Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda chystá změny v sociálních dávkách

Stát chce na žadatele o podporu pohlížet přísněji než dosud. Dávky by se měly změnit v neprospěch početnějších rodin. "Vláda bude chtít připravit úpravu sociálních dávek tak, aby je čerpali jen ti, kteří je opravdu potřebují," říká místopředseda pro ekonomiku Martin Jahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nachtigal

oblbujete lidi
 Jak mi dají úlevy na daních, když jsem dva roky před penzí, nemůžu sehnat práci a jsem rád že s rodinou vyžijeme z podpory? Těm ve vládě se to mluví, když se jich to netýká. Ať si to skusí alespoň půl roku za takových podmínek jako žijeme my. Platit byt, energii, jídlo a všechny ostatní výdaje 3 člené rodiny za 9 000 Kč. A to mám 14. letého kluka , který se neptá kde na to vzít, ve škole je to taky nezajímá.  
0/0
25.8.2004 16:31

Honza

...flexibilita je nutná...
Přečetl jsem si několik zajímavých příspěvků z této diskuze. Souhlasím s názorem, že stávající systém je značně nespolehlivý a "demoralizující".Jsem student a jen díky vy(resp.zne)-užívání soc.systému se nemám špatně.Člověk se jen musí hodně zamyslet a přizpůsobit si náležitosti tak, aby vyhovoval nastavenému systému. Nikdy se mi tento postoj nezamlouval, ale nyní jsem nucen ho sám zaujmout.Ano-je zde nutno"přizpůsobovat se" aby člověk přežil. Sám bych se v této době nedovedl rozhodnout zda mít či nemít dítě. Pokud bych se rozhodl kladně, musel bych mít jistotu vlastního finančního zabezpečení - takže se dá předpokládat,že dítě mít nebudu. Myslím, že obdobně přemýšlí spousta mých vstevníků a často se vedou debaty "jak vydělat na státu co možná nejvíce". Žiji již teď  smířen s faktem, že starobní důchod od ČR neobdržím - tudíž budu muset vycestovat za prací a důchod si zajistit v jiné zemi (Irsko je např. velmi vhodné - několik známých takto již odešlo). Doufám, že další systémy budou jistou mírou eliminovat odliv mozků a motivovat mladé lidi k pracovitosti a čestnosti (pokud ještě někdo ví, co to čest je). Já jsem o ni přišel vstupem do daňového a následně do soc. systému.
Doufám,že několik čestných (ale zřejmě i chudých) lidí v ČR zůstalo a přeji jim hodně štěstí při dožití se směšným příjmem - jako moji prarodiče. Když jsem babičce vysvětloval způsob "mého připůsobení", považovala mě za vykořisťovatele - nemám ze svého jednání dobrý pocit. DEJTE MI MOŽNOST HO ZMĚNIT A PŘITOM ZŮSTAT V ČR!!
0/0
25.8.2004 10:07

karha

Nešlo by to bez příspěvku.
Dcerase narodila v r. 1960. Jelikož jsme byli 3. v rodině a můj příjem byl více jak 2.400. KČS též jsem těch 70.KČS příspěvku nedostal. Toto byly ty krásné časy po nich se tolik stýská.
0/0
24.8.2004 21:42

Petr

Kecy
Nechápu systémy, kdy se sociální dávky vyplácejí 90% lidí. Nechápu systém, kdy jsou daňové úlevy jen pro chudé.
0/0
23.8.2004 13:52

Kalousek

stanovisko KDU-ČSL:
KDU-ČSLi je tradičním zastáncem velkých rodin, nikoliv však na sociálních dávkách tyjících rodin Rómských!
0/0
23.8.2004 12:30

J. Adamec

Sice ne o ekonomice, ale o uvažování s. Škromacha
v sobotu 21.8.2 vyšel MF Dnes rozhovor se s. Škormachem, je tam nádherná ukázka, jak tento s. stojí za svými názory:
MF: Takže kdybychom se zeptali, co takového mladého Zdeňka Škromacha přivede do KSČ, tak je to snaha něco měnit? s. Š.: Jistě. Dnes se ty věci těžko vysvětlují. Vždycky jsem měl své názory bez ohledu na to, v čem jsem byl nebo nebyl. Nikdo mi nemůže říci, že bych se podílel na něčem, co bylo pro někoho špatné.
a o kus dál (v části týkající se s. Přibyla):
MF: Tedy ať si ho Gross hájí sám? s.Š.: yl to jeho návrh. Já podporuji svého předsedu, a když se rozhodne jinak, tak ho podpořím také.
 
