Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Euro se Česku vzdaluje, vláda příliš utrácí

Oblek, který si loni vláda ušila a jehož míry si nechala posvětit Evropskou komisí, začíná být až příliš těsný. Ministři si loni na podzim schválili plán, kolik budou utrácet nejen letos, ale i v příštích dvou letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

"podnikatel"

tak jsem to přeci vmáčkl...
Výdělek 1000 Kč - daň   z příjmu 15 %   =   150   Sociální pojištění 34%    =   289 Zdravotní pojištění 13,5%    = 115,- Povinné platby (Odvoz odpadu, televize, a pod )cca 10%   = 100,-
  Za zbytek koupím   13 l benzínu a odvedu státu DPH 19% tj.   =   66,- Spotřební daň   44%         = 152,- Celkem odvedu    872,-Kč Tak kolik si vlastně vydělal? 128:15 =   8,50 Kčhod    Je to ještě přepočitatelné na EURO?                      
0/0
14.9.2004 2:20

"podnikatel"

no, zůstane mu 12,50 Kč/hod
Tak to bylo hezky zesumírované, a ono to sem nevleze.  Tak sorrry
0/0
14.9.2004 2:12

"podnikatel"

Jak odřít živnostníka.....
Výdělek živnostníka :          za 15 hodin práce
 
Výdělek 1000 Kč ------                daň   z příjmu 15 %                     =     150,-
        
 
 
                                                     Sociální pojištění
0/0
14.9.2004 2:06

Templ

Výhodou špičkového ekonoma je zřejmě to,
že nemusí být ekonomem.  V podnikání na vlastní triko by už dávno ti naši vládní zkrachovali. Jedinou možností jak omezit výdaje je zbavit se těch "špičkových" ekonomů.
0/0
24.8.2004 17:36

děda

errata
..... chybička se vloudila - přesmykem číslic. Samozřejmě jsem mluvil o roce 1989....
0/0
24.8.2004 2:39

děda

.... a včil mudrujte
Vážení mudrlanti, se zájmem jsem si počtl ve Vašich "odborných" ekonomických rozborech. Docela jsem se bavil. Je mi 59 let, peníze sháním příležitostnými výdělky, protože začít znovu podnikat již nemám nárok (v mém věku mi už nepůjči žádná banka). Podnikal jsem v maloobchodě s potravinami, avšak politika dnešní vlády je "lepší par milionků od supermarketu - samozřejmě na osobní konto - , než hájit rovnost v podmínkách podnikání. Byl jsem rád, že jsem vyvázl aspoň bez dluhů. Manželka sehnala po roce hledání práci u Benzinky, kde pracuje sama na směně 15 hodin za minimální mzdu při maximální odpovědnosti a nárocích (má v průměru 5 tisíc měsíčně) - a je ráda, že má aspoň něco. Má 2 maturity, umí na PC, jezdí s autem, atd, ale je jí 54 let, tak pro ni není jiná práce. Samozřejmě jsem jásal v r. 1998, že bude konečně demokracie, spravedlnost a rovné podmínky pro všechny. Ničeho z toho jsem se nedočkal. A teď mám hrůzu z toho, co mi dají za almužnu v důchodě. Na vlastní kůži jsem poznal svinstvo komunistického režimu, když mě vyhodili z vejšky těsně před státnicemi v 69.roce (samozřejmě ne pro neprospěch). Můžu však s klidem říci, že tento režim je zrovna tak svinský pro 85% lidí jako ten minulý. Výmluvy vlády na cokoliv jsou hloupé, a přemýšlivého člověka urážejí. Jestliže někdo příjme místo a plat šéfa (např.ministerstva, vlády a pod), tak je odpovědný v plné míře za chod jemu svěřeného podniku (ministerstva, oboru, státu...).  Pokud z nás budou dělat pitomce svými výmluvami na minulé vlády, na europolitiku, na podřízené atd., a nedokážou to zvrátit, jsou to diletanti a nepatří tam.
Ale...  teď mudrujte : Když se jich zbavíme, kdo tam naleze za ně? Můj dobrý známý, kterého si vážím, mi řekl : vystřílet se to nesmí, tak to musí vyhnít. Takže bohužel moje vyhlídky jsou mizerné, protože to asi bude hnít ještě moooc dlouho. Tak mudrujte, mudrujte a čekejte ....
 
