Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Důchody porostou méně, než se čekalo

Důchodci se budou muset od ledna příštího roku smířit s nižším růstem penzí, než se čekalo. Průměrný důchod se má zvednout v průměru o 410 korun měsíčně, a dosáhnout tak na zhruba 7600 korun. To je méně, než ministr práce a sociálních věcí Škromach sliboval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Věra

Slibotechna Škromach!
Tahle slibotechna ÚV ČSSD slibovala a nedá ani korunu navíc. Ještě stále dluží vyrovnání důchodů alespoň na hranici důchodů roku 1989. Ještě pořád jsou důchody pod touto hranicí. Hlavně, že vyplácí výsluhové důchody před dovršením nároku na odchod do důchodu a tak podporuje šedou ekonomiku, kde tito výsluháři nemusí pracovat legálně (přivydělají si nelegálně), to ještě berou přídavky na děti, vykazují jenom důchod a berou porpory a jiné dávky!! Tak tahle se na to musí. A to nemluvím o novém zákonu o služebním poměru, kde si ještě výsluhové důchody a platy zvyšují o celou třetinu!!! Tak tohle je nehoráznost!! Vždy sféra, která nebyla produktivní dostávala nižší platy, než ta, která na tyhle příživníky v křeslech musela vydělat!!!! Ale co vlastně chceme, když¨celému tomu spolku poslanců a senátorů vládne banda vládních činitelů bez pořádného vzdělání a praxe!!!!
0/0
22.8.2004 14:21

ppetr

duchody budoucnosti
konecne ti duchodci dostanou mene
za chvili by byly duchody vice nez kdybych chodil do prace
40 let delali, a jak to dopadlo snad vime vsichni.samá zamestnanost a nikdo nedelal nic  dneska by chteli rvat,ze si ty duchody zaslouzi.neco vam reknu - nic bych jim nedal je mi pres 40let a taky zadny duchod nechci,tak at mi stat nebere dane ,ja se o SEBE A SVOJI RODINU VCETNE RODICU POSTARAM narok maji jen ti,kteri jsou opravdu socialni pripadi a tech je strasne malo  jenze Skroma si mysly,ze je to 1/2 REPUBLIKY .K TOMU CLOVEKU NEMAM SLOV
0/0
20.8.2004 20:35

ppetr

Re:
JEN DODAM,ZA PAR LET BUDE STRET GENERACI A PRAL BYCH SI KDYBY SE DO TOHO PARLEMNTU DOSTALI MOJE DETI.VIM,ZE BYCH NEMEL DUCHOD ZADNY,ALE NEZASLIVAM JIM TO.OPRAVDU TO BYLA ZA KOMUNISTU FLAKARNA A BLBA JISTOTA,KTERA SE KONECNE PROJEVILA
0/0
20.8.2004 20:41

Věra

Re:
40 let se zde pracovalo a budovalo, stavěly se domy a továrny, které ale po "sametové" revoluci pár vyžírků s výhodou prodalo, nebo přivedlo ke krachu, aby dnes mohli jako vy vykládat, že se zde 40let lidé flákali a nic nedělali! Není to pravda! Makali a pokud ne, tak je zavřeli. Nikdo jim nedal ani korunu sociálních dávek. Vážený já sama jsem začínala s 980,-Kč hrubého a rodinné přídavky na 1 dítě byly ve výši 70,-Kč. Je ale také pravdou, že dupačky stály 25,-Kč (ty obyčejné). Je ale také pravdou, že v době zasedání Národního shromáždění dostali poslanci průměrný plat (jako na dovolené a byli uvolněni ze zaměstnání) a navíc tzv. 2000,-Kč prdelného. Měli zadarmo dopravu po Praze a pokud byli mimopražští, tak měli nárok na ubytování v poslanecké ubytovně zdarma. Zákony byly provázané a nebylo kam uhnout. Dnes jsou zákony nepřehledné, protože byly vytrženy z hospodářského zákoníku a byly vydány jako samostatný celek. Byly předělány tolikrát, že když vyjdou v plněm znění tak tam najdete takové blbiny, že nad tím zůstává rozum stát a musí se hned předělat. Máte pravdu v jednom, že kdyby lidé mohli sami rozhodnout, kam svoje daně odvedou, že by se musela snížit přezaměstnanost ve státní sféře a spousta lidí by tam odtud byla vypakována a poslána makat! Ale všechno je to v lidech. Je jednodušší si nechat vymývat mozek od politiků, než udělat si vlastní názor na věc a za ním si také stát!! Je to ostatně vidět i na naší politické scéně - která vůbec nebudí důvěru, protože lepší galerii zločinců, kteří rozkrádají finance občanů se hned tak nenajde!
0/0
22.8.2004 14:30

