV. cenové u vychlazeného píva...
0 0
možnosti

rewell

5. 8. 2004 13:08
Re:
proboha - co to má společného s ODS? Naopak : kdo vždy rozumně argumentoval proti politice ČNB - jen a jen ODS, nikdo jiný, protože všichni členové bankovní rady jsou nějak spojeni s tzv. hradním křídlem - ale bývalým - Patria Finance, ČSOB atd. atd. a hlavně s jakou jejich neustále proklamovanou nezávislostí. Jo a jeden z nich je vlastně úřada z bytového či jakého družstva - taky dobrá praxe, že?
0 0
možnosti

rewell

4. 8. 2004 10:32
nesmysl
Stát by měl rapidně snížit počet úředníků a ty schjopné, co zbydou, nadprůměrně zaplatit, aby ve státní správě nezlstávali pouze ti neschopní či zkorumpovaní.
 
toto napsal LEHOR , viz níže, .ale neuvědomuje si, že právě nějvětší procento zkoŕumpovaných je u těch, co si mlaskaj a čvachtaj....................
0 0
možnosti

Lehor

4. 8. 2004 12:38
Re: To máš bohužel pravdu
Oni taky nejsou ti schopní, o kterých jsem psal. Ale koho si volíme, ten to šéfuje ....
0 0
možnosti

serz I.

4. 8. 2004 9:46
...
1. Plat je to pěknej, a věřím, že zaslouženej.  Bankovní rada by měla být nezávislá a vysoký plat je dle mého názoru prvním předpokladem.
2. Co to idnes plácáte o geometrickém růstu? Než pustíte do světa nějakej blábol, tak by to měl po pologramotovi někdo (třeba ten, kdo ví co je to geometrická řada) zkontrolovat.
0 0
možnosti

Boris Godunov

4. 8. 2004 11:45
Re:
Muj nicim nepodlozeny nazor je, ze mira zavislosti mezi mirou nezavislosti a vysi platu je statisticky nevyznamna. Naopak si myslim, ze mira nezavislosti je uzce spjata s vysi moralnich hodnot ve spolecnosti, jejich dodrzovanim a sankcemi, ktere nasleduji, kdyz tomu je naopak. Bohuzel zadna z techto hodnot (krome platu) nejde merit. Opak tvrdi napriklad soudci, kteri napadaji zruseni 13. platu kazdorocne s odkazem na naruseni jejich nezavislosti. Kdybych to bral doslovne, prirustek cca 35 tis. cisteho / rok k jejich prumernemu platu, je hranici, kdy uz prestavaji byt nezavisli.
ad 2/ platy jim rostou samozrejme linearne z pohledu mezirocniho; z pohledu poslednich tri let po regulaci/deregulaci geometricky :)
0 0
možnosti

Daňový soumar

4. 8. 2004 9:42
Celá pravda o šokialismu
Pokud hrubý plat dělá 299 000 Kč, je celkový náklad na mzdu pro zaměstnavatele 403 000 Kč ( těch 104 000 Kč je skrytá daň zaměstnavatele, která se na výplatní pásce nesmí uvádět). Pokud čistého zůstane 184 000 Kč, pak celkové zdanění odborné a vysoce kvalifikované práce je v tomto sockostátě 65%. Ze zbylých 45% zaplatí na DPH, poplatcích, spotředních daních a dalších platbách eráru cca 20% až 25%. Výsledek: pracující člověk musí vydělat cca 3x víc, než činí skutečná hodnota zakoupeného zboží. Zbytek skončí ve státní žumpě. Toto je šokiálně spravedlivá motivace pro vysoce kvalifikované experty ke tvrdé práci...
0 0
možnosti

mike-š

4. 8. 2004 9:48
Re:
sice 100% - 65% = 35% :-) ale jinak souhlas.
0 0
možnosti

Radek

4. 8. 2004 9:17
Naprosto v poradku
Ja osobne na tom nevidim nic divneho. Myslim, ze takoveto pozici ja to naprosto adekvatni ohodnoceni.
0 0
možnosti

Vlk-Honzi

4. 8. 2004 9:29
Re: ohodnocení
Ten článek trochu zveličil to číslo, ale podstatnější podle mě bylo srovnání křiku šéfů ČNB o neúměrném zvyšování platů ostatních a zároveň tichý vlastní nárůst. To si mohli odpustit (alespoň podle mého názoru). Osobně si u pozic poslanců a spol dovedu představit systém: plat známý před volbami resp. výběrovým řízením, které se většinou periodicky opakuje, a pak tento neměnit - každý se může rozhodnout, jestli je to dost, nebo ne. Konečně i poslance a pana Tůmu by to osobně nutilo držet inflaci dole - aby se jim reálná mzda snižovala co nejméně.
0 0
možnosti

Lehor

4. 8. 2004 9:05
ta naše česká závist
Šéf ČNB musí mít alespoň řádově srovnatelný plat s vedoucími pracovníky ostatních bank, aby před nimi nepůsobil jako neschopný babral, který by se v soukromé sféře neuživil, když musí pracovat za tabulkový plat.
Stát by měl rapidně snížit počet úředníků a ty schjopné, co zbydou, nadprůměrně zaplatit, aby ve státní správě nezlstávali pouze ti neschopní či zkorumpovaní.
Naprostá neschopnost státu zaplatit úředníky na finančních úřadech, když pro svou neznalost nejsou schopni vyrazit z velkých firem žádné daně a buzerují jen malé podnikatele pro pár korun.
Shodně s nějakým předchozím pisatelem mě trápí spíš to zdanění...
0 0
možnosti

medved_cz

4. 8. 2004 10:13
Re:
Mylis se. Sefove americkych bank berou mnohem vice nez v Cesku, ale pred Greenspanem stoji v pozoru. A to presto, ze ma Greenspan jen o trochu vice nez Tuma, o vyssich zivotnich nakladech v USA nemluve. Proste respekt NENI a NIKDY NEBYL urcen platem. Viz nasi soudci, pred kterymi si stoji za to uplivnout - plat kralovsky ale jsou to hajzlove nejvetsi (soudce = treti nejuplatnejsi povolani v Cesku...).
0 0
možnosti

Petros_1

4. 8. 2004 8:55
aha!
Fascinuje mě, když někdo tady hájí tyto manažery, že si ty peníze zaslouží. Myslím si, že by si je zaloužili, kdyby nesli zodpovědnost, za to co se děje v bance. Ne, že v případě proděalných miliard za to nikdo není zodpovědný... Nechci rozebírat konkrétní případy, kdy bylo zcela jasné, že někdo dal souhlas k poskytnutí úvěrů, které byly od začátku nevěrohodné, že je bude někdo někdy splácet. Pracuji v podniku, kde člověk způsobí škodu, někdy ani pořádně nemůže té škodě zabránit,a musí zaplatit 4,5 násobek hrubé měsíční mzdy. A vím, že čím je člověk na vyšší pozici, tak se téhlete zodpovědnosti vyhýbá. Vždycky za to přece můžou Ti podřízení.....
0 0
možnosti

mike-š

4. 8. 2004 9:04
Re:
a představuješ si že šéf banky bude mít 30k? :-))))))))) To je dobrý humor. Funguje to tak všude na světě. Jsou prostě dobrý, průměrný a špatný místa. That's it.
0 0
možnosti