opravdu vždy měl své názory :)))))    
0/0
23.8.2004 10:26

důchodce

tlustoprd,moravský bagoun nemá již peníze na rozdávání
Tlustoprd,moravský bagoun již nemá ¨peníze na trozdávání flákäčům a nefachčenkům a chytá se stébla.Jen kolik miliard tento moravský ogar rozdal cikánům,flákačům a nefachčenkům? Stačilo by to určitě pro celou genaraci důchodců na x let.
0/0
23.8.2004 9:23

svobodny clovek

zadne soc davky
"Problém však je, že úředníci se nemusí do bytu dostat, protože záleží jen na jeho obyvateli, jestli je vpustí."
To je prece jednoduche - nevpusti, tak nedostanou zadne soc. davky.
0/0
22.8.2004 10:54

breindl

socky
Bohatí musí bohatnout a chudí chudnout a to tak dlouho dokud na začnou poctivě pracovat.
Zdá se mi, že ti nespokojení jsou právě ti nejschopnější a nejpracovitější, nejznalejší čehokoliv , prostě ti nejlepší ze společnosti. Jejich důvody jsou ty jediné správné. Všichni ostatní jsou tuneláři, korupčníci, zloději či neplatiči daní a jiná sebranka s kterou je třeba zatočit. To znamená, všechno jim znárodnit a je poslat na nucené práce někam do tramtárie. Kdyby to nestačilo tak je zase možné posílat děti ze škol na brigády zadarmo a povinně. Pak už zbývá jen boj proti západním imperialistům v tichých frontách na cokoliv co spadne mocipánům pod stůl. Kdo jde s nimi tak se má o korunu lépe než tem druhý. Ale pozor nesmí jich být většina, to by tu korunu měli všichni.
0/0
21.8.2004 20:19

Vlastys

Re:
0/0
24.8.2004 11:07

Sttell

děti
Z připravovaného opatření je jasné že pokryteckým politickým stranám jsme my lidé se svými denními problémy zcela ukradení.Politici vysílají svým voličům asi takový to signál.Tak už je to tady a už konečně máte co jste chtěli.Chtěli jste kapitalismus,podnikat a mít se líp než za komunistů.Udělali jsme pro splnění Vaší společenské ojednávky co jsme mohli abychom Vaše přání splnili se vším všudy, tak nám to teď zaplaťte.My politici řešíme důchodovou reformu a problémy s dětmi v ní nemůžeme potřebovat.Tak nás stím neotravujte.A vůbec chodí se nás snad ptát heterosexuální partneři jestli spolu můžou mít sex nebo jakém svazku spolu chtějí žít - nechodí.(to by nám ještě tak scházelo)A ani nás to nezajímá.A pokud spolu zplodí dítě mají se o něj snad postarat oni a nikoliv my - potažmo stát.Můžeme uvolnit nějakou tu drobnost,ale to je tak všechno.Ctěli jste kapitalismus a my politici jsme tu od toho abychom Vám připomínali že nemůžete kapitalisticky žít a socialisticky pracovat a myslet.Kapišto?.
0/0
21.8.2004 8:56

GroSStapo

nás chce ještě více ožebračit
možná,že bychom mohli začít pracovat v nějakých táborech na podporu Sociální demokracie
0/0
19.8.2004 15:32

Jahn

Soráč,soudruzi
kdo chce se socanskými  vlky býti,musí s nimi výti
0/0
19.8.2004 15:26