Holes

...
Dokud budou mít poslanci a ministerské vyžírky nadprůměrné platy a výhody nepochopitelné pro normálního občana, nikdy se jejich práce nezlepší, pořád se tam budou cpát hovada prolezlá sračkama minulého režimu (jelikož na vlivných místech nikdo jiný než tito chameleoni stejně nesedí) a názor veřejnosti na tuto vyvolenou sebranku se zlepšovat nebude. Řešení? Přinutit je snížit si plat na výšku průměrného a ostatní výdaje jim proplácet jen na základě faktur, účtenek, cesťáků apod., tak jak je to běžné všude jinde. Když to jde u milionů jiných zaměstnanců, nechápu pro by to nezvládl administratvně stát u pár desítek svých oveček. Po té by se pravděpodobně sněmovna a parlament velmi pročistila a konečně by se tam dostali lidé, kterým nepůjde o korytaření ale o blaho tohoto nešťastného státu.  P.S.: příspěvek je převzat z jiné diskuze, ale zdá se, že se hodí ke každému článku o vládě, o zákonech, o nenažrancích v poslaneckých lavicích, o bolševicích, o systému apod.   
0/0
20.8.2004 16:45

občan

/Pečené holuby.
Totiž čakání na důchod a nic nedělat je důsledek totalitního režimu a myšlení.Jen si vemte důchodce,kteří je zdráv a dřepí doma,čumí celý den na televizi a čeká na padání pečených holuby z nebe.Všechno  chce zdarma,krmí svého čokla nejméně šunkoua nadává jak je vše draho.Chce i aspirín na recept  nakupuje vše levné i když to nepotřebuje a toulá se po marketech.S tím a sociálním státem bandy socanů nic¨neuděláme,jedině rozhodnou volby pokud budou mít důchodci rozum na nrbudou opět volit toalitu nebo šmejd socanů.Koloťuk dlouho nevydrží a jeho volební program je k ničemu.
0/0
20.8.2004 16:38

ppetr

Re:
O NASICH DUCHODECH ROZHODNOU NASE DETI  a je to jen dobre
vsak oni nam ty dluhy spocitaji i s UROKAMA
0/0
20.8.2004 20:44

Kilimandžáro

Nevím,jak kdo
ale já už od těch debilů nic nečekám.Jenom se modlím aby šli od koryt,nelhali,nepodváděli a nebylo to ještě horší,než doposud
0/0
20.8.2004 12:12

ppetr

Re:
mam dojem,ze mame jeste tak 10 let smulu,potom se zacnou dit veci
pro nase deti dobre,pro nas budouci duchodce velice spatne  na jednu stranu se jim nedivim,budou totiz myslet na svoje deti
nasi poslanci na vse kaslou a chteji se drzet jen sveho koryta a po me POTOPA viz. Škromach - slibotechna
0/0
20.8.2004 20:49