0/0
24.8.2004 2:33

Templ

Re: To se divím...
tak zkušený a jásal v 89. Dalo se to přece předvídat, že to nebude procházka růžovým parkem (tradiční odběratelé odpadli, centralizované hospodářství, krize na západě.... ). Na ty podmínky v jakých jsme se nacházeli, jsme si počínali poměrně dobře. Průšvih spočívá především v tom, že se vláda snaží o silný stát s obrovskými pravomocemi a přerozdělováním....
0/0
24.8.2004 17:43

děda

Re:
Nejásal jsem naivně nad tím, že bych věřil v nějaký ráj na zemi. Dokonce jsem byl mnohem skeptičtější v odhadech (než mí známí), za jak dlouho se vyhrabeme z toho srabu. Mám však "venku" hodně kamarádů, s kterými si vyměňuji názory. Věděl jsem dobře, co nás čeká. To vše však nemohlo tehdy převážit ten krásný pocit, že to tady bude jednou stejné. JEDNOU - ale to jsem si bláhově myslel, že konečně začne fungovat demokracie, že kurz politiky a ekonomiky  povede tímto směrem. Bohužel, to, co nám předvádí naše vrchnost (a ještě víc bohužel - vinou blbosti našeho "lidu") to mě naplňuje skepsí a zklamáním. Pravda, i když pravičák, jsem dost idealisticky zaměřen. A první roky po "převratu" to ještě šlo, než to zase otočili doleva ( "MY rozhodnem, co s tvými penězy, MY víme, co je pro tebe dobré a naopak, MY jsme nedotknutelní, My  tě zkontrolujeme za tvé peníze na každém kroku, MY , MY, MY......... - a ta vysněná svoboda už je zase tam.. no někdy se tomu nevyhnu - v prdeli.    No, nebudu se tady rozčilovat, prostě jak kdysi řekl pan Werich : ...a tak den ode dne si hnijem...  Takže skutečně je mi úplně fuk celé euro, protože image naší vlasti dělají naši bafuňáři a tím pádem je to v ....... no tam.
Ahoj, děda
 
0/0
25.8.2004 22:09

Templ

Re: K tomu není co dodat...
stejný pocit.
0/0
26.8.2004 7:00

Spoon_XX

Spis v cesku je vse mozne
Spis nez , ze by se Cesko vzdalovalo EU , je pravda to , ze v CR je mozne snad vse .Alespon podle toho co je napsano zde : http://zpravodaj.netfirms.com
0/0
23.8.2004 21:04

Analytic

daně
Daně. Daně slouží jako regulátor trhu.  Daňovou reformou-deformou se zbrzdila ekonomika. Pokud by se ekonomika měla rozjet, tak se musí daň snížit. Přeřazením např. stavebnictví z 5 na 19 % musí dříve nebo později zákonitě poklesnout.  Např. i soukromé stavby (byty, RD) jsou tím již zatíženy-venkovní stavby a úpravy pozemku, venkovní dlažby apod.  Byla to totální blbost. Když se lákají zahraniční investoři, tak se jim nabízí daňová svoboda. Tuzemští soukromí investoři jsou permanentně odrbáváni. Pokud se překročí práh akceptovatelnosti, a to se v ČR děje mohutně, tak se začnou hledat jiné možnosti. Dejme př. u tabáku, alkoholu. Pokud kuřák zjistí, že již není schopen zaplatit, zvolí třeba i listí ze stromu zabalené do novin. Stát přijde o peníze a následně bude léčit lidi s poškozeným zdravím.  Je třeba regulovat velmi citlivě.  Bohužel si lidé, co o tom rozhodují, nad tím hlavu příliš nelámou, a usilují pouze o vlastní prospěch - právě teď. V dlouhodobém horizontu a s jakou koncepcí se bude hospodářství vyvíjet se neuvažuje.
0/0
23.8.2004 13:56

Hater

Euro
Ono je úplně jedno, jestli mám v peněžence výplatu 9500 Kč nebo 300 Euro - ZA OBOJÍ SI KOUPÍM HOVN.! A tuplované v roce 2010.
0/0
23.8.2004 12:36

Vaclav Hanus

Re: presne tak
a jelikoz si za to koupim ono vyse zminovane zde doma, nevim proc bych si pro to mel jezdit nekam ven. No, a zde doma si to muzu koupit klidne i za Kc.
0/0
23.8.2004 12:56

