Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvě třetiny Čechů nevydělají ani průměr

Po českém statistickém úřadu zveřejnilo první odhady o vývoji mezd i ministerstvo práce. Průměrná mzda za první pololetí je dokonce ještě zhruba o dvě tisícovky vyšší než průměr, který zjistili statistici. Většina lidí ale na průměrnou mzdu vůbec nedosáhla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jan

mzda
zkresluji  platy menegmentu-majitelů
0/0
9.9.2004 16:45

aleš

průměr
manageri/v ČR vesmes majitel/ do statistiky oprům.mzdě nepatri-je to únik dani !
0/0
9.9.2004 16:39

Blablabla

Kokotina
A kdo tomu veri???Zase blabol na blabol.Kazdy treti cech pobira prumerny plat.Ha ha ha........ ...
0/0
9.9.2004 16:23

Honza

Re:
Co je na tom k neuvěření?
0/0
9.9.2004 16:36

De Forbes

Je přece normální a vždy bylo,
, že většina lidí bere podprůměr. Můžu ale potvrdit, že mezi vysokoškolsky vzdělanými lidmi je poměr nadprůměrně placené většiny k podprůměrně placené menšině ještě mnohem horší.
0/0
8.9.2004 7:56

Depek

Re: Piš pomaleji.
,
0/0
8.9.2004 8:20

Jiří Taškář

Ve Žďáře nad Sázavou 8000,-
Ve Žďáře nad Sázavou normální prase dělnický,vydělává 8000,- měsíčně .A to se má !!
0/0
7.9.2004 0:14

socka

čssssd
Bohatí musí bohatnout a chudí chudnout a to tak dlouho dokud na začnou poctivě pracovat.
Zdá se mi, že ti nespokojení jsou právě ti nejschopnější a nejpracovitější, nejznalejší čehokoliv , prostě ti nejlepší ze společnosti. Jejich důvody jsou ty jediné správné. Všichni ostatní jsou tuneláři, korupčníci, zloději či neplatiči daní a jiná sebranka s kterou je třeba zatočit. To znamená, všechno jim znárodnit a je poslat na nucené práce někam do tramtárie. Kdyby to nestačilo tak je zase možné posílat děti ze škol na brigády zadarmo a povinně. Pak už zbývá jen boj proti západním imperialistům v tichých frontách na cokoliv co spadne mocipánům pod stůl. Kdo jde s nimi tak se má o korunu lépe než tem druhý. Ale pozor nesmí jich být většina, to by tu korunu měli všichni.
0/0
5.9.2004 11:38

Admin

Re:
, Bohatí musí bohatnout a chudí chudnout tak dlouho, dokud jim to nepřerozdělí válka, nebo revoluce, nebo jim to nevyvlastní někdo rovnější.
0/0
6.9.2004 19:51

breindl

Re:
Místo na socky dáme peníze na ochranu před nimi
0/0
7.9.2004 18:13

Martina

6000,-
To, že dvě třetiny Čechů nevydělávají ani průměr, by ještě nebylo tak nejhorší, ale to, že podle mého soudu alespoň jedna třetina lidí bere kolem 6000,- měsíčně, to je katastrofa!!! Drobní podnikatelé zaměstnávající jednoho - dva zaměstnance mnohdy nejsou buď schopni nebo spíš ochotni zaplatit svým zaměstnancům víc než minimální mzdu. V tomto ohledu je nejkatastrofálnější situace na malých městech a na venkově. Příklad: prodavačka, 50 let, znalá věci, vyučená v oboru, 37 let praxe, pracovní doba od pondělí do soboty a pobírá minimální mzdu. Kdyby chtěla odejít jinam v rámci regionu, může do fabriky, do jiného krámu -stejně dostane zase jenom mzdu kolem šesti tisíc! To už se fakt vyplatí mít 7 dnů v týdnu volno a pobírat sociální dávky...
0/0
3.9.2004 17:27

Admin

Re: Ale jdi
, Pokud dáš zaměstnancovi 6000 ofiko a 6000 na dlaň, stál tě zaměstnanec nějakých 14 000 měsíčně z čehož dostane dejme tomu 11 000 hotově. Když mu dáš 12 000 ofiko, dostane z nich pod 10 000, tebe to stojí 16 000. Navíc v prvním případě má zaměstnanec slušnou motivaci nehodit se marod, makat a být s tebou za dobře. Takže tak.
0/0
6.9.2004 19:55