Leon.Cupra@POST.cz

Jednoduchá reforma
Co kdyby prostě nechali každého, ať se na stáří zajistí, jak sám uzná za vhodné? Jakým právem někoho nutit do státního penziního systému? Co když někomu třeba patří činžák, který ho v důchodu v pohodě uživí? Proč by si spořil? Co když někdo chce raději kupovat akcie či dluhopisy jako formu zajištění na stáří? Proč musí platit i do státního systému? Co když někdo místo státního systému chce spořit třeba v ING? A co když někdo chce ze začátku své životní dráhy spíše investovat do svého vzdělání, karierního růstu či budování firmy, která jej později bude živit, resp. umožní mu v další fázi života spořit podstatně více? Proč takový člověk nemůže třeba do pětatřiceti na důchod spořit vůbec a o to více spořit později? Co je komu do toho?
0/0
20.8.2004 10:49

zlý fořt Emil

Re:
... protože tahle zodpovědných lidí je maximálně 10-20% ... zbytek peníze prožere a v důchodu bude řvát, že nic nemá a stejně se mu bude platit sociálka ... taková je realita ...
0/0
20.8.2004 10:57

Leon.Cupra@POST.cz

Re:
1) Tak by proste nic nedostali, at by rvali jak by rvali
2) Kdyby se system stal vice prirozenym a podporoval by zodpovednost a nechal by nezodpovedne nest nasledky, tak by se podil zodpovednych a neodpovednych obratil
3) I kdyby byla pravda, ze nezodpovednych je 80%, tak z toho jeste neplyne zadne moralni pravo i ty zodpovedne nutit ucastnit se statniho penzijniho systemu
0/0
20.8.2004 11:23

Iridium

Re:
Jo? Tak to asi ne. přišli by komunisti s programem: Nic nemáte? My vám dáme dost, sebereme to těm, co si ušetřili. A vyhráli by volby. Taká je realita.
0/0
20.8.2004 12:18

Leon.Cupra@POST.cz

Re:
To jsem rad, ze jsi to napsal. Pak je ale proste potreba zmenit system, ktery neco takoveho umoznuje.
0/0
20.8.2004 13:46

ppetr

Re:
hergot ty mas naprostou pravdu a to me DĚSÍ
TECH BLBCU V REPUBLICE JE OPRAVDU HODNE  KTERI JE BUDOU VOLIT
0/0
20.8.2004 20:51

Honza

Re:
Potom už zbývá jenom možnost otevřít si účet někde v cizině.  Ale takové, kde respektují bankovní tajemství.
0/0
21.8.2004 16:12

Věra

Re:
Vždyť ale stejně každý penzijní fond musí ze zákona nakupovat státní dluhopisy!!! Tak proč byste si je kupoval sám? Když fond zkrachuje, Vaše finance jsou v tahu!!!! Taková je politika, kterou podporuje ÚV ČSSD a jemu podobní p*tomci!!!
0/0
22.8.2004 14:32

Rada8

***
chápu důchodce, že křičí, že chtějí větší důchody......kdo by nechtěl více peněz? ale ruku na srdce, nemají se manželé, důchodci, ve státním bytě (většina je za komoušů nafasovala, mladí holt si musí pořídit své bydlení) nebo v soukromém za regulované nájemné, lépe, než  rodina s dětmi, kde je žena na mateřské a je tedy jen jeden živitel na tři a více lidí?
0/0
20.8.2004 10:26

Leon.Cupra@POST.cz

Re:
No zamozrejme ze se par ducodcu v byte s regulovanym najemnym ma lepe,  nez mlada rodina se dvema detmi, zenou na materske, neregulovanym najmem (ci hypotekou), muzem s prumernym platem, atd...
0/0
20.8.2004 10:51

