Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odboráři znovu pohrozili stávkou na dráze

Železniční odbory opět hrozí stávkou. Vadí jim pokračující transformace, která údajně vede k rozdělení podniku. Pokud vedení drah nezmění přístup, chce odborový předák Jaromír Dušek zastavit provoz na železnici nejpozději v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirek_tupohlavek

hradlo
Hradlářku, která ručně stahuje závory můžete spatřit na trati Praha - Benešov, konkrétně na zastávce Mnichovice (mezi stanicemi Strančice - Senohraby) - trať 221. Na té trati je poměrně čilý provoz - budoucí 4. koridor.
0/0
8.11.2004 18:27

Novák

Dušku ty jsi debil,
Odboráři ná můžou políbit P....,nás znepokojuje,že každý,kdo má do prd... díru tady bude stávkovat a otravovat s tím veřejnost.Ať se podívají,jak ty dráhy vypadají a potom si možná uvědomí,že stávkovat není za co.Takový bordel není ani na E 55 jako je v ČD.Polovinu těch inteligentů bych vyházel a bylo by na přidání,stejně tam nikdo nic nedělá
0/0
22.9.2004 13:54

Melkor

STÁVKA
Kdyby byly dráhy řízeny jako soukromá firma, tak by tam dnes pracovalo  možná 20000 a ne 80000 lidí. Proti tomuto odbory stávkují a budou vždy stávkovat. Vlastník drah, což je asi český stát, se ale nesmí nechat vydírat. Chcete stávkovat, tak si stávkujte, zjistíte jenom, že železnici nikdo nepotřebuje.
0/0
22.9.2004 10:36

Realista

Jedině okamžitá
privatizace ČD do soukromých rukou zjedná pořádek v tom bolševickém molochu a vyhází ty tzv.Dušky na dlažbu,kam zcela evidentně patří
0/0
22.9.2004 9:13

KU-KU

Národ vám vzkazuje
Ať nám ti inteligenti z dráhy v čele se svým nekompetentním koloťukem,Fízlem, zralým pro psichiatrii políbí prdel
0/0
22.9.2004 9:11

Datel

Dusku Dusku..
,,,ty budes tak dlouho blbnout, az se nakonec stat nasere a necha zeleznici stavkovat navzdy...  Cim dal vic se nabizi otazka jestli by bez Duska a cele jeho zeleznice nebylo lip..
0/0
21.9.2004 23:03

jan novák

Re: Dusku Dusku..
Datle, datle, v současné době , kdy se už nevejdeme na silnice chceš rušit železnici??? Dopravu která je všude ve světě preferována, někdy i před leteckou?Srovnej si v hlavě své ekonomické znalosti a pak teprve kritizuj.
0/0
22.9.2004 8:09

Vlk-honzi

Re: Re: Dusku Dusku..
Železnici nerušit, ale na druhou stranu je třeba dát odborům najevo, že i oni se musí držet zákonů. Pokud si dobře pamatuji, poslední stávka železnice se ukázala jako hodně pochybná a odborům hrozilo, že budou muset platit škody. To že vláda vyměkla a o škody se nesoudila není dobrý příklad.
Jezdím skoro denně vlakem do práce, ale ať si ta banda stávkuje, týden dva to bez ní snad vydržíme a možná zjistíme, že se bojíme něčeho, co není až tak nepostradatelné. A dokud bude Dušek a comp. bránit rozdělení a zprůhlednění železnic, je to IMHO element, který je třeba zlikvidovat.
0/0
22.9.2004 8:23

jarslav

platby vyssí kategorie
Podarilo se mi mluvit s nekolika známými od zeleznic na spodní i dost vysoké úrovni. Az mne sokovolo, jestli je to pravda, kolik berou uz na úrovni prednosty stanice (údaj konkrétne o st.Dejvice v Praze). No a na nejvyssí úrovni by smele zahanbili i europoslance az nekolinásobkem. Tam bych videl úsporu, kdyz uz to nechtej zprivatizovat, aby to nekdo rídil ÚCELNE.
0/0
21.9.2004 23:00

Jaroslav

Duškové ať jdou ho hajzlu. jejich kamarádi Škromachové všechno pohnojili
a teď nás zase začnou vydírat. Dráhu částečně zrušit a zbytek zprivatizovat.
0/0
21.9.2004 20:38

Paxxtor

Re: Duškové ať jdou ho hajzlu. jejich kamarádi Škromachové všechno pohnojili
A obyčejný lidi budou lítat letadly,ty inteligente,nezapomínej,že nejsme Británie,kde se to nepovedlo a ani Amerika,kde na to mají!
0/0
21.9.2004 23:15

Vlk-honzi

Re: Re: Duškové ať jdou ho hajzlu. jejich kamarádi Škromachové všechno pohnojili
Zrušit č á s t e č n ě!!! Podívejte se na kterékoliv středně velké nádraží, co se tam živí za počty lidí.
0/0
22.9.2004 8:26