TDI

Re:
Tak že podporujete krácení daně ?
0/0
6.9.2004 20:04

Dan

Re:
Zajimava otazka. Dan je nastroj, jak nekomu neco vzit a pak mu to zase vratit. Neni lepsi si nic nebrat a tim i nic nedavat? Dane jsou dneska spatne nastavene, asi nejaka mira prerozdelovani byt musi. Ale to , co je dnes, nejsou dane, ale normalnmi ulodejna, byt uzakonena, to ale neunamena, ze je to "normalni".
0/0
7.9.2004 9:43

Vaclav Hanus

Re: dan je zlodejna?
Pak se ani moc nedivim, ze jsi se pojmenoval touto zlodejnou..
0/0
7.9.2004 9:47

2Mac7

Re:
Nic nebrat - to nedokážete .
0/0
9.9.2004 15:17

Patl

Re: Re:
Ano, v tomhle státě všemi deseti. Jestli se některá vláda naučí aspoň trochu hospodařit s penězi vybranými od daňových poplatníků, budu rád platit daně s vědomím, že se mi za tu investici dostane rozumných služeb.
0/0
21.10.2004 14:41

Petr

Re: 6000,-
No, to me trochu zarazilo - pokud je ten vypocet spravne, znamena to, ze ta dana osoba dela od 13 let. A pokud se nepletu, detska prace je zakazana ted i byla za komunistu. No a pokud je ten vypocet spatne, a provadela ho dotycna prodavacka, tak se nedivim, ze vydelava jen minimalni mzdu...
0/0
9.9.2004 8:06

menzl

Kontrolní otázka:
Kdyby měli všichni Češi nadprůměrný plat, kolik by byl asi tak průměrný plat ? :-)
 
Jinými slovy, dvě třetiny KAŽDÉHO národa vydělávají míň než průměr.
 
0/0
3.9.2004 9:45

TDI

Re:
A TO JE DOBŘE?
0/0
6.9.2004 20:05

Honza

Re:
To je statistika, neboť odchylky mzdy od průměru směrem dolů jsou menší nežli ty směrem nahorů.
Mzda tptiž nemůže být záporná, ale horní limit neexistuje. 
0/0
8.9.2004 9:11

Vaclav Hanus

Re: proc by neexistoval horni limit?
Horni limit existuje! Protoze nemuze existovat ziva bytotst, ktera by mela nekonecny prinos pro zbytek spolecnosti. To, ze se horni mzdy ztraci v neurcite je ilustruje bezradnost nejvyssich manazeru prio stanoveni adekvatni odmeny. Proste "rozstrel" jejich odhadu je obrovsky vlivem neschopnosti spravne ocenit jejich praci. Je to jen o neschopnosti tech, co tu odmenu urcuji. Neni je imanentni vlastnost lidske spolecnosti.
0/0
8.9.2004 9:34

Bohužel

A já tvrdím,
že to jsou 3/4 nebo 4/5,teď nevím ale je to hrozný,samej chudák je to tady v absurdistánu socanským
0/0
3.9.2004 8:44

DrHorak

Nejde jen o peníze.
Pravda je, že hodně záleží na prioritách a pak také nemálo na možnostech a příležitosti. Ne každý je ochoten práci podřídit úplně vše. Nežiju si špatně, ale musím se otáčet a neznám, co je to pravidelná pracovní doba. Vyskakovat si ale stejně nemůžu a ani o to nemám zájem. Odmítám se stát tím upoceným pražákem, který se každý ráno a večer tlačí v MHD, tváří se strašně důležitě a strašně pospíchá. Život se musí žít a ne přežívat. Druhá stránka věci je také ta, že lidé musí brát i podřadnou práci za polovinu průměrné mzdy, protože v jejich regionu nemají na výběr.  Jistě se dá namítnout, že se může odstěhovat tam, kde ta příležitost je. Jenže: Ne každý dokáže přervat svůj "vztah k rodné hroudě" a navíc při současně fungujícím trhu s nemovitostmi (mám namysli půlroční čekací doby na záznamy v katastru nemovitostí) to prostě nejde jen tak se sbalit a jet.  Tvrdím, že každý je strůjcem svého štěstí, ale je to taky otázka i náhody. Chce to být v pravý čas na pravém místě a ještě mít i ty pravé známé. Nakonec jde jen o peníze, no a prachy nedělají člověka šťastným, ale zato ho dokáží nádherně uspokojovat.
0/0
3.9.2004 0:10