Zlej

Re:
a my ostatní budeme blíti.
0/0
19.8.2004 15:54

dj

Re:
neb nebudem v sociální síti.
0/0
19.8.2004 19:57

Krusovicky Lezak

Re:
ale v řiti.
0/0
21.8.2004 1:54

mgns

děti
Pokud chce vláda rodiny s dětmi zvýhodnit, měla by přesně říci, jak to udělá. Pokud vím, většina zemí EU finančně zvýhodňuje rodiny, které mají více než jedno dítě. Já osobně mám dvě děti a měl bych je zřejmě i bez přídavků na děti. Ale všichni brojící proti podpoře rodin s dětmi by si měli uvědomit, že to budou ty děti, které finančně zajistí jejich důchody. Připravovaná reforma důchodového systému nemění jeho průběžné financování, takže se máme na co těšit. Vláda totiž na skutečnou reformu, kdy si každý sám našetří na svůj důchod, asi nebude mít prostředky a odvahu. Pokud podpora rodin s dětmi bude špatná, pak jedinci rozhodují se ekonomicky a také ti, kteří mají podprůměrné příjmy stačící tak na jejich obživu, nebudou mít žádné děti. Tento národ pomalu vyhyne a jeho místo zaujmou národy z jihu a východu (skvělá představa pro xenofoby). Podle některých příspěvků to vypadá, že všechny rodiny, které mají víc než dvě děti jsou paraziti společnosti nebo nějací asociálové. Naneštěstí je hodně vidět zneužívání dětí některými jedinci, ale není vidět mnoho těch, kteří své děti vychovávají a obětují pro ně mnoho času a prostřeků. V souvislosti s tím mě napadá. Kolik peněz investuje stát do dětí, které jsou třeba v dětských domovech? Vystačil by s prostředky, které většinou mají rodiče v tomto státě?
0/0
19.8.2004 11:50

Siskova1

Re: Vláda nemá ?
 Vláda, poslanci, komisaři ..... budou mít na důchody (na svoje). Oni mají nahrabáno už teď. Oni se nemusí starat o to, zda budou mít v důchodu na zaplacení nájmu. Jednoduše bych snížila daně pracujícím s více dětma, aby se vyplatilo pracovat, třeba za minimální mzdu. Přídavky by pobírali jen pracující.
0/0
19.8.2004 16:37

abc

ha
..."Vyrovnalo by se to podporou rodin jiným systémem," říká Škromach.
 
Mám tomu rozumět tak, že odborářsko-socanský prasopes sice chse tyto dávky snížit, ale obratem je zase jinde zvýšit? Nula od nuly pojde? To je zajímavé snižování mandatorních výdajů, resp. zastavení jejich růstu...
0/0
19.8.2004 11:34

Templ

?????
"Člověk vypíše čestné prohlášení o tom, co vlastní. A my pak jdeme k němu na šetření, kde se ověří, jak žije," říká Irena Přibylová z městského úřadu Prahy 2. Problém však je, že úředníci se nemusí do bytu dostat, protože záleží jen na jeho obyvateli, jestli je vpustí.
Co tohle má znamenat? Jaký problém? Nepustí, nemá nárok.... i tohle je pro úředníky neřešitelné?
0/0
19.8.2004 11:09

svobodny clovek

Re:
Presne tak.
Stejne tak ridic, ktery odmitne po nehode zkousku na alkohol, by mel byt u soudu automaticky soizen rizeni pod vlivem alkoholu 3,5 promile.
0/0
22.8.2004 10:58

Don

ODS zavedla systém,
kdy podpora v nezaměstnanosti byla vyšší než minimální mzda, u soc. dávek zneužívání atd. Když se to teď chystá koalice změnit, tak odésácký cigoši a nefachčenka protestují a schovávájí se za hesla, že to je nesystémové a pod. Odésákům se prostě nechce makat, znám pár odésáků a jsou to všechno líný vši.
0/0
19.8.2004 11:00

Zlej

Re:
trochu se ti to popletlo, ODS nesídlí v Lidovým domě a předsedou není Standa Koloťuk. A más pravdu socani makat neuměj, i když vlastně kdoví? oni to eště nezkusili.
0/0
19.8.2004 11:31

briza

Re:
Je uplne jedno kde kdo sidli. Ten system tak jak je nastavenej je tady od dob ministrovani J. Vodicky.
0/0
19.8.2004 13:23

Bajeasar

Jinými slovy: cikánům už tolik dávat nebudeme?
.
0/0
19.8.2004 10:11

Kamil

dětiu
Nelíbí se mi , že rodiny s více dětmi budou kráceny. Jak chce stát podporovat zvyšování porodnosti , když bere rodinám ? Spíš by měl lépe prověřovat komu dávky dává.
0/0
19.8.2004 10:01

Kajetan11

Re:
Stat nebere "rodinam". Stat bere vsem. A nekterym, podle jakehosi pokriveneho modelu milostive vraci a to jeste s tim, ze mu vetsina zustane za nehty. To, ze by mel proverovat komu dava je samozrejme dobra vec, ale mnohem lepsi by bylo, aby tem, ktere je potreba podporovat proste bral mene. Nechal jim jejich vlastni penize v jejich vlastnich penezenkach. To je nejhospodarnejsi.
Jenze to by zadna levicova vlada nepripustila. Levicovost netkvi v tom, ze se stat stara o potrebne. Tak se jenom levice pred volici tvari. Levice spociva v touze prerozdelovat. To znamena: Co nejvice ode vsech vybrat, vetsinu pouzit na chod samotneho aparatu a zbytecek s velkou paradou rozdat potencionalnim rodicum.
0/0
19.8.2004 10:29