Dr.Damdydam

To je ono,
vládě jde pouze o vlastní kapsy,jde jí pouze o to co by se dalo ještě ukradnout,prodat a zisk z prodeje rozkrást a na lidi se z vysoka ser.... S takovou vládou se dostaneme  akorát tak do hajzlu a ne do Evropy.
0/0
23.8.2004 11:09

Vaclav Hanus

Re: v tvem pripade, to bude docela adekvatni ...
....destinace
0/0
23.8.2004 12:22

Vaclav Hanus

to je jasny
kvuli ty vlade zlodeju lharu a podvodniku v cele s ajznbonakem, podporovanou psychopaty, ozraly a politickymi prostitutkami budem za chvili na hunte. lidi nevolte ty magory, dyk nas privedou do Argentiny.  
0/0
23.8.2004 8:47

Vaclav Hanus

Re: toto napsal hajzlik,
..volic liberalni pravice (nebudu ho jmenovat), ktery se podepsal mym nickem. Muj ma id. 7603.
0/0
23.8.2004 9:02

Vaclav Hanus

Re:
tak omyl, to sem napsal ja, akorat si tu uz nepamatuju, to vite Alzheimer je previt.
0/0
23.8.2004 9:24

Sebastian Jira

Proc furt EURO
Me uz docela staci, ze jsme v EU. Proc bysme meli zavadet EURO tak prekotne brzo. Je to sama zmena a cloveku se z toho uz nekdy toci hlava. Ja mam korunu docela rad.  TY nase bankovky jsou mnohem hezci nez ty fadni eurobankovky, no ne??!!
0/0
23.8.2004 0:45

investor

Re:
příteli,je videt že nevíš o EURU ani "ň" a plácáš zde nesmysly.Jestli je koruna hezčí jako Euro nebo ne je problém u tebe jako u cikánů,kteří chtějí k výplatě samé 50-ti koruny,protože tak vydělají hodně penez.Bež za právnikem ministrem financí Sobotkou a ten ti vše vysvětlíí a poradí co z korunou a co s Eurem.
0/0
23.8.2004 6:57

S. Jira

Re:
Ja mam pravo na svuj nazor ty manazere. Britanie, Svedsko a Dansko EURO taky nechtej, nevim proc musime furt vsechno zavadet, co maj na zapade. Co se tyce tvyho komentare k cikanum, tak je videt, ze jses rasistickej idiot, kterej si nevidi na spicku nosu. Me jsou romove stokrat milejsi, nez takovy kreteni jako jses ty, protoze mi aspon nic nevnucujou. S vlezdoprdelkama zapadu jako jses ty v cele, jde republika do prdele.
0/0
23.8.2004 18:14

dj

Re:
Čmoudi že nic nevnucují? Počkej až přijdou s dekama a vyberou ti prasátko!
0/0
23.8.2004 23:50

briza

Re:
Jen jestli jsou pricinou toho toceni hlavy ty zmeny. :-))
0/0
23.8.2004 9:08

Franta Skocdopole

takze je to v.....
vlada hyri utraci a lid je stale chudsi kde pak jsou ty sliby budeme se mit lip pripadam si jak za rakousko uherska
0/0
22.8.2004 23:48

Krusovicky Lezak

hnusná vláda
Kdyby vláda investovala peníze do rozvoje, třeba do systému celoživotního vzdělávání, tak by se to dalo kratkou dobu zkousnout. Jenže tomu tak není, a pak vysoké školy například nejsou schopny v konkurenci na trhu práce zaplatit slušné absolventy, aby pokračovali v profesorské kariéře - v komerční sféře dostanou běžně dvakrát tolik a více. Až odejde stavající garda profesorů, jsem zvědav jakými rychlokvaškami s plnem vedlejšáku je v budoucnu budou nahrazovat. Prostě běs, obří deficit a ještě defakto prožraný. To může obhajovat je pan Hanuš a jemu podobní.
0/0
22.8.2004 21:43

davexd

drahá země
Sme hold moc drahá země-to říkají i senátoři(např. Vláďa Železný)
0/0
22.8.2004 20:20

Siskova1

Vklad
Děda si příjde uložit do StSp 100 Kč. Pokladní vypíše doklad a bere od dědy stovku. Vtom děda cukne a říká : "A když krachne vaše pobočka nepříjdu o tu stovku ?" "Nepříjdete dědo, za ty peníze vám ručí celá StSp" "A co když krachne celá StSp ?" "Dědo, tak vám za to ručí vláda v čele s p. Grossem" "A Co když krachne vláda v čele s p. Grossem ?" "Ale dědo, snad by vám to za tu stovku stálo. Ne ?"
0/0
22.8.2004 19:32