Radka80

Průměrná mzda :(
Počítat průměrnou mzdu svým způsobem nemá smysl, zveřejňovat výsledek, je však daleko horší, jediné, co toto zveřejnění přináší je rozhořčení
Bylo by lepší zvolit jiný ekonomický ukazatel, ale určitě ne průměr
0/0
2.9.2004 22:48

Admin

Re:
, A co medián? Američané zveřejňují medián - to je číslo pro nějž platí, že polovina bere víc a polovina míň.
0/0
6.9.2004 19:58

Honza

Re:
Jenom pro info.  Medián v USA je zhruba 43 tis USD ročně na rodinu.  Což mi nepřijde  až tak moc.
0/0
8.9.2004 9:13

Jonathan 007

:-)
Není to o protekci. Každý musí na sobě makat. Nevýhoda je pro lidi, kterým bylo v 89 tak okolo 45 a nemají páru o počítačích,angličtině atd. Většinou rozhoduje situace "být ve správné době na správném místě".Nesmí se ale řešit, že je člověk v práci třeba 11 hodin denně včetně víkendu. Taky musím počítat s tím, že o práci můžu přijít během okamžiku.Nebudu komentovat jaká položka na pásce jsou daně.Nejvíc mě štvou lidi, kteří nadávají na svůj plat, ale jejich představa práce do tří odpoledne a bez víkendu za 50 tis. je utopie.........! čaute
0/0
2.9.2004 22:41

jana

Re:
ta posledni veta moc nedava smysl
0/0
3.9.2004 10:03

Bohužel mladší

Re: :-)Prima věk
Chtěl bych, aby mě bylo v r. 89 45 let.  To byla ta nejsprávnější věková kategorie s největší životní šancí. Týká se to  ovšem jen těch schopných eventuálně všeshoschopných.  Měli zkušenosti, znalosti, kontakty. Začít podnikat, zprivatizovat si podnik kde dělali, nebo ho aspoň vytunelovat. Krásná doba pro ně.
0/0
16.11.2004 15:04

jeff

Nevím jak to nazvat
W. Churchill (snad to píši dobře) kdysi prý řekl: „ Nevěřím žádné statistice, kterou si nezfalšuji sám!“ O tomto výroku z jeho úst jsou prý pochybnosti. O čem já však nemám žádné pochybnosti jsou minimálně pokřivené statistiky o výši průměrné mzdy. Nemíním se zde zabývat podrobnostmi výpočtů!
Takže za prvé se naskýtá otázka výpočtové základny. Vychází totiž toho, že se jedná o mzdu, tedy o odměnu za práci. Tedy je to vzorek těch, kteří jsou zaměstnaní. Je to asi taková logika, jako bychom vyloučili všechny nemocné chřipkou a udělali průzkum z těch zdravých. A ejhle, vždyť my vlastně žádnou chřipku nemáme, tak o co jde? Co v tom moravskoslezském kraji pořád brečíte, vždyť jste v průměrném výdělku na třetím místě v ČR, tak o co jde?   Že máte tolik nezaměstnaných, kteří nejsou v této statistice zahrnuti? Váš problém! Za druhé. Kolik lidí je pod tímto průměrem? Aritmetický průměr je prakticky celková suma dělená počtem subjektů. Nerozumíte? Takže úplně jednoduše. Bude probíhat za nedlouhou dobu MS v hokeji. Na skupinu deseti lidí je deset lístků na různé zápasy. Aritmetický průměr nám pak jednouše (správně, od tohoto je to matematická veličina) říká, že by měl každý z této skupiny shlédnout jeden zápas! (10:10=1). Ale ejhle, já ty lístky mám všechny a ostatních 9 kolegů nic. Takže já uvidím deset zápasů, oni nic, ale v průměru …..!!! Takže ta otázka v nadpisu. Proč se takové údaje vůbec prezentují, když mají vypovídací schopnost limitně se blížící nule? Aby se uklidnila situace nebo aby z nás někdo dělal hlupáky?
0/0
2.9.2004 21:40

