Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za spánek ve službě nebudou peníze

Když zůstává lékař v nemocnici na noční a spí, znamená to, že nepracuje a neměl by dostávat ani zaplaceno. Peníze dostane jen za dobu, kdy vstane a půjde ošetřovat pacienty. Tak se ve středu usnesla Evropská komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Věra

Kolik bude sráženo
poslancům a senátorům za neúčast na zasedání, flákání se po chodbách a chlastání a spaní v pracovní době?!
0/0
30.9.2004 23:55

JIRKA

DOKTOŘI
JÁ MÁM TAKY SLUŽBU SOBOTY , NEDĚLE , V NOCI  A KDYŽ NEPRACUJI TAK MÁM JEN ZÁKLAD  TAK PROČ DĚLAT VYJÍMKY , NEBO MÁME  JINÉ ZÁKONY   MI DĚLNÍCI ?
0/0
24.9.2004 3:10

TN

Kravina
Je to kravina! Když je lékař (nebo jakýkoli jiný relevantní zaměstnanec) ve službě, nemůže vykonávat žádnou svou osobní činnost, musí sedět a čekat, až ho někdo zavolá. Čili to není volný čas. Nemůže také udělat nic, aby "pracoval", pacienta / případ si člověk nevymyslí. TRESTAT tak lékaře za to, že se v noci nic nestalo, ale on přesto byl v práci místo se svou rodinou nebo kdekoli jinde, je HOVADINA.
0/0
23.9.2004 15:43

gogol_jl

Tohle je neuveritelna hovadina
Ten soud rekl, ze kdyz doktor nebude mit zadny pripad, tak je to jakoby spal doma, stejna kvalita odpocinku. ??!! Nejsem doktor, ale tenhle vyrok nemuze projit.
  Jak tady uz nekdo rekl, kdyz nekomu 2x za noc prerusi spanek na celkem 2 hodiny,  tak nemohu pocitat zbyvajicich 6 hodin jako spanek, tedy plnohodnotny odpocinek.
0/0
23.9.2004 13:55

Gross Stanislav

spánek v práci
za spánek ve službě by něměli být peníze, ale snad výpověď ne ? I když mi politici také rádi spíme a dostaneme za to dost peněz  - myslím to upřímně.
0/0
23.9.2004 10:21

Lebowski_B

Re: spánek v práci
Mi politici - myslíš to opravdu upřímně?
0/0
23.9.2004 11:22

autor příspěvku

Re: Re: spánek v práci
my- já vím-mislým to upřýmně
0/0
23.9.2004 12:36

Marťásek

A co taxikari?
Tem bych platil jen za ty kilometry kdy toci volantem, radi nebo slapou na plyn. Prece kdyz vas veze taxikar po rovne dalnici, nehybe s plynem ani s volantem, tak prece nic nedela, ne? Za to jim nalezi jen odmena za benzin, ale nic vic.
0/0
23.9.2004 10:18

lotosovy_kvet

Hmm, zákon
by se měl vztahovat i na číšníky, zaplatit jim jenom minuty, když nesou hostům jídlo a zbytek doby by byli na pracovišti zadarmo..Větší blbost už jsem dlouho něčetla
0/0
23.9.2004 9:39

Radar

V jiných oborech je to normální
Ráth jako hlídač - lékař v blázinci by při směně od 18 do 06 hod. měl jako všichni započteno jen 5 hod. - to je  18 až 22 a 05 až  06, na denní směně pak 12 hod. od 06 do 18. To ten salonní Cvach netuší ? Měl by se jít do Bohnic léčit ze své samolibosti.
0/0
23.9.2004 9:34

Tommyboy

pro pana doktora Ratha
Prvni nakopejte sebe Vase jasnosti
0/0
23.9.2004 9:27

theodorus

doktor
v současné době je vykazováno ve službách - práce a čekání na práci, obé je hrazeno rozdílou sazbou,   pokud nám seberou  poplatek zas čekání - ať si jsou sloužit sami
0/0
23.9.2004 9:03

jj

Re: doktor
souhlaism, ze spat de hodiny a pak zas kousek neni to samy, jako se valet doma, ale neni to taky to samy, jako makat. nejaky cekani na praci je imho dobra idea
0/0
23.9.2004 15:32

qlaku

kulich ...
Mám manželku doktorku ve FN.  Víkendová služba = v pátek na 7,00 do práce, od 15,00 služba až do nedělního rána (tedy 48 hodin v kuse v práci). Přes den normální práce, operace atd, přes noc operace, které si dopředu pro své známe "kulichy" naobjednají službu konající lékaři. A tak se o nocích a víkendech dělá to, co by se zmáklo běžně přes den...
Pak se nedivme, že je doktor ráno nevyspalej, utahanej, nevrlej. Samozřejmě, že to není vždy a není to ve všech nemocnicích.
Třísměnnej provoz doktoři zatlučou do země - to nemuseli studovat 19 let a nemuseli dělat 2 atestace, aby chodili na šichtu jako do kolbenky. To mohl vymeslet euroblb náhodně podobný Škromachovi...
0/0
23.9.2004 8:59