Haviř

No samozřejmě,
jak jinak, s těmi tupany ve vládě.Dávám jim maximálně tak 2 roky.Na víc to nevidím ale kdo to má pořád vydržet Pořád jenom slibují a sliby neplní.Ne náhodou platí:sliby=chyby.SStada GroSS patří na lokomotivu(to by snad zvládnul)ale určitě ne na premiéra, na to nemá žádné vzdělání a při svém věku ani zkušenosti.To,že mu dali diplom doktora je spíš k politování než obdivu,vždyť jak mohl vykonávat funkci ministra vnitra a přitom studovat,když vzdělaní studenti práv toho mají dost i když nepracují Doufám,že se dožiju ještě toho,že to bude dobře fungovat nejen ve fabrikách ale především ve vládě a parlamentu
0/0
20.8.2004 8:55

ppetr

Re:
NEBOJ,ZE TEN DUCHOD STANDOVI NASE DETI NESPOCITAJI  RAD BYCH SE TOHO DOZIL
0/0
20.8.2004 20:54

CoCs

Až přijde Topolánek
tak jim v rámci škrtů vezme půlku důchodu a ještě jim dereguluje nájmy. Být důchodcem, už si zabírám nějaký místo pod mostem.
0/0
20.8.2004 8:48

Melkor

Re:
Kéž by to tak bylo. Zkusím volit Topolánka, už mě přestává bavit platit na daních čtvrt milionu ročně, aby někdo jiný bydlel skoro zadarmo, dále jeho desítky návštěv u lékaře a tuny léků-vše zadarmo, všude sleva a ještě poslouchat kecy o tom, že na to má nárok a že by měli zvýšit důchod.
Ale nemusíte se bát pane, ODS tu byla u moci dost dlouho a památnou větu o tom, že si nedovede představit, že by se jeho stará maminka  někam na stará kolena stěhovala do levnějšího bydlení nevymyslel Grebeníček, Špidla ani Zeman, ale Klaus.
Současný rozvětvený soc. systém také nezavedl  Špidla, ale  Klaus.
0/0
20.8.2004 10:35

Leon.Cupra@POST.cz

Re:
Presne tak. Kazda strana, ktera podporuje nasilne (nedobrovolne) prerozdelovani, je stranou komunistickou, bez ohledu na jeji nazev. Viz treba toto: http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=657&tisk=n
0/0
20.8.2004 10:53

ppetr

Re:
RADEJI ODS,NEZ TY SOCANY.
STACI SE PODIVAT PO EVROPE
0/0
20.8.2004 20:56

petr

...
Taky používá internetbacking, platební kartu a mobilní telefon. 18.11.89 byl mezi prvníma v ulicích, jen co si poslechl Svobodnou Evropu. Takže pozor na paušální soudy. 
0/0
20.8.2004 8:36

Dědek

Re: První
První tam byl Pavel Přibyl a Žifčák.
0/0
20.8.2004 9:59

petr

...
Můj otec v důchodu volí stabilně ODS.
0/0
20.8.2004 8:32

Kajetan11

Re:
Moje mama je na tom stejne.
0/0
20.8.2004 8:40

CoCs

Re: ODS
totiž volí jenom důchodci, nefachčenka, cigoši a zloději....
0/0
20.8.2004 8:49

Haviř

Re: Kde máš kamaráda Siska 1
bolševiku zakuklenej
0/0
20.8.2004 8:58

Kajetan11

Re:
A myslis si, ze ma tvuj vykrik do tmy nejakou vahu, kdyz bez rozmyslu urazis toho koho ani neznas? Nastesti jsi prilis uboha nula na to, aby mne to nejak vic vadilo.
Nehlede na to, ze mas asi totalni binec v abecede, rpotoze tyto skupiny (snad krom tech duchodcu, kteri nechteji prozrat budoucnost svym potomkum) jsi vyjmenoval typicke zastupce volicu CSSD. Vis? to je takova ta strana, co ma ve znaku tu kytku, co kdyz na ni sahnes, tak picha. A neni to bodlak.
0/0
20.8.2004 9:04

