Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU zdražila český cukr

Kdo se chystá zavařovat až nyní, zaplatí za cukr více než ten, kdo už to stihl. Tři měsíce po vstupu Česka do EU už cukr na pultech zdražuje na cenovou hladinu diktovanou Bruselem. Celkové zdražení může dosáhnout až 50 procent z původní ceny asi 17 korun za kilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kor

cha cha
Už se těším, jak při stanovení různých minimálních cen všeho možnýho Unií mi stanoví taky minimální příjmy. s těma mejma cca 250 Eurama  měsíčně to asi nevytrhnu.
0/0
10.8.2004 15:59

salam

dotace
Problem s cukrem je uz v zakladu - vyrabet ho u nas a z cukove repy je ekonomicky nesmysl! Vsechno se pak musi dotovat. Ale proc ne, zemedelci zacarujou sluvkem "sobestacnost" a my si jeste radi zaplatime za cukr 2x tolik. Tento problem jsme tu meli uz pred EU a budeme ho mit dokud budou dotace. Pryc se vsema dotacema, akorat pokrivuji trzni vztahy! A narovnavani boli. Podporu zemedelcu si predstavuju jako zaplaceni 50-70 % nakladu na pojisteni. Kdo se neuzivi tim co dela, ten si bude muset najit jinou praci - to plati pro zemedelstvi stejne jako jinde.
0/0
9.8.2004 13:45

mudroch

Re: ?
Co to tady pleteš.Ten problém nemá s dotacemi nic společného!!!
0/0
10.8.2004 14:13

huhu-librk

Dříve se tomu říkalo:
R V H P, nyní U N I E
0/0
9.8.2004 10:57

Mozol

K u r - a,
kdy nám ta povedená unie také srovná své unijní platy ,abychom mohli platit to,co zápaďáci,musíme snad také tak vydělávat možná,že se mýlím ale když vydělám akorát na byt a stravu(špatnou)nemohu zákonitě platit stejné ceny jaké jsou v Německu,Dánsku,Holandsku,Francii,Belgii a t p.
0/0
9.8.2004 10:54

Vaclav Hanus

Re: ???? vzdyt prvovyrobcum cukrove repy tak prave ucinila.....
Zpracovatele jim musi za tunu vyplatit 1470,- misto puvodnich 900. A tim se zvednou prvovyrobcum platy.....he-he-he (to byl joke..). Samozrejme,z e se zvednou zejmena tantiemy manazerum - byvalym jezedakum. Ostatni utrou..jak uz to ve vychodevropskem kapitalismu byva..na rozdil od klas. kapitalismu, v Cesku navic utrou i vlastnici pudy, kteri ji pronajimaji.
0/0
9.8.2004 11:11

Mozol

K u r - a,
0/0
9.8.2004 10:51

Radek B.

.
Jó, lidi, chtěli jste do Unie, teď to máte. Referendum byla skvělá ukázka toho, jak média dokáží ovládnout dav a vypnout lidem mozky.
0/0
9.8.2004 10:33

Venoch

Re:
Souhlasim na 100%!!! Ted by melo 70% naroda kricet na ulici "chceme drazsi cukr, chceme drazsi cukr...." musime prece nest zodpovednost za sve rozhodnuti, nejsme male deti.
0/0
9.8.2004 11:29

iuos

hmm
mně nevadí, že je cukr dražší....
0/0
9.8.2004 11:46

tonda

Re:
Ani me. Ja uz jsem prestal kourit a ted jist cukr.
0/0
10.8.2004 2:09

Vaclav Hanus

Re: Jo, jo!
A ja jsem predtim jeste prestal jist ryzi (vysadil jsem o 5 zahonu brambor vice..). A ..loni jsem odhlasil kabelovku..
0/0
10.8.2004 9:02

Klemix

kdo chce psa bít
tak nejdřív se nadává, jaké ČR vyjednala pro zemědělce špatné podmínky. Teď, když si budou žít jak prasata v žitě, protože se zvýší výkupní ceny, se nadává zase. Velmi zajímavé. To je asi nějaká celonárodní schíza nebo co, jinak už si to opravdu nedokážu vysvětlit. A až bude provedena reforma cukrovarnictví, bude se nadávat zase, už to vidim.
0/0
9.8.2004 10:31

Fantomas

Re: kdo chce psa bít
Jo každá mince má dvě strany. Když chtějí zemědělci víc, nakonec jim to musíme zaplatit my = spotřebitelé. Když chceš levnější ceny v krámě, ostrouhají zase rolníci. A tak to máš všude. Ježe lidi neuvažují a místo toho pořád na něco nadávají, jak by řekli marxistí, je to docela normální antagonismus...
0/0
9.8.2004 10:47

Kirken

Vítejte v bolševizmu.
...ale s tím cukrem to Unie dá určtě do pořádku
0/0
9.8.2004 9:20

včelař

EU začíná sklízet ůrodu
Konečné se začíná ukazovat pravý důvod rozšíření EU: rozšřit trh a regulovat ho ve prospěch "starých" členů EU. To už jsme zažily s RVHP. "Rusáci" nás taky stáli spoustu peněz. Asi už je to naším osudem - jsme sice pracovitý národ, ale nic z toho nemáme, vždycky přijde někdo kdo nás vyždíme.
Jako včelař mám roční spotřebu 200 kg cukru. Se včelami je spousty práce, sousedi Vás nemají rádi, cukr se zdražuje, dotace  se snižují, za med dávají zpracovatelé kolem 45 Kč/kg ...Asi žiju ve špatné zemi.
 