Radar

Re: kulich ...
Vyměň manželku ! Asi je vorkoholik a rodina asi pro ni moc neznamená.
0/0
23.9.2004 9:37

F.Čech

No to teda ne!
Já běžně dělám noční,je to super,hezky se vyspinkám,protože to všechno pohlídájí "sestry milosrdné" a ráno jsem zase čipera a mohu jít dělat do své soukromé praxe.No a prašulky se sypou jako z oslíka.Zkuste si nám sáhnout na naše prašule a jdeme do stávky
0/0
23.9.2004 8:43

denní pracující

Re: No to teda ne!
ty mizero jeden
0/0
23.9.2004 12:29

ScipioAfricanus

Urcite bude zajimavy zpusob
jak se bude zjistovat, kdy ten doktor skutecne spi a kdy se jen zoufale prevaluje na kavalci a premysli, zda udelal vsechno opravdu dobre a jak se tomu pacientovi zrovna dari. Kdyz si jdete lehnout v 22, usnete pred pulnoci, vzbudi vas k pripadu kolem pul druhe a pak se ve 3 odpotacite na pokoj a jeste vam zavolaji o pul pate ohledne vysledku ci konzultace, tak jsem na ten zpusob vypoctu opravdu zvedavy. Kvalitu "spanku" nekomentuji nicmene takto sveziho a dobre naladeneho doktora preji vsem zdejsim chytrackum potkat druhy den v ambulanci nebo se od nej nechat operovat. Urcite by to prospelo prinejmensim tem EUkomisarum
0/0
23.9.2004 8:35

ScipioAfricanus

Zustavam v klidu
pri bo*delu ktery v cele EU panuje je to pouze dalsi vykrik do tmy. Prinejhorsim to nakonec skonci u komise pro lidska prava, protoze tady jsou urcite skupine obyvatel/zamestnancu kladeny povinnosti a omezeni bez nalezite kompenzace.  Pokud nebudou lekari ve sluzebnim pomeru jako vojaci nebo policajti (coz nepredpokladam, protoze to by bylo jeste drazsi), tak pro ne proste musi platit stejne pracovni zakony jako pro ostatni bez ohledu na to co se semele v tupych hlavach evropskych komisaru.
0/0
23.9.2004 8:26

doktor

Základní životní pravidlo
Dejte blbci funkci a co vymyslí? Kupodivu blbost ...
0/0
23.9.2004 8:22

libienski

Doktorske ku*vy
Musím se podělit. V sobotu si moje přítelkyně ve Valmezu docela ošklivě zvrtla kotnik. Nu odvezl jsem ji do Valašsko Meziříčské nemocnice. Na přijmu chirurgie nás uvítala nevrlá sestra s klasicky vypruzenou a čerstvě probuzenou doktorkou (otlak polštáře ve tváři byl ještě velmi výrazný). Nejdřív jak se to stalo a jestli by to snad (taková banalita) nepočkalo do rána. Docela mě to nadzvedlo, když se navíc lékařka tedy přes nesrozumitelné brblání (asi něco jako do pi*i proč zrovna já se musím patlat ve výronu) rozhodla, že to chce rentgen. Udělala 4(!) snímky zraněného kotníku a konstatovala výron bez zlomeniny a ordinovala klid a ledovat. Naštěstí až normální doktor odhalil zlomeninu. Zmiňované doktorce bych dneska nejraději.....nezaplatil noční směnu.
0/0
23.9.2004 8:18

Marťásek

Re: Doktorske ku*vy
Souhlas, ze je spatne, kdyz nenasla zlomeninu, pokud tam byla, ale nechapu tvoje podiveni nad otiskem polstare ve tvari. To tam jako ma sedet v pozoru a cekat, kdy ty tam prijdes? Nebo te mela nechat pul hodiny pockat, az ji otlak z tvare zmizi? Nechapu, co tim chces rict ...
0/0
23.9.2004 10:16