Vaclav Hanus

Re: ale to pokracuje...
Deda: ........ "Co to povidas, klotovej pitomecku....aby zde zase zacal safarit naaakej modrej ptak, tunelak?"
0/0
22.8.2004 19:46

Vaclav Hanus

Re: ja jsem sem ale posilal neco jineho...kurrva!!!
Posilal jsem toto Deda:...(leva lomena)praaask mu hulkou pres oblicej, az zub cinkl o pultik...(prava lomena) "Co to povidas, klotovej...dale je to identicke. Nevim proc text v lomenych zavorkach zmizel...prac tady nikde nejsou zverjena pravidla, v jakem formatu je tato diskuse vedena???? .. je to tady textova , nebo tagova, nebo co, do pr...?
0/0
22.8.2004 20:06

Siskova1

Re : Rozumná pokladní
Děda neni násilník. Nedělej mi z toho horor.
0/0
22.8.2004 20:20

Vaclav Hanus

Re: to ja vim, dyk ho znam,.
...je to milej starousek. Ale, ...kdyz ti nekdo vyrve kabelku z ruky na ulici..take mu nemavas s usmevem na rozloucenou.. V dane situaci se zachoval velice statecne a adekvatne.
0/0
22.8.2004 20:35

Pavel

Re:
Mně se ten vtip líbí. Hnusů si nevšímejte.
0/0
22.8.2004 20:13

Ax

Na co Euro
Proc chcete Euro? Nechme si nasi menu, koruna je dobra mena a mnohem zabavnejsi, nez vsechno platit ve stejny mene jako vsude v Evrope.Svedi to pochopili, proc to nechcou pochopit Cesi?
0/0
22.8.2004 17:29

ex

Re:
cesi chteji to,  co  ma ten druhy....
0/0
22.8.2004 17:34

Jiřik

Re:
To je fakt, jeden známý á krásnou manželku  a jak jsem si ověřil, i vášnivou
0/0
23.8.2004 12:34

Věra

Proč nenavrhne
některý z poslaneckých klubů novelizaci v tom směru, že ministra zdravotnictví si budou volit lékaři, že ministra dopravy si budou volit podnikatelé z dopravy, ministra financí bankovní sektor a tak dále?! Pak by se jednalo o odborníky a nikoli diletanty občas se středním (někdy ani to ne) vzděláním. Nepotřeboval by každý ministr platit hromadu odborníků, protože by byl odborník a nedocházelo by k takovým úletům, k jakým dochází dnes, když jsou předkládány novelizace zákonů a návrhy zákonů. Jak to potom vypadá v praxi vidí všichni a že je to neradostná praxe, to konstatuje každý. Asi doopravdy Češi potřebují pořádný kopanec do zadnice, aby se opět vzpamatovali a dali přes čuňu vládnoucí garnituře a poslali je tam, kam patří - tedy makat za minimální mzdu. A když mají poslanci právo si odsouhlasit svoje platy, pak musí mít stejné právo občan, tedy by se mělo do Zákoníku práce začlenit, že zaměstnanec si stanovuje plat sám a zaměstnavatel jeho návrh musí akceptovat!!!
0/0
22.8.2004 13:52

poplatník daní

Re:
Problém je v tom,že vitezná strana vybere své zástupce do vládních postu,ale na prvním místě je obdobně jako za éry totalita straníckost a věrnost ÚV ČSSD a pak daleko na konci odbornost.U socanů je známé,že na vládní posty nemá odborníky a proto třeba na místě ministra financí sedí právník Sobotka,na místě ministra vnittra byl koloťuk,který dokonce povýšil na premiera opět jen s právnickým vzděláním.Podle mích zkušeností a výsledků je známe,že na řídících postech obsazených právnickou bafuňáskou bandou jde všechno do háje,protože právnici dokážou akorát připtavit půdu pro své plné koryto a svou ochranu.
0/0
22.8.2004 17:06