0/0
9.8.2004 8:50

MUDRc-

Re:
OK. Jsem taky včelař, že by se snížila dotace jsem zatím nezpozoroval. Mám poloviční spotřebu a sousedi mě taky nemaj rádi, ale myslím si, že nikde jinde ve světě nejsou včelaři tak šťstní jako v ČR. Vždyť máme jíž 20 let propracovanou léčbu varoázy a ani mor není nijak žhavý. Je tu sice pár o´hnisek, ale po spálení včelstev je včelaři pomoženo ze svépomocného fondu. A to už nemluvím o předloňských úhynech na melicitózní snůšku, kdy bylo z rozpočtu pomoženo dodatečně. Jinak ceny cukru jsou bez diskuze hrozné, znamená to, že musíš med prodávat dráž. Ne do výkupu za 45 Kč, ale lidem za 120. Jistě to v menším množství je vhodnější. Loni jsem rozdal asi 20 kg medu sousedům, v prosinci se přišli ptát, jestli ještě mám med. Mám ho pastovaný a bez problémů jsem prodal těmto sousedům 70 kg medu po 100 Kč. Letos jsem začal na 120 Kč/kg a bez problémů. V zimě se dá ještě přitvrdit :-). Zdar a ať Ti to bzučí.
0/0
9.8.2004 11:05

včelař

Re:
To pocházíš z dobrého kraje. Já prodávám letos za 90 Kč, ale okolní včelaři i za 70 Kč. Těm vydřiduchům do výkupu bych to za tuto cenu nikdy neprodal. To se radši dohodnu s místním "paličem" a nechám med  "ztekutit". Jinak jsem zastáncem stejné metody jako Ty - spoustu medu rozdám a oni se zákazníci najdou. Na období chřipek chystám nějakou inzerci v okolí. A k té dotaci, myslím že vloni se zrušila určitá část dotace (asi na zazimování). Jinak letos mi dělají včelky radost, zato vloni mi jich moc nepřezimovalo. Mě stačí, že se mi prodejem medu alespoň vrátí náklady na cukr, vždyť to člověk dělá hlavně pro radost, protože na uživení to není.
0/0
9.8.2004 11:49

MUDRc-

Re:
Nejsem z těch. Co se podbízejí nízkou cenu. Pokud prodávám kvalitu (alespoň si to myslím), tak to musí zákazník ocenit vyšší cenou. A pro přítele na Novém Zélandu: I u nás, v Čechách, pokud máš více než 40 včelstev, musíš platit daň z příjmu. Na druhou stranu si můžeš 25% těchto příjmů odečíst od základu daně jako náklady. Zdar
0/0
11.8.2004 10:45

Tomas29

Re:
To tedy asi zijes!
Ja pracuji (legalne na NZ ) ,a vidim zde vcelare drobet jinak!
1: vetsina vcelaru nemusi prikrmovat! ,a kdyz tak 2-3kgmedu ( cukr by jim nikdo nekupoval! ) - neni zde takova zima severni ostrov nocni teploty v zime okolo -2 do 15stupnu celsia ,a pres den nekdy v zime i 25 stupnu celsia! A jeste jedna vec porad zde neco kvete! hlavne v zime! (Ibisky,manragory ,cytrusy ,a jine zdejsi rostliny ,ke konci zimy zacinaji broskve,proste peckoviny,nasleduji jablone,tresne -proste cely rok je pastva! 
Take ale vetsina plati dane i kdyz prodava surovy med! primo spotrebiteli! Stat ma relativni kontrolu ,protoze ma vlastni vcely ( neco jako nase byvala druzstva) ,a vi kolik ktery kraj priblizne vyprodukoval medu!,a take ma evidenci!
Cena medu je prumerne asi 1kg od 6 - 30 dollaru, to je asi od 100kc do 500kc za kg!
Jizni ostrov tak tam je to jinak! 
 
 
 
 
0/0
9.8.2004 11:57

mz98

a to neni všechno...
do čeho bude brusel kecat. mimo cukru se jedná i o další naprosto základní suroviny jako mléko, máslo a kdo ví co ještě. Takže základní potraviny půjdou dost nahoru, ale čokoláda bude levnější. Jen tak dál, vždyť jsme jen blbý ovce a v EU je nám přece líp...
P.S.: my bychom měli být teoreticky největší EUodborníci na centrálně řízenou ekonomiku, ne?
0/0
9.8.2004 8:50

edvard meduna

bitka o cukr
Causa cukr opět dodala na intenzitě mému starému známému pocitu bezmoci malého šroubku v soukolí bruselské byrokracie. Neboť ačkoli se deklaruje, že státy unie jsou s i rovny, není tomu tak.  Diskuse o vývozních kvótách cukru tomu dosvědčují. To je jedna věc. Druhou věcí je, že jsme převedli naše cukrovary do rukou cizího zejména francouzského kapitálu. Své důsledky to mělo již v tom, že musíme dovážet nerafinovaný cukr z Francie, ačkoli my jsme ho předtím také vyráběli. No alespoň nyní víme, že investice ze zahraničí nejsou vždy jen pozitivní. Nicméně ta představa, že země s takovou tradicí cukrovarnictví bude muset cukr dovážet, mne fakt irituje. Obávám se ale, že s naší politickou reprezentací a zástupci státu na mezinárodním poli nic neprosadíme. Tudíž můj příspěvek musí skončit spíše skepticky. Takže sbohem české cukrovary...
0/0
9.8.2004 8:27