Medvedos

Re: Doktorske ku*vy
Už o tom tady někdo mluvil, jestli jste přišli v sobotu, berte na vědomí, že ta doktorka tam byla již od pátku od rána nepřetržitě, o zákonné pauze na oběd si může nechat tak zdát krásný sen a o dalších zákonných pauzách po určité odpracované době už vůbec nemluvím. Jenom dojít si na záchod je pro doktora občas problém. Takže bych doporučoval, v první řadě se v pátek ráno probudit a do pondělního odpoledne téměř nespat, skoro se nenajíst, na záchod chodit pouze vyjímečně, pokud vůbec spát, tak maximálně v hodinových intervalech po zhruba 30 minutách a pokud to dotyčný stěžovatel přežije, klobouk dolů před ním a pak si možná vyslechnu jeho úsudky.
0/0
23.9.2004 13:07

Ferďa

Doktoři často v rpacovní době
 
souloží. Máme snad platit MUDr. Blažeje za ty jeho noční gangbangy
0/0
23.9.2004 8:00

ScipioAfricanus

Mel jsi se lepe ucit
a mohl jsi si zapichat taky. Takhle ti zrejme nezbude, nez si to udelat nekde v koute rukou.
0/0
23.9.2004 8:27

Ferďa

Re: Mel jsi se lepe ucit
 
Mluvraději  o své ruce a o svém otci.
Já si zajdu každou neděli do bordelu a jsem v pohodě a za svý.
 
0/0
23.9.2004 8:30

ScipioAfricanus

No moc v pohode nevypadas
ta zavist tebou lomcuje zcela zretelne
0/0
23.9.2004 8:42

qlaku

Re: Doktoři často v rpacovní době
kdyby ses líp učil, taky by sis píchnul ...
0/0
23.9.2004 9:01

Juras

Žeby kachna?
To snad není možné, aby byli takoví blbci. Když je omezena svoboda pohybu - je jedno, jestli během té doby někdo spí, hraje karty nebo třeba laškuje se sestřičkou - zaslouží si kompenzaci. Není možná nutné říkat tomu pracovní doba, ale nějaké peníze za to dostat musí. Nechybí v článku náhodou informace o nějaké součásti toho rozhodnutí, která náhrady za pohotovost přiznává? Moc bych se nedivil - při známé kvalitě a manipulativnosti MFDnes a IDnes
0/0
23.9.2004 7:42

noname

na záchod?
Vzkázal bych těm "chytrým" hlavám, že jestli někdo z nich půjde ve své pracovní době na záchod, neuvidí ani korunu :-)) !!!
0/0
23.9.2004 7:16

O.K.

Re: na záchod?
Ale to už tady je! Jedna zdejší firma, vyrábějící plastová okna chce po zaměstnancích "odpíchnout" si magnetickou kartou při odchodu a příchodu z WC.
0/0
23.9.2004 9:41

Jan Strojil

a co třeba hasiči?
Budeme tedy platit hasiče, jen když pojedou k požáru? Čekání na požár přece není práce. Je to postavené na hlavu. Zůstávat přes noc v práci, kde máte na starost desítky lidkých životů a nevíte, kdy vás přijdou probudit k nějaké resuscitaci, to se nedá nazývat odpočinkem. Druhý den pak navíc musíte normálně fungovat v plném provozu. Opravdu doporučuju těm, kdo to navrhli, ať si to jdou vyzkoušet.
0/0
23.9.2004 6:45

Náton

Re: a co třeba hasiči?
Všichni bysme chtěli chrápat v práci za těžké peníze. Doktoři berou už tak dost, hasiči budou mít dost po tom 8tisícovým přidání. Mít třicítky /a doktoři ještě mnohem víc/ a v práci za prachy ještě chrápat mi připadá nehorázný.
0/0
23.9.2004 7:03

Plachow

Re: Re: a co třeba hasiči?
A vám kopáčům žump nepřidají a nepřidají...
0/0
23.9.2004 7:58

Doktor

Re: Re: a co třeba hasiči?
A z čeho soudis, ze doktori berou už tak dost? Zverejnovane prumerne platy jsou vzdy vcetne tech prescasu, ktery tvori tak 90 hodin mesicne. Jinak muj tabulkovy plat bez přescasů po peti letech praxe je cca 16 500 Kc hrubeho - to neni ani 100 korun za hodinu (cesky prumer).
0/0
23.9.2004 9:10

Marťásek

Re: Re: a co třeba hasiči?
Ten plat doktoru je ale prave zapricinen tim, ze slouzi mnoho noci mesicne navic proti tobe, ktery jsi kazdy vikend doma a v pracovni den v 15.30 koncis.
0/0
23.9.2004 10:13

jupajs

kolotoč
Jednoduchým řešením by bylo zavést v nemocnicích směnný provoz nebo tzv. kolotoč a to buď v osmi nebo dvanáctihodinových směnách. Nemocnice nakoupily drahé vybavení a operuje se jenom ve dne. Proč by se nemohlo operovat a dělat i jiné úkony non stop? Vždyť na traumatologii operují běžně náhlé úrazy a akutní případy. Nebylo by přesčasů a nemocnice by mohly zaměstnat více lékařů. Ale to by bylo po přesčasech a po příplatcích. Na to lékaři nikdy nepřistoupí!  
0/0
23.9.2004 2:18

nejak ti nedoslo....