Rada8

Re:
teď jsi mi teda nasadil brouka do hlavy......není mi ani čtyřicet, nebyla jsem ani jeden den nezaměstnaná, jsem bílá jak alabastr a neukradla jsem v životě ani lízátko........tak ti nevím.....
0/0
20.8.2004 10:15

CoCs

Re: tak to je pěknej vůl
0/0
20.8.2004 8:46

ppetr

Re:
TAK TO MUJ PANTATA TAKY ,ALE POSLEDNI DOBOU JE NA NE NEJAK NASTVANY.KOHO BUDE VOLIT TED NEVIM  ANI ON SAM TO NEVI A JEN SE ME PORAD PTA KOHO
0/0
20.8.2004 21:00

Musae

jsou to populisti
K sakru na co cekaji?!
0/0
20.8.2004 8:11

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Je to velice úsměvné, jak důchodci neustále řičí, že třou bídu s nouzí ... Stačí se podívat do centra Prahy do okolí Václaváku, kde jsou velké byty o výměře okolo 150 m2 obývané dvěma, někdy i jedním (!) důchodcem ... samozřejmě že platí regulovaný nájem a ještě ječí, jak je to finančně ruinuje a jak se za komunistů měli dobře. Většina mladých rodin s dětmi má na hlavu sotva třetinový příjem co důchodce, výdaje mají několikrát vyšší, bydlí v monstrsídlištích na kraji Prahy ve špeluňkách za tržní nájemné, které poctivě odvádějí třeba jednomu z těch řvounů z Václaváku ... taková je realita a socialismus v ČR. P.S.: Co si důchodci za 40 let poctivého podporování bolševiků natropili, to by se jim teď mělo hezky vrátit ...
0/0
20.8.2004 8:00

Tritium

Nebožáci
Nezasvěcený člověk by mohl dojít názoru, že naši důchodci mřou hlady po tisících, bydlí v lesoparcích a šatí se novinami. Skutečností je to, že naprostá většina důchodců žije velmi slušně, mají na dovolené (často několik a i zahraniční) a ještě dost ušetří. Pak je tu určitá skupina těch s nejmenšími důchody a těch, co se nedokáží rozloučit se svými 3+1 a potom hořekují. Jsou-li důchodci dva, jejich životní úroveň dosti často převyšuje životní úroveň rodin s dětmi, zvláště je-li jeden z rodičů na mateřské. A to většinou nemají levný regulovaný byt, ale kvůli parazitismu lidí typu soudruh Křeček platí brutální tržní nájemné, nebo se tísní u rodičů. Tak žádám ty nespokojené důchodce, aby přestali neustále remcat a byli rádi, že vůbec mají důchod jaký mají. Nejsem si zcela jist, jestli si ho za 40 let držení komoušů u moci zaslouží v takové výši.
0/0
20.8.2004 7:38

Bogan

Re:
Já bych měl parádní návrh - všichni, kteří si myslí, že maj důchodci moc - si udělaj pořádek ve vlastní rodině u vlastních rodičů, dědečků a babiček a odhlásí jejich nepoctivé komunistické důchody. A to se pane ušetří . kdo začne.
0/0
20.8.2004 8:59

Kajetan11

Re:
Ja si nemyslim, ze maji moc. Ale jsem presvedcen, ze zvysovani duchodu si proste za stavajici situace nemuzeme dovolit a musime zcit delat vsechno proto, abychom se z toho vyhrabali a jednou si to dovolit mohli.
Kdyz nemam na benzin, tak si do auta taky nekupuju novy autoradio.
0/0
20.8.2004 9:12

Bogan

Re:
A proč se má začít zase zrovna u těch co maj nejmíň. Proč se nezačne vyšetřovat to, že jak píší v revue na Idnes si někdo nechává dělat zlaté nočníky. Kde to jsme proboha. Z čeho tady tak zbohatl než z rozkrádaček. Tak začnem utahovat jako obvykle, zaměstnanci, rodiny s dětmi, důchodci a malí živnostníci. Fuj to jsem se zbytečně rozčílil.
0/0
20.8.2004 9:43