Danovy poplatnik

Re:
 Sam bych to lepe nenapsal... Vlastne ano: ... s velkou paradou rozdat svym potencionalnim VOLICUM.
Rika se tomu socialni korupce.
0/0
19.8.2004 11:16

lura

rodiny jsou vždycky poslední
Neustále se mluví o tom, že nás ubývá a jak bude vláda podporovat porodnost. Jestli tím, že rodičům sníží dávky, tak to teda nevím. Podle mého, kdo nechce pracovat, tak stejně nebude a sežene si finance jiným způsobem, ale ten, kdo se například stará a o více dětí a pracovat skutečně nemůže, na tom bude bit. A samozřejmě, kdo děti nemá a na nás, co je máme, se dívá spatra, jako na blbce, kteří si neumějí zařídit životní úroveň, by neměl zapomínat, že to budou právě naše děti, které mu jednou budou vydělávat na jeho důchod
0/0
19.8.2004 9:26

mar

Proc Praha?
Nechapu proc by obyvatele Prahy mely brat vice na socialnich davkach. Respektive nechapu proc by se melo zohlednovat misto bydliste. Bude se misto bydliste zohlednovat i pri vysi odvadeneho socialniho pojisteni? Navic napr. v Praze je mnohem snadnejsi sehnat praci, bydlim v Praze a tak nechapu, ze je zde nekdo delsi dobu nezamestnany. Prace je zde na kazdem kroku, proc me obsluhuji v supermarketech Slovaci?
0/0
19.8.2004 9:22

Vaclav Hanus

Re: Zlata slova!!!!
Ale...dalo se to cekat, kdy "mocna, cerna ruka zlate prahy" zasahne. V pze jsou koncentrovany lepsi podminky k zivobyti ze systemovych duvodu, apriori diky tomu, ze je centrem. Nikoli kvuli vetsimu vynalozenemu usili mistnich obyvatel. Tuto umelou dividendu jsou povinovati vratit venkovu. Jinymi slovy, podivejme se na problem makropohledem, jako na cernou skrinku. Rovnovaha mezi phou a venkovem nastane v okamziku, kdyz se prestanou do phy stehovat lide z venkova (z duvodu lepsich vydelku).
0/0
19.8.2004 11:46

Dozen

Re:
Praha je centrem jiz 800 let, neni duvod kvuli tomu rvat. Zapomnel jste napsat, ze v Praze letaji pecene holuby lidem do huby.
0/0
19.8.2004 12:24

Vaclav Hanus

Re: ja nevim proc rvete...
a ostatni nema nic spolecne s tim, co jsem psal
0/0
19.8.2004 12:35

Vaclav Hanus

Re:
Jestli sis nevsiml, socanku, tak vsude na svete se lide stahuji z vesnic do velkych mest. Takze to nebude jenom problem pepiku, vid?
0/0
19.8.2004 17:21

Vaclav Hanus

Re: ty tahni a podepisuj se svym puvodnim nickem
asocialni uchyle
0/0
19.8.2004 17:29

Vaclav Hanus

Re:
Komunisticka strana by mela byt postavena mimo zakon. Komunisti jsou jeden vedle druheho chodici kopky hnoje.
0/0
19.8.2004 20:54

Rommik

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Systém sociálních dávek zavedla první vláda a né ODS.Sociální dávky mají všude ve světě a i v našem Kocourkově si někdo pouze myslel,že budou pro potřebné.To,že byly zneužity a jsou zneužívány je opět "česká "cesta.Češi jsou schopni za týden zlikvidovat Americkou ekonomiku!Ale pro blbečky ,kteří z toho obviňují ODS-za ODS lidé měli ještě chuť a víru pracovat!Poslední zbytky pracovní morálky lidem vzali až Socani!Ti to říkají jasně-nepracujte,hlavně nás zvolte.V normálním systému mají socky něco a pracující něco + 10 x víc.V komunismu (Česko) , je to přesně naopak.Socka má v marketu plný koš žrádla ,chlastu a pracující musí hodně počítat,aby vyšel.......
0/0
19.8.2004 9:19

Bogan

Re:
Kolik Vám je Rommiku a co jste proboha dokázal, že jste takovej chytrej ???
0/0
19.8.2004 9:37

Tom :-)