Re: kolotoč
...ze smenny provoz se nemocnicim prodrazi daleko vic nez placeni prescasu....prijmout o tretinu lekaru navic, navic v dobe, kdy zacina byt lekaru nedostatek, proste prijde na daleko vyssi penize. Mam pocit, ze mnohe komise a to nejen ve zdravotnictvi vubec netusi, o cem rozhoduji, ale se*ou se tim normalnim lidem do zivota.....
0/0
23.9.2004 6:57

Tomáš Marný

Re: kolotoč
Něco podobného už tu bylo za bolševiků. Solvíňáci ve Škodovce dělali na směny, tak co by nemohla inteligence, ne? Takže konstruktér ve 14.00 sbalil výkres z prkna, protože přicházel kolega na odpolední a připnul si tam svůj, který si zase strčil do šuplíku v 10 večer...
0/0
23.9.2004 7:00

doktor

Re: Re: kolotoč
Doktor ve 14.00 odpojil pacienta od přístrojů, přišel tam kolega a uložil na lůžko pacienta svého, kterého potom strčil do chlaďáku v 22.00, aby ho mohl vystřídat další :-)
0/0
23.9.2004 8:25

Juras

Re: kolotoč
Tím by určitě stoupla kvalita odvedené práce, co? Pokud tento návrh prosadíte, přeju Vám, ať Vás operuje noční směna.
0/0
23.9.2004 7:49

johoho

Re: Re: kolotoč
Tělo si přivykne na pravidelný režim velie dobře. Takže mít pravidelně noční je pro organismus míň zatěžující než mít směny na stířdačky, 3 dny volno, pak 48 hodin v kuse. V Belgii třeba běžný ošetřovatel pracuje týden pouze noční a týden volno. Uživí tak rodinu, 4 děti, psa a má dům a auto. Týden spí přes den,  s dětmi je navečer, a týden se dětem věnuje na 100%. Není tak hotový jako naše sestřičky, které sice vydrží tři noci nepsat, ale tak roka dva než to na nich začne být vidět.   to jsou maldý holky. Po dětech už žádná z nich do špitálu nehce, protože to nezvládá fyzicky a hlavně časově. Když víte, že každou středu nebo každý lichý týden máte odpolední, dítě si zajistíte mnohem líp, než když to dva dny dopředu nevíte anebo hrozí změna, jak je tomu v našich špitálech>Navích, která sestřička ví, zda 10.4.2005 bude mít volno nebo ne nebo bude po noční nebo jakou směnu?
0/0
23.9.2004 9:30

novotnyjaro

pohotovost na pracovisti
Platit plný plat za povolené spaní na pracovišti je nesprávné stejně jako za stejnou dobu neplatit vůbec nic.Existuje přece pohotovost na pracovišti.Platí se pevnou částku za hodinu dohodnutou v kolektivní smlouvě( např.20 Kč za hod.).Tato doba se nepočítá do fondu pracovní doby.Jenže ani tato verze by se Dr.Rathovi zřejmě nelíbila, on přece chce spát jen za přesčasy.
0/0
23.9.2004 1:44

Liška Bystrouška

Re: pohotovost na pracovisti
Jenže právě pohotovost na pracovišti je to, co legislativa EU nezna a co se tady prave po vstupu do EU musi zrusit.
0/0
26.9.2004 12:20

Spolsky

Souhlas
Tentokrát musím s Dr. Rathem souhlasit. Nemá-li být lékař za tzv. neaktivní službu placen, proč by měl tento čas trávit zadarmo na pracovišti. Ať si jde v klidu lehnout domů a nechá v případě potřeby přivolat. Že tím vznikne v mnoha případech tragická časová prodleva? To je na svědomí zákonodárců.
0/0
23.9.2004 1:25

--23--

Re: Souhlas
tak todle je moc. znam podobny nocny a to lehnuti je opravdu spis kvuli narovnani zad nez na vyspani. kroutim hlavou sem a tam a fakt nechapu jak todle moh nekdo vymyslet. jedine to vyresit tady podle mr. spolsky
0/0
23.9.2004 1:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.