Vaclav Hanus

Re: mila vero...no, ty jses tedy "odbornice"
Mozna ani netusis, jak jsi se ideologicky prioblizila klasickemu fasismu, jak byl kdysi kodifikovan v Italii. Jima me hruza pri predstave takoveho modelu. Tebe nikda nenapadlo, ze ministr je ve funkci jakehosi rozhodciho, ktery by mel vyvazovat jak zajmy sektoru, tak zajmy spotrebitelu, v tomto pripade pacientu? Kdyby bylo podle tve predstavy, dockali bychom se patrne modelu, ze ke kazdemu receptu by byl pacient povinen v lekarne nakoupit balicek "sladkych preparatu" za 300 korun . A nebo zavedeni normy, ze kazdych 100 obyvatel musi vydrzovat sveho osobniho lekare v kazde specializaci a prispivat mu pausalem na provoz ordinace...nebo neceho takoveho..
0/0
22.8.2004 17:26

Davej

Re:
Zustanme u tveho modelu: kdo by se pak stal treba ministrem zdravotnictvi? Staci se podivat, jakou pozici ma v Lekarske komore Rath a odpoved je nasnade.
Ted k principu: Strany prichazeji do voleb s urcitou ucelenou ideologii a programem, ktere chteji uskutecnovat, a podle toho si je pak vybirame. To umoznuje vyjasneni politicke sceny- strucne: vime o co komu jde. Proto nechapu vseobecnou  poptavku po "nezavislych" (a tedy pro me spatne citelnych) politicich a jejich seskupenich nebo  takoveto ozivovani opravdu temer fasisticky pojateho korporativismu  At si vitezna strana vybere ministry sama. Podle toho, jak se jim bude darit uskutecnovat sliby, jim to v pristich volbach secteme. Take nechapu, proc by ministr mel byt odbornikem ve svem resortu. Ma to byt hlavne schopny manazer, ktery dokaze odborniky jemu podrizene spravne ridit a motivovat a vysledky jejich prace obhajit na jednanich ve vlade a pozdeji v parlamentu. Dokonce si myslim, ze by bylo lepsi, kdyby se nejednalo o zastupce rizeneho odvetvi- snizila by se tim totiz moznost jeho zaujatosti ve prospech jednotlivych skupin. 
0/0
22.8.2004 22:36

briza

Re:
... a ministra vnitra by meli volit policajti nebo galerka?
0/0
23.8.2004 9:11

PF

tragedie ano či ne?
Jednoznačně zadlužení je naší tragedií.Kdyby se takto chovaly naše podnikatelské subjekty,tak už u nás není jediná firmička,protože by je banky dávno schlastly.
Co se týče zavedení Eura,myslím,že to žádná tragedie není. Je úplně jedno jestli platím 100€ nebo 3000 CZK.Nikdo nám je levněji nevymění, ale pro naše exportéry,importéry, ale i pro obyčejné občany to jsou jen poplatky navíc za převody peněz. A mohu potvrdit,že to nejsou poplatky malé.
0/0
22.8.2004 11:52

Jumbo

Novináři vzbuďte se
Ve vztahu k rozpočtu není podstatná skutečnost, jestli budeme splňovat nějaká kritéria pro přijetí Eura, ale to, že to někdo bude muset zaplatit a i s úroky. A je pro mne velice smutné, že všechny články píší o tom prvním, ale kolik stojí půjčení si 100 miliard, to není nikde! Určitě by to aspoň v některých lidech vyvolalo otázky co s tím, zvláště, když se podívají na svá dítka a dalo šanci těm politikům, kteří nabídnou reálné hospodaření. Jinak není jiná šance, než to hnát na úroveň rozvojových zemí a za x let prosit o odpuštění dluhů!!! Vážení novináři, mohli byste tedy u každého státního či jiného veřejného dluhu uvádět i kolik se zaplatí i na úrocích ??? Kolik platí ČR v současnosti na úrocích a kolik bude platit v roce 2006 - doufám, že posledním to roku vládnutí Standy a spol? Problém ovšem zůstává, že Klausovi pohrobci jsou schopni, ale bohužel a především všeho, zejména, když to jde do jejich kapsy.
0/0
22.8.2004 8:35

modrý pták

Re:
Příteli,neotírej si hubu o ODS,ale podívaj se na skutečnost co provedla a provádí vláda součastná a minulá pod vedením ÚV ČSSD a pak napiš pravdu.
0/0
22.8.2004 9:04