Kajetan11

Re:
Tak pozor! Ja jsem zrovna pro to, aby se nejvic zacali podporovat mali zvnostnici a samozrejme stredni podnikatelska vrstva, jenze prave tyto nam mila CSSD nejvice zkrouhne.
A nejde o to, zacit u tech co maj nejmin. Jde o to zacit u tech, kteri pro dalsi ekonomicky vyvoj zeme mohou udelat nejmene. S tim, ze maji "nejmin" to souvisi jaxi mimochodem.
Pokud chceme, aby se duchodci meli lepe, tak musime pomoci ne jim, ale tem, kteri prispivaji do statni kasy nejvice.
Kdysi tu zaznelo docela hezke prislovi:
Pastyr ma ovce strihat, ne je sedrit z kuze.
0/0
20.8.2004 9:55

Bogan

Re:
No ty co přispívaj nejvíc rozhodně nejsou ty co vyjmenovávate - ale právě ti zaměstnanci a rodiny s dětmi. A jen tak mimochodem tady spíš ovce zapíchnem a nacpem si břich a ty po nás, co je nám po nich.
0/0
20.8.2004 10:06

Kajetan11

Re:
Clovece, umite pocitat? Rozdelte si statni rozpocet na hlavu pracujiciho cloveka a spoctete si, kolik takovej zamestnanec, co ma rodinu s detmi prispiva na danich.
Kdyz tyhle dve cisla porovnate, tak zjistite, ze aby byla pravda, ze tito prispivaji nejvic, tak by tu takovych osob muselo byt asi 15 milionu a to rozhodne neni.
Kazdy, kdo plati mesicne na danich mene nez 12500,- (zaokrouhleno), na toho v podstate nekdo jiny, kdo plati vice doplaci. Vzhledem k tomu, ze z prumerneho platu tuto castku na danich nezaplatite a vetsina zamestnancu ma mensi, nez prumerny prijem, tak logicky tyto penize jdou prave od tech s prijmem vyssim.
To, ze statni rozpocet hradi zamestnanci ze svych dani je opravdu blabol.
0/0
20.8.2004 10:53

Bogan

Re:
To není blábol, ale fakt, Nemá cenu se s Váma příst. Pokud má někdo vyšší příjem a není zaměstnanec, ale podnikatel, tak v 90 % přípdadů neplatí žádné daně z příjmu, protože je ve ztrátě, popř. minimálním zisku. Jak jste na tohle přišel, že něco někdo s vyšším příjmem platí nechápu.
0/0
20.8.2004 10:59

Kajetan11

Re:
A odkud se ty penize ve statni kase berou? Kde se bere 750Mld (bez schodku). Tak si to schvalne spocitejte. Vydelte si 750 000 000 000,- poctem pracujicich lidi v nasi republice.
A kde jste vzal tech 90%, to rikali na Nove?
0/0
20.8.2004 13:07

Bogan

Re:
750 - je z daní z přijmu -no tak to se nemáme dle Vás špatně - jinak těch 90 procent - no stačí se poptat jak to chodí na finančních úřadech -
0/0
20.8.2004 13:37

HáRoš

Re:
A co si třeba zjistit strukturu příjmů státního rozpočtu, než tu plácat nesmysly?
0/0
20.8.2004 13:39

ppetr

Re:
tak mi vysvetlete proc mam ja a moje manzelka platit pres 10 000kc/mesic
za to ,ze jsme schopny a dokazeme se o sebe postarat vcetne deti a rodicu ???????????????????????
0/0
20.8.2004 21:09

Leon.Cupra@POST.cz

Re:
Kdo si mysli, ze maji duchodci malo, at jim da neco ze sveho. Proc do toho tahat ostatni?
0/0
20.8.2004 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.