Re:
Možná to šlo říci mírněni, ale podstata zůstane stejná - Rommik má pravdu. Tato vláda opravdu hlásá to, že nepracovat je snadnější a má v tom pravdu. Dávky by měli sloužit NA PŘEŽITÍ a překlenutí nejnutnější doby - nemám v úmyslu nepracujícím platit dovolenou u moře, když mé pracovní vytížení mi nedovoluje si někam na dovolenou zajet.
Nechápu Vaši otázku "co "Rommik" dokázal - i neperspektivní má právo na názor (tím rozhodně nechci říct, že Rommik je neperspektivní)Pokud ano: já jsem 5let zaměstancem a každý rok jsem dosáhl povýšení min. o úroveň víš - je to i Váš případ? :-)
0/0
19.8.2004 10:32

Bogan

Re:
Tož to už jste ředitel, teda pokud jste nezačínal se smetákem. Blahopřeju.
Bogan
0/0
19.8.2004 10:55

Tom :-)

Re:
Děkuj, nicméně těch příček je u jedné z největších společností v ČR poněkud víc. A se smetákem jsem skutečně nezačínal. Nícméně, očividně jste tu analogii nepochopil
0/0
19.8.2004 11:10

Bogan

Re:
Vážený pane,
pochopil jsem ledacos, zaměstná ta Vaše společnost ženu ve věku 55 let, která právě dostala výpověď  z organizačních důvodů (má ještě 20 měsíců do důchodu) - nebo musí být na těch sociálních dávkách - podotýkám že bydlí 20 km od Prahy a nemaj zájem ani jako pokladní v hypáči. Jinak 5 let - obchodník - vedoucí oddělení- vedoucí divize- vedoucí závodu- tak ještě rok a jste ten řiditel. Tak gratuluju dopředu
0/0
19.8.2004 11:28

Tom :-)

Re:
Ad 1) ano zaměstná - mám řadu kolegyň tohoto věku - problém je že jsou zaměstnány v Praze - avšak i regionálně bych takové našel a řekl bych, že jich je opravdu hodně.
Ad 2) prodavač - specializace - zástupce vedoucího - vedoucí - regionální vedoucí - oblastní manager ... a tady se to opět větví (možná jsem se nevyjádřil přesně co myslím žebříčkem - pro mne je to, byť shodná pozice, ale navýšení platu kolem 20%)
Chápu Vaši námitku a ikdyž jsem původně nereagoval na toto téma vysvětlím Vám svůj postoj:
Vláda by neměla hodnotit majetkové poměry - oproti tomu by měly dávky zajistit pouze minimální možnou životní úroveň. 50ti letá žena by za svůj produktivní věk měla mít nashromážděný alepsoň takový majetek, který by ji právě v takovýchto situacích život ulehčil (pokud ne, bude žít za minimum a na dovolenou nepojede) Nesoudím - jen to takhle chápu a i přez svůj relativní nízký věk, kdy vrstevníci se zadlužují, já spořím abych mohl jakoukoliv životní situaci překlenout s minimální újmou na standartu.
0/0
19.8.2004 11:53

nina

Re:
Vážený, kde jste přišel k názoru, že padesátiletá žena by měla být zabezpečená natolik, aby mohla žít z úspor? Já těch rovných padesát mám, jsem samoživitelka, vychovala jsem tři děti, všechny mají nejméně dvě střední školy, v zahraničí jsem byla 2x za život, mám SŠ vzdělání a hlavní + vedlejší zaměstnání a mimo družstevního bytu jsem se na víc nezmohla i když denně pracuji nejméně 12 hodin. Ráda bych si od Vás nechala poradit, kde jsem si měla za odpracovaná léta "nahrabat". Třeba bych tuto radu dokázala v příštím životě použit. Škoda, že až bude padesá Vám, já tady už nebudu, abych se mohla zeptat, jak se Vám zadařilo a jak si žijete (za předpokladu, že budete živit rodinu a ne žít bezstarostně sólo).  
 