drjudrmudr

Re:nezapomente ze
Ods umoznila a tolerovala vladu,ktera tohle vse zacala. A to mobilizovala proti ni,aby v zajmu svych koryt vzapeti obratila kabat.Ted ma co chtela a bude bohuzel v opozici dal,nebot v zlikvidovala vse napravo od cssd a jeste to slavila.A nejen to,neomalenym korytarenim a licomernosti odvratila od sebe spoustu potencionalnich volicu.Nyni nema koho do koalice ani dost volicu.Bohuzel,doplacime na to vsichni.Ja tvrdim,ze ods nebude ve vlade ani po pristich volbach.
0/0
22.8.2004 16:04

pvel

Re:
S těmi úroky a dalším zadlužováním nás a mladších generací plně souhlasím. Asi žádná rodina by takhle žít nemohla a taky by to neutáhla. Vláda ČSSD mě naplno zklamala a ještě rád vzpomínám na vlády V.Klause,který udržel i v obtížném období náruůst státního dluhu /a tím i dluhu každého z nás/ na nule!!
0/0
22.8.2004 11:37

Věra

Re:
Bihužel máte pravdu, že zadluženost byla skoro nulová, ale za cenu toho, že si finance vypůjčil Klaus a jemu podobní ze sociálního systému, který byl v přebytku a do kterého je již nikdo nevrátil a nevrátí!!! To je ostuda ODS, že nahrabala finance jinde a dnes tvrdí shodně s ÚV ČSSD, že je potřeba jít později do důchodu, nebo dovádět více!!!!
0/0
22.8.2004 13:29

Viki

Re:
Ano je treba dovadet vice vy rozumbrado
0/0
22.8.2004 14:19

daňový soumar

Mašinfíra,řízení astátu, není řízení lokomotivy.
Je to bohužel pravda,jak může vláda a státní instituce ušetřit,když kolem 90% jejich úředníků si hraje na něco,co nejsou.Úředníci si přivlastňují právo na které nikdy neměly a nemají.Jen se podívejte jako vzor nevědomosti financí je právnická rychlokvaška bez praxe Sobotka,sedící na postu ministra financí ,bez jakéhokoliv ekonomického vzdělání,ale jak hrdě prohlašoval v TV, má praxi v rozpočtovém výboru PS.Vemtec si samotného mašinfíru,opět právnická rychlokvaška bez jakékoliv praxe a jakéhokoliv dalšího vzdělání mimo řízení lokomotiv a DEPA oddáný ÚV ČSSD.M"že jen takový vzorek této vlády něro rozumné a prospěšné státu vymyslet? Když se podíváme do minulosti těchto a dalších papalášů sedících na vládních a ůředníckých postech tak zjistíme,že v životě nic neřídili a když ano, tak většinou špatně.Jen si spočitejte, kolik financí z naších daní zaplatil a ještě zaplatí stát pro závažné chyby  svých uředníků z arogancí moci a jejich hloupostí.Nakonec ovšem  vše zapaltíme dańový poplatníci a vládní bafuňáci nenesou za závažné chyby prakticky žádnou odpovědnost mimo ty,že postoupí na vyšší místo ,viz poslední případ špidlifuka.
0/0
22.8.2004 7:29

šakal

Euro se Českým zemím vzdaluje?...ZAPLAŤ PÁNBŮH!
Tenhle IREP, neboli Indukovaný Rálný Euro Prd, si nechám docela rád ujít!    
šakal greenspan, podepsán vlastní prackou
0/0
22.8.2004 1:34

sersa

Je pro nás euro výhoda?
uznávám argumenty pro společnou měnu z pohledu exportérů v tom smyslu, že euro usnadní vývozy, ale přesto jsem v zásadě - alespoň prozatím proti euru už z toho důvodu, že platy u nás přepočtené na euro by vypadaly skutečně směšně...(Nejsem sice zastáncem věkové skupiny nad 60 ale co vypadá líp - 8000 nebo 260? A důchody nějak výrazně v dalších řekněme deseti letech nevyletí nahoru.) Krom toho občas jezdim na nákupy do Německa a chápu proč nazývají společnou měnu teuro (teuer-drahý) - ceny jsou tam pořád prakticky stejné jen měna se trochu změnila...Prostě bych nebyl tak hrr a na euro ještě radši chvíli počkal - resp. byl počkán. Taky bych řekl že toto bude asi jediný úspěch vlády Vladimíra Iljiče Špidlína...
0/0
21.8.2004 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.