jana

Re:
co to blabolis? potrebujes psychiatra:)
0/0
3.9.2004 10:04

chetgar

Re:
je velmi smutne, ze nevidite vypovidaci schopnost prumerne mzdy, nedava to dobrou znamku ani vam, ani lidem, kteri se podileli na vasem vzdelani. prumerna mzda je charakteristika ekonomiky jako celku, nikoli jednotlivce, proto se taky jmenuje "prumerna" a ne treba mzda franty novaka.
0/0
3.9.2004 14:42

Admin

Re: průměrná mzda...
, ... je číslo dost k ničemu. Medián je pro většinu aplikací (odhady koupěschopnosti, predikce cen, marketing vůbec), číslo s mnohem větší vypovídací schopností. U mezd je další velké zkreslení dané tím, že hodně lidí s vyššími příjmy přechází z kategorie zaměstnanec do kategorie podnikatel. Ono je to daňově (tedy včetně povinných odvodů) výhodnější. Průměrná mzda odchodem jednoho nadprůměrně vydělávajícího, pak logicky dostane pěknou ťafku.
0/0
6.9.2004 20:02

kiskim

prumer
Prumerna mzda je naprosto bezcenne cislo a nechapu proc nam to stale cpou, lepe o necem vypovidajici by byla mzda nejcastejsi, samozrejme v urcitem rozpeti.
0/0
2.9.2004 21:39

Modráček

1000 EURO
Až bude v ČR průměrná mzda odpovídající 1000 EURO, neřeknu ani popel. Samozřejmě při stávajících cenách, popř. s inflačním navýšením.
0/0
2.9.2004 20:31

rudlanka

Re:
Ty tomu věříš?
0/0
2.9.2004 20:43

kropuch

Re:
kdyby byl klaus ve strakovce, tak těhle tisíc eurosraček je minimální mzda!
0/0
3.9.2004 7:46

Franz

Re: 1000 €
Za 1000 € bych moc dlouho nedělal. Já přes 2 a stejně mi to připadá málo.
0/0
3.9.2004 8:14

tomas

jo jo jo
Jo jo je to tak spicky ve vedeni spol. to zvedaj a neumerne svymu vykonu nebo at mi nekdo rekne kdyz treba takovy vedeni v konsolidacni bance si plat proste urcuje samo jeden to navrhne a pak staci to jen odsouhlasit pak se nedivme ze je to takovy prumer !! si myslim ze delnici to rozhodne nezvedaj kdo si mysli opak at vrati skolny  
0/0
2.9.2004 20:27

Modráček

Re:
Ve státním podniku je to vždy problém. Těm lidem pak jde jen o to, zachovat stávající stav. Naprosto žádná snaha o posun k lepšímu. A proč také - nakonec by se zjistilo, že je jich polovina nadbytečných.
0/0
2.9.2004 20:33

Bufet

Protekce stale jede
Nevim jake mate kdo zkusenosti, ale v CR je to u dobre placenych a vedoucich pozic stale jeste vice o znamostech a socialnich kontaktech, nez o treba prokazatelnych znalostech, dovednostech a vykonnosti. Transfery nekvalifikovanych politiku na nejvyssi firemni posty to krasne dokresluji. (Jenom naokraj, momentalne pri skole vydelavam 60000kc mesicne, takze si osobne neztezuju, ale v CR mi dost vadi spousta  veci )  Tvrdit, ze kdyz nekdo bere mene penez, ze je neschopny a nema snahu, mi prijde dost primitivni. Kazda prace je potrebna a uzitecna a nekdy je to z velke casti o nahode a stesti a celkovych podminkach a prostredi.
0/0
2.9.2004 20:07

jirka

Re:
jo s tim souhlasim kdyz si ty prachy vydres a odvedes za to praci O:K ale reditel dosazena z protekce co odvedl za onech 400000,- to bych chtel videt !!!! u kamose ve firme ma zednik za 1m2 60,- co by tokovej reditel musel za 400000,-udelat ??
0/0
2.9.2004 20:30