Paxxtor

Re: Duškové ať jdou ho hajzlu. jejich kamarádi Škromachové všechno pohnojili
0/0
21.9.2004 23:17

Lind

Problém ČD
se dá vyřešit v horizontu zhruba 1 roku. Především zavedením takových daní a poplatků za provoz kamionů, že se se našim a hlavně zahraničním firmám nevyplatí přepravovat většinu zboží jinak než po železnici. To železnici přinese nejen spoustu peněz, ale zároveň je možné ji zprivatizovat a pustit do ní soukromé firmy s tím, že každá bude muset zajišťovat kromě lukrativní nákladní i osobní přepravu v určitém rozsahu ovšem ne jako dnes, kdy jede ve vlaku s  deseti vagony 20 lidí. To sice povede k propouštění, ale nemůžeme mít nezaměstnanost 10% jako v Německu. Kdyby se daly privatizovat i další požírači veřejných peněz jako nemocnice, státní úřady apod. tak bychom se velmi rychle odrazili ode dna. Ovšem soukromé firmy zatím nestíhají ufinancovat armádu parazitů na státním rozpočtu.
0/0
21.9.2004 20:34

juton

Hmm.
, Jednoho roku? Především není ochota zavést tebou navrhované daně a poplatky. Spíše by pomohla např. důsledná kontrola hmotnosti na nápravu kamionu, ale prý není dost vah. Na dráze, aniž by byla zprivatizována, se už nyní prohání několik desítek soukromých přepravců. Logicky však převážejí hlavně ucelené soupravy, což je v nákladní přepravě to nejlukrativnější, taková třešínka na dortu. Na dráhy vybývají kusové přepravy, což zahrnuje posun v uzlových stanicích a tím i prodloužení přepravy a její prodražení.
0/0
21.9.2004 20:54

elsimek

Re: Sohlasím skoro se vším
Jen malou poznámku: Jezdím dráhou často a musím říci, že osobáky a zejmena expresy na hlavních tazích jsou dost vytížené, taktak si člověk sedne - žádných 20 cestujících v 10-ti vozech . Ale s těmi kamiony naprosto souhlasím. Kdyby se kamiony na hranicích hezky navagonovaly (a tomu se přizpůsobilo mýtné, aby je to donutilo použít ČD) a dovezly do uzlových stanic, mělo by to hned několik výhod: a) méně by se ničily silbnice b) zlepšilo by se životní prostředí, zejmena vzduch a ubylo by randálu c) ČD by si na sebe vydělaly e) řidiči by si během jízdy odpočinuli d) ubylo by nehod - viz dnešní Domažlice.
 
0/0
21.9.2004 22:06

Honza

Re: Re: Sohlasím skoro se vším
To ano, ale na vedlejsich tratich je objem cestujicich velmi kolisavy. Rano a odpoledne jezdi lidi do/z prace, takze si nekdy neni ani kam stoupnout. Zato okolo poledne, vecer a o vikendech mnozstvi nepatrne. Docela se divim, kdyz vidim trebas 5 dlouhych zelenych vagonu tahnutych zravou dieselovou masinou a uvnitr 50 cestujicich. Ceskym draham chybi pruzna reakce na aktualni potreby cestujicich. Dalo by se tim hodne usetrit. Myslim si, ze soukromi provozovatele vsech lokalnich trati by zcela jiste takto hospodarit zacali.
0/0
21.9.2004 22:21

juton

Vše souvisí se vším.
, Tady jde také o oběh vozů a počet motoráčků, které má to které depo k dispozici. V současné době by asi bylo ideální, kdyby byly motorové vozy v asi tak trojnásobném počtu, než má ČD v současné době k dispozici. Už jsem zažil i situaci, kdy dráhy měly snahu dodat další vůz, ale nebylo odkud brát.
0/0
21.9.2004 22:35

elsimek

5 dlouhých vozů na osobáku?
To nejezdí ani na hlavních tratích, maximálně 3 včetně půlhytláku. Ale souhlasím s tím, že vozový park ČD by potřeboval zcela restrukturalizovat, jen kde na to vzít... A jsem rád, že se najdou i lidi, ochotní o věci rozumně diskutovat.
0/0
21.9.2004 23:08

Vlk-honzi

Re: 5 dlouhých vozů na osobáku?
Neznám přesně situaci v ČD, ale prošel jsem několika firmami při restrukturalizaci a většinou nebyl takový problém se strojovým parkem, ale s firmou, resp. restrukturalizací vnitřních struktur - tam se dalo ušetřit vždy nejvíce a poté se daly získat i peníze na obnovu strojů, ale dokud to bude tak velký moloch jako dnes, tak se tam všechny dotace utopí.
Dráhy by měly být zbaveny všeho, co nesouvisí s dopravou - co nejvíce věcí nechat dělat jiné (byť je to označení zprofanované, outsourcovat co to jde) a zaměřit se na své poslání - doprava nákladů a osob.
0/0
22.9.2004 8:31

houba_

Re: Problém ČD
kamiony na vlak - tim by teprve ta banda zeleznicarska dostal do ruky silnou paku pro vydirani
0/0
21.9.2004 22:29