0/0
19.8.2004 12:27

Tom :-)

Re:
Vážená, gratuluji, jste právě v té skupině o které jsem hovořil. Posláním této vlády je se o Vás postarat - nicméně máte pocit, že bychom Vám ze svých daní měli zaplatit třetí a čtvrtou návštěvu zahraničí?
Kde je chyba? Opravdu jste se aktivně věnoval své finanční situaci v letech budoucích od mládí a nebo jste podlehla propagandě, že se o Vás stát postará (v žádném případě Vás nesoudím, těžko říct zda bych neudělal to samo)
Ještě doplním, řešení je třeba koncepční a jednotné - takovýmito výmysli a propagandou se nic nevyřeší. Začít by se mohlo třeba u školství (prodloužit si mláddí ve škole je věc hezká, ale 2střední školy pro 3děti někdo zaplatit musel)
0/0
19.8.2004 13:32

Bogan

Re:
Nerad, ale pane tome, kdo před 15 lety si šetřil po stovce na důchod, se dneska může jenom hořce plakat a co vy víte co bude s penězma za pět až deset let. A že děti té paní vystudovaly střední školu - a vy jste udělal co a za čí peníze ????. Pokud ne vlastní vinou spadnete do sociální sítě (a to se stane tak lehce, že ani nevíte) stát se o Vás musí postarat - to je můj názor a neže když je Vám 55 tak ste pro personalisty firem na odstřel. Jen tak pro srandu - dám sem e-mail a ta 57 letá pošle svůj životopis do Vaší firmy  (dojíždění do Prahy není problém)- schválně co ji odpovědí. Vždyť se nebojte - te´d můžete ty svý názory realizovat v praxi.
0/0
19.8.2004 13:49

Tom :-)

Re:
Zajištěním proti inflaci a vhodnou diverzifikací zajištění nepředpokládatelných výsledků dosáhnu minimálně toho, že 100 = 100 (záměrně neuváfdím měnu, protože portfolio by mělo obsahovat různé měny)
Nicméně, ani já si teď nespořím 100,-Kč a před 5ti lety jsem spořil 20% svého příjmu (spořením prosím rozumějte investování)
Mým posláním není nabízet zaměstnání, ani výběr ze své pozice nijak neovlivním a musím podotknout, že při výběru "svých" nových kolegů na věk také hledím - ale to po pravdě v moderních telekomunikacích by 57letá žena asi neobstála - ovšem např. v účetnictví by to jí mohlo být jen k prospěchu.
Jak jsem psal na začátku, nepoochopil jste mne, stát se o Vás musí postarat - pokud jednou takovouto situaci rozjel musí ji také dohrát do konce. - ale Vy vytrháváte mé slova z kontextu - psal jsem, že se musí postarat, ale jen v minimálně nutné míře.
A věřte, že s výškou svých daní mám své vzdělání již zaplaceno a svůj život řídím tomu abych stát nemusel o nic žádat - stejně bych neuspěl.
0/0
19.8.2004 14:10

Kajetan11

Re:
Je zajimave, ze do te socialni site padaji mnohem mene ti, kteri na ni nespolehaji. Naopak ti, kteri jsou jako Vy presvedceni, ze stat ma povinnost tu sit zajistit, spadnou mnohem snadneji. Jenze z ceho se ta sit bude financovat, kdyz se nikomu nebude chtit udrzet se nad ni?
Cim drive sundate diteti pomocna kolecka tim drive se nauci jezdit na kole. A naopak: Nechte mu ty kolecka do 15ti a nenauci se to nikdy.
0/0
19.8.2004 14:11

Bogan

Re:
Budiž Vám chlapci přáno - jen až Vás v 57 vyhoděj z práce - tak pak nechoďte k mým mladým dětem žebrat, aby platily Váš po x-té inflaci nulový důchod. No vidím, že by ji Tom taky nazaměstnal - no tak, že jsou to jenom kecy, kecy, kecy - umí i účtařinu divochu a 2 jazyky - tak co divoši - kdo ji dá tu práci?? No pokud mu ty kolečka sundáte a on vletí chudák pod auto aniž umí jezdit - no potěš :-)))). Ale jo já ty názory měl taky, - než se začly dotýkat mě.
0/0
19.8.2004 14:36

Kajetan11

Re:
Vim, ze to pisu docela opozdene, ale co maji co spolecnyho pomocny kolecka s tim, ze ho prejede auto. Pokud si nebude davat bacha, nebo ja na nej nebudu davat bacha (protoze je jeste dite), tak ho kolecka beztak od srazky neuchrani. A dite, ktery vedete k samostatnosti se driv nauci davat pozor i na ty auta, nez to, ktery budete do patnacti vodit za rucicku.
A s temi nazory, ja mel zase ty vase, nez jsem prisel na to, ze zadarmo mi nikdo nic neda a nejlip se budu mit, kdyz jedinej, kdo bude moji zivotni uroven ovlivnovat budu ja sam. A svete div se, nestoupam sice vzhuru zavratnou krivkou, ale stoupam.
0/0
20.8.2004 8:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.