Petr V.

Je na case uvazovat o vystoupeni z EU!
Dokud je jeste co zachranovat!
0/0
9.8.2004 8:05

dousak

Re:
Jsem pro, ale asi tak jednoduché to nebude. Spíše bude lepší se nechat z EU vykopnout. Nezaplatit jim příspěvky, dělat si co chceme bez ohledu na ně. Ale nějak toho dsáhnout co nejdíve je fakt třeba.
0/0
9.8.2004 8:14

Joža

Re:
Háček je v tom, že vystoupit z UNIE nelze. Resp. ne tak jednoduše.
0/0
9.8.2004 11:27

A.V.SUVOROV

IMO
Pomalu ale jistě z nás dělá unie závislé vazaly, do záchodu s celou unií a vládou ČSSD.
0/0
9.8.2004 7:53

ja

Chtěli jste do unie,
tak si to užijte. Teď konečně je vidět v praxi ten "volný" trh a podobné vymoženosti. Milá EU spěje mílovími kroky k budování světlých zítřků...  A já to bohužel odnesu společně s těmi magory, kteří hlasovali pro vstup.
0/0
9.8.2004 7:49

kiliannedory

K čemu je ta řepa dobrá ?
Můžete mi někdo říct, k čemu potřebuje ČR pěstovat cukrovou řepu. Kdysi někde psali, že dotace na jednoho pracovníka zabývajícícho se tímto pěstováním činí cca 2,5 mil Kč ročně !!!
0/0
9.8.2004 7:35

vikuk

Re:
Urcite by se u nas nemelo nic pestovat.Naprosto s tim souhlasim.Taky by se tady nemelo nic vyrabet aby tady byl cistsi vzduch.Vse nam rada doda pracovita EUnie aby si u nich lidi vydelali EUra.No a my na to muzeme treba dohlizet casem ze Somalska.
0/0
9.8.2004 8:12

tris

Re:
Heh... To ma byt jinak: Je zbytecne tady pestovat neco, co lze dovezt ze zahranici levneji. Pokud se timto pravidlem nebudeme ridit, tak za chvili v tom Somalsku opravdu skoncime (BTW: ono na tom to Somalsko zas tak priserne neni...)
0/0
9.8.2004 8:58

Vašek

sklizeň
od kdy se sklízí řepa v červnu,komu se tedy těch 50%  navíc zaplati?Autor článku chce lidi jenom naštvat místo aby situaci objektivně zhodnotil,fuj...
0/0
9.8.2004 7:24

EUrosvindl

kuku
Nadeje umira naposled a na tu strunku kdo umi hrat tak je porad na koni.
0/0
9.8.2004 7:20

EUrosvindl

kuku
Houpi houpi houpity hou uz po namydleny zkluzavce duverivci jedou.
0/0
9.8.2004 7:17

Santa

šance jsou naopak vysoké
právě proto, že většinu našich cukrovarů vlastní Francouzi. Půjde o ochranu jejich investic a o jejich zisk. Pokud vím, neinvestovali zase tak málo do modernizace výrobních kapacit, aby to jen tak odepsali. Pokud by lobbing byl opravdu jen na vládě, tak to bych se bál.
0/0
9.8.2004 6:40

otm

Re:
Možná budou fungovat cukrovary, ale ne primární výrobci cukrové řepy. Francouzi si surovinu dovezou, takže nakonec se bude v Česku dělat francouzský cukr. Koneckonců je to jednodušší, i zaměstnat lidi jen na sezonní práce vyjde levně - no, ošklivá vize.
0/0
9.8.2004 12:48

tonda

Tak na vas
Huraaaa ! Tak uz se vyhody vstupu do EU zacinaji projevovat ! A toje teprve zacatek . Dobre vam tak !
0/0
9.8.2004 4:36

dousak

Re:
bohužel i nám :-( já tam nechtěl, byl jsem proti, ale marně. Nevyvážená propaganda udělala své. A bude ještě hůř
0/0
9.8.2004 6:52

Pavel

f*ck EU
Plán Evropské komise však také může ohrozit budoucnost českých cukrovarů. Brusel chce Česku zásadně ořezat objemy povoleného vývozu, ale méně už starým členským zemím jako Francii či Německu, které přitom vlastní většinu českých cukrovarů.
Jak že byly ty žvásty o volném obchodu a rovnosti???
 
0/0
9.8.2004 2:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.