juton

Jasně!
, A proto, aby ta banda železničářská tu páku neměla, ponecháme ji v rukou automobilové lobby. To je holt spravedlivější, že?
0/0
21.9.2004 22:37

juton

Bohužel, Dušek má pravdu!
, Je proti logice a zdravému rozumu vyvést z organizační jednotky ty činnosti, pro které byla založena - v případě ČD jsou to osobní a nákladní přeprava. Je to totéž, jako kdyby do dceřiné společnosti pražský dopravní podnik pustil metro, tramvaje i autobusy.
0/0
21.9.2004 20:23

anders22

Re: Bohužel, Dušek má pravdu!
moje logika zase rika, ze rozdelit obrovsky moloch na nekolik casti s jasne vymezenymi kompetencemi jednak zvysi efektivitu prace a jednak zpruhledni financovani
0/0
22.9.2004 13:20

Tom

A sup s nimi do konkursu...
jakmile zacnou stavkovat!!!
0/0
21.9.2004 19:50

Fofrman

ČD odbory
Nemám rád odbory, tak je představuje pan Dušek & spol. protože jsou proti jakýmkoli reformám (více či méně domyšleným) a chtějí neustále zvyšovat platy. Vzhledem k tomu, že uvedená stávka nemá opdstatnění bych ztrátu požadoval po organizátorech, resp. z platových zdrojů stávkujících. Odmítám být rukojmím soudruha Duška, tak ať si to příště rozmyslí. Nevšiml jsem si, že by odbory předložili koncepci, jak přivést ČD k vyrovnanému hospodaření.
0/0
21.9.2004 19:33

pes Novák

Ajzboňáci, proberte se
 ... a nakopejte konečně svého odborářského bosse do pr....! Vždyť jste se mu ze svých odborářských příspěvků složili na zakoupení vodní elektrárny v Jaroměři (za pouhých 7 mio)!!
0/0
21.9.2004 19:05

petr

rozkrádání
pracuji u ČD u jedné organizační jednotky, která se má právě osamostatnit. Máme nového ředitele, který je dále ředitelem v akciové společnosti do které máme vstoupit a kterou zas vlastní zas jiná a když si vyjedu zápisy z obchodního rejstříku, tak by se člověk divil. Nedivím se, že by Dušek stávkoval. Anebo stejně dopadneme jako v Anglii, kdy se ve finále dráha zase slučovala (většina).On pan Šimonovský není také žádný svatoušek a třeba kousek dráhy slíbil některému kamarádovi z Brna či Plzně. Ikdyž nejsem odborář, tak se bohužel musím ač né moc rád p. Duška zastat. A když na drahách vládne kdo vládne, tak se není čemu divit, proto při vládní krizi lidovci nechtěli pustit ministerstvo dopravy, vždyť už tam mají rozjeté svoje plány a náhodou i generální ředitel ČD je taky lidovec :-)
0/0
21.9.2004 18:25

lookas

Re: rozkrádání
No jde tady spis o to co se do toho Dusek a zamestnanci s..rou ... maji pracovat, a neplest se do neceho cemu nerozumi!
0/0
21.9.2004 18:51

Dacan

Re: Re: rozkrádání
Jak víš, že tomu nerozumí, když mají informace z první ruky? Koukám, že tomu nerozumíš leda ty.
0/0
21.9.2004 19:12

lookas

Re: Re: Re: rozkrádání
No nevim jestli ma kdejaky vyhybkar informace z prvni ruky ...
0/0
22.9.2004 3:23

Xindlibad

Dusek = sasek
Ten Dusek je sasek a jen se na sebe snazi upozornit. Az dostane opravdovou praci, ne jen vyhrozovat, tak dopadne jako slavny Falbr, ktery dela akorat ostudu
0/0
21.9.2004 18:08

lookas

Mozna
by si mohla vlada najmout nejakyho Al Muhameda a nechat toho Duska zastrelit ...
0/0
21.9.2004 17:05

anders22

Dusek
by si mel uvedomit 2 veci - zaprve transformaci schvalilil i jejich zastupci a zadruhe - komunismus teoreticky skoncil v roce 89. Nebo uz je opet vsechno vsech a zamestnanci budou diktovat vedeni politiku firmy, i kdyz statni????????? co takhle kdyby strojvudci rovnou sami urcovali, kdy vyjedou? nebo hradlar zaviral zavory, jak ho napadne?  
0/0
21.9.2004 17:04

elsimek

Závory
Kde jsi naposledy viděl  závory, které stahoval hradlář ručně? Já se tam pojedu podívat, zajímám se totíž o historii železnice.
0/0
21.9.2004 22:14

jarslav

Re: Závory
0/0
21.9.2004 22:54

jarslav

Re: Závory
promin chyba v PC.
Nikde jsem to nevidel, ale v myslím ze práve v MFD byl rozhovor s hradlarkou, která to stále stahuje rucne, dost nedávno.
0/0
21.9.2004 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.