Zwerg

Re:
Krásným příkladem je pan Tvrdík. I když na druhé straně, vypracovat se je skutečně možné. Jen protekce nevládne zdaleka všude. 
0/0
2.9.2004 20:31

Bufet

Re:
Jasne, ostatne je to jedina cesta. Nechces ze sebe nechat delat blbce za par usmolenych tisicovek? Tak zkus neco vymyslet a rozject ( prilezitosti a moznosti si podnikanim u nas vydelat hodne penez je stale dost)  a ty neschopne blbce tak porazit primo. Dalsi cesta je odejit do zahranici za lepsim, tam to vetsinou dobre funguje a kazdy kdo chce tvrde delat a neni zrovna nejaky strelec a self-mademan, ale vetsinou slusnej  a poctivej pracovnik si tam pak muze slusne  vydelat a zit.
0/0
2.9.2004 21:01

V

Re:
Investuj něco z 60000 do doučování češtiny.
0/0
3.9.2004 15:54

meadow

je to jednoduchý
To, jestli někdo bere málo peněz, resp. není spokojen s příjmem, není jeho chyba, ale jeho VOLBA. Nadávají ale všichni, chudí i bohatí, akorát že každý na něco jinýho.
0/0
2.9.2004 19:17

Zwerg

Re:
Pochopitelně máte pravdu, ale nedá mi to abych k tomu nenapsal jeden podotek. Máte totiž pravdu pouze teroreticky a ono se říká, že šedivá je teorie avšak zelený je strom praxe. Může se totiž také stát, že chudoba a živoření na okraji společnosti není volbou, ale prostě osudem. 
 
Mám známého, který vystudoval na PřF UK (byl Mgr. a PhD.) jeden chemický obor. Po skončení doktorského studia odešel na postdoci studium do Francie. Tam už zůstal a pracoval coby vývojový pracovník v jedné farmaceutické firmě. V Česku měl manželku, dceru a samozřejmě rodiče. Jednou jel domů do Česka spolu s třemi dalšími Čechy pracujícími ve Francii. Jeli přes noc a jak se to občas stane, na řidiče přišel mikrospánek  následovaný vyjetím ze silnice a obtočením auto okolo stromu. Usnoucí řidič a dva ostatní spolujezdci nehodu nepřežili. Jen známý měl to štěstí, nebo smůlu (záleží na úhlu pohledu), že nehodu jako jediný přežil. Přišel "jenom" o nohu, ruku a bohužel měl i poškození mozku. Cca. 2 roky ležel v nemocnicích, byl na rehabilitacích.... Nakonec se v rámci svých možností vyhrabal z nejhoršího. Mezitím se s ním však rozvedla jeho žena a vzala mu i dcerku. Soud je rozvedl rychle, hned na první stání - jeho žena totiž argumentovala tím, že její muž není psychicky v pořádku.... Také své ženě přenechal byt v OS na který vydělal v podstatě pouze on.... Protože se bohužel první 2-3 roky nedokázal vzchopit, aby se zastal svých práv (neumím si to vysvětlit, ale ani rodiče mu příliš nepomohli - zřejmě nevěděli jak...), tak s ním dle mého názoru docela pěkně zametl jeho zaměstnavatel i pojišťovna u které mělo auto povinné ručení - celkové odškodnění za jeho úraz totiž byl pouze cca. 80 tisíc Kč, což mi příjde jako setsakra málo...
0/0
2.9.2004 20:23

Zwerg

Re:
Ale k věci, ono známý, ač před nehodou rozdodně nebyl žádný lenoch a hlupák, tak teď v podstatě živoří v garsonce, kterou mu přidělila obec, má plný invalidní důchod, občas sežene nějakou i práci a také mu sem tam pomůže (i finančně) těch pár kamarádů, kteří mu zbyli... o kvalitním životě však nemůže být ani řeč. Tož tak....
0/0
2.9.2004 20:24

Zwerg

Re:
Omlouvám se za ta kvanta překlepů, které jsem do svého příspěvku dokázal nasekat.
0/0
2.9.